Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weeds

10 Bubblicious op DWC (deep water culture)

Recommended Posts

Ik vind dat deep water gedoe echt space.. Ziet er echt cool uit, ben beniewd wat strax de weegschaal zegt... En of je strax in de laatste weken ergens tegen aan loopt...

 

Keep up the good work..

 

MrT

Share this post


Link to post
Share on other sites


Tnx MRT, hopelijk slaat me schaal door hahahahahaha

en tegen iets oplopen kan altijd he, al moet ik er wel bijzeggen dat op dit systeem minder ziektes voorkomen, mist je het goed bijhoud, ik heb geen last van vliegjes omdat die voor de wortels komen, en daar kunnen ze niet bij :showoff:

enige enge dingen zijn spint en toprot, maar daar kun je je ook prefentief tegen wapenen.

gisteren 2 x 5 zakjes gedraait, en vandaag 1 x 5 zakjes

check this out :

leeg bekertje weegt 3 gram

gallery_20709_13018_56279.jpg

en 3 half volle bekers 67gram - 9gram van de bekers = 58gram heerlijke polm en ik ben nog maar net begonnen :verrygood

gallery_20709_13018_266034.jpg

nog 4 vuilniszakken blad te gaan

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup.Ik zie graag hydro en dwc gebeuren.Aarde kennen we ondertussen wel :verrygood

 

Voor de mensen die het micro willen,er zijn al setups vanaf 25x25 cm.Dus ook in een hele kleine setup kan je op water een heel leuk systeempje maken.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

waardan twindaddy? dat heb ik nogniet gevonden...

 

denk er aan om bij de ikea een bak met deksel te halen (5E totaal ofzo) nou ja twee bakken zodat ik de ene aan kan maken deksel erop, en de andere schoonmaken voor volgende week. luchtpompje erin en klaar. probleem is maat van de kast, mag niet dieper dan 33cm en breder dan 57 cm hoogte maakt niet zo uit.

 

en het ziet er hypermodern uit, maar dat valt wel mee. het is naar wat ik uitgezocht heb niet moeilijker dan aarde, en zelfs makkelijker door dat er geen buffer meer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
niet moeilijker dan aarde, en zelfs makkelijker door dat er geen buffer meer is.

 

Dit kan je nog wel eens tegen gaan vallen, Je hebt ook geen buffer meer om foutjes in je ph, of ec op te vangen.

Zo als ik het hier zie echt super,

Maar je zal denk ik echt wel moeten weten waar je mee bezig bent,. anders ben ik bang dat je het niet zo mooi groen gaat houd.

 

 

Gr Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZELF MAKEN is goedkoper en naar eigen smaak :showoff: :verrygood

 

en 1 ding is zeker, als je een fout maakt, is hij binnen 5 minuten hersteld, vervang gewoon je water, probeer dat maar eens met een medium :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bakken aan het leegzuigen en vullen met schoon water en dan op smaak brengen

 

Pompje 440L/U met 2 keer panty eromheen zodat ie geen wortels aanzuigt, zo de wc in :verrygood

 

gallery_20709_13018_883420.jpg

 

 

Hier kun je de KONIJNEN mee voeren lol

 

gallery_20709_13018_956164.jpg

dan zet ik de bak een beetje schuin, spuit hem met 30 liter kraanwater zachtjes schoon en zuig hem helemaal leeg

en weer ongeveer 200 liter kraanwater terug op 17 graden uit me bad, dan voeden en afzuren

 

gallery_20709_13018_545566.jpg

 

kunnen we er weer 3-4 weken tegenaan met alleen bijvullen ( ik doe dit 2 x per rondje )

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Twindaddy, ja die ken ik, en das 45 bij 45 dus te diep... helaas.

 

de aarde buffert, dus juist op moment dat jij het niet wilt zit je met verkeerde waarden. PH en EC meten doe je met voedingsvat maken sowieso wel. je zorgt dat het juist is, planten er in, en klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dus niet, ik doe het net even anders geef ze eerst even schoonwater een half uur, dan me voeding( weet uit ervaring precies hoeveel) en dan afzuren, maar ieder zijn ding toch :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je afzuurd met planten in de bak, ben je niet bang dat de ph- langs de wortels komt? en je zo direct schade zal krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik meng het in een liter maat beker en geef steeds 3 ml per keer, ben ik nu mee bezig :showoff:

 

beetje weg bij de wortels erin kwakken met de bovenhandse strekworp :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet zit gewoon wat te denken,..

Maar kan je het niet ergens inspuiten waar minimaal wortel groei is?

en dan eerst verdunnen met een paar liter water?

 

Gr Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles kan kut :verrygood

 

ik doe het al jaren zo en nog nooit problemen gehad, dus sja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou....Dat roept weer vragen op.

 

Je laat het water er een halve ronde in zitten? Vul je wel bij en hoevaak corrigeer je dan?

 

Hoe hoog staat dat water tov de mandjes dan?

 

Waarvoor zijn die zwarte slangetjes? Zitten daar bruissteentjes aan?

 

Is er een speciale reden om eerst zuiver water te geven? Of wil jeje bad niet vuil maken?

 

Vast bedankt

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahah racker

 

cool he, ja me water blijft er een halve ronde inzitten

 

ik vul om de paar dagen bij (met voeding en ph-) zodat het water 1 cm onder me mandje blijft ( vanaf nu drinken ze ongeveer 30 liter per 2 dagen per bak)

 

bruistenen zitten idd aan die zwarte gardena slangetjes

 

en A wil ik me bad schoon houden, en B vind ik een half uurtje spoelen met puur kraanwater van een graad of 17 lekker ( puur persoonlijk )

 

ik raad het niemand aan verder :verrygood

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja als het al jaren goed gaat,.

Dan zou ik het ook niet veranderen.

 

Gr Kut

 

ps wel super om dit zo eens te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd een erg mooi verslag zo. Hoeveel denk je eraf te kunnen halen per plant gezien je eerdere ervaringen?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Twindaddy, ja die ken ik, en das 45 bij 45 dus te diep... helaas.

 

WaterFarm

L = 30,5 cm – B = 30,5 cm – H = 37 cm

Effectieve capaciteit = 12 Liter

 

Er is een maatje kleiner ook nog;)

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt geen idee, ik draai op nieuwe vsa's en de yield van die bubblegum is niet geweldig, volgende rondje Hericules , daar heb ik hoge verwachting van, maar dit rondje zal ik rond de 1.5 kilo wel halen denk ik

 

een vriend van mij haalde 300 gram per plant met 5 planten ( master kush ) kweek oppervlak 140 x 180cm en met 1600 watt

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik dat 750gr/m2 noemen?

 

dat is niet verkeerd zonder co2.....

 

Doe je de stekken meteen in dat mandje of groei je nog elders voor?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klasse he van hem, mij nog niet gelukt, maar ik ben altijd happy met mijn rondjes hoor :verrygood ik hoef geen wereld kampioen te zijn hahahhaha

 

normaal gesproken gaan ze er zo gelijk in, als ze maar een beetje wortels hebben, en je zet ze tegen de zijkant van het mandje heb je binnen 2 dagen al flink wat wortels uit je mandje hangen

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat Weeds heel veel mensen aan het nedenken heeft gezet, waaronder ik.

 

Weeds, klein vraagje aan jou.

 

Stel ik wil hier mee beginnen. Wat zijn dan belangrijke punten waar je extra aandacht aan moet geven, wanneer je nog geen ervaring hebt met hydro/dwc kweken.

 

Zelf denk ik dan gelijk aan:

 

- PH en EC elke dag meten en bijsturen waar nodig

- Altijd het water op het zelfde peil houden m.b.v. bijvullen water en voeding.

- Nogmaals ph en ec goed in de gaten houden. Heb het idee dat je met een klein foutje wat je makkelijk kan maken op aarde, met een dwc setup je hele kweek in een keer platlegt.

 

Verder zou ik eigenlijk niet weten over welke capiciteiten ik moet beschikken wil ik een kweek succesvol afronden met een dwc setup.

 

Verder gaat het LEKKAH bij jou.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites



Dit systeem is echt simpel, zeker als je een grote bak heb, mijne zijn 275 liter, waarvan 200 gevult (als ik 30 liter bijvul heb ik hele kleine schommelingen, maar ik voeg al voeding en ph- bij in me 30 liter emmer als ik bijvul) (ervaring krijg je vanzelf)

strengste eigenschap is : een "GOEIE" ph/ec meter

de rest is een piece of cookie :verrygood

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bespaart je iig een voedingsvat....voedingscomputer erin en gaan. (zou ik doen)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...