Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LuxuryLifeStyle

Biogreen grond verwarmingskabel.

Recommended Posts

Hallo,

 

Weet niet of dit al langs is geweest op het forum, want anders heb ik het over het hoofd gezien.

Zie vaak dat sommige WF leden gebruik maken van kachels in een hok om de tempratuur in balans te houden.

 

Zat zojuist even te surfen, en ik kwam dit tegen:

 

eu-growshop-potten-kweekbakken-bodem-verwarmers-biogreen-grond-verwarmingskabel-43-meter-25-watt.jpg

 

Deze kabel zou 8 tot 12 graden Celsius boven de omgevingstemperatuur opwarmen.

Als je er vanuit gaat dat met lampen uit de tempratuur in en rondom het hok ongeveer 12 graden is zou het makkelijk te doen zijn toch?

 

Ze zijn er ook in verschillende lengte kabels, en ze verbruiken minder vergeleken met een kachel.

4,3 meter (25 Watt)

 

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt er denk ik aan hoe groot de ruimte is die je wilt verwarmen

het word meer gebruikt om de medium temperatuur op peil te houden als je het aan mij vraagt

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat wil je?

 

je aarde opwarmen

of je de lucht in je hok

 

je kunt beter je aarde opwarmen dat heeft meer nut dan de omgevingstempratuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

van een 25 watt kabeltje moet je niet veel verwachten, en vergeet niet dat je ruimte verwarmen heel moeilijk is omdat je veel warmte meteen weer afzuigt. belangrijkste is je mediumtemp. op orde houden, dus vloerverwarming is zoiezo beter dan een kacheltje.. maar dan moet je wel met groffer geschut komen dan een 25 watt kabel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bosteelt

 

Het was meer bedoelt als medium voor de Aarde.

Maar vroeg me af of het ook mogelijk was voor de omgeving in het hok.

 

@ amnees

 

Bijvoorbeeld een hok van 3/4m², en een verwarmingskabel van 25meter (320 Watt)/10 meter (100 Watt).

En dan in een hok met één of twee 1000 Watt lampen, als dat niet helemaal mogelijk is zou je het nog met een kachel kunnen opwarmen.

 

Hierdoor wordt je kachel verbruik wat minder en staat hij misschien maar een kwart van de tijd aan of minder.

Dit zou voor sommige handig zijn aangezien kachels toch al snel 2000/2500 Watt gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Ik heb ook zo,n kabel, weliswaar korter, maar ze verwarmen wel, en sin best sterk, en zuinig.

Heb ,m onder een plaatje acrylplaat in een laage aarde; als bodemverwarming; heb t dus als alleen daarvoor, maar merk met deze maanden dat t te weinig is!

 

Heb zelf van de week twee matjes besteld, infrarood verwarming,... verhoogd nietzozeer de omgevingstemperatuur, maar de objecten!

Ben van plan om ze aan de zijkanten van m,n hok te monteren( binnenzijde uiteraard), ter hoogte van m,n potten- onderkant stammen; na veel denken leek me dit de beste oplossing en toch energiezuinig; koste 20 euro per stuk.

 

Mijn gedachte is dat vooral je grond niet te koud moet worden, de bodemtemperatuur dus, de omgevingstemperatuur lijkt mij minder belangrijk: ,s nachts is t buiten ook kouder, maar in de zomer de natuurlijke cyclus van de plant, heeft de grond een stuk hogere temperatuur door de opgeslagen warmte van de zon overdag; dit in tegenstelling tot mijn kelder in de winter!

Kortom, als ik er niet iets aan doe, zoals ik t nu zie aan m,n planten, krijg je echt groei en bloeistagnatie.

Overigens weet ik uit ervaring, dat je met die groter dan geliefde temperatuurschommelingen wel kan kweken, maar geloof inmiddels dat t wel stukken beter is om de temp omhoog te krijgen!

 

Ik begrijp dat jij al op zo,n 12 graden zit in de basis; denk dat t wel werkt; en als t toch wat tegenvalt, zijn die matjes misschien iets voor je; zijn er in allerlei formaten, ik heb ze besteld van 27 bij 35 cm, zo,n 25 watt verbruik!

Heb ze alleen nog niet kunnen testen!

Zal nog even een linkje plaatsen!

 

http://www.heatupstore.nl/terrariumverwarm...-warmtemat.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groenefingers

 

Bedankt voor je reactie, had eerder willen reageren maar zag het even over het hoofd.

Duidelijk, zag het gewoon voor het eerst een beetje staan en vroeg me af of mensen er ervaringen mee hadden.

Het is meer geschikt voor de modem en medium, het is niet zo dat ik het ook ga gebruiken maar wou wat bij leren.

Misschien dat ik het ook een keer ga gebruiken, bedankt voor je reactie!

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi lls,

Graag gedaan! Heb ook een kabel gekocht 50 watt, voor een aparte stekken kast, en zaailingen!

Goed verhaal van jan, idd! Kabels kunnen wel in natte grond dus, staat ook op de gebruiksaanwijzing, dat is dus vrij ideaal.

Heel gek die infraroodmatjes, geven een klein beetje oppervlakte warmte; zal nog moeten zien of t voldoende is om de potten met inhoud warm genoeg te krijgen; t werkt anders!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook zo een kabel. alleen was die van mij maar een euro of 11. gewoon bij de action een elektrische deken gehaald. deze uit elkaar geknipt en kwam gwn een kabel uit. en is 2 standen schakelbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet waterdicht hea....

de draden moeten elkaar niet aanraken.. door de weerstand in de draden en hitte opbouw smelt de huls en dan krijg je kortsluiting..

 

"tip van Torsti"

 

kijk even bij verwarming, in alle maten verkrijgbaar en in alle wattages, ideaal!

 

lemon

 

p.s. ik heb een biogreen kabel van 6 meter geloof ik, die wikkel ik gewoon om de potten heen met wat radiatorfolie of aluminium tape ofzo, getest is het dus niet maar als het werkt hoor je het luxury!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nja op de verpakking staat dat je hem ook kon wassen. dus ja de vraagt blijft dan nog of ie echt waterdicht is

de kabels binnenin zitten geschijden met het zelfde soort kunstof/plastic dat de binnenste kabel van een coax-kabel beschermt.

overigen heb ik heb op een plaatje triplex geplakt met duct-tape. heeft al een aantal klonen laten wortellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties heren, ik ga het denk ik ook binnenkort testen.

Vooral voor een voorgroei hokje lijkt het me ideaal om dit te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf gisteren. Bij www.rainforest-frogs.nl een vermte plaat besteld voor reptielen, 20 watt voor een plaatje van 275mmX400mm, kost je zon 25 euro.... Past ideaal in mijn voorgroei hakjje straks. Mischien is ook dat wel een goeie oplossing voor jou, ook daarvan laat ik je wel weten hoe het werkt...

Zo'n soort matje word ook verwerkt in van die verwarmde propegators.

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lemonhaze

 

Dat zou inderdaad een goede oplossing kunnen zijn, ben benieuwd naar je toekomstige ervaringen ermee.

Zat eerst zelf aan de BioGreen zelf te denken, maar je hebt nog veel verschillende.. Bedankt voor je reactie!

@ Soca

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt mij wel wat:

Kabel + regelbaar thermostaat. Klik!

Op moment verwarm ik ook met een olieradiator waarbij het erg lastig is om de juiste min temp te regelen.

Medium verwarmen lijkt me dan de beste uitkomst!

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, mooi tuinman! Vind t wel leuk dat ze wat voorbeelden van rendement laten zien zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...