Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
caramelicious

Vraagje Zonnepanelen

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Ik ben van plan om te kweken met 4x 600W lampen.

 

Maar nu een vraagje over zonnepanelen.

Ik wil zonnepanelen op dak en wil ik graag weten hoeveel lampen ik kan branden met de

zonnepanelen die ik hieronder beschrijf.

Of hoeveel procent ik bespaar per jaar met 5/6 kweken per jaar.

 

Eigenschappen zonnepanelen pakket SUNKIT 10

Vermogen: 2760 Wp

Opbrengst: 2345 kWh/ jaar

 

Systeem configuratie

Zonnepanelen: 12 x Suntech STP 230 polykristallijn (afm.: 1665×991×50mm)

Omvormer: 1 x Mastervolt XS 3200 SW

 

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb weleens uitgerekend dat zonnepanelen op een normaal huis ong. 1 lamp kunnen voorzien in 1 jaar....

 

365 dagen x 12 uur x 660 watt =2890 kwh....p/jaar

 

jou pakketje doet... 2345 kwh zeg je...p/jaar

 

gr ;)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd......dan kan je net zogoed je pc aan de dijk zetten :tu ..das ook een lamp.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag is dus hoeveel hamsters in een loopwiel heb je nodig voor je lamp van 600w

Hoeveel moet je scheiten om genoeg biogas te hebben om 600w licht te maken

Ach ja genoeg manieren om thuis energie te maken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

allemaal mooie rekensommetjes maar

hoeveel watt is de zon ?

dan zal ik het es narekenen op men zakjap .

hoeveel lumen worden er eigenlijk terug het universum ingekaatst met de snelheid van het licht op die glimmende

zonnecollectoren te knallen wat een impact kan dat niet anders ?

of komen de zonnestralen vermeerderd met de teruggekaatste lumen terug ?

kunnen lumen wel tegen de zonnestralen in terug gekaatst worden ?

en is dit dan aan de zon toe of word het hen onderweg te veel en sluiten ze zich weer aan bij de zonnestralen ?

geeft het voor eventuele bewoners of andere leven op de zon ook overlast als er vanaf de aarde opeens allemaal

teruggespiegelde lichtflitsen waarneembaar zijn en bederft dit niet hun woongenot .?

kunnen teruggekaatste zonnestralen irritatie of overlast geven op andere planeten en beperkt dit zich tot ons eigen

zonnestelsel of kunnen alle ons omringende zonnestelsels hier hinder van hebben .?

http://www.nu.nl/wetenschap/2686061/kepler...re-planeet.html

hoeveel kuub carbid en hoeveel liter water .......................600watt?

hoeveel dynamoos op me hometrainer........................600 watt?

hoe vaak mn perpetuum mobile....................................600 watt ?

wat moet ik doen als me schoonmoeder......................600watt ?

in de tuin staat te wankelen?.........................................600 watt ?

nog een keer schieten ?...................................................600watt ?

 

ps; bij lidl en aldi hebben ze soms goedkope schuurmachientjes lekker licht dof schuren

en dan als de raphazen accuus bijhalen .

en anders zet je ze maar even uit .

 

houzonnepaneel

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

:tu oke dude.

 

Ik snap dit niet helemaal, vond dit een interessant onderwerp.

Maar dit bericht heeft tog helemaal niks te maken met het kweken van wiet ;)

 

 

gr.

 

Octopus

Share this post


Link to post
Share on other sites

macerror zijn manier van posten is even wennen maar daardoor zeker niet minder vermakelijk.. :tu

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh wederom een heerlijke bijdrage van macerror, +1. Die krijg je gratis bij dit mooie forum ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

oke octo

 

het sommetje was al uitgerekend

dus maakt het het onderwerp niet minder interesant .

in de bouwhoek electro mag je rustig een balletje over lumen zonnecollectoren zekering etc opgooien.

wiet hoor je ze niet over .

maar mischien heb je wel gelijk en was het hier niet op zn plaats .

ik rook verse wiet momenteel en dan kan ik soms beter de tekstverwerker wat ontlopen .

en ik heb al het zwaard van maclowdames boven me hangen hier

dus loop ik op kolen .

en nu dit er weer bij .

of wil de mod het wel deleten want als ik het zo in die lichtblauwe gequote inkt zie staan

komt het heel erg op me af en is het opeens gewoon een heel dom lulverhaal .

 

 

1000 maal sorry octopus

ik ga 100x keer ik zal nooit meer oftopic een dom verhaal opsommen want dat gaat ten koste van de intresse van mensen

die hier wel serieus in geintresseerd zijn ook niet als het onderwerp al zo n beetje is uitgerekend en afgerond

want er zijn mischien mensen leden van wietforum sommigen al jaren lid een ander mischien twee weken ofzo en

omdat ik hier ook niet mag discrimineren moet dat ook nix uitmaken want het is voor iedereen even erg

en dat je dan met dude word getattoeerd wat een populaire newyorkse scheldnaam uit 1837 is wat je op wiki kunt checken

is dan ook geheel terecht opschrijven als strafwerk.

of 10 a4tjes het is aan jouw.

 

houzgroen

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

@caramelicious,

 

Met die zonnepanelen installatie kom je dus een heel eind en met je ongeveer 100-200 euro bijbetalen per jaar. Ik heb een vraag aan jou. Weet je ook wat deze set zonnepanelen kost? Oops, heb em al gevonden, ongeveer 5400€ dat heb je zo terug verdiend. Met de 14-16-18 uitvoering kweek je dus ENECO NEUTRAAL voor ongeveer 6500€. Vergeet niet dat je hiervoor meestal een andere elektriciteitsmeter nodig hebt. Niet alle meters kunnen terugdraaien.

 

Bekijk verder ook eens oplossingen zoals het gebruik van aardwarmte in combinatie met een goede ketel die overtollige stroom terug kan leveren aan het energiebedrijf. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonnenpanelen "pv" is wel interessant hoor.

Met een beetje goede panelen 20stuks. Trek je gauw 2kwh.

Oftwel je laat 4lampen bijna gratis draaien.

 

Zo'n set is rond de 8 tot 11k.

 

Met wat skills haal je dit in 2.5mnd eruit.

 

Micro wkk is ook wat ;)

remeha heeft een micro wkk met sterling techniek

 

deze is rond de 5k maar levert kwh of vollast cv.

Nou dan moet je continu blijven stoken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat nou als je die zonnepanelen niet op het dak zou plaatsen maar in je hok zou verwerken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou kunnen..

Dan benut je wel al je licht optimaal haha...

 

en je heb 12uur licht haha....

Dus wie plaatst er pv panels tegen de wand ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat nou als je die zonnepanelen niet op het dak zou plaatsen maar in je hok zou verwerken?

 

 

iemand die even kan uitleggen of dit zou werken?

 

stel ik heb 4 x 600w ruimte is er genoeg,ik hang 20 panelen tegen de wand van het hok,word het dan een nul operatie?

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nul operatie alsin net zoveel stroom eruit als erin ??

 

Dat nooit. je hebt altijd verlies..

 

Dat zou makkelijk zijn zeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat nou als je die zonnepanelen niet op het dak zou plaatsen maar in je hok zou verwerken?

 

 

iemand die even kan uitleggen of dit zou werken?

 

stel ik heb 4 x 600w ruimte is er genoeg,ik hang 20 panelen tegen de wand van het hok,word het dan een nul operatie?

 

 

mvg

 

:tu ;)

 

Linkje ....

 

Klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

best wel interessant die zonnepanelen.

iets voor als ik straks eigen huis heb ;)

 

@digi

al het licht op die pv panelen aan de wand want ik wil wel gratis draaien laugh.gif

 

ze zijn toch gemaakt om zoveel mogelijk licht te absorberen, niet echt handig als wandbekleding in een hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonnepanelen, ik houdt het nog steeds in de gaten en mooi alternatief als je het dak ervoor hebt (en geen woningbouw)

 

kzie het al voor me :specool

 

He, ik heb hok met 4x600W, alles dik voor elkaar maar me planten doen zga niks, lijkt wel alsof ze geen licht krijgen hoe kan dat nou?

Kost me overigens amper wat dat hok want wint zichzelf terug door pv panelen aan de wandjes :lol:

 

maar die panelen zijn er toch op gemaakt om zoveel mogelijk licht te absorberen om rendabel te zijn qua stroomopbrengst?

ja, daarom heb ik amper elektra kosten met die panelen aan de wand, slim toch al die energie die verloren gaat anders win ik nu terug

 

was het niet zo dat jij dol was van het kweken van planten die gek zijn op enorme hoeveelheden licht en dat 80% van dat licht nu direct geabsorbeerd wordt door die panelen aan de muur waar je eerder al dat gedoe had uitgehaald om het maximale aan terugreflectie van het licht via de wanden te bereiken omdat anders je planten die niet onder de lamp stonden amper wat deden?

 

:tu

 

leuk topic dit zo, die bijdragen van macerror zijn ook weer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@caramelicious,

 

Met die zonnepanelen installatie kom je dus een heel eind en met je ongeveer 100-200 euro bijbetalen per jaar. Ik heb een vraag aan jou. Weet je ook wat deze set zonnepanelen kost? Oops, heb em al gevonden, ongeveer 5400€ dat heb je zo terug verdiend. Met de 14-16-18 uitvoering kweek je dus ENECO NEUTRAAL voor ongeveer 6500€. Vergeet niet dat je hiervoor meestal een andere elektriciteitsmeter nodig hebt. Niet alle meters kunnen terugdraaien.

 

Bekijk verder ook eens oplossingen zoals het gebruik van aardwarmte in combinatie met een goede ketel die overtollige stroom terug kan leveren aan het energiebedrijf. ;)

 

Beste antwoord die ik heb gekregen, bedankt!

Ik zal ook nog ff rondneuzen over je tips tov aardwarmte met een ketel!

 

En heb me heel erg vermaakt met het lezen van de andere replies!!

:tu :specool :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...