Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zeebodem

Death by Chocolate & Bleu Chocolate

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben weer van start met mijn nieuw rondje :)

Het is nog erg klein allemaal...maar goed,dan is het topic er maar vast weer :D En daar bij is het ook wel weer leuk om hem van het begin tot einde te zien.

 

Afgelopen zomervakantie 2011 zijn we een keer op de koffie geweest bij Fusion seeds.we hebben toen wat leuke zaden meegkregen,waaronder ook de Death by Chocolate.

Een R.I.P Afghaan X Chocolate rain.De R.I.P Afghaan was een oude uit Den Haag meende ik ofzo..

Ik was erg benieuwd naar dit soortje,vandaar dat ze nu in het hok staan,samen een paar Bleu Chocolats.

 

Ik heb het weer eens helemaal omgegooid.

In plaats van losse potten,staat er nu een 65Gallon Smartpot in het hok,met daar in 250Liter Goldlabel Special mix.Ook doe ik deze ronde niet op 1000Watt,maar op 600Watt.Dit omdat ik voor de 1000Watter dadelijk een andere bestemming heb,maar daarover later meer :)

Ik begin hem wel met de Gavita,maar dadelijk haal ik die eruit,en komt de Adjust A Wing erboven te hangen,aangestuurd door een Gavita Digistar 600Watt.

 

Als voeding blijf ik op Goldlabel,en dan wel de Soil lijn.

Ik heb hier:

 

-Soil A&B.

-Roots.

-Enzyme.

-Ultra MG.

-Ultra PK.

-Batboost.

 

Ik ben er nog niet helemaal overuit...maar ik denk dat ik er ditmaal geen Blumats in steek,maar gewoon met de hand water ga geven.

 

De Smartpot zelf is 75 CM in diameter,dus ik had nog wat ruimte aan de zijkanten.Ik had het idee om die op te vullen met 4,11 literpotten op de zijkanten.

Hier had ik Jacky White x Sour Bubble BX3 voor.Deze waren al een aardig eindje op weg in het kleine voorgroei kastje,maar daar heb ik Trips ingekregen.

Ik heb ze wel bestreden dmv spuiten,maar uit voorzorg heb ik toch maar besloten om ze er niet bij te zetten.

 

Nu dus aan de linkerkant van de pot de Death by Chocolates en aan de rechterkant de Bleu Chocolats.Alles is regulier,dus ik moet dadelijk nog selecteren.

Ik had van beide 10 zaden ontkiemt.Alle 10 DBC staan erin,en van de BC staan er 8 in.Eentje heb ik per ongeluk om zeep geholpen,en de ander was een achterblijfertje...

Plan is om dadelijk 5 a 6 planten over te houden,2 a 3 dus van ieder soortje.

Vrijdag 3 Februari heb ik de zaden in een glas water gedaan,op zaterdag zijn de Spongepots ingegaan,in de propagator in het donker.

Daar hebben ze 2 dagen ingetsaan,en op maandag avond is het T-neon lampje gegaan.Op maandag heb ik ook de Smartpot ingewaterd met 20 liter water met GL Roots.Dat heeft een nachtje getsaan,en op dinsdag avond zijn de kleintjes de Smartpot ingegaan,onder de 600Watt.

 

De rest van de setup..

-120x120 hok.

-800m3 afzuiger.

-1000m3 Filter.

-Passief lucht toevoer 4x160MM.

-600Watt Digistar icm Adjust A Wing 600Watt Greenpower.(Over 4 weken,nu eerst met de Gavita 1000watt gedimdt op 600Watt.)

-2x Blumat Tensio.

 

Goed,dan een paar plaatjes van het kleine grut :D

 

gallery_3487_2297_335755.jpg

 

gallery_3487_2297_591160.jpg

 

gallery_3487_2297_1195850.jpg

 

gallery_3487_2297_446731.jpg

 

gallery_3487_2297_59119.jpg

 

gallery_3487_2297_73398.jpg

 

Nou hopen dat ze lekker een beetje gaan groeien :dope:

Volgende foto update zal volgende week zijn.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

YEAHHHH..!!! :)

 

ik zou wel ff je pot bedekken tot het bladerdek het doet.. :)

zo wordt je medium echt te warm...

 

succes vriend.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tensio's zou ik er persoonlijk anders inzetten. 1 in het midden en 1 aan de zijkant. nu zitten ze in principe allebei in dezelfde cirkel terwijl de binnenkant straks vochtig is, en de buitenkant droog. schnap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit klaar voor deze knalronde.m0182.gif

Wel het voedings schema gebruiken voor zwaarbemeste aarde. :D

Ik ben benieuwd naar je voedingsverbuik deze kweek.

Met zo'n megabuffer hoef je de eerste 3 a 4 weken alleen maar water en een beetje Roots te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx guys :D

 

@Stikmeister,

Ik zat al te bedenken hoe ik dat het beste zou kunnen doen...ik benevel hem nu af en toe eeb beetje vochtig met die drukspuit.

 

@Amnees,

ik heb ook zitten twijfelen waar ik ze neer zou prikken.Zal hem verplaatsen :)

 

@DOC,

Dat schema hou ik inderdaad aan.Ik blijf er zelfs heel ietsjes onder.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeebodem, lekker snel weer opnieuw, helemaal anders, mooie soortjes en een mooie smartpot, succes maat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit Zeebodem, nice! :D Mooi hok ook, hoeveel hoogte heb je ongeveer als ik nieuwschierig mag zijn? Die Smartpot zit ik ook een beetje op te kwijlen, 250L haha wauw :) Heb je toevallig ook gemeten hoe hoog hij ongeveer is vanaf de grond? Heel veel succes met je kweek! Jammer van die trips, die 4 hadden nog wel erg mooi gestaan in de hoekjes. Of ga je dat alsnog doen als je genoeg vrouwen overhoudt? Want die zijn niet meegerekend bij die 5-6 stuks denk ik toch?

 

Goodluck! Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

whaaaaa daar gaaaaan we weer hahaha cool die enorme pot in het midden

 

kan me voorstellen dat je dit met de hand gaat water geven lijkt me niet makelijk om met blumats te doen (nu gaat iemand me natuurlijk vertellen dat dit juist veel makelijker is in 1 grote pot maar dat is dan weer mijn onwetendheid hahah )

 

Succes man en laat nog even weten waarom 600 ? toch vanwege dat enorme oerwoud van de vorige keer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat een echte bush bush worden , maar ben zeer benieuwd naar de soortjes

Heel veel succes en dat het spoedig zonder problemen mag verlopen;)

groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zon grote bak... :D

 

..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er schattig uit van die kleine groene kopjes in een mega bak en over een paar weken zie je die gehele bak niet eens meer... Facinerend toch altijd weer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties mannen :D

Leuk dat jullie meekinken.

 

@Bio Logicus,

Het hok is aan de laagste kant 1,90 en aan de hoogste kant 3 meter +....schuindak heh ;)Ik denk niet dat ik er nog een paar op de zijkanten ga zetten,want het zal ongetwijfeld vol raken.Ik had inderdaad het idee om het bij 5a6 planten te laten.

De smartpot is vanaf de vloer 43CM.

 

@Groninger,

Deze keer op 600,omdat ik straks er nog een tuintje bijkrijg van 150x150 :)

Hier is de 1000 watter perfect voor.

Ik hoef dus dadelijk allen maar een lamp om te hangen en een nieuwe Evsa te plaatsen n het feest gaat gewoon door 600Watt.Over het extra tuintje verschijnt met de tijd ook wel een topic ;)Dus zeker niet voor de jungle hoor haha.Dat liet ik deze keer sowieso niet meer gebeuren,ik zal hevig gaan knakken om het hok mooi egaal vol te krijgen.

 

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd gaat weer mee lopen in het jungle hokje van je.

Moet nog even de topic af lezen van de vorige ronden.

 

Ik zit weer front row.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een tensio dieper weg zetten dmv een pijp je meetpunt is zo dieper.

 

Werken die dingen eigelijk ook horizontaal?

 

Suc6! met je choco fabriek ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd en meneer Donner...thnx voor de reply's ;)

 

Thnx voor de tip over de tensio,zal eens kijken of ik wat kan organiseren :spliff:

Geen flauw idee of hij ook horizontaal werkt...denk het wel..

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze keer op 600,omdat ik straks er nog een tuintje bijkrijg van 150x150

Hier is de 1000 watter perfect voor.

Ik hoef dus dadelijk allen maar een lamp om te hangen en een nieuwe Evsa te plaatsen n het feest gaat gewoon door 600Watt.Over het extra tuintje verschijnt met de tijd ook wel een topic ;)Dus zeker niet voor de jungle hoor haha.Dat liet ik deze keer sowieso niet meer gebeuren,ik zal hevig gaan knakken om het hok mooi egaal vol te krijgen.

 

ohhh nog een kastje hahahaha very cool ik wacht af

 

btw nog even je onderschrift veranderen je bent niet meer aktief op een gesloten kweek hahah ;) (ik kan altijd zo lekker doorklikken via die links snap je :spliff: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook wel eens met het idee gelopen om der horizontaal 5cm boven de bodum te prikken.

Met zoveel medium als je nu hebt is het wel zo handig.

 

Maar denk dat de zwaartekracht niet meer doet wat ze moet doen bij een Tensio als je der horizontaal prikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat valt me heel erg mee, 43cm. Had hem hoger geschat :spliff: Dankje voor de info. En met 5 a 6 zal het inderdaad zeker ook een oerwoudje gaan worden ;) Zet 'm op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Cannaz :spliff:

Ik ben ook erg blij met deze leuke strains.En smartpots zijn inderdaad hip ja haha ;)

 

 

@Topic,

We hebben 9 BC haha.Ik dacht dat ik hem om zeep had geholpen...maar ik zag gisteren toch nog een klein kiempje onder de aarde vandaan schieten haha ;)

 

Heb nog wat plaatjes...maar via mijn telefoon kan ik die niet op het forum knallen...

Komen ASAP :P

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeg ik me ook al af..

Ik ben natuurlijk ook gewend aan kant en klare kleintjes uit het voorgroei kastje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...