Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weeds

10 Bubblicious op DWC (deep water culture)

Recommended Posts

vind dat iedereen er maar moeilijk om doet :lol:

 

weeds moet gewoon blijven

 

er zijn genoeg zeikerds hier op forum kijk naar die gekke van micro fluo die zij tegen mij dat ik me smoel moest houden en bij me eigen kweek moest blijven

alleen omdat ik zij dat hij waarschijnlijk te vroeg oogste :specool

 

phoeff een forum moet gezellig zijn , maar in principe heb je op elk forum wel wat , dus als we gewoon netjes blijven is er niks aan de hand ;)

 

 

 

graag zien we je weer vriend :tu

 

Gretzz jw

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wet is de wet en regels zijn regels... En die 2 zijn ons heilig als kwekers...toch ;)

 

Ik snap best dat het je ffin je verkeerde keelgat kan schieten, maar slaap er ff een nachtje over... Rook een jtje, zet ff een lekker muziekje aan... Chill man..

 

Er zijn ergere dingen in het leven toch? De uitleg van de admins is duidelijk toch (en opzich logisch)

 

Keep it up dude!

Share this post


Link to post
Share on other sites
kijk naar die gekke van micro fluo

Moet je het wel gezellig houden toch?

 

/zODd

 

PS, zODd steek een wierook aan en doet een wens dat weeds veder gaat ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zodd, ik heb me wel ingelezen over dwc.

Als engels niet te moeilijk is: http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_water_culture

(ja, ik lees heel erg veel engels, o.a. buitenlandse sites/onderzoeken)

 

Recirculerend heeft idd een voedingsvat nodig, maar daar gaat het hier niet om.

Meeste kleine dwc zoals deze hier van weeds, of de meeste andere kleine dwc's zijn niet recirculerend.

Als je wel recirculerend gaat werken, heb je nog steeds een flinke luchtpomp erbij nodig.

Het gaat er bij kleine setups juist om dat je geen vat en vloeistofpomp nodig hebt.

Kleine edit: als je groot wilt, doe dan geen dwc. Neem dan aeroponics. Dan heb je geen luchtsteen nodig.

 

Over zuurstof in je water: Quote uit de wiki. The solution is oxygenated (possibly near, or equal to, oxygen saturation) from an air pump combined with porous stones. With this method the plants may grow faster because of higher amounts of oxygen that the roots receive, verses other forms of deep water culture.

 

Super-saturation of water, i.e., increasing dissolved oxygen (DO) level well above saturation of the source water (ex., DO of 40 ppm [mg/L] at 75'F), is unnecessary for the 'best' plant growth. And has been found to hinder plant growth verses saturated water (ex., DO of 8.4 ppm at 75'F) and slightly-more-than saturated water (ex., DO of 9 ppm at 75'F).

 

Dat betekent, hoe meer zuurstof je naar je wortels krijgt, hoe beter, totdat je aan het saturatiepunt komt. Daarboven kan het effect verminderen.

 

Op de meeste engelse fora hebben ze het over een ideale temperatuur van 20 graden. In de link hier in het topic staat een ideale temperatuur van 18 graden. Daarom zeg ik..het beste is tussen 18 en 21 graden.

 

In Amerika zijn er veel meer die dwc/aero doen dan hier. Daar doen ze het al jaren. Hier zie je amper een topic.

En dan kapt de topicstarter ermee.... ;)

 

ps, gewoon voeding langs je wortels laten stromen heet gewoon hydro. dwc kan nog veel sneller gaan dan hydro, door de grote hoeveelheid zuurstof van de luchtstenen.

 

Edit:@kutkweker. Ik heb geen ervaring met aarde voeding op dwc, maar mijn canna aarde voeding is veel instabieler qua pH dan mijn advanced nutrients voeding, als ik deze een paar dagen laat staan. Proberen kan altijd. Wel elke dag pH meten. Zorg wel voor voldoende water en lucht in de emmer. 10 liter voedingswater + 100l/h luchtpomp zou voldoende moeten zijn voor een plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweekfreak ?

 

Zou het heel erg zijn als je voeding voor aarde zou gebruiken op dit systeem?

Ik heb helaas geen hydro voeding staan.

 

En nu ook geen geld voor(over), maar de dingen om een emmer of een bak te maken heb ik wel.

Experimentje wil ik wel doen als ik meer info zou hebben.

 

Wil het dan eerst met 1plant proberen, later misschien met meer

 

Gr kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff en maar door met dit topic vervuilen , @kut kweker open zelf een topic met daarin je betreffende vragen! of stel ze aan weeds!

 

ik sluit me aan bij vermicelli.

@ weeds kom op met die update :tu

 

............................. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten we maar lostchild doen?

 

Recirculerend heeft idd een voedingsvat nodig, maar daar gaat het hier niet om.

DWC IS recirculatie of je nu groot of klein kweekt

 

Meeste kleine dwc zoals deze hier van weeds, of de meeste andere kleine dwc's zijn niet recirculerend.

275ltr bak noem je klein?

hoezo niet recirulerend?

Weet je wel wat dat inhoudt vraag ik me nu toch ernstig af?

 

Als je wel recirculerend gaat werken, heb je nog steeds een flinke luchtpomp erbij nodig.

Het gaat er bij kleine setups juist om dat je geen vat en vloeistofpomp nodig hebt.

 

Kleine edit: als je groot wilt, doe dan geen dwc. Neem dan aeroponics. Dan heb je geen luchtsteen nodig.

 

Grote DWC's pak je bijna zelfde aan als een aero kweek maar met stuk minder werk, al die sproeiers..

Weeds zijn bakken lenen zich perfect voor circulatiepomp ipv luchtstenen, juist omdat ze zo groot zijn.

 

Op een 10ltr emmer KAN het niet daarom luchstenen aangeraden maar dat is niet hoe DWC nu perse voorzien moet wordfen van lucht.

 

In Amerika zijn er veel meer die dwc/aero doen dan hier. Daar doen ze het al jaren.

Op Overgrow hadden we eigen forum sectie, DWC mooi apart van aero en overige hydro omdat het heel anders is/was ;)

 

ik heb me wel ingelezen over dwc.

dan had je onderstaande toch echt wel moeten weten kweekfreek en etevens antwoord aan kutkweker op aarde voeding in DWC vraag.

 

Aarde voeding is GEEN optie op DWC omdat de chelatering van deze voeding niet gemaakt is voor water kweken, je krijgt onbalans, in no-time bacterieen die er niet horen en je ph gaat alle kanten op en je hebt daarna een boel schoonmaakwerk

 

Denk niet dat weeds nog terug gaat komen met updates, jammer

Share this post


Link to post
Share on other sites

DWC is niet per se recirculerend.

Recirculerend betekent dat het water via een pomp en een vat opnieuw door het systeem gepompt wordt.

Dit is in principe stilstaand water wat voorzien wordt van extra zuurstof. Daardoor blijft het water ook in beweging, maar dat valt niet onder recirculeren.

 

Juist het voorzien van veel extra zuurstof door het gebruik van een luchtpomp met stenen geeft die boost. Anders kan je net zo goed op gewone hydro kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De wet is de wet en regels zijn regels... En die 2 zijn ons heilig als kwekers...toch ;)

 

Als die 2 jouw heilig zijn, waarom kweek je dan???? Dat is volgens DE wet en regels nog steeds verboden.

 

Tenzij er voor jouw een andere wet geld.....

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
aan kutkweker op aarde voeding in DWC vraag.

 

Aarde voeding is GEEN optie op DWC omdat de chelatering van deze voeding niet gemaakt is voor water kweken, je krijgt onbalans, in no-time bacterieen die er niet horen en je ph gaat alle kanten op en je hebt daarna een boel schoonmaakwerk

 

Denk niet dat weeds nog terug gaat komen met updates, jammer

 

Dat is kut, dan zou ik voor 1plantje hele voedingslijn moeten kopen.

 

Het ergste wat er kan gebeuren is dat er dan 1plant dood gaat.

Dat risico neem ik dan maar.

 

Ben van middag al begonnen met klein exprimentje begonnen.

zal er eens topic over openen vanavond,

 

Zijn er nog goedkope oplossing voor voeding?

 

Gr erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
De wet is de wet en regels zijn regels... En die 2 zijn ons heilig als kwekers...toch ;)

 

Als die 2 jouw heilig zijn, waarom kweek je dan???? Dat is volgens DE wet en regels nog steeds verboden.

 

Tenzij er voor jouw een andere wet geld.....

 

Grtz

 

 

Het was ook met een knipoog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonge om een plaatje in onderschrift....

zonde volgde dit topic graag en heeft me aan het denken gezet. DWC heeft wat nadelen, wegen denk ik alleen niet op tegen de vele voordelen.

 

iemand een idee trouwens waar emmers te koop zijn met deksel die niet gelijk met pallets te gelijk verkocht worden? beetje 20+ liter emmer is lastig te vinden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DWC is niet per se recirculerend.

Recirculerend betekent dat het water via een pomp en een vat opnieuw door het systeem gepompt wordt.

 

hoeveel ga je nog door elkaar halen?

 

recirculeren:

hergebruiksprocessen van afvalstoffen, die aansluiten op natuurlijke kringlopen

 

Vooral dat hergebruiken is wat recirculeren is op DWC en wat speciale voeding vraagt want je hergebruikt voortdurend, wat jij bedoelt is CIRCULATIE van water en dat gebeurt inderdaad of door luchtsteen in water maar beter nog via waterval effect ;)

 

zet dan niks neer :tu

 

@L3dnov

ik had ooit via marktplaats hele mooie 35ltr (was ook 10/15/20/25) emmers voor erg weinig

 

let er wel op dat de emmers die je koopt food grade plastic zijn :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrip is er speciaal voeding voor dwc?

 

Gr kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, heb al geantwoord in je topic kut.

 

euhm... sry mensen

 

blijkt dat ik het over "advanced DWC" heb, ook wel Bubblephonics genoemd en onstaan om de bottelnecks van DWC te tackelen

maar dat weet je pas als je flink met de luchtstenen en je pomp bezig bent geweest ;)

 

veel DIY maar bij GHE hebben ze er ook een kit voor

GHE Bubbleponic kit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic gesloten op aanvraag van de topic starter

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...