Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dolim

Politie inval

Recommended Posts

hedenmorgen hier bij mij in het dorp (vlak boven amsterdam) een grote inval metalle toeters en bellen erbij, heli, AT, nuon, gemeente reiniging en milieupolitie.

 

gaat om een kwekerij met 40 lampen, ken die gozer zijdelings en is niet zo spraakzaam denk dat hij verraden is via die meldlijn M. weet ook dat hij een goede advocaat heeft.

 

Wat zal hij krijgen?????????????

240 uur papier prikken?????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste tijd is het aan het verscherpen maar voorheen was het dat je wanneer je onder de 100 planten bleef alleen alles in beslag werd genomen en je een transactie krijg van 2500 euro dus zo slecht was dat niet. Nu meen ik me wel te herinneren dat er een verschil was tussen mensen die alleen bloeien en die groeien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand hier meer over want ik zit zelf dik over de gevarengrens echter wel over meerdere lokaties maar toch.......

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is in ieder geval alles kwijt en een boete/taakstraf zal hij krijgen...

En de hele straat/woonplaats weet het (ook niet prettig).

Share this post


Link to post
Share on other sites

straat/woonplaats zullen mij een worst zijn.

 

zit er meer mee hoe ze bij hem zijn gekomen, hij is van het type dat ook vandaag op het politiebureau z'n lippen stijf op elkaar houdt.(lijkt mij ook het beste)

 

geldt die regel voor 100 planten voor b.v. 1 locatie of meerdere locaties te samen.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze al je hokkies bij elkaar kunnen linken aan JOU en je zit over de 100 dan kan dat wel eens vervelend worden maar als ze maar 1 hok vinden met bijv. 50 plantjes dan is er niet zo heel veel aan de hand hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites
type dat ook vandaag op het politiebureau z'n lippen stijf op elkaar houdt... lijkt mij het beste

 

 

Dat is echt niet het beste, meewerken met de politie is vaak beter dan zwijgen want dan ben je altijd schuldig (!)

Ga nou niet vertellen aan de politie dat je onderin de kelder ook nog wietplanten hebt en dat dit al je 3e oogst is dit jaar want dat schiet natuurlijk niet op :D

Alles wat ze niet kunnen bewijzen proberen ze toch uit je te halen op de meest mogelijke manieren (politieagenten kunnen heel aardig zijn opeens en vol begrip zijn zogenaamd).

 

Als ze denken dat je de wiet door gaat verkopen aan een coffeeshop en jij zegt dat het waar is dan is dus het bewijs geleverd want je hebt bekend.

Verdenkingen zijn geen feiten en worden ook zo van de tafel geveegd door een beetje advocaat... verdenkingen neemt de rechter ook niet serieus, er moeten harde bewijzen zijn.

 

Kijk dus uit met wat je zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

joris,

 

zwijgen is het beste immers hoef je niet aan je eigen veroordeling mee te werken en als het goed is zeggen ze dat ook bij aanvang van het verhoor.

 

de buurman van m'n ouders zit bij de recherche en hij heeft mij een keer verteld,zo pratend over het tuinhek heen op een warme avond.

 

het grootste probleem voor een rechercheur is een verdachte die niets zegt.

in dit soort gevallen kan je dat ook in je verklaring op laten nemen; ik ben ..... geboren...... en wens geen verklaring af te leggen.

 

mag ik terug naar m'n cel.

 

dan gaan ze wel schreeuwen en dreigen dat ze je vriendin ofzo gaan ophalen maar als die toch niets weet dan doen ze dat toch lekker.

dit is echt het beste tot je je advocaat gesproken hebt, meestal als hij is geweest zingen ze wel een toontje lager. :D :wacko: :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
joris,

 

zwijgen is het beste immers hoef je niet aan je eigen veroordeling mee te werken en als het goed is zeggen ze dat ook bij aanvang van het verhoor.

 

de buurman van m'n ouders zit bij de recherche en hij heeft mij een keer verteld,zo pratend over het tuinhek heen op een warme avond.

 

het grootste probleem voor een rechercheur is een verdachte die niets zegt.

in dit soort gevallen kan je dat ook in je verklaring op laten nemen; ik ben ..... geboren...... en wens geen verklaring af te leggen.

 

mag ik terug naar m'n cel.

 

dan gaan ze wel schreeuwen en dreigen dat ze je vriendin ofzo gaan ophalen maar als die toch niets weet dan doen ze dat toch lekker.

dit is echt het beste tot je je advocaat gesproken hebt, meestal als hij is geweest zingen ze wel een toontje lager. :wacko: :blink: ;)

Dat is precies wat ik bedoelde.

Werk niet mee aan je eigen veroordeling...

 

Maargoed, de echte grote jongens weten wel hoe ze zich moeten gedragen tov. de politie en hebben zichzelf al een goede advocaat kado gedaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er misschien op het forum iemand die al een keer opgepakt is hiervoor??

 

de mensen die op DOLIM zijn mail reageren zijn zelf nog nooit aangehouden hiervoor (denk ik maar zo...gelukkig ikzelf ook niet).....

Heb zo het gevoel dat iedereen maar een beetje gist wat de concequeties zijn van het kweken.....

 

wellicht is er iemand die een verhaal heeft, dat gebaseerd is op feiten....heeft iedereen veeel meer aan!

 

DJAGO

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet iemand (grote jongen) zal hem eens vragen, later meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet toevallig dat ze een aantal jaren geleden, hier ook iemand hebben gepakt met iets van 15-20 lampen ofzo...

 

die heeft een schikking gekregen van 10.000 gulden (toen nog) meen ik me te herrinneren.....

 

Maar volgens mij was ie daar ook pas bezig....als ze (belastingdienst) erachterkomen dat je al langer bezig bent, dán gaat 't veel geld kosten omdat ze dan gewoon gaan schatten wat je inkomsten ongeveer zijn geweest, en je ''gewoon'' een naheffing krijgt.

 

En volgens mij kunnen de boetes/straffen ook een beetje verschillen pér regio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook wel eens gehoord dat een grote kweker wordt gepakt en veroordeelt tot een forse boete, laat het met een advocaat helemaal tot het einde gaan en dan blijkt, als stroom wordt afgetapt, en geen concreet bewijs is dat er meer dan 1 keer is gekweekt, stroomboete is dan meestal zon 1500eur en ongeveer zelfde voor eerste kweek denk ik. en advocaatkosten natuurlijk.

zit wel wat in dat verhaal, immers hoe maak je zwart op wit hard dat er meer dan een keer gekweekt is? lijkt me geen hard bewijs voor dat in een echte rechtzaak rechtsgeldig kan zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben enkele maanden geleden ergens gepakt met 1 kamer met 12*600 & 1 kamer met 8*600. De kamer met 8*600 stond net leeg.

 

De politie zei dat ik vrij klein was, ik moest dit nooit meer doen.

 

M'n voordeur (die ze hadden ingetrapt) kreeg ik niet vergoed :-(

 

Het schijnt dus zo te zijn dat als je de eerste keer voor wiet wordt gepakt niet zo streng wordt aangepakt.

 

Wel werd meteen de energiemeter afgekoppeld en 2 maanden later kreeg ik een rekening van 2800 euro.

 

omgeving zh

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je dan niet mag klagen of moet je nog voor het hekje komen???????

 

ik vraag me af; deed je het alleen of met een compagnon, wie is je energieleverancier, kan je verweer voeren tegen de energierekening, je bent er zeker meteen mee gestopt, hoe zijn ze bij je tercht gekomen????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Cubeest, je moet waarschijnlijk nog voorkomen? En hoeveel plantjes had je staan?

 

Een van mijn hokkies is opgerold, 16x600, meer dan 200 plantjes. Het stond net 2 weken, en ze konden niet bewijzen dat we al meerdere rondjes gedraaid hadden. Kregen een heffing van 400 euro voor die 2 weken, hebben we mazzel gehad. We zaten op zo'n 900 euro stroom per maand!

 

Maar die gozer die er woonde, moet wel voorkomen!!!

En een vriend van mij is 3 jaar geleden gepakt, 200 plantjes, 6x600, en kreeg 8000 gulden boete!

 

Iemand anders die ik ken, werd gepakt met 60 plantjes, en kreeg een boete van 750 euro!

 

Dus ik denk dat je het best onder de 100 kunt zitten, dan kom je er vanaf met een boete.

 

Maar laat ff weten hoe het af gelopen is, kan ik er rekening mee houden...

 

Thanx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben begin 2002 gepakt met 200 planten, 8x 600 watt. Afgelopen zomer pas voorgekomen, 2000 euro boete. Valt dus nog wel mee vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb gehoord dat iemand een celstraf kreeg voor zn kweek !

maar ligt zeker ook aan de grootte van je kweekie

ik heb een keer bij een rechtszaak gezeten waarbij iemand terecht stond die voor de 4e keer oid gepakt was, en die moest 2 of 3 maanden zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He eelcoz, dat valt zeker mee! Maar ik vraag me af of ze puur en alleen naar de hoeveelheid plantjes kijken die je hebt staan, of dat ze ook naar het aantal lampen kijken.

 

Ik ken growers die onder 16 lampen 500 plantjes hebben staan, maar ik had er maar 200 onder 16 lampen. Volgens mij kun je met die 200 plantjes onder 16 lampen net zoveel opbrengst halen als met 500 plantjes.

 

En als ze inderdaad alleen naar de hoeveelheid plantjes kijken; des te minder plantjes, des te lager de boete lijkt mij.

Iemand ervaring hier mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon 1m2 met 4 planten en 8x1000W erboven!

 

Licht = Gewicht!!!!!

 

GrtzZ

Jan :o

 

 

 

Wel goed afzuigen...lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk thans met een soort met gemiddeld 2 a 3 planten (maar dan wel heel groot) onder een 600W. Dat is echt lachen want je tuin staat evengoed gewoon vol. Binnenkort komt er wel wat bij Foto Indoor te staan. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...