Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
urbangrower

buitenwiet is ook verdriet ....

Recommended Posts

Hennepplanten in het bos

Meteren, 10-04-2012 • Maandag 9 april rond 14 uur meldde een getuige bij de politie dat hij twee mannen met een schop uit een bosperceel aan de Markkade had zien komen lopen. De mannen hadden een schop bij zich, wat de melder verdacht vond. Hij gaf ook nog het kenteken van de auto waarin het tweetal wegreed.

 

Een motoragent zag de genoemde auto rijden en gaf de bestuurder een stopteken. In de auto zaten twee mannen die onder de modder zaten. Zij konden geen goede verklaring geven voor de modder op hun kleding en de schop in hun auto. Wát ze zeiden was bovendien in tegenspraak met wat de getuige had gemeld. De auto van de mannen rook sterk naar hennep en er lag potgrond in.

 

Andere politiemensen troffen in het bosperceel aan de Markkade een aantal hennepplanten aan. Het zag er naar uit dat deze recent geplant waren.

 

De twee mannen zijn vervolgens aangehouden voor de wet op de identificatieplicht en overtreding van de Opiumwet. Het betreft mannen van 37 en 38 jaar, beiden uit Varik.

 

De politie onderzoekt de zaak verder en maakt proces-verbaal op.

 

bron : politie gelderland-zuid

KLIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon alles ontkennen, net als Joran :D.

Ze kunnen niet bewijzen dat hun het zijn, als ze tape onder hun schoenen hebben geplakt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat er niet bij staat om wat voor aantallen het gaat. Ik zou het sneu vinden als ze voor 2 plantjes zijn gepakt.

Maar hoe werkt dat dan? kun je aangehouden worden voor minder dan vijf planten te planten in een openbare plek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog een artikel gelezen in de voorlaatste knack.

Daarin stond het cijfer van opdoekingen van wietplantages in BE. Het cijfer weet ik niet meer, maar er stond bij dat er heel veel kleine plantages waren, want voor de politie begint een plantage vanaf 2 planten.

 

En in NL is de kliklijn het grootste hulpmiddel. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, straf zal wel meevallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijgen vast een taak-straf, in het bos werken onkruid wieden :D

 

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bericht mist vast wat details.

 

Als het bericht 100% klopt krijgen ze wellicht alleen een boete voor die identificatie shit.

Rest is compleet uit de lucht gegrepen. Henneplucht alleen is niets zolang er geen directe link gelegd kan worden tussen de planten en de personen. Een rechter zou gehakt maken van de aanklacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zet je ze niet in je eigen tuintje?

ik woon ook in een huurhuisje midden in het centrum van een stad

ik heb mijn plantjes gewoon lekker in de tuin hoor straks..

ik zorg wel dat ze 's nachts binnen staan i.v.m. diefstal

 

bovendien valt de straf waarschijnlijk wel mee hoor.

ik kende een kweker met 200 planten buiten op eigen terein

alles werd 1 week voor oogst geruimd menneer moest naar de rechter en wat was de uitspraak?

 

85u taakstraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met hoe de huurmaatschappijen er tegenwoordig mee omgaan kun je beter het bos in, eerder dit jaar zat er hier een folder door de bus, eerst heel verhaal over brandgevaar etc en dat ze ook onder de 5 planten niet tolereren en je uit je huis trappen+nooit meer een huis bij dezelfde verhuurder. dan in de allerlaatste alinea nog even snel een sneaky opmerkind dat ook in de tuin niet mag.

dan zit je beter met een boete of taakstraf van de politie, heb je tenminste je huis nog.

en als je het wat slimmer aanpakt als deze mannen heb je ook minder risico gepakt te worden. henneplucht in de auto is dom, zullen wel in de auto gerookt hebben. alhoewel het natuurlijk ook gewoon een claim geweest kan zijn van de politie zodat ze een reden hadden de auto te doorzoeken.

auto zo ditchtbij de spot dat iemand het kenteken kon noteren is ook dom, ga dan met de fiets.

 

en om 2 uur 's middags een bosperceel met een schep binnenlopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

politie vraagt : wat deden jullie daar??

Jij: van de natuur genieten

Politie : waarom zitten jullie onder de modder??

Jij :ik zag daar wat planten in de natuur staan die wel wat hulp konden gebruiken

Politie: denk je dat we dom zijn??

jij: ja!!!!!( ik heb een kennis die bij die wouten wou maar werd niet aangenomen omdat ie over gekwalificeerd was) hij was dus te slim met zijn iq van 130.

hahaha ze mogen niet na denken maar alleen maar luisteren

 

Dit was 1 oplossing maar de beste oplossing blijft dit antwoord :

mijn naam is .......

en dit is mijn verklaring :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik twee mensen met een schep uit het bos zie komen ga ik ook wel even snuffelen daar hoor. Voor het zelfde geld hebben ze daar net m'n schattige buurmeisje begraven en dan zou ik toch wel boos worden.

Gelukkig ben ik niet bang uitgevallen en ga ik zelf op snuffel. Als het dan niet m'n buurmeisje is maar enkel wat plantjes dan komt er gewoon een briefje bij dat ik graag op het eind een topje te roken wil hebben.

Het zijn de bange mensen die gaan bellen, bah!

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...