Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zeebodem

Death by Chocolate & Bleu Chocolate

Recommended Posts

Zeebodem, ik blijf gefacineerd van je mooie grote smartpot, het is natuurlijk klote om deze af te dekken met al die plantjes erin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk begin weer zo Zeebodem, stil zitten is er weer niet bij he. ;)

Zou je niet 1 van de tensio's gaan verzetten?

 

Veel succes met deze ronde, maak er maar weer wat moois van.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi bedankt ;)

Afdekken gaat hem niet worden nee...

Ik sproei steeds de toplaag een beetje vochtig met een drukspuit.

 

DJ broertje ook bedankt :spliff:

Stil zitten is er inderdaad niet bij,meteen door beuken haha ;)

Die tensio klopt inderdaad....maar ik zat nog eens e kinken...ik denk dat ik het maar zo laat,omdat ik ze anders te dicht op elkaar vindt zitten en dan de hele andere kant van de pot niet bemeten.

Hij is 75CM in diameter.In wat voor radius zou die tensio meten?

Een diameter van 30CM ofzo?

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de diepte waar het meetpunt zit over de hele pot!

Onder het meetpunt meer vocht boven het meetpunt minder ;)

 

Daarom is het verstandig om een dieper meetpunt te hebben :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeebodem die de Zeebodem vol gooit met ganja.

Blijft toch vet te zien die grote smartpot.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, benieuwd om deze mega smartpot te zien volgroeien ;)

 

Succes Zeebodem!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom strekken ze nou zo..?

 

lamp op 60 cm en een ven op t gewas...

 

zaadplanten ffe iets anders behandelen..

 

hou de bovenlaag van de grond vochtig door elke dag met plantenspuit een beetje te besproeien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met stekjes ja, met zaadplanten nee.

 

nu is de lichtintensiteit belangrijker...

 

geloof me heb t getest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx guys ;)

 

Lamp heb uk al een paar dagen op 60cm hangen.In het begin niet omdqt ze nog zo ieniemini waren.De wat latere opgekomen kleintjes hebben de strek niet,en het valt nu ook wel mee bij de andere kleintjes.De eerste 3 vinger blaadjes zijn er al haha...

Toplaag houd ik nog steeds vochtig met de drukspuit.Ik heb het inderdaad wel extreem droog in het hok.Max van 34% en een min van 20% ;) Vandaar toch maar de bevochtiger erin.

Temp is mooi binnen de specs.

Max van 27 en een min van 19,5.

Drinken hebben ze nog niet weer gehad sinds het inwateren.Tensio's staan nu op 100 dus ik denk met een dag of 2 weer wat te drinken.Pijpje zoals PH Donner aangaf heb ik geprobeerd....maar ik had net een te kleine diameter meegenomen :spliff: Dit zal ik vanavond even in orde maken.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola zee!!

wat een lichtpuntje om deze plantjes te zien op WF :spliff:

Ik zal wat info over de strains in je topic pompen.

 

De Blu Chocs zijn redelijk uniform als het om uiterlijk gaat,,,het zijn bossige dames.

De meeste strekken opvallend weinig na de 12/12 switch. Degeen die het wel doen,,maken vaak langere en stevigere toppen.

Er zijn eigenlijk 3 pheno's in te vinden en alles daartussen.

De eerste is het "dabney"pheno. Bladerige toppen die vreselijk dik uitzetten. Heel stevig zijn ze niet en blijven vaak nieuwe pistols uitzetten tegen het eind. De smoke is vaak niet al te heftig maar juist een heerlijke daytime smoke met fruittinten (blueberry cake ;) ) .

 

Geheel daartegenover staat het meer chocolat rain pheno.

Lange stevige cola's die flink blinken. De smaak is wederom zoet en fruitig maar met wat hardere tonen en een stevigere high/stoned.

 

Het pheno ertussen in is eigenlijk degeen die het meest de blu chocolat vertegenwoordigd.

dikke harde buds en blueberry heavenly smoke!!

 

Het zijn makkelijke dames , vooral in de bloei. In de veg lusten ze wel een slokkie :P

Een klap kunnen ze in bloei ook hebben.

Door hun blarenak zijn ze in kleine vochtige ruimtes wel gevoelig voor meeldauw.

 

De opbrengst is over het algemeen hoger dan gemiddeld dus hoop dat je de right dames tegenkomt m8!!

 

De DBC is idd een kruising tussen de R.I.P afghaan uit denhaag en dezelfde papa als de blu chocolat.

Ook hier zijn 3 overheersende pheno's in te vinden.

echte opbrengers zijn het geen van allen ,,al zal het chocolate rain pheno wel voldoening geven in de pot.

Eigenlijk kan je het een gefrustreerde kruising noemen die zijn identiteit aant zoeken is :D

 

Om de 1 of andere reden vindt ik persoonlijk de minst opbrengende pheno's het beste in deze x.

Keiharde kushachtige toppen met een verdovend effect en smaken als de yankee kushes.

 

Een leuke eigenschap die de meeste planten meekrijgen van mama is dat ze graag haar vingers naar het licht richt,,,,,ff zwaaien :)

 

Ik hoop dat de overgebleven dames elkaar niet te veel frustreren in hun symbiosis pot. Je kan een dominante dame hebben bv ;) of verschillende voedingsbehoeftes.

Maar da komt vast weer goed daar in seabottem country!!

 

Ik zal wat pica's bij elkaar sprokkelen van verschillende pheno's van beide strains

 

Greets,

Hups

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Huppie ;)

Mooi dat je het topic ook bent binnen gepopt.Ook bedankt voor de aanvullende info over de strains ;) Als je wat plaatjes gesprokkeld hebt,knal ze er maar in hoor,ben zeer benieuwd namelijk :spliff:

 

@Hansworst,

30% is in sleepmode...als de boel draaid zit ik op 20%...

Ik weet dat ze zeggen dat zaad een stuk droger kan...maar voor mijn eigen gevoel vindt ik het zo laag.Nou moet ik wel zeggen...dat was natuurlijk ook met die vrieskou.Inmiddels loopt de RV% alweer wat op,en heb ik ook de bevochtiger er alweer uit.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweekje naar mijn hart. Als je op een simpele manier de grond rond zaailingen wilt afdekken kan dat met bijv. polystyreenkorrels (zitzakvulling). Zo licht dat ze je tere plantjes niet of nauwelijks kunnen beschadigen, en ze blijven ook altijd lekker op de grond liggen (drijven), alleen oppassen met je ventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stikkie's bleu chocolate uit de tijd dat hij nog growde... :spliff:

 

gallery_30384_12311_17628.jpg

 

gallery_30384_12311_75331.jpg

 

gallery_30384_12311_90985.jpg

 

was zeker een mooie..! petje af voor hupla.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Groen gif,

Bedankt voor je reactie en voor de tip B)

Volgende ronde ga ik zeker even van die korrels halen,nogmaals dank.

 

@Stikmeister,

Voor zo,n Bleu Chocolate teken ik ;) Ziet er geweldig uit zeg :whip:

Wel op blijven letten dat je het niet verleerd heh :D

 

 

@Topic,

 

Met de kleintjes gaat alles verder wel goed.Enkel een ietswat te hoge medium temp,en een iets te lage ruimte temp.

De medium temp hou ik zo laag mogelijk door nog steeds te besproeien,en de ruimte temp laat ik iets stijgen door de lamp op 660watt te zetten.

Inmiddels heb ik de lamp weer terug gezet op 600watt...en heb de fancontroller iets terug gezet hahah..helemaal niet aan gedacht ;)

Als het allemaal goed gaat denk ik dat de pot met 3 a 4 dagen wel bedekt is met een blader dek :)

 

Gisteren is de klok omgegaan naar 12/12.

De kleintjes hebben nu 12 dagen 18/6 gehad,en verleden week hebben ze nog een keer drinken gehad.Water met GL Roots op PH6.0

Tensio,s laat ik voor nu zitten,omdat ik geen risico wil nemen met de wortels,die ik dan misschien sloop...Maar in de volgende ronde zal ik ze zeker anders neer zetten,en eentje met een pijpje zoals PH Donner aangaf ;)

Vanavond ga ik de kleintjes vast een beetje sturen met ijzerdraadjes ofzo,zodat ze het hokje mooi gelijk vol gaan krijgen.

 

Een paar plaatjes dan.

Dit had ik een jaar geleden al moeten plaatsen...aangezien mijn hok met de lamp uit,ook echt donker is :)

Een mooi controle lampje voor controle en foto,s te maken ;)

 

gallery_3487_2297_615785.jpg

 

gallery_3487_2297_107846.jpg

 

gallery_3487_2297_985671.jpg

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit vriend.. B)

 

als je het helemaal mooi wil doen moet je ff zo'n groen led lampje er in draaien..

(moet ik die er bij doen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan toch niet verkeerd, ik ben benieuwd hoe druk het wordt in die pot na het selecteren, en hoe hoog ze worden B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...