Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weeds

10 Bubblicious op DWC (deep water culture)

Recommended Posts

Hallo mede kwekers ;)

 

Eerst wat info over mijn kweekruimte:

 

Mijn hok is 230 x 230 cm

Benutte kweek oppervlakte 130 x 230 cm ( 2 looppaden van 50 cm)

3 x 600 watt hps

1400M3 38 special filter

1000M3 afzuiger

2 x 275 liter kuipen 110cm doorsnee

2 deksels van hdpe 115 x 115 x 1cm

24 bruisballen (aquarium 5 cm )

1 x luchtpump 8000 70 Ltr/min + slangen en benodigheden

10 x vijvermandjes 11 x 11 cm

10 x Bubblicious ( getopt en worden gebogen)

Een zak kleikorrels

1 x plantennet 200 x 500cm mazen 15 x 17cm, haal ik 2 stukken uit, 1 op 25 cm van me deksels, 2de op 60 cm van me deksels

voeding: Crop shiva A&B

Ph - en ph +

 

gallery_20709_13018_610538.jpg

 

gallery_20709_13018_1247377.jpg

 

gallery_20709_13018_481708.jpg

 

gallery_20709_13018_1076081.jpg

 

gallery_20709_13018_404620.jpg

 

gallery_20709_13018_10687.jpg

 

Ik had wat problemen me electra en moest ff op 1 lamp draaien tot gister, nieuwe aardlekschakelaar en nu kan ik op 3 x 600 watt draaien ipv 4x 600 watt zoals altijd.

Dit probleem word eerdags verholpen d.m.v een hele nieuwe groepenkast en nieuwe kabel naar me hok ;) ook komen er 4 nieuwe vsa's

 

nou tot zover ff me opzet, check back later, veel geluk allemaal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, zelf ook lekker bezig zie ik :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx man, laatste rondje kwam er 1350 gr af, maar ik draai op hele ouwe vsa's, dingen heb ik ooit eens overgenomen van iemand, zijn minimaal 17 jaar oud (napolion nog zijn leger mee verwarmt lol) ook zijn die bubblicious niet de ideale plant naar mijn mening ( volgende rondje hericules van sannie en knutsel )

 

als goed is staat het er in week 5-6 12/12 zo bij:

 

gallery_20709_13018_499813.jpg

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er cool uit! Succes... Zie het miss niet goed, maar staat die fan op je planten gericht.? Beter is er overheen blazen.. Niet op..

Good luck..

Share this post


Link to post
Share on other sites

bubblesss! ben benieuwd hoe dit kweekje zal verlopen! :)

 

kicken opzet!

 

suc6 & we volgen ;)

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er idd op :P en dat blijft ook zo ;) in dat stadium van de bloei is toprot een gemene enge beginnende ziekte op dit systeem ( 85-90% van de wortels hangen continu in water he, erg vochtig dus in die planten), ook gaan de bladeren heel erg zweten op dit systeem en me blad zou verbranden.

door er flink lucht op te jassen weet ik uit ervaring dat dit goed tot zeer goed werkt ;) , maar tnx voor de waarschuwing :)

 

keep it green ;)

 

tnx p

:)

 

keep it green ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tnx man, laatste rondje kwam er 1350 gr af, maar ik draai op hele ouwe vsa's, dingen heb ik ooit eens overgenomen van iemand, zijn minimaal 17 jaar oud (napolion nog zijn leger mee verwarmt lol)

 

groetjes

dan kan je er wel 2 gratis naast hangen in verbruik gezien, want die van jou zullen nu al wel het dubbele per stuk aan energie verbruiken....

komt die bubble van nirvana..?

 

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt he, die dingen zijn echt gaar, morgen ff 4 nieuwe halen ;)

 

ik heb geen idee waar die bub vandaan komt, heb stekken via via via via dus echt geen idee :)

 

heb 9 zaailingen Hericules staan nu, kan niet wachten ;)

 

keep it green ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn ze, vanaaf even aansluiten ;)

 

gallery_20709_13018_685261.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo nieuwe VSA's, lichtkappen en nieuwe pitten :lol:

 

ff 1 dagje wennen en hang ik ze op 50 cm

 

paar pic's B)

 

gallery_20709_13018_87992.jpg

 

gallery_20709_13018_238147.jpg

 

gallery_20709_13018_180848.jpg

 

nou luitjes tot de volgende keer

 

 

 

keep it green, groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan je planten zeker goed doen, nieuwe bulbs, kappen en trafo`s, je zal het zelf ook al gemerkt hebben, veel meer licht, en wat Stikkie zegt, nog zuiniger ook :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie nu al een wereld van verschil inderdaad, veel meer helder dit licht :lol:

 

benieuwd of het me meer brengt dan me laatste rondje

 

we zullen zien, tnx voor de reactie .....

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een top opbrengst :lol: met die nieuwe setjes licht!

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je zwaar zal verschieten van die hericules, heb er ook al een run mee gedaan en het was een mega opbrenger. :lol:

 

Succes met je Bubblicious!

 

Grtz Amnesiah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je, spoedig gaan de zaailingen ff op aarde onder een 250 watt hps en dan kan ik er over een week of wat genoeg stekken afzagen.

 

in eene veel vraag naar die bewuste hericules stekken in mijn directe omgeving hahahahahhahahaha

 

in iedergeval weer zwaar aan de zonnebril :lol: als ik me toko in kom nu

 

maar eens even gluren hoelang ik 18/6 blijf deze x, ik groei die bubble (rond de 15-20 dagen) veel langer door om rond de 100-120 cm hoog te komen

 

zal die hericules wel weer terug naar 10 dagen worden denk ik (hopelijk)

 

groetjes .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik toch ook een 2-3 weken op 18/6 heb gestaan bij men hericules run, maar was dan ook onder TL

 

Grtz Amnesiah

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat scheeld natuurlijk wel 3 sloten, ik heb er nu 2400 watt boven hangen, maar die bubble is gewoon een hele trage groeier met een niet al te hoge yield (opbrengst)

 

375-475gr/M2

 

en hericules tot 600gr/M2, dat scheeld ook nogal, kan ook bijna echt niet wachten, nog zitten twijfelen om deze bub eruit te rukken, maar ze waren al lekker aangeslagen dus ik maak dit rondje eerst ff af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo belangstellende collega's B)

 

net even me eerste plantennet opgehangen zodat het buigen binnekort kan beginnen

 

de dames hebben er zin in met dat nieuwe licht zo te zien

 

 

gallery_20709_13018_318537.jpg

 

gallery_20709_13018_453373.jpg

 

ph 5.9

ec 1.80

 

1 kneus tussen, maar zegt nog niets, soms worden dat me grootste toppen :lol:

 

oke mensen, keep it green

 

groetjes ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer nice fotosss! :o

 

2 a 3 weken laten groeien die bubbles? zal ik niet doen man ze groeien in de bloei ook nog een aantal weekies door he :lol:

 

mijn ervaring met bubblegum/bubbles is 2 weken voorgroei max anders heb je echt bomen, dat is uiteraard mijn mening erover maar aangezien jij ze mooi op bonzai hoogte houd... flink toppen of niet?? B)

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet uit ervaring dat die bub 20 dagen groei nodig heeft bij mij omdat ik ze buig, om de 100-120 cm te halen, omdat ik maar 10 planten heb laat ik ze lekker hoog worden....

 

ik heb tijden master kusch gedraait en die kon na 10 dagen 18/6 al in bloei, die bub red dat niet.

 

dan worden het planten van 50-60 cm hoog en dat vind ik te laag, zittten nog hoop propjes onder als ik ze wat laat rekken, vandaar.....

 

erg benieuwd wat die Hericules gaat doen straks :lol:

 

<<< NIET KLIKKEN !!!

 

ik top ze 1 x na de 5de node ongeveer ( nooit zo exact lol)

 

groetjes .......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas maar wel waar, ik heb besloten om dit rondje toch op 3 x 600 ipv 4 x 600 watt te draaien, 2 redenen hiervoor

 

1: me 16 amp aardlekschakelaar staat te smeulen op 2400 watt en nog wat zooi ( net ff te veel )

2: me watertemp schiet omhoog (te hoog) door die nieuwe lampen :lol:

 

alle 2 deze problemen wil ik oplossen door

 

1: hele nieuwe groepenkast en kabel naar me ruimte met meerdere groepen ( binnenkort hoop ik )

2: 2 water chillers op me bakken ( dit later ivm financiele plaatje, best prijzig die dingen )

 

2 van deze chillers

 

wel haal ik snel nog een nieuwe relais kast want volgens mij heeft die ook zijn beste tijd gehad B) (zekere voor het onzekere) ;)

 

maar keulen en aken .....................................

 

we zien wel :o

 

groetjes .......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...