Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
home grower

lampen vervangen gavita pro 600w

Recommended Posts

Hallo,

 

Weet iemand hier wanneer je het beste de lampen kan vervangen van gavita pro 600w? Zijn nu 3 rondjes mee gedraaid en weet niet hoe lang ze nog mee kunnen voor een optimaal resultaat.

 

groet,

homegrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je minderopbrengst hoger is dan wat de lamp kost, moet je wisselen. En dat duurt wel ff bij een el lamp heb ik begrepen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken iemand die de lampen pas vervangt als ze het niet meer doen. Hij vind het maar commerciële onzin. Ik denk dat er wel een deel waarheid in berust ;) . Als je echt een terugloop in opbrengst hebt, ja...... dan wordt het misschien tijd voor een paar nieuwe. :D

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja als je wat groter werkt vervang je niet zo snel.. je weet toch nooit wanneer je gepakt word.

 

Maar wat kleiner wil je toch alles optimaal houden, en die paar lampjes zijn dan ook geen uitgaven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommetje blijft toch hetzelfde..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je nu 3000 verlies lijdt of 70.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij ben mr perfect.

 

 

Vaak blijft een klein hokje langer bestaan dan een groot hok.

 

 

En ik bedoel ook niet dat je 10 jaar met je lampen moet draaien, maar ik zou eerder in een klein hok me lampen sneller vervangen dan in een groot hok. maar dat is meer omdat ik slechte ervaringen heb ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mr perfect, ik geef alleen aan hoe het hoort. Ik heb zelf nog nooit een lamp vervangen om die reden. Ik zie dat verlies nl niet terug in mijn opbrengst.

 

Ik zal wel een slechte kwekert zijn, dat ik dat niet merk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee en dat is wat ik ook zeg..

 

Alleen

 

In een klein hok zijn dat de kosten niet dus kan je je aan dat regeltje houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je lampen dimmen gewoon wat minder naarmate het rendement afneemt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan natuurlijk ook digi,

 

Met overdrive van 10% altijd 10% dimmen. Dan dim je na een paar jaar gewoon niet meer, heb je nog steeds 600watt over. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de Greenpower EL lampen zonder probleem een jaar gebruiken. ;)

Vergeet niet dat als je het echt top wilt doen dat als je de lamp vervangt je ook de reflector vervangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vergeet niet dat als je het echt top wilt doen dat als je de lamp vervangt je ook de reflector vervangt.

 

Kun je uitleggen waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je reflector gaat ieder jaar ook achteruit, in kassen en klimaatkamers wel 5% per jaar. Schoonmaken beschadigt over het algemeen je reflector materiaal. 2/3 van het licht op je plant komt via de reflector. Dus dan kun je de lamp wel wisselen maar heb je nog steeds 3,3% minder licht (2/3 van 5%). Aangezien een vervangingsreflector veel goedkoper is dan een lamp is dat dus een zeker zo goede investering. Je hebt gewoon weer de nieuw situatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuil, stof en vocht in kweekruimtes, komen in aarnraking met je reflector, door de hitte van de lamp branden ze erin vast, waardoor je reflector snel in reflectie capaciteit afneemt, je reflector vervangen is effectiever en zelfs belangrijker als tijdig je bulb vervangen :)

 

Edit: Whazzup is stukken sneller dan ik, en weet ook een hoop meer hierover ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...