Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

fem. zaden in grote hoeveelheden.

Recommended Posts

Beste forumgangers,

 

Een maatje van mij heeft altijd met stekken gewerkt maar is dait zat en zag de plantopbouw bij mijn projectje uit zaad.

 

Nu is hij enthousiast geraakt en wil de volgende ronde ook uit zaad starten.

 

Aangezien hij geen hobbykweker is wil hij alleen met fem.zaad aan de slag en het liefts met snelbloeiers 7/8 weken.

 

Iemand een tip waar fem zaden in grote hoeveelheden afgenomen kunnen worden en misschien zelfs ook nog een tip welk soortje.

 

Hij werkt altijd met pp tjes

 

Wie helpt hem op weg

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de meeste shops krijg je zoiezo 50% korting als je grote hoeveelheden koopt. prijs vergelijkbaar met stekjes of minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is een groot aantal..?

 

en hou ook rekening dat het voor een grote boer flinke nadelen heeft...

1.verschillende bloeitijden

2.verschillende voeding en vocht behoeftes

3.verschil in eindproduct wat het lastig maakt om te verko.... uhhmmm te roken..... :wacko:

4.en het duurt altijd een week of 2 langer als een stek, de plant moet namelijk eerst volwassen worden voor ze gaat bloeien..

 

stuur sannie eens een berichtje zou ik zeggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

He amnees en sticky, bedankt voor de snelle reacties.

 

Hij denkt de volgende ronde met 200 stuks te willen starten, dus zal hij er rond de 225 moeten ontkiemen.

Als hij de zaadjes tegelijkertijd ontkiemt en hetzelfde soortje kiest dan zal er toch niet zoveel verschil in bloeitijd en vocht en voeding behoefte kunnen ontstaan en qua eindproduct, hij verkoopt ehhhh rookt altijd nat zal het niet uitmaken lijkt mij. En als hij apart voorgroeit in sponsepots op startblokken kan hij als hij 2 weken voor het afronden van zijn laatste ronde begint met ontkiemen/voorgroeien met zaailingen direct op 12/12 en zal er weinig tijdsverlies zijn lijkt mij?

 

Ben benieuwd,

Groet,

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou er rekening mee dat als je echt wat aan je 2 weken voorgroei wil hebben ze niet in een te klein medium kunnen staan (dan duurt het volwassen worden nog lang)

 

je zal met zaad altijd verschil in bloeitijd/opbrengst/kwaliteit houden door de verschillende phenos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft het plan gevat om zodra het kopje uit de sponspot steekt ze over te zetten in ingewaterde startblokken 7/7 cm met een ec van 1,1 en ph van 6,0 deze plaatst hij dan gelijk op de mapito waar hij direct op 12/12 wil starten met de lamp in de 1e week op zo'n 75 cm.

 

Kans van aanslaan lijkt me redelijk groot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zal de eerste bloei naar +- 3 weken te zien zijn, en vanaf dan moet je ook tellen...

 

maar al die verschillen die ik heb aangegeven blijf je houden.. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stickie

 

Mag ik het dan als volgt samenvatten: zaad is voor de hobbykweker een prima alternatief maar de broodkweker heeft meer aan stekken gezien de min of meer gelijke groei en water/voeding behoefte en gelijkwaardige afbloeitijd?

 

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zaad heb je altijd dat elk plantje anders is.

Omdat elk zaadje zijn eigen dna heeft zou je dus altijd verschillende plantjes krijgt.

 

Een oplossing is misschien om een paar moeder neer te zetten zo dat je eigen stekken kan maken,

Dan heb je geen kans op gratis beestje, je kan je eigen smaak wiet uitzoeken,. als je zelf een moeder groot maakt uit zaad.

 

Zo heb je wel de mogelijkheid om allemaal zelfde soort te zetten en zelf mooie cloontjes te maken.

 

 

Gr Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stickie

 

Mag ik het dan als volgt samenvatten: zaad is voor de hobbykweker een prima alternatief maar de broodkweker heeft meer aan stekken gezien de min of meer gelijke groei en water/voeding behoefte en gelijkwaardige afbloeitijd?

 

Knakie

 

voor een hobby kweker heeft het inderdaad meer voordelen als nadelen...

en voor de grotere aantallen zou ik (net als hierboven word gezegd) een eigen moeder maken als je mooiere/schonere/stabielere/appartere stekken wil.... :wacko:

 

 

(edit) stel je maar eens voor, allemaal verschillende hoogtes met wel 30cm er tussen of meer en dat op die slaps die je ook niet kan schuiven of iets dergelijks...

en je komt er ook niet meer bij om ze te knakken of iets dergelijks..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel eens gekweekt met 300 zaden indoor. Gaat prima! prima opbrengst, 0,0% ziektes, veel sterkere plant, etc.

Als ik weer begin gaat er zeker zaad in. Voor mij geen stekken meer!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadbank Seedsman verkoopt gefeminiseerd (en regulier) zaad per 100 stuks in bulkverpakking, bijv. White Widow. Volgens de info een "Stabilized Hybrid", m.a.w. veel verschillen zouden er niet in horen te zitten. Maar wat amnees al zei, vergelijkbare kwantumkorting kun je elders ook wel krijgen als je er naar vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
welke soort en hoe lang duurde je ronde..?

 

PP-femanized. Dik 12 weken vanaf dat het voorgeweekte zaadje in het startblok gaat, zodra ze boven zijn direct onder hps. Bloemvorming begon na 4 weken, gelijk vanaf ontkiemen op 12/12. Als je 2-3 weken voordat je oogst de nieuwe ronde start kun je mooi om de 9-10 weken oogsten.

Oja, zaadjes zijn even duur als wat ik eerder voor een stekje betaalde.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij wil ze meteen op 12/12 zetten. Niet iedere genetica is hier voor geschikt..

Ik heb 6 weken geleden een Tangerine Dream op laten komen.. Vanaf dag 1 op 12/12.

Nu begint ze pas een heeeel klein beetje te bloeien..

(wel een heel mooi plantje geworden)

 

Ik denk als ik haar de eerste 2 weken 18/6 of 24 uur licht had gegeven en daarna op 12/12 dat ze nu verder was geweest in de bloei.

 

mvg.

Wubbo Ockels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
......wil de volgende ronde ook uit zaad starten.

 

......wil hij alleen met fem.zaad aan de slag en het liefts met snelbloeiers 7/8 weken.

 

Hij werkt altijd met pp tjes

 

 

Knakie

 

Volgens mij voldoe ik aardig aan zijn vraag, en met PP werkt het prima ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wat info voor je

 

Ben een dik jaar bezig geweest met fem zaden en het gebruik daarvan lag in de hoeveelheid die jij noemt

Valt toch tegen vond ik , je plant moet eerst volwassen worden voordat ze in de bloei gaat en dat duurt 3 tot 5 weken , dan komt de bloeitijd nog...(power flower was het soort)

Ook geprobeerd apart voor te groeien onder tl , in 7 x 7 potjes 4 dagen op 24/0 daarna op 12/12 en 3 weken later naar de bloeiruimte en daar af laten bloeien , nog dik 11 weken in de bloeiruimte nodig gehad om af te bloeien (special queen #1)

Daarna autoflowers , royal automatic was het soort en die hadden 10 weken nodig om af te bloeien vanaf ontkieming zaadje

Deze laatste zaden had ik direct onder een 600 watter gezet en gelijk op 12/12

 

Nu had ik nog 5 special queen planten over en onder tl laten staan , 2 maand later in de bloeiruimte gezet , waren kleine struiken geworden...

Na 8 dagen 12/12 zaten er al kleine topjes in ;) en de bloeitijd lag op 9 weken

 

Dit geeft volgens mij aan dat ze eerst een bepaalde tijd nodig heeft om volwassen te worden en die ook neemt ondanks dat je de klok op 12/12 zet

Een stek heeft dit niet en die gaat wel direct in de bloei

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle commerciele kwekerts gaan voor stekken, waarom , omdat het gewoon minder tijd =geld kost. Plus de kans dat je allemaal verschillende pheno's krijgt waar de afnemer ook vaak niet blij mee is.

Een maat van me kweekt commercieel, 5 jaar lang alleen maar pp stekken, je leert de soort kennen en kan op den duur het maximale in 9 weken tijd uit de plant te halen.

Voor zijn eigen gebruik krijgt hij van mij verschillende soorten om het blowen leuk en lekker te houden (een beetje variatie)

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
welke soort en hoe lang duurde je ronde..?

 

PP-femanized. Dik 12 weken vanaf dat het voorgeweekte zaadje in het startblok gaat, zodra ze boven zijn direct onder hps. Bloemvorming begon na 4 weken, gelijk vanaf ontkiemen op 12/12. Als je 2-3 weken voordat je oogst de nieuwe ronde start kun je mooi om de 9-10 weken oogsten.

Oja, zaadjes zijn even duur als wat ik eerder voor een stekje betaalde.

 

green-lady

 

Ben benieuwd waar je die vandaan hebt, na het lezen van alle reacties wil hij een poging wagen met de feminised pp'tjes.

En red je dat rond de 3 euro per zaadje bij een afname van 100 stuks of meer?

 

gr.

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

broodkwekers die op een euro meer of minder kijken, het blijft een raar fenomeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mede liefhebbers,

 

Allemaal bedank voor julllie input, ik denk dat ik hem aardig op weg kan helpen met hetgeen hij mij voorlegde.

 

Ik hoop dat de genetica van de feminised pp geschikt is voor direct op 12/12, zal hem proberen warm te maken om hier een verslagje van te maken.

 

Greenlady, bedankt voor de pm, ik neem aan dat ze ze gewoon opsturen of moet ik hiervoor helemaal naar het hoge Noorden rijden??? Veel te koud daar lol

 

Amnees, de vraag of dat rond de 3 euro bleef was meer mijn persoonlijke nieuwsgierigheid, had hem namelijk divers malen geattendeerd op deze manier van kweken en altijd aangegeven dat hij hiervoor niet meet kwijt zou zijn als zijn stekkies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze kanten op zitten er nog best veel broodkwekers op zaad hoor.

ken er eigenlijk best veel die dat doen.

wel altijd lekkere soortjes die gasten.

geen bubble of nlx zoals de halve provincie hier hahaha

 

deze kanten op zitten er nog best veel broodkwekers op zaad hoor.

ken er eigenlijk best veel die dat doen.

wel altijd lekkere soortjes die gasten.

geen bubble of nlx zoals de halve provincie hier hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites
of moet ik hiervoor helemaal naar het hoge Noorden rijden??? Veel te koud daar lol

 

Echt niet hahahaha ohhhhh het is hier zo lekker weer zonnetje erbij sterker nog ik zit nu in de tuin met een heerlijk briesje :rofl

 

(ahum haha )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informeer eens bij growers choice;

Zeer strakke prijs bij grotere aantallen, zowel voor binnen als buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ al green

 

als je naar de datum kijkt zal die ronde al wel klaar zijn peis ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...