Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

panjaabie

24 amneesjes, 2x600 watt

Recommended Posts

Dat circular en halfpipe misschien achterhaald is maar een platte scrog lijkt me dan nog verder achterhaald?

Misschien is het ouderwets, maar niet iedereen heeft geld voor een heel nieuw systeem zoals Opticlimate en CO2.

 

Bedoel trouwens dat Opti+CO2 echt zulke slechte kwaliteit leveren? Of bedoel je dat half pipe slechte kwaliteit maakt? dat laatste ben ik het totaal niet eens namelijk, maar denk niet dat je dat bedoelt.

 

Alles wat je zegt is waar hoor, dit is inderdaad ook een hobbyforum

 

Wat ik bedoel is dat niet alle planten dezelfde behandeling het fijnst vinden (kweektechniek kan blijkbaar per soort flink verschillen)

 

Zo zuipt blijkbaar een Amnesia soms wel het dubbele van een doorsnee soortje als het niet meer is. Als bij Amnesia de toplaag beter nat kan blijven, zou dat inderdaad kunnen als ik het nu zo bekijk, ik heb nog niet ervaring met heel veel soorten (heb ook maar met zaden van 9 verschillende zaadbanken gekweekt, er is nog zo vreselijk veel meer), ik neig dingen denk ik snel over 1 kam te scheren, uit mijn logica leek natte bovenlaag houden totaal niet logisch :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik maar een extra discussietopic openen? ;)

 

 

 

 

Twichy

 

Ten eerste groeien deze amneze hier allemaal ongelijk

Oftewel ze zijn niet allemaal even sterk geworteld

 

Dus ze moet het ook doen met een wat hogere lv

door de toplaag nat genoeg te houden zal de lv stijgen plus zullen de kleinere planten makkelijker bij hun vocht kunnen komen

 

uh chriet, op dit punt ben ik het eens en oneens met je, mijn ervaring is dat met het aanslaan en wortelen van mijn stekken de wortels gelijk naar beneden schieten.

dat kan komen door het feit dat ik zo belabberd mijn potten bewater maar ik denk dat de planten zowiezo zo snel mogelijk met hun wortelstelsel de diepte in gaan.

 

dus een natte toplaag, ja dat helpt want alle beetjes helpen maar ik denk niet het een merkbaar verschil oplevert, hooguit een voordeel omdat er meer water in je medium zit en de kans dat ze je potten droog trekken dus wat kleiner is.

 

morgen of heel misschien vandaag als ik tijd heb fotoos :tu

 

 

 

 

en oh jaa, polletje en twitchy, als jullie sponsoren wil ik best beide setups naast elkaar zetten voor een test :rofl :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het wel met chriet eens ;)

 

maar inderdaad je wortel groeit direct naar beneden en bundelt zich onder in de pot verder naar boven

maar als je opervlak van je aarde vochtig is , heb je ook direct dat je toplaag (aarde) ook geworteld

wat weer resulteert in een sneller groeiende plant en minder rekt :lol:

 

maar wat dat betreft heb ik er ook een handje van om me toplaag droog te hebben hoor :rofl

 

maar is gewoon beter als die vochtig is vinden ze wel zo fijn

 

wel vind ik ze er mooi bij staan , zie niet echt een probleem op dit moment haha

 

succes man volg je :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind ze er juist niet zo goed bijstaan, teveel blad met 3 vingers en weinig zijtakken :rofl

 

dit is een van de betere

 

gallery_18036_13587_596419.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar is gewoon beter als die vochtig is vinden ze wel zo fijn

 

Heb je het ze gevraagd? :lol:

 

Niet serieus op in gaan a.u.b. :rofl

 

@ Panjaabie:

Kan je niet iets in de omgeving vinden wat ze niet fijn vinden? Dat is wel erg veel 3-vingerig blad voor een stek.. Maargoed ik ken Amnezen niet echt

Mijn PP stekken hebben trouwens soms 6 of 7 vingerig blad :S volgens mij is 6 nog wel normaal (het extra vingertje), maar 7 is voor zover ik weet niet gebruikelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de Luchtaanvoer en de temperatuur daarvan :rofl

 

ik heb nog ergens een airsock liggen ik denk dat ik die ertussen pleur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je aarde is te vochtig,.. :rofl :lol:

 

Heb je ze meteen onder 18/6 gezet of 20/4 ?

 

Volgende keer aan je Boer vragen onder wat voor lamp hij ze zet en welke tijden hij aanhoudt.

Ik heb wel eens stekken die reveggen en de bloei in willen schieten omdat ze onder tl uitkomen en van 24 naar 18u hps licht gaan, dan zijn ze letterlijk de weg even kwijt.

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortels groeien gelijk omlaag?

 

Alleen als daar de enige plek is waar ze vocht vinden

 

Heb je weleens de wortels boven uit je pot zien groeien?

 

Ik wel omdat ik weet hoe t moet

 

En dat is ook de reden dat ik niet op me teentjes kan worden getrapt door mensen die het niet weten

 

Ipv in te gaan op mn uitleg over rv en ijzer probder je me aante vallen door een persoonlijke benadering

 

 

Fuggetaboutit........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Chriet,

 

Deze hieronder had ik niet afgedekt, gevolg is een droge bovenlaag dus niet mooi geworteld. :rofl

Bedek ik de bovenlaag dan blijft deze vochtig en ik heb één en al wortel.

gallery_11071_9686_470646.jpg

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

............ :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is t

 

Snap je wat ik bedoel panjaabie?

 

Het algemen vochtgehalte iets hoger houden heeft zo zn voordelen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaah ik snap um :rofl maarja nu de planten een beetje blad oppervlakte hebben is het al stukken beter :lol:

 

ik snap ook wel dat het beter is, ik vond het zelf alleen niet noodzakelijk om daar gelijk vanaf dag 1 voor te zorgen omdat je lamp toch alle vocht uit je toplaag trekt, dan kan je 3x per dag water erbij doen.

nu ze groot genoeg zijn hoeft dat niet meer en is het probleem opgelost :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje zwart-wit folie als afdekking doet wonderen tegen een te hard uitdrogende toplaag door stralingswarmte van de lampen.. Witte kant naar boven natuurlijk :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wortels groeien gelijk omlaag?

 

Alleen als daar de enige plek is waar ze vocht vinden

 

Heb je weleens de wortels boven uit je pot zien groeien?

 

Ik wel omdat ik weet hoe t moet

 

En dat is ook de reden dat ik niet op me teentjes kan worden getrapt door mensen die het niet weten

 

Ipv in te gaan op mn uitleg over rv en ijzer probder je me aante vallen door een persoonlijke benadering

 

 

Fuggetaboutit........

 

penwortel bij zaadplant groeit eerst helemaal omlaag, ook als er daar minder of evenveel vocht is.

 

en ja heb wel eens wortels boven de pot ut zien komen, als er geen licht komt en het is er wel vochtig genoeg, komen de wortels boven de grond uit.

 

 

 

opti etc geeft betere kwaliteit dan andere setup, omdat je alles beter en makkelijker kan afstellenn naar de idealen van de plant, moet je t wel goed weten af te stellen.

in zo'n ton kweken is alleen kwantiteit, de kwaliteit is echt slecht.

 

maar goed, mijn bevindingen en mijn ervaringen.

 

@panjabie, je plantjes zien er prima uit, kan beter, zoals wat meer vingers e.d. , maar de plant moet ook wennen en komt er meestal bovenop.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ polletje, het is ook niet zo slecht ik ben alleen niet tevreden! ik heb eindelijk een hok dat teminste ergens op lijkt dus ik wil gelijk knallen :rofl

 

 

 

er gebeurt kwa voeding vrij weinig. ik geef nog steeds fishmix met een ph van 5.9 met een beetje wortelstimulator.

 

het spint incident, ik denk dat ik er wel vanaf ben maar ik moet ze nog even goed controleren allemaal.

het enige wat rest zijn dus de fotos, komt ie dan he

 

gallery_18036_13587_1846106.jpg

 

gallery_18036_13587_655949.jpg

 

gallery_18036_13587_573860.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben wel een prima kleurtje, en weinig strek :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de groei strekken planten sowieso minder krasi

 

pas op 12/12 gaan ze haast maken.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt chriet, toch zie ik ook hier wel eens vroege strekkers

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tw!tchy, pff geen idee, het eerste 5 vingerig blad komt nu pas goed door en ik wil zowiezo even wachten tot het lekker vol is, mijn geveol zegt over een dag of 5 :lol:

 

@krasi, die kleur is wel apart, heel veel verschillende groentinten op dezelfde plant, sommige bladeren glimmen andere zijn weer dof, nog nooit zoiets gezien.

 

en dat strekken komt nog wel :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit toch nog wel wat mooi blad tussen, deze moest toevallig weggehaald worden omdat hij in de weg zat maar hier word ik stiekem wel een beetje blij van.

of zal dat door het weer komen?

 

gallery_18036_13587_1571301.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt het aan die foto of is je blad echt zo donker? lijkt haast zwart zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb toevallig ook een foto zonder flits gemaakt.

maar op de foto lijkt het blad wel wat donkerder. maar donker is het

 

gallery_18036_13587_463902.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_18036_13587_1501977.jpg

 

Die is nog niet rijp om op 12 te gaan hoor!

Ik zie ook bloeiverschijnig? :rofl

 

Ze zijn idd donker dus gewoon op bloeivoeding verder rennen

 

Edit;Was deze deze aarde dan al niet voorbemest?

En dan geef jij nog FISMiX raar he'dat ze dan zo donker zijn :lol:

 

Die gaan straks knalleN met een dikke N maar wel tegen het plafoNd .............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...