Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

panjaabie

24 amneesjes, 2x600 watt

Recommended Posts

nope ik verwarm niks bij, ze doen het maar met wat ze hebben

 

 

lol...

Share this post


Link to post
Share on other sites

spint is weg met 1 x pvp spuiten?? houd dat in de gaten he want die eitjes komen alsnog uit komende week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ chriet, das alleen de toplaag, ik geef ze om de dag 1,2 liter

 

@ amnees, ok goed om ff in de gaten te houden! dan spuit ik voor de zekerheid van het weekend nog wel een keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnees je hebt gelijk!

 

heb net tijdens het watergeven de dames gecontroleerd en er zit inderdaad nog spint!

 

de tieves :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

roofmijt is ideaal tegen spint.

 

heb 2x last gehad van spint, de 1e keer heb ik wel 5 x gespoten en uiteindelijk zaten de toppen nog onder de webben.

 

de 2e keer heb ik een bakje roofmijt losgelaten, en nooit meer spint meer gezien. :rofl

 

ze eten de spint + de eitjes op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
spint is weg met 1 x pvp spuiten?? houd dat in de gaten he want die eitjes komen alsnog uit komende week.

 

Hey Amnees, volgens mij dood pvp juist ook de eitjes (bij mij wel, spuit altijd maar een keer en alles is na een dag of 3 dood) 'k weet niet welke pvp panjaabie gebruikt maar die van BAC killt ook alle eitjes, van het andere merk pvp hoor ik mindere resultaten.

 

Ook word door een hoop mensen vergeten om het medium en de bodem van je tent/hok ook mee te behandelen, vooral met thrips is dit belangrijk, met spint in mindere mate.

 

 

Just my 2 cents.

 

@panjaabie

Geduld dude het duurt een paar dagen voordat ze allemaal dood zijn

 

Zelf momenteel 60 amneesjes in m'n voorgroei hokje staan, gaan volgende week naar het grote hok.

Voor mij de eerste keer dat ik amnees grow dus ik ga je zeker volgen.

Klein vraag je nog, welke voedingslijn van GHE gebruik je? de 2 of de 3 component en wat is de dosering die je aan houd.

 

 

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ chriet, ok ik zal proberen het bij te houden :rofl

 

@ jeice, even kijken hoe het ermee staat over een paar dagen maar het is wel een goeie tip :tu

 

@ pieterpost, het is de pvp van bac.

en ik heb nu 3 keer spint gehad en 2 keer was het met een spuitbeurt weg, ik zal wel verkeerd hebben gespoten ofzo.

 

ik gebruik alleen de floranova van GHE en de Biobloom. dat is ook alles wat ik geef in de bloei.

 

 

ontopic,

 

jezus het verloopt verdomme wel stroef, nie zo goed :lol: ik moet maar eens wat meer gaan opletten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
je moet de bovenkant nat houden dan groeien ze beter

 

Waar haal je dat dan vandaan? Toplaag mag gewoon lekker droog zijn, scheelt een hoop ongedierte en het houdt de aarde ook onderin luchtiger (meer zuurstof is beter)

En je kan aan de hand van foto's niet contateren dat iemand's medium te droog is! Meten is weten, niet alleen kijken.

 

Was jij niet degene die een tijd geleden ook in andermans topic beweerde dat je tijdens de bloei ook nog wortelstimulator mee moest blijven geven om het wortelstelsel te onderhouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook wel van mening dat je de boven laag nat houd,kunnen zich daar ook wortels ontwikkelen.

Dus hebbie meer bruikbaar medium EN de temp zakt en de LV gaat omhoog.....erg?

 

En wortels stimu geef ik ook altijd de eerste 3weken 12/12 mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de omgevingtemp zat door de natte bovenlaag, hoe minimaal dat ook zal zijn, betekent dat dat het medium opwarmt. Een warmer medium = meer zuurstof, lijkt me dus niet goed.

Ook dat wortels vocht moeten hebben om zich te ontwikkelen, is niet helemaal waar, het tegenovergestelde lijkt wel te werken: Door droogte worden wortels gestimuleerd water "zoeken", dat is ook waarom de diepste wortels ter wereld in de woestijn gevonden worden naar mate het grond water peil zakt, dat betekent niet dat ze aan de oppervlakte geen wortels hebben i.v.m. regenbuien (wateren in onze tuintjes :rofl ).

 

Ja er ontwikkelen bovenen wortels, maar dit zijn geen drinkwortels, deze hebben meer diepte nodig. Ook geeft die bovenste centimeter mijn nou niet echt meer medium, als die droog is zitten er ook gewoon wortels die hun werk doen na het wateren, en we hebben het over een heel klein beetje aarde.

 

Bij mij is de bovenkant iedere paar uur na het watergeven alweer droog, moet ik dan continu gaan staan sproeien? Lijkt me echt onnodig

Ik denk dat eventuele voordelen van een natte bovenlaag niet opweegt tegen de nadelen.

 

Het lijkt nu trouwens een heel gemierenneuk, maar wilde ff duidelijk hebben wat ik ermee bedoelde, had het de eerste keer niet goed uitgelegd :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wortels stimu geef ik ook altijd de eerste 3weken 12/12 mee.

 

Maar dat is helemaal niet erg. Waarom doe je dat? Waarschijnlijk omdat je planten (en wortelstelsel) 3 a 4 weken doorgroeien. In week 7 of 8 wortel stimulator geven heeft dus echt totaal geen zin, als het zelfs niet slecht is. Het gaat mij om het verklaren vanuit onze kennis over planten, medium, etc. En niet over verklaren vanuit wat wij denken wat wel eens juist zou kunnen zijn zonder dat ergens op te baseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed ondwikkelde Amnees kan gemakkelijk daags 2liter weg drinken en daarom is elke cm medium mee genomen.

Zie hier het belang van een GOED en luchtig,watervasthoudend vermogen van het medium,meer dan 2liter vocht(tensio waarde 0/40) in 18liter potje zonder dat het blubber word!

 

Maja een goed ontwikkelde Amnees die ken/heb je nog niet :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnenkort hopelijk wel :lol:

Maar 2 liter? zo veel? Heb nog nooit meegemaakt dat ze bij mij meer dan 500 ML per stuk dronken, dat was 4 stuks onder 400w.

Bij zulke zuipschuiten kan je ook weinig anders dan veel wateren denk ik :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar 2 liter? zo veel?

 

klik

 

Een 600watt doet der ook meer verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks dat het zijn grootste amnees is, blijf ik het wel veel vinden :lol: Het zal zeker nodig zijn, Art weet wel wat zijn plantjes nodig hebben :rofl

Ben erg benieuwd wat mijn toekomstige amneesjes onder 400w gaan doen, of misschien komen ze op een 600w locatie te staan :tu

 

Is daar trouwens een bijzondere reden voor? Dat deze soort zo veel water consumeert? Ze zweten blijkbaar flink, maar waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twichy

 

Ten eerste groeien deze amneze hier allemaal ongelijk

Oftewel ze zijn niet allemaal even sterk geworteld

 

Dus ze moet het ook doen met een wat hogere lv

door de toplaag nat genoeg te houden zal de lv stijgen plus zullen de kleinere planten makkelijker bij hun vocht kunnen komen

 

Duidelijk?

 

Ijzer wordt met de wortelpunten opgenomen zolang de plant leeft

De wortels zullen dus altijd zoeken naar nieuwe voorraden oftewel groeien

 

Beetje extra hulp is dus niet verkeerd

Canna adviseerd ook in hun schema's de gehele kweek wortelstimu te geven

 

Je mag ook eigenweis zijn intetesseerd me geen ene kut

alles wat ik vertell is omdat het wetenschappelijk is bewezen en niet omdat ik denk zoals de meeste hier dat ik het beter weet....

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat ik denk, zoals de meeste hier, dat ik het beter weet....

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je mag ook eigenweis zijn intetesseerd me geen ene kut

alles wat ik vertell is omdat het wetenschappelijk is bewezen en niet omdat ik denk zoals de meeste hier dat ik het beter weet....

 

Zo, op de teentjes getrapt? Beetje zielig om zo te reageren...

Vind jij trouwens maar eens een wetenschappelijke rapporten over growen, die zijn er niet / nauwelijks, dus wat is er dan wetenschappelijk bewezen aan? Tuurlijk willen producenten dat je hun middelen zo veel mogelijk gebruikt.

 

Ik denk dat het discussies al deze zijn waarin kwekers beter kunnen worden, maar sommigen kunnen dat niet waarderen.

Ik begrijp dat het uitwisselen van inzichten voor sommigen heel snel voelt als een persoonlijke aanval, jammer..

 

@ Panjaabie: Sorry voor al dat gekloot in je topic :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
zielig

Vind jij trouwens maar eens een wetenschappelijke rapporten over growen, die zijn er niet / nauwelijks, dus wat is er dan wetenschappelijk bewezen aan? Tuurlijk willen producenten dat je hun middelen zo veel mogelijk gebruikt.

 

 

ik zou zeggen ga naar school en leer over wetenschappelijke/universitaire manier om te growen? :rofl

 

rapporten genoeg, alleen maar lezen zou ik zeggen...

 

hier een linkje, succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de link, is niet de eerste keer dat ik dat zie, de cannabis plant toont maar met weinig planten sterke gelijkenissen. Over het algemeen toont het met veel kasteelt planten overeenkomsten, ook als er naar de manier van kweken wordt gekeken, maar deze planten schelen wel flink van elkaar en niet alle vuistregels zijn van toepassing op andere soorten, zo ook cannabis.

 

Misschien moet ik niet te moeilijk doen en meer genoegen nemen met wetenschappen die redelijk te generaliseren zijn naar ook de wietplant... Maar is het verschil niet heel groot? Zelfs binnen cannabis soorten lijken sommige regels niet op alle soorten toepasbaar (Amnesia lijkt me zo'n geval appart).

 

Waarschijnlijk oordeel ik in dit topic te snel, maar ik kan nergens op dit forum info vinden over circular growing, en eerst ook niet over half-pipe growing, terwijl dit toch (wetenschappelijk) bewezen methoden zijn> (voor een hogere opbrengst per m2 of wattage). En niet alleen voor wietplanten..

We willen toch allemaal opbrengst en kwaliteit? Waarom vind ik hier bijna niks over dit soort dingen?

 

T zal allemaal wel aan mij liggen, heb afgelopen nacht heel kort geslapen, dus heb al de hele dag vervelend :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

circular en halfpipe is al ouderwets.....

 

je haalt nooit daar meer op een 1m2 dan een nieuw 1000w +opti+co2 systeem, en als we het dan over kwaliteit gaan hebben hahha nou dan is die manier alleen geschikt voor export productie.

 

 

ik heb met die troep gewerkt en t is leuk, maar t werkt echt niet.

 

 

er is juist heel erg veel bekend over de wietplant en over de verschillende soortjes, veel mensen weten alleen niet te zoeken en zijn lui.

 

tevens hebben alle planten gemeenschappelijke dingen, als wortels ed :rofl

 

tegenwoordig zijn er al resultaten die biologisch gekweekt zijn die niet onder doen aan chemisch en soms zelfs beter kwa smaak.

 

dit is een hobbyforum, niet alle info is dan alleen hier te vinden.

 

maar in de wietteelt valt er meer te verdienen dan in de kas (of je moet wel heel veel vragen voor een kilo tomaatjes), daarom zijn de nieuwste systemen dan ook vaak in het klein bij de hobbyist te vinden.

 

een vuitregel voor elke plant als benodigheden is co2, licht, en water...

alles er omheen is extra.

 

als je je er nog verder in gaat verdiepen lijken planten ook nog eens heel erg op mensen, maar dat gaat wel een beetje ver.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...