Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
YungBuddha

Veiligheid Foto's

Recommended Posts

Ik heb blijkbaar geen rechten om te posten in het mededelingen, suggesties en bugs forum dus doe ik het maar hier:

 

 

Is het de bedoeling dat iedereen zomaar bij iedereen's foto's kan komen?

 

En ook probleemloos kan linken naar die foto's?

 

Het is nu zonder meer mogelijk om foto's van iemand zijn wietplantage zonder zijn medeweten ergens anders op het internet te knallen.

 

Dat wordt helemaal pijnlijk als mensen herkenbaar zijn op die foto's.

 

 

Het lijkt me dat het hele idee achter het uploaden van foto's naar wietforum.nl juist ontstaan was vanwege privacy en veiligheid.

 

IN IEDER GEVAL ZOU IK AANRADEN OM GEEN FOTO'S UP TE LOADEN WAARMEE JIJ OF JE LOKATIE GEÏDENTIFICEERD KUNNEN WORDEN.

Edited by blowsterke
foto weggehaald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Album op privé zetten?

 

En wat je zeg geen foto met iets dat herkend kan worden.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan je fotos gwoon in een prive album zetten :huh:

 

maar herkenbare fotos uploaden...sowieso... is niet slim.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetgeen je aan de kaak stelt kan een serieus probleem worden voor mensen die (onbedoeld/onbewust?) foto's van zichzelf openbaar maken.

 

Maar, volgende keer misschien de betrokken user een pm sturen en hem/haar (in dit geval hem, duh) attenderen op de openbaarheid van de foto.. bij geen gehoor van de user (wellicht even inactief is o.i.d.) kan ook een mod worden gewaarschuwd? Daarna kan je het voorval altijd nog ter illustratie voorleggen aan de overige leden van het forum zoals je nu hebt gedaan. En dan zonder de bewuste foto te plaatsen en zonder de betreffende user te noemen.

 

2 centen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dj

die foto ............ is volgens mij ook niet gewenst op WF. :huh:

 

groet

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat alle members wel begrijpen dat ze geen herkenbare foto's moeten uploaden? Gebeurt dat wel kunnen we ze er als WF community toch even PM'en? Zeg het anders gewoon tegen een mod, dan is het als het goed is zo geregeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iege privacy en veiligheid.

 

IN IEDER GEVAL ZOU IK AANRADEN OM GEEN FOTO'S UP TE LOADEN WAARMEE JIJ OF JE LOKATIE GEÏDENTIFICEERD KUNNEN WORDEN.

 

 

leuk en aardig maar als heren justitie moeilijk willen doen ze dat als heren denhaag even mee helpen hebben ze 1, 2, 3, alles over jouw wat ze nodig hebben

 

1: je IP

2: provider on gegevens vragen van de desbetrefende ip op desbetrefende tijd dan krijgen ze alles. je naam adres rekening nummers en geloof bij somige providers dat je je sofi nummer of paspoort/id document nummer moet op geven

 

aan de hand van 1 van deze laatste 2 kunnen ze vrijwel meteen zien waar je bent ingeschreven en of je auto's/motor/scooter op je naam heb staan. en wat je belaste inkomen is

 

3: .........

 

het is aan ieder een album prive te maken en met wie je de link dan deelt moet je zelf weten maar het is mij nog niet gelukt iemand zijn prive albums verder te bekijken dan me rechten me toestaan ( dus de foto's die gelinkt zijn en niet de andere foto's in een album

 

 

moreel van het verhaal je aan melden op een forum maakt je al vindbaar hoef je niet eens een foto voor te uploaden

 

 

 

( tijd dat wf.nl tor word :huh: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met tor ben je met de juiste apps en tools ook te traceren.

Zelf als je via meerder PC/server hop ben je nog te volgen.

De vraag is als ze voor een kleine vergrijp dit soorten dingen gaan toepassen.

 

 

privacy? bestaat dat op het net, is toch een ieder zijn eigen verantwoording.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. als mensen zich nou eens eerst zorgen gingen maken over wat ze allemaal op hun facebook delen :huh:

 

1. Foto's met herkenbare personen er op worden altijd weggehaald. Een beetje dom als je dat upload.

2. Je bent vrij om foto's te uploaden en te delen of niet. Ik denk dat iedereen met enig gezond verstand die afweging zelf kan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog een goeie: zet nooit je adres van je kweekhok op deze site..

 

zo.. met z'n allen komen we er wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pietje para, zo para als een pietje :huh:

 

Google jezelf maar eens en kijk wat voor kruimelspoor je al hebt achtergelaten, iets waar je je, indien acht genomen bij uploaden van beeldmateriaal, veel meer zorgen om moet maken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobiel prepaid internet met dongel. :)

 

Maar goed als ze je echt willen pakken dan kunnen ze het - het is alleen ondoenlijk om alle hobbyisten te gaan vereren met een huisbezoekje.

 

Het met bekenden, vrienden, of zelfs vreemden over je kweekjes praten is een veel groter risico. :huh:

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup: net zoals de nickname die ze hier gebruiken.

Zijn aardig wat nicknames hier te googlen... kan je zo uitzoeken wie wie is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit een dossier:

"Op 24 april 2008 kreeg de afdeling Courage van de politie Midden en West Brabant een anonieme melding met betrekking tot de [a-straat 1] te Bergen op Zoom.

Het huis is geblindeerd en er is stankoverlast.

Op 10 mei 2008 zag een buurtbewoner fel licht van de bovenverdieping komen en de ventilatoren waren duidelijk te horen. "

 

Zulke duidelijke dingen lijken me meer om je druk over te maken dan accounts aan ip-adressen koppelen en die weer aan echte adressen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MarkZ: dat is inderdaad ook belangrijk, maar vergeet niet dat de politie ook digitaal opspoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...