Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

johnnsell

KOKOSNOT van de IKEA met METROP voeding, kan dat?

Recommended Posts

Zoals alles heeft ook gebufferde kokos vele kwaliteiten.

Het grootste probleem is dat de consument het verschil niet ziet. ;)

Je mag er van uitgaan dat merken voor tuincentra niet de allerbeste kwaliteit aankopen.

Dat is ook niet nodig voor een paar planten in je tuin.

Natuurlijk zijn ze goedkoper maar je krijgt waar je voor betaald. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

;) Doc, ik heb vele kokos door mijn handen heen gehad toen ik nog op het lab werkte :o

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer man maar dit kan heel goed door die larves komen, stilstand en vergeling verdorring omdat je planten ernstig werden beperkt doordat hun wortelstelsel werd aangevroten..

Mijn eerste kweek had ik precies dezelfde symptomen met pp stekken..

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) Doc, ik heb vele kokos door mijn handen heen gehad toen ik nog op het lab werkte ;)

 

Namaste :)

 

Dan zou voor jou mijn verhaal al helemaal duidelijk moeten zijn. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien we het hier over de cocos Brinks hebben van Ikea of van de Action......

 

Voor mijn guerilla plan van 2012 wil ik op de spot de grond wat opwaarderen. Dit is namelijk klei grond..... Zou deze cocos wel geschikt zijn om de grond daar wat luchtiger mee te maken??

Gat graven, 1/3 van deze grond als cocos extra toevoegen, kopjes kippenmestkorrels erbij en het gat weer dichtgooien......

 

Er valt tussen nu en mei vast nog wel genoeg regen om de cocos-opgewaardeerde grond schoon te spoelen, toch?

 

Doen of niet doen?

 

René

 

Sorry voor de topic vervuiling...... Maar denk dat meerdere hier wat aan kunnen hebben.

 

Groeten

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed leest zie je dat je het niet moet doen.

Die paar euro besparing zijn geen gele planten waard.

Dat mag nu toch wel vastgesteld worden. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aangezien we het hier over de cocos Brinks hebben van Ikea of van de Action......

 

Voor mijn guerilla plan van 2012 wil ik op de spot de grond wat opwaarderen. Dit is namelijk klei grond..... Zou deze cocos wel geschikt zijn om de grond daar wat luchtiger mee te maken??

Gat graven, 1/3 van deze grond als cocos extra toevoegen, kopjes kippenmestkorrels erbij en het gat weer dichtgooien......

 

Er valt tussen nu en mei vast nog wel genoeg regen om de cocos-opgewaardeerde grond schoon te spoelen, toch?

 

Doen of niet doen?

 

René

 

Sorry voor de topic vervuiling...... Maar denk dat meerdere hier wat aan kunnen hebben.

 

Groeten

 

René

 

Als je het vroeg gaat doen zodat er voldoende regen overheen gegaan is zal het weinig problemen leveren vermoed ik.Maar Doc is de medium expert dus laat ik het aan hem over.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo makkelijk spoel je de zouten niet uit je coco.

Er zijn flinke instalaties en hopen schoon water nodig om dat voor elkaar te krijgen.

Ook het bufferen is geen 123 verhaal.

Substraat lijkt simpel maar is ongeveer een wetenschap om kwaliteit te produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet ook ondertussen dat Coco Boed(beter) of slecht(slechter) kan zijn.

 

Ik geloof niet dat het onmogelijk is , bij mij zat er ook wel meer tegen. Maar hier was het niet om de kosten te drukken, maar gewoon om is te kijken wat het deed. Wil je zeker zijn van een goede start... Neem dan goede Coco, b.v. die van GL. Zou doc ook leuk vinden.

 

 

 

Iemand het NED1 nieuws van 8 uur gerzien... pfoei, slechte mensen hoor die kwekers..haha

 

 

Groet J

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ondanks dat de cocopeat van Ecostyle gewassen en gebufferd is heeft het nog steeds een ec van 0.8 & dat is zelfs hoger dan de GL special light mix. :) Hoe hoog is de ec van GL coco????

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gold Label Coco is gewassen, gebufferd en heeft speciale toegevoegde startvoeding die de ec totaal op maximaal 0,8 laat uitkomen. De coco zelf heeft uiteraard een lagere ec, 0,2-0,4 als ik het wel heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zegt al genoeg over de cocopeat dat nog geen eens een speciale startvoeding heeft.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yippy.. het is droog..

 

 

Ondanks alles toch nog ruim 90 gr aan over gehouden.

 

Maar na gister avond, is er al weer wat van af.. :wacko: Ruikt en proeft heerlijk, maar het is geen mooi wietje..

 

 

Iedereen gegroet, bedankt voor de feedback, en tot een volgende keer.

 

 

Groet J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...