Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weeds

10 Bubblicious op DWC (deep water culture)

Recommended Posts

hey lostchild :icecool

 

ik bedoel alleen maar te zeggen dat je er voor 1000den euro's in kan mieteren aan ditjes en datjes, maar of het echt helpt ?

 

waterstof heb ik gebruikt, maar ook niet meer, ik spoel liever 2 x per ronde met gewoon kraanwater........

 

dieven doe ik niet omdat ik alle kleine flufjes en blaadjes toch in me pollinator gooi en mijn personlijke mening is dat ik zo veel mogelijk zuugblad wil laten zitten omdat ik ze hoog heb die planten 100-120cm van me deksels, wel wat last van dood blad onderin omdat het niet te veel licht krijgt, maar ach.

 

tnx nog voor het advies van de ec waardes :verrygood , ik heb er gelijk werk van gemaakt.

 

groetjes

 

ik top maar 1 x pablo :showoff: na het 5de takje (node) van onder de punt eruit jassen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat veel op Overgrow, daar aparte DWC club en daar was het ene hok/ruimte nog meer NASA dan het ander :icecool

Chillers, speciale pompen en bruissystemen, gesloten ruimte airco's en gazomaardoor.

 

Dit is wel een mooi voorbeeld van een systeempje, heb er zelf ook nog 1 gehad met 4 emmers :verrygood

Jammer dat water nu voor mij niet meer te doen is, lekkage kun je niet hebben in een huurhuis met houten vloeren/plafonds en geen kraan in je kweekkamer dus gesleep met water als beperkte :showoff:

 

ik was per DWC ronde max een eurie of 15 kwijt aan voeding incl. gebruik van een boostertje en wortelstimulator en ook nog eens 2 luchtsteentjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild

 

Gelukkig snap jij wat ik bedoel, ik ben daarom ook van me emmers afgestapt, deze bakken nog geen 1 x ongelukjes gehad met lekkage, 99% onmogelijk

 

booster ook gebruikt van canna, 50 euro 1 liter, nou sorry maar ik zie geen verschil, dus niet meer :showoff:

 

ik ben echt zeer happy met deze bakken, en als ik je zeg wat ze kosten, lach je je krom :verrygood

 

groetjes

 

ow kijk, 2 pic's uit de ouwe doos, experiment met mist hahahahaha ( geen succes overgens in vergelijking met dwc )

 

 

 

gallery_20709_7378_1950390.jpg

 

gallery_20709_7378_793333.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraag :verrygood

hoeveel herrie maakt het?

kan je bij wijze van er naast slapen?

of heeft het wel een brom geluid?

of hoor je niks als de deur dicht is?

 

Naja, bedankt

en ik ga je op de voet volgen, want ik wil, ik wil, ik wil! :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een 70 l/u luchtpomp, hoor je bijna niet omdat ik hem in een grote curverbak met deksel heb staan en als je deur dicht is helemaal niet, wat ik wel een ietsje hoor is het bubbelen van me bruistenen, maar dit is omdat ik alleen een laag piepschuim onder me bakken heb (betonnen vloeren hier), als je van dat stevige isolatie matriaal eronder legt hoor je dat ook niet meer, het geheel maakt minder herry dan me afzuiger, maar een echte DWC hobbist koestert al deze miniscule geluidjes toch :verrygood

 

ps. ik slaap er naast :showoff:

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruissteentjes net niet op de bodem laten komen scheelt boel gerammel (ook beter voor je steentjes) en als de luchtpomp resoneert...

hang hem op aan een snelbinder/ stuk elastiek, ben je dat ook weer kwijt :showoff:

 

Ik was dat geborrel wel zat op gegeven moment en heb toen een kleine circulatiepomp in een 65ltr bak gezet met een pantykous en stukje anti worteldoek om de pomp heen en dan vanaf de pomp stuk slang omhoog met T-stukje eraan wat ik aan de deksel had gemaakt met een t-ripje, waterval idee en max aan zuurstof in het water :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 grote aquariums in me huis, ik heb de uitlaat van de filter pompen zo gemaakt dat het water hard in de aquarium's spuit, heerlijk geluid :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weeds

heb er ook 3 man

heerlijk geluid en mooie stoned momenten ..

 

gaat wel lekker zo he .

ga zo door

Share this post


Link to post
Share on other sites

psies clown, enige is dat ik al een jaar niet meer blow na 25 jaar non stop lol

 

maar ut brengt mij wel heel veel rustige momenten die aquarium's :verrygood

 

tnx voor de complument's

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

NP :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bruissteentjes net niet op de bodem laten komen scheelt boel gerammel (ook beter voor je steentjes) en als de luchtpomp resoneert...

hang hem op aan een snelbinder/ stuk elastiek, ben je dat ook weer kwijt :icecool

 

Ik was dat geborrel wel zat op gegeven moment en heb toen een kleine circulatiepomp in een 65ltr bak gezet met een pantykous en stukje anti worteldoek om de pomp heen en dan vanaf de pomp stuk slang omhoog met T-stukje eraan wat ik aan de deksel had gemaakt met een t-ripje, waterval idee en max aan zuurstof in het water :verrygood

 

 

bruisstenen hangen 4 cm van de bodem idd, alleen deze pomp in een snelbinder word moeilijk, is nogal een grote

 

rechter is niet aangesloten ( reserve pomp )

gallery_20709_13018_157482.jpg

groene slang is 16-22 mm

 

schat toch al snel een kilo of 4

gallery_20709_13018_802607.jpg

12 bruisstenen van 5 cm per bak, zuurstof gebrek zal het niet aan liggen hahahahahahhaha

en ieder rondje nieuwe bruisstenen omdat de ph regulators er flink aan vreten en ze poreus worden, kosten een drol die dingen :showoff:

 

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij dat iemand op het forum een dwc kweek doet. Laatste paar dagen zet dit systeem me echt aan het denken, en ik kan eigenlijk niet wachten om te beginnen. Je hebt het allemaal erg mooi gebouwd!

 

Als je het niet erg vindt, heb ik een paar (noob) vragen haha:

 

- Staan de wortels 24 uur per dag in het water? geen eb en vloed?

- Waar komen die luchtbelletjes in je water vandaan? heb je een zuurstofpomp en zo ja, is dat noodzakelijk?

- Hoe komt het water bij de wortels wanneer de planten nog maar een aantal dagen oud zijn en ze nog zulke kleine wortels hebben die het water niet kunnen bereiken.

- Heb je nog een apart voedingsvat, waaruit het water stroomt naar jou 275 liter bakken? Of heb je 2 van die 275 liter bakken met water en voeding erin, die om de tijd bijgevuld worden als ze wat leeglopen door opname van plant?

 

Hoop dat je deze vragen wilt beantwoorden. Bedankt alvast. Je hebt in ieder geval me interesses gewekt.

 

Keep on DWC'ing

 

greetz celli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan op sommige vragen ook wel antwoord geven..

 

- Deep water culture. Ja ze staan 24 uur per dag in het water

- Hij heeft een zuurstof pomp ja, staat ook in ze verslag ik quote bv: "ik heb een 70 l/u luchtpomp," Ja dit is noodzakelijk, of je moet tussen meerdere vaten je water pompen (laten vallen) zoals een waterval dan heb je ook lucht in je vat, maar of dat genoeg is weet ik 100% zeker

- Eerst wortelen zijn wortels in vijverpotjes gevuld met kleikorrel, deze potjes zitten net boven het water waardoor de wortels doorgroeien het water in.

- hier kan ik geen antwoord op geven, maar mijn gevoel zegt van niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 grote aquariums in me huis, ik heb de uitlaat van de filter pompen zo gemaakt dat het water hard in de aquarium's spuit, heerlijk geluid :showoff:

 

 

daar kun je ook wel naast slapen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ vermicelli

 

wortels staan 24/7 onder water inderdaad

zuurstof pomp is zeker noodzakelijk

water komt bij de wortels in de begin fase door middel van de zuurstofpomp en de bruisballen, zet je stekkeblokje altijd tegen de zijkant van je mandje, boven je bruissteen, dan word deze nat gespettert door de luchtbellen die aan het water oppervlak stukspatten !!

ik heb een 30 liter emmer om mijn bakken mee op peil te houden, waterpijl hou ik zo goed als altijd net onder het mandje, nooit het mandje onder water zetten anders krijgen je wortels geen lucht meer en stikken ze.

 

(Of heb je 2 van die 275 liter bakken met water en voeding erin, die om de tijd bijgevuld worden als ze wat leeglopen door opname van plant? (het laatste dus)

 

@boefje030 tnx voor de uitleg ook :verrygood

 

@juicy ik pleur vaak op de bank in slaap als ik er naar lig te kijken hahahahahahha

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even verder geknutselt aan me moeder/stekken kast :verrygood

 

licht brand, 52 watt voor me stekkenbakje en 250 watt lumatek voor me moeders

afzuiging werkt op me cooltube

 

moet nog een plaat voor, en een lucht inlaatje maken, en met de tijd een heel klein koolstof filtertje

 

gallery_20709_13018_1173211.jpg

gallery_20709_13018_657280.jpg

gallery_20709_13018_54890.jpg

gallery_20709_13018_1208465.jpg

 

dat was hem weer even

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

net als vermicelli ben ik zeer onder de indruk van dit systeem, er zitten zeker haken en ogen aan, alleen niet onoverkomelijke. het is alleen zeer onbekend in Nederland, deze manier van kweken komt in de VS veel vaker voor.

probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik het op micro wil toepassen, moet alleen een emmer/bak hebben die in mijn kast past. (.4m2) en dus ook voldoende diep...

 

wel vraag ik mij af hoe het in beginstadium gaat? de planten kweek je "regulier" op? in aarde potjes en de aarde schud je er dan van af? of gelijk in de kleikorrels? werkt het ook met zaden of alleen stekken?

 

grootste nadeel wat ik zover tegen ben gekomen is dat EC en PH waarden spot on moeten zijn, hoewel dit met een "regulier"voedings vat ook het geval is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ L3dnov

 

de potjes aarde in me moeder/stekken kast zijn zaden die ik pas heb gekocht, die trek ik op in aarde om er stekken van te kunnen snijden. (kwam even zo uit)

 

normaal gebruik ik " alleen stekken " in mijn DWC systeem.

 

micro kan wel, en je zou het kunnen proberen met een 2.5 liter emmertje met deksel en een kleine netpotje

 

emmertje wel goed licht dicht maken !!

 

op zaad lukt ook wel, wel eerst laten kiemen in een stekkenblokje totdat je een wortel ziet

 

(pic's van het begin van me experimenten tijd met tupperware en een keukenkasje hahahahaha)

 

gallery_20709_7201_62172.jpg

gallery_20709_7250_155369.jpg

gallery_20709_7250_86779.jpg

 

ook ik ben klein en onwetend begonnen :verrygood

 

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes man!!

Ik ga na deze ronde een 10L ondoorzichtige emmer ombouwen naar deepwater en die zet ik dan naast mijn aerosysteem puur voor experimenteren. Ik heb al een airpump en een grote netpot..

ik blijf je volgen, veel su6 met je buds ! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE DAG 6 12/12

 

Dames doen het naar behoren

 

gallery_20709_13018_740536.jpg

 

gallery_20709_13018_373937.jpg

gallery_20709_13018_928097.jpg

 

Omdat ik meerdere keren de vraag kreeg of ik nog ga dieven, nou voor deze keer een beetje dan, speciaal voor Lostchild & Pablo :verrygood

 

gallery_20709_13018_729949.jpg

gallery_20709_13018_1135557.jpg

gallery_20709_13018_1193514.jpg

gallery_20709_13018_158656.jpg

 

Me moeder/stekken kast ook (bijna) klaar, alleen nog even een lucht inlaat maken, maar dit maandag (spullen halen)

 

gallery_20709_13018_904283.jpg

gallery_20709_13018_390036.jpg

 

nou mensen dat was hem weer even

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er goed uit weeds! die kale beentjesss :icecool & wat zien die bonzai er gedrongen en bozig uit prachtig om te zien mann :showoff:

 

en die babyss zien er ook goed uit in tuberware wat een wortelsstelsell!

 

ik zeg dwc rulez :verrygood lekkurr beziggg

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bossige planten, tijd voor bloemetjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx mannen, nog een weekje en dan zullen de bloemetjes wel beginnen, tegen die tijd staat het hele oppervlak ook wel vol en kan ik ze omhoog laten gaan :lol:

 

kreeg gister 4 vuilnis zakken blad van een hele goeie maat van me, werk aan de winkel dus met de pollinator Tnx Bassie :icecool :showoff:

 

nu eerst lekker Ere divisie live gluren, tot later weer :verrygood

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iemand hier iets negatief over kan zeggen weet ik het ook niet meer..

Ze zijn in die paar dagen echt nice gegroeid :verrygood

 

ik wil ook een DWC setup!!!

 

Tot de volgende update.

 

Grtz Amnesiah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol Amnesiah, werk aan de winkel dan

 

ze gaan hard he :verrygood

 

vanavond 1 bak leegzuigen en spoelen, morgen avond die andere

 

volop bezig nu met me pollinator, geen leuk werk, maar het eind resultaat zal wel top worden, woendag ben ik jarig en hoorde net dat ik een hasj pers krijg met 2 stemplels like this 1 : piecemaker pers klik hier !!

 

tnx voor de complument's again en keep it green allemaal

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...