Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scheit

Kunnen we hier nog iets mee?

Recommended Posts

Goedenavond WF leden,

 

Ik heb een kweektent van 1(l)x1(b)x2(h) m aangeschaft met een 600w.

Nu werd ik gister gebeld door een maat van me, die had toevallig 4 plantjes over, en ik had gisteren toevallig mijn setup af, dus ik dacht laat ik maar eens gaan kijken.

Ik heb ze maar meegenomen, maar ik vraag me nu eigenlijk wel af of ik hier nog wel de tent mee kan vullen.

De plantjes zijn 3 weken oud, en staan nu ongeveer 1.5 week in de 12/12 cyclus.

Ik heb ook nog een aantal zaden in huis, maar als ik deze eerst moet gaan voorgroeien zijn we ook weer een paar weken verder.

 

Wat denken jullie? Is het de moeite waard deze planten te laten groeien?

 

Alvast bedankt voor jullie mening.

 

gallery_5480_13218_1983765.jpg

gallery_5480_13218_1081855.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Scheit :lol:

Ik zou ze idd apart in de potten zetten, niet samen. Ook zou ik zelf wat grotere potten nemen als dit je enige 4 planten in je tentje blijven. Ik zou zelf op een 1m2 met een 600watter met 4 plantjes voor rond de 40-50liter potten gaan.

Als ze al 1.5 week op 12/12 staan zou ik ze persoonlijk wel weer even op 18/6 zetten, want ik denk als je doorgaat op 12/12 vanaf nu je niet eens 1/4 van je tentje zult volkrijgen :tu Wat voor soortje is het eigenlijk? Dan weet je ook nog ongeveer hoelang ze doorgroeien als ze op 12/12 gezet worden.

Ze zien er een beetje slapjes uit momenteel maar dit heeft volgens mij meer met vervoer en overpotten te maken. Ik zie 5 slipjes en misschien wel 7 dus met die dames zal het wel goedkomen, mits je ze genoeg liefde geeft ofcourse ;)

Succes ermee!

 

Peace MJ :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen scheit,

 

 

ik zal ze eruit trekken & back to scratch! 5 kuipen neer zetten 5 stekken of zaad planten, en knallen..

 

deze die er nu in staan, staan ten eerste te dicht op elkaar in 1 kuip het beste is gewoon om ze per pot te zetten,

ze hebben ook een moeilijke start gehad.. ze hangen er wat slapjes bij...

 

wat is je setup???? krijgen ze genoeg verse lucht? wat is je temp in de tent?

 

 

Good luck,

 

grtz Pablooowz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt er nog wel wat mee Scheit...

Eruit halen en apart in een pot planten.

Mooie grote 18liter potten in je tent en gaan.

Weet niet wat voor grond je gebruikt en wat voor voeding en hoeveel voeding je geeft maar het ziet er naar uit dat ze het niet zo prettig vinden.

Ze worden namelijk geel dus misschien te veel voeding? Te weinig water? Ze lijken ook behoorlijk droog te staan.

Of gebruik je soms pot grond of iets anders wat zwaar bemest is?

 

Dus ik zou zeggen wacht niet te lang want anders groeien de wotels door elkaar heen en heb je straks nog meer schade aan de wortels..

En wil je het safe spelen dan ontkiem je gewoon nieuwe ;)

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze ook scheiden en in veel grotere potten zetten. Ze zien er wat licht en slap uit, maar er zit wel potentieel in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze ook in aparte potten zette en dan weer op 18 uur zodat ze iets groter en sterker zijn komt et vast wel goed

groetjes alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat je hier wattjes aan moet spenderen.

ze lijken 70% indica

staan al 1,5 week op 12/12

Gaan dan nu de stress krijgen van het overpotten(=stilstand van groei voor 3/5 dagen)

ik denk niet dat je het tentje nog vol krijgt.

 

wel is het prima om het klimaat in je tent te tunen,

en te zorgen dat ze het fijn krijgen.

Dan hebben de zaailingen dat gedoe strax niet.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat denken jullie? Is het de moeite waard deze planten te laten groeien?

 

Je bedoeld "bloeien",............Nee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg plantjes eruit , en stuk of 6 zaadjes ontkiemen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat je gedaan hebt maar dit staat er wel heel treurig bij, te nat, te zwaar medium,te koud??

Langere voorgroei is zowiezo beter dit gaat weinig worden zo, eerst je plant op 16 uur bij laten komen herstellen en dan pas in de bloei..

Dan ben je ook een paar weken verder dus ja zaad of dat..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

weg ermee en gewoon nieuw female zaad bestellen bij Sannie`s,..ik zou hier geen energie en tijd in steken :tu

 

Suc6 Gr, ST ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja jongens ik ben toch een andere mening toegedaan:), ik zou ze lekker laten staan op 12-12 en goed vertroetelen, afhankelijk van de soort groeien ze nog een 2-4 weken door voor ze echt stilvallen. dan nog 4-8 weken afbloeien ook weer afhankelijk van de soort

 

Met een beetje vertroetelen hou je 25-40 gram droog per plantje over, als je het heel goed doet en ze hebben het naar hun zin is 50-75 gram misschien wel haalbaar, wel adviseer ik niet te wachten en voorzichtig de plantjes te splitsen naar aparte potten, hiermee beschadig je wortels maar met zijn 2en in een pot is er altijd 1 die achter gaat blijven. met nog een paar weken groei te gaan zullen de wortels explosief groeien in de nieuwe pot.

 

Zelf kweek ik altijd 12/12 direct vanuit zaad, en zoals ze nu staan zonder echte bloei verschijnselen zeg ik laat ze lekker nog een week of 8 onder 12/12 staan en over een week of 7 begin je weer wat zaad te kiemen die dan een paar daagjes tot de oogst ook op 12/12 draaien en zet je de de timer weer op 18/6 als je dat nog wil:) , je zal verrast zijn door het weinige knipwerk:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_5480_13218_1793522.jpg

 

Bedankt voor jullie reacties :)

 

Ja ze hebben gelijk allemaal een eigen pot gekregen. Ook staan ze nu 2 dagen op 18 uur en dat gaat volgens mij wel goed zo.

 

Ze staan er nu wel lekker bij toch?

 

 

 

Hey Scheit :lol:

Ik zou ze idd apart in de potten zetten, niet samen. Ook zou ik zelf wat grotere potten nemen als dit je enige 4 planten in je tentje blijven. Ik zou zelf op een 1m2 met een 600watter met 4 plantjes voor rond de 40-50liter potten gaan.

Als ze al 1.5 week op 12/12 staan zou ik ze persoonlijk wel weer even op 18/6 zetten, want ik denk als je doorgaat op 12/12 vanaf nu je niet eens 1/4 van je tentje zult volkrijgen ;) Wat voor soortje is het eigenlijk? Dan weet je ook nog ongeveer hoelang ze doorgroeien als ze op 12/12 gezet worden.

Ze zien er een beetje slapjes uit momenteel maar dit heeft volgens mij meer met vervoer en overpotten te maken. Ik zie 5 slipjes en misschien wel 7 dus met die dames zal het wel goedkomen, mits je ze genoeg liefde geeft ofcourse :spliff:

Succes ermee!

 

Peace MJ ;)

 

Dank voor je advies! Ik heb ze inderdaad weer op 18/6 gezet. Het soort is 'Cheese'. Ze zagen er inderdaad slapjes uit, ik denk ook dat ze het even moeilijk hebben gehad, maar volgens mij hebben ze het nu wel naar hun zin :)

 

 

goedemorgen scheit,

 

 

ik zal ze eruit trekken & back to scratch! 5 kuipen neer zetten 5 stekken of zaad planten, en knallen..

 

deze die er nu in staan, staan ten eerste te dicht op elkaar in 1 kuip het beste is gewoon om ze per pot te zetten,

ze hebben ook een moeilijke start gehad.. ze hangen er wat slapjes bij...

 

wat is je setup???? krijgen ze genoeg verse lucht? wat is je temp in de tent?

 

 

Good luck,

 

grtz Pablooowz

 

Setup is deze tent: http://www.eugrowshop.eu/nl/complete-kweek...-100x100x200cm/

Op welke hoogte meten jullie de temp? Ik zag dat er nogal een verschil was qua temperatuur onderin de tent, ter hoogte van de bladeren, en bovenin de tent.

 

 

Je kunt er nog wel wat mee Scheit...

Eruit halen en apart in een pot planten.

Mooie grote 18liter potten in je tent en gaan.

Weet niet wat voor grond je gebruikt en wat voor voeding en hoeveel voeding je geeft maar het ziet er naar uit dat ze het niet zo prettig vinden.

Ze worden namelijk geel dus misschien te veel voeding? Te weinig water? Ze lijken ook behoorlijk droog te staan.

Of gebruik je soms pot grond of iets anders wat zwaar bemest is?

 

Dus ik zou zeggen wacht niet te lang want anders groeien de wotels door elkaar heen en heb je straks nog meer schade aan de wortels..

En wil je het safe spelen dan ontkiem je gewoon nieuwe :)

Succes!

 

Ze hebben het even moeilijk gehad met de verhuizing denk ik, nu staan ze er beter bij.

 

 

Ik zou ze ook scheiden en in veel grotere potten zetten. Ze zien er wat licht en slap uit, maar er zit wel potentieel in.

 

Dat dacht ik ook!

 

 

ik zou ze ook in aparte potten zette en dan weer op 18 uur zodat ze iets groter en sterker zijn komt et vast wel goed

groetjes alex

 

Done that :lol:

 

 

ik denk niet dat je hier wattjes aan moet spenderen.

ze lijken 70% indica

staan al 1,5 week op 12/12

Gaan dan nu de stress krijgen van het overpotten(=stilstand van groei voor 3/5 dagen)

ik denk niet dat je het tentje nog vol krijgt.

 

wel is het prima om het klimaat in je tent te tunen,

en te zorgen dat ze het fijn krijgen.

Dan hebben de zaailingen dat gedoe strax niet.

 

grtz Weetje

 

Inderdaad, we zien het wel even.

 

 

Wat denken jullie? Is het de moeite waard deze planten te laten groeien?

 

Je bedoeld "bloeien",............Nee!

 

:o

 

 

Nee

 

:D

 

ik zeg plantjes eruit , en stuk of 6 zaadjes ontkiemen ;)

 

Volgende ronde!

 

Ik weet niet wat je gedaan hebt maar dit staat er wel heel treurig bij, te nat, te zwaar medium,te koud??

Langere voorgroei is zowiezo beter dit gaat weinig worden zo, eerst je plant op 16 uur bij laten komen herstellen en dan pas in de bloei..

Dan ben je ook een paar weken verder dus ja zaad of dat..

grtz..

 

Ik laat ze nog wat langer groeien inderdaad.

 

 

weg ermee en gewoon nieuw female zaad bestellen bij Sannie`s,..ik zou hier geen energie en tijd in steken :huh:

 

Suc6 Gr, ST :nerd

 

Zaad heb ik al liggen van sannie's. Die gaan er de volgende ronde in.

 

 

Tja jongens ik ben toch een andere mening toegedaan:), ik zou ze lekker laten staan op 12-12 en goed vertroetelen, afhankelijk van de soort groeien ze nog een 2-4 weken door voor ze echt stilvallen. dan nog 4-8 weken afbloeien ook weer afhankelijk van de soort

 

Met een beetje vertroetelen hou je 25-40 gram droog per plantje over, als je het heel goed doet en ze hebben het naar hun zin is 50-75 gram misschien wel haalbaar, wel adviseer ik niet te wachten en voorzichtig de plantjes te splitsen naar aparte potten, hiermee beschadig je wortels maar met zijn 2en in een pot is er altijd 1 die achter gaat blijven. met nog een paar weken groei te gaan zullen de wortels explosief groeien in de nieuwe pot.

 

Zelf kweek ik altijd 12/12 direct vanuit zaad, en zoals ze nu staan zonder echte bloei verschijnselen zeg ik laat ze lekker nog een week of 8 onder 12/12 staan en over een week of 7 begin je weer wat zaad te kiemen die dan een paar daagjes tot de oogst ook op 12/12 draaien en zet je de de timer weer op 18/6 als je dat nog wil:) , je zal verrast zijn door het weinige knipwerk:)

 

Dank! Maar de zaailingen bij de planten zetten die bijna klaar zijn voor de oogst? Dat werkt toch niet, de lamp staat toch veel te hoog dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
De plantjes zijn 3 weken oud, en staan nu ongeveer 1.5 week in de 12/12 cyclus.

 

Ook staan ze nu 2 dagen op 18 uur en dat gaat volgens mij

 

 

Heel veel succes :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor scheit ze staan er al een stuk beter bij ;) Laat ze nog ff lekker doorgroeien de komende tijd, ik zou zeggen tussen 1-2weken en dan na 12/12, hangt er ook beetje vanaf hoe hard ze gaan en hoelang die cheese doorgroeit in de bloei, heb zelf geen ervaring met die soort ma meestal kun je dat zelf wel ff opzoeken of vragen aan andere forumleden.

Dan ben je iig verzekerd dat je een lekker vol tentje hebt! :D

 

Peace MJ :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
De plantjes zijn 3 weken oud, en staan nu ongeveer 1.5 week in de 12/12 cyclus.

 

Ook staan ze nu 2 dagen op 18 uur en dat gaat volgens mij

 

 

Heel veel succes :spliff:

 

 

werkt gewoon goed hoor, ook starten met topbooster en tegen het einde startbooster meegeven.. BAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...