Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Bladprobleem vergelende blad van buiten naar binnen

Recommended Posts

tnx voor de support en help van iedereen

 

ik heb voor de laatste x de water vervangen vandaag.. met EC 0.9 zoals in t schema, geen enkel toevoeging verder.

 

als de planten binnen 3-5 dagen niet bijkomen gaat alles de klikko in ;)

 

nieuwe ronde nieuwe kansen hehe

 

waarschijnlijk stap ik dan over naar andere voeding, ik heb nog wel tijd om te kijken welke 't makkelijkst te doen is. de biovoeding is misschien te geavanceerd voor mij :D

 

omdat ik 2 vierkante meter tent heb en maar 1 gebruik ga ik misschien een bak halen en 1x aero en 1x dwc naast mekaar doen, kijken welke goed/beter gaan lopen

 

 

nogmaals iedereen bedankt ik heb absoluut nieuwe dingen geleerd en handige tips gehad van iedereen hier :)

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ph

zielig hoor, creatief knippen en plakken en weer met KLIK komen en je vindt het raar dat je van mij van dat soort reacties krijgt?

hack dit hele topic lekker met je klikkies ipv ingaan op waar LED voor staat en hem nodeloos aan te laten modderen

 

ik hoop dat LED met de volgende run meteen goed te werk gaat en ik zie uit naar je 1e mediumloze hydro kweek PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zielig of niet........

Als je de waarheid als hacken ziet begrijp ik waarom je dit soort andwoorden geeft

Vond gewoon dat er onzin dingen werden gezegd zonder dat er ingelezen is door de TS en de adviseurs!

En onzin was het!

 

Er is nog plaats voor een update op de kweekschool :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
oke vandaag mijn 100L vat gevuld met water en alleen GHE BioSevia Bloom erin gedaan tot de EC 1.1 heeft bereikt.

zonder PH- in te doen is de PH nu 6.6

 

Als ze gaat klimmen,progesief naar beneden brengen staat in de beschrijving :D

 

HIER nog wat uitleg waarom Ec ala organica niet te meten is.

 

 

Eigelijk wel de makkelijkste manier volgens mij op jou systeem ,de ph is het belangrijkste en die heeft hier de ruimste marge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of dat allemaal nu nog zo werkt betwijfel ik. Volgens mij moet vanaf het begin alles tamelijk op punt staan bij zo'n kweekje.

 

Nu weet je bij god niet meer waar je mee bezig bent. Als je met ml/l moet afmeten en niet met een ec meter, dan zou ik die ec meter ff hoog op een kast leggen en een heel goede maatbeker kopen.

 

Mijn 2 centen.....

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat de voeding niet de oorzaak is.

 

De tekening en symptomen lijken teveel op een gif probleem.

 

Zoek even op giftige gassen op het forum en vergelijk de plaatjes van enkele topic starters die het topic begonnen zijn. Heb niet je vorige topics gelezen maar begrijp dat je nu voor het eerst met een HPS lamp in deze setup werkt? De extra stralingswarmte kan het gassen probleem doen opspelen terwijl er eerst niets aan de hand was.

 

Zoektermen:Gif gas, Formaldehyde, Ethyleen/Etheen, Weekmakers (Ftalaten), Vinyl, PVC, etc.

 

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je de waarheid als hacken ziet begrijp ik waarom je dit soort andwoorden geeft

Vond gewoon dat er onzin dingen werden gezegd zonder dat er ingelezen is door de TS en de adviseurs!

En onzin was het!

 

Van waterkweken heb je echt geen kaas gegeten blijkt wel.

 

Weet niet wat je als onzin hebt opgevat maar als je zelf de basics al niet snapt/weet dan begrijp ik je verwarring wel.

helemaal met biased info die het op 1e gezicht eenvoudiger maakt maar als je ff nadenkt de basics uitvlakt waardoor je niet weet waar je aan toe bent, mag jij kiezen mr. plantkundewink.gif

 

@LED

Succes met de volgende ronde en zet een strak schema op voor jezelf, houdt je aan de basics en ga niet te snel dingen proberen aan te passen of naar ideale waarden te krijgen en wordt lid van canna, daar hebben ze perfecte info papers aangaande hoe het nu werkt met je EC en PH verloop op een waterkweek en hoe je daar nu het beste mee om kunt gaan en dat gaat niet alleen op voor de voeding van Canna :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was ook een beetje mijn gedachte bij die foto's, zette de verkleuring snel in?? van de 1 op de andere dag zeg maar??

grtz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 10 na overgang van de biosevia naar de canna en op 1.6 gaan zitten qua EC waar eerder met de biovoeding de colonisator al ontbrak dus bevattelijke rhizosfeer en dan flinke EC en ph swings..

 

Literally in a matter of hrs on pure water hydro growing plants can wilt and die off.. een stek op keukenzout water zetten werkt ook goed als vergelijking, luchtpompje in dat water en 6u later is je stek niet meer.

Planten op water staan in de overdrive wat beteft opname en laten echt in no time zien wat er mis is of belonen je met extreme vegetatieve groei, tricky maar als alles goed gaat fantastisch om aan je ogen te zien voltrekken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk dat de voeding niet de oorzaak is.

 

De tekening en symptomen lijken teveel op een gif probleem.

 

Zoek even op giftige gassen op het forum en vergelijk de plaatjes van enkele topic starters die het topic begonnen zijn. Heb niet je vorige topics gelezen maar begrijp dat je nu voor het eerst met een HPS lamp in deze setup werkt? De extra stralingswarmte kan het gassen probleem doen opspelen terwijl er eerst niets aan de hand was.

 

Zoektermen:Gif gas, Formaldehyde, Ethyleen/Etheen, Weekmakers (Ftalaten), Vinyl, PVC, etc.

 

 

Mvg,

Limit

 

Ik kweek in een tent van mammoth. De kamer waar de tent staat heeft tapijt als ondergrond. Ik heb echter wel in de tent zelf beetje zitten verbouwen om mijn aerosysteem optimaal lichtdicht te maken en daarbij heb ik sommige vrije netpots dichtgeplakt met stukken vuilniszak en daar zilvertape overheen geplakt. (dat is omdat zonder de vuilniszak onder komt er water op de onderkant van de tape en die gaat dan loslaten)

 

voor de rest zitten nog wel aantal andere dingen in de tent zoals bijvoorbeeld mijn 100L reserve vat waar ik mijn voeding aanmaak. die is gemaakt uit dik zwart plastic. Ook wat maatbekers en pipetjes enzo.

 

maar dat was allemaal in de tent sinds het begin, en hps ging vrij snel erbij (al in dag 3) en problemen kwamen pas op dag 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die vuilniszakken hum?? waarom geen vijverfolie of worteldoek bijv.???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk dat de voeding niet de oorzaak is.

De tekening en symptomen lijken teveel op een gif probleem.

Mvg,

Limit

 

De kamer waar de tent staat heeft tapijt als ondergrond.

 

en hps ging vrij snel erbij (al in dag 3) en problemen kwamen pas op dag 10.

 

Ring a bell?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In tapijt (of beter de rug ervan) zitten weekmakers. Zou wel eens goed een oorzaak kunnen zijn. Het geel worden gebeurt niet meteen maar zie je pas na een tijdje en vooral daar waar het licht het intensiefste is.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
In tapijt (of beter de rug ervan) zitten weekmakers. Zou wel eens goed een oorzaak kunnen zijn. Het geel worden gebeurt niet meteen maar zie je pas na een tijdje en vooral daar waar het licht het intensiefste is.

 

GrR

 

Dat lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik heb aan de andere kant geen verstand van weekmakers hoewel ik net de hele forum heb doorgezocht en veel gelezen.

 

De kamer is een logeerkamer, daar staat mijn tent in 3m x 1.5m en verder staan er 2 bedden, wat waterslangen en nog andere dozen en troep. Ook wat piepschuim, maar weet niet of dat giftig is.

 

Maar wat ik wil zeggen is.. in de tent zelf kan de temp gunstig voor de plantjes zijn, maar in de kamer zelf is de temp constant rond de 19-20 graden. Of is dat genoeg om de tapijt te laten rotten :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft niks met rotten te maken, ook niet met de warmte van je tapijt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp beschijnd een tent niet direkt het tapijt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lamp beschijnd een tent niet direkt het tapijt :D

 

dus dan kan dat toch niet aan de hand zijn? (vergiftiging)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de weekmakers van eventueel het tapijt de mogelijkheid hebben om in jouw tent te komen, wat ik mogelijk acht kan dit zomaar het probleem zijn.

 

Voordat je misschien je peperdure hoogpolige tapijt kapot trekt kan je misschien beter even een klein potje met aarde en een stek even bij je lamp zetten om het voeding/medium verhaal uit te sluiten. Meteen op 12 uur en binnen 2 weken moet je de zelfde problemen krijgen.

 

De laatste keer dat een klant van mij dit had waren het zijn VMVL kabels waar de VSA's mee bedraad waren. Hij heeft er 14 maanden over gedaan om het probleem te achterhalen, alles maar dan ook alles is vervangen en de kabels bleven als laatste over. De kabels waren ook het enige wat hij niet bij zijn vaste shop had gekocht maar bij een shop die zelf een hoop spullen uit China importeerde. Zijn maatje vond het prijsverschil van de kabels toen te groot en had zo iets van kabel is toch kabel? Deze foute shop zat in Nieuwegein en is een paar maanden geleden gesloten.

 

Bij jou niet aan de orde maar het zit zelfs in sommige coatings van metalen isolatie platen. Gassen zijn je grootste nachtmerrie en je gelooft er pas in als je het zelf hebt ervaren of gezien.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was dit in een gesloten ruimte limit?

 

Lijkt me sterk dat als je naar buiten blaast dat er zoveel gas kan opbouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@limit

 

Mijn kabels die naar de lamp > vsa lopen zijn ook niet van de GS. Die heb ik gewoon bij de Bouwmaat gekocht per meter.

 

Ik heb nu de HPS uitgezet, alleen twee LED Spectraboxen van 250w staan aan boven 1 vierkante meter.

 

Temp is 24 gr met lampen aan en LV is 45%.

 

Ik ga morgen de afzuiger harder zetten zodat lucht niet te lang in de tent blijft hangen.

 

Mijn voeding is nu volgens de officele GHE schema zonder enkele toevoegingen. Water temp is 20-22 graden.

 

Ik heb ALLE vergelende/uitgedroogde blad weggeknipt..

 

nu is het alleen maar wachten.. of ze bijkomen of niet. En nu alle beschadigde blad weg is kan ik beter zien of 't probleem blijft/terugkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat blad had je nu juist moeten laten hangen LED :D

plant slaat daar alle troep in op en door het verwijderen gaat ze nu nieuw blad daarvoor gebruiken dus je zult het zeker terug zien komen.

tevens bevat, ook al is het aangetast, geler blad nog allerlei stoffen die de plant kan gebruiken.

 

Vergiftiging door weekmakers in een tent met een 250W HPS en wat LED armaturen?

ik snap dat je denkt "he dat blad lijkt op" maar dit is echt geen weekmaker verhaal.

 

Als je gaat lopen aanmodderen met EC/PH verhoudingen, verschillende voedingen, complete bakwisselingen kort op elkaar dan krijg je vergiftiging omdat de plant compleet dichtslaat.

 

Start met een GH maar voeg geen kolonisator toe (die BM)..

Doe daarna een bakwissel ZONDER waterspoeling tussendoor en herhaal dat nog een paar keer waarbij je ook nog teruggaat van bio-mineraal-bio en dan weer geen BM erbij en de tijd geven om een bio leventje op te bouwen, ondertussen de plant zwaar blijven stressen door fotosynthese af te breken (verwijderen van bladeren).

 

Heb een paar dingen op een rijtje gezet waardoor dit (als je nog op 12/12 zit met diezelfde planten), echt zonde van je tijd&geld is zo (wel leuk experimenteren). Als je op 18/6 had gezeten had je nog echt wat kunnen doen omdat dan nieuwe vegetatie aanmaken rap gaat icm nieuwe wortels aanmaken en dat is wat je nu moet hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje

 

Het was semi gesloten en werd later een conventionele op overdruk met slechts 1 lamp aan en het probleem bleef. Nu is het weer semi gesloten. Er waren meerdere gedupeerden door deze kabels. Bij semi gesloten manifesteren dit soort problemen wel veel eerder.

 

 

@Ledkroket

 

Het verhaal over de kabels en de koelcel platen droeg ik enkel aan om aan te geven dat het uit de gekste hoek kan komen. Dat het bij jou de kabels zijn lijkt mij bijna onmogelijk, kabels die bij de bouwmaat liggen zijn vrijwel zeker met de goedgekeurde weekmakers soepel gemaakt.

 

 

@Lostchild

 

Ik ben ook niet overtuigd dat het gas is maar er wordt nu al zo lang met de voeding geëxperimenteerd en de symptomen blijven en zijn exact gelijk vandaar dat ik het opperde.

 

Ik zou heel snel een potje met aarde en een nieuwe stek of een plant uit de earoponics tafel halen en deze in aarde stoppen om te kijken of er verbetering optreedt om voeding/medium problemen uit te sluiten. Deze kan je dan onder de HPS lamp zetten.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...