Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vermicelli

5 x Big Bang gefeminiseerd onder Tneon

Recommended Posts

Hey Vermicelli,

kben mss wat laat bij topic maar toch leuk kastje daar.

Ik ben curieus naar verdere foto's de komende weken.

 

@Torsten: door jou ben ik dus gaan zoeken naar de foto's met de te warme blaadjes.

Heb ze gevonden. Zo dat weet ik dan ook te herkennen als ik het tegenkom.

 

Groenten,

Herrertubbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter te laat dan nooit he!

 

Die bladeren stonden een kleine afstand tot de lampen + was ik 2 waterbeurten een klein beetje uitgeschoten met water geven. Kan ook overvoeding zijn als je die verbrande bladpuntjes krijgt! Beginnersfout 1, en ik heb hem gemaakt! haha

 

@ Topic

 

Lampen vervangen naar bloei lampen. Kleurcode 2700 K. Deze buizen worden ook minder warm. Op 5 cm afstand tot lamp word het al gauw 5 a 6 graden minder warm dan met die groei lampen met kleurcode 6500K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie er allemaal erg leuk uit.

Nu moet ik maar hopen dat ik ook zulke topjes krijg.

 

Succes met de laatste 3 weken of iets korter nu.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi kweekje . ga zo door ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje boys!

 

 

20 november: Dag 75 (dag 73 boven grond)

 

vanaf 26 september 12/12. 55e dag bloei, 7.8 weken bloei

 

Nog 1 week en 2 dagen tot 9 weken. Ik ga op torsti's advies af op 10 weken bloei onder tl belichting (klinkt logisch). Dus nog 1 week en 2 dagen water met voeding, en dan een week afgezuurd kraanwater.

 

Foto volgens vanavond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend hoor, ben buitengewoon benieuwd naar de opbrengst!

 

'k Heb zelf ook niet stilgezeten en zal komende week een update posten (kastje is bijna klaar, zaden zijn besteld...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

26 november: Dag 81 (dag 79 boven grond)

 

vanaf 26 september 12/12. 61e dag bloei, 8.7 weken bloei.

 

Temp lamp uit: 20 graden

Temp lamp aan: max 28/29 graden

 

LV is rond de 40/45 %, na het water geven even iets hoger en stijgt hij naar de 50%, maar zakt dan weer langzaam. Geef namelijk water van boven af.

 

Ik geef vanaf nu alleen kraanwater. In principe kunnen ze zondag geoogst worden, aangezien het dan 9 weken bloei is geweest. Maar ik laat zo zo lang mogelijk staan. Wil wel de 10 weken aantikken.

 

2 planten kunnen nu al wel geoogst worden, ze zien er goed uit. Alleen 1tje heeft nog een HOOP witte haren!. Ook heeft deze als enigste verbrande / vergeelde bladeren. Kan geen overvoeding zijn, en ook geen overbewatering. Onder zeker ook niet. Enigste blijft hitte over. Heb de lamp al ietsie hoger gehangen.

 

Denk dat deze plant achter loopt door dat hij ergens last van heeft, ook te zien aan de bladeren. De warmte hebben de andere 2 planten geen last van aangezien ze op de zelfde hoogte staan maar we zullen zien of dit goed komt. Zal er voor de zekerheid een computer fannetje onder hangen om de warmte weg te blazen. Dit moet ik vanavond ff fixen.

 

Foto's:

 

Ik heb zomaar wat fotos gemaakt. Zal ze laten zien met plant 1 tot er met 3. Als laatste behandel ik de plant met de meeste vergeelde bladeren. De andere beginnen ook met het vergelen van de bladeren, maar dat is normaal. De laatste die ik behandel is volgens mij niet normaal.

 

gallery_17134_12781_466159.jpg

 

De onderste 2 gaan goed naar mijn mening. Bovenste daarintegen.

 

gallery_17134_12781_92471.jpg

gallery_17134_12781_236558.jpg

gallery_17134_12781_532352.jpg

gallery_17134_12781_1006865.jpg

gallery_17134_12781_1113004.jpg

gallery_17134_12781_672163.jpg

gallery_17134_12781_612940.jpg

 

 

Hieronder de plant die nog veel witte haren heeft, en gele bladeren.

 

gallery_17134_12781_742891.jpg

gallery_17134_12781_461212.jpg

gallery_17134_12781_390477.jpg

gallery_17134_12781_563495.jpg

gallery_17134_12781_940864.jpg

gallery_17134_12781_439712.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Totaaloverzicht:

 

gallery_17134_12781_1017418.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vermecelli, er groeit mooie wiet aan die dubbel overdwars geslagen wietboom van je :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vermicelli,

de dames zien er mooi uit!

Behalve die ene, maar ja. :D

Alles mooi vol met toppen, dat gaat goed komen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, na 10 weken bloei, geoogst en de grote bladeren verwijderd.

 

Had geen colafles, maar alleen een wijnfles. Was een grote wijnfles, en ik denk dat een cola fles van 1.5 liter ietsie groter is, misschien gelijk aan de linker top. Toch nog colaflessen gekweekt onder mijn micro fluo systeem haha

 

gallery_17134_12781_53913.jpg

 

Zo lange grote, aan elke gehechte toppen. Toch een soort van trots op mijn eerste kweekje. Zal wel niet zoveel gram afkomen, maar leuk om te zien dat ik het tot zo ver geschopt hebt zonder ziektes etc.

 

Vanaf nu zal ik om de dag even een update'tje plaatsen over het droogproces

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy vermicelli

gefeliciteerd met je 1e oogst , zo te zien heb je de champagne al open geknald :tu

Succes met het drogen en roken ;)

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vermicelli,

gefeliciteerd met de eerste oogst!

Het scroggen heeft goed uitgepakt zo te zien.

Geen fluffy spul , alleen maar mooie toppen! ;)

 

Geniet ervan!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damm zie het nu pas.

Altijd fijn een eigen wietje straks ga je genieten :spliff:

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag, hoeveel heb je uiteindelijk kunnen oogsten ? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoeveel was het ?

en heb je nog foto`s ?

 

veel plezier met roken he

 

en al plannen of bezig met je volgende rondje?

 

:huh:

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mannen!

 

Sorry beetje vergeten mijn topic te updaten. Niet zo tof van mij aangezien er mensen zijn die me helemaal gevolgd zijn. Sorry daarvoor.

 

Ik heb een weegschaal die ONGEVEER weegt. Daar heb ik dus geen hol aan. Heb een beetje getest en hij zit altijd plus minus 2 gram van zijn gewicht af. Kan correct zijn maar het kan er ook 2 gram onder of boven zitten. Ik heb het eergisteren gewogen toen het echt KURKIE DROOG was, en het ook al een tijdje heeft lopen curen (waar het echt 10 x beter van is geworden) en ik woog 39 gram. Dus kan 39 zijn, maar ook 37 of 41 gram.

 

Zien is geloven natuurlijk, maar heb op het moment even geen camera, binnenkort. Maar het is relatief weinig ten opzichte van grote kweken dus zoveel valt er niet te geloven of niet te geloven. Ik vind het dus ondanks de VELE fouten die ik heb gemaakt een leuke oogst.

0.

Met 72 watt zonder toppen of scroggen, met knakken zodat de planten horizontaal licht krijgen, lamp er 5 cm op, voedingsfouten gemaakt, dief fouten en een hele boel andere fouten heb ik 0.541 gram de watt gekweekt. Leuk om mee te beginnen. Het kon naar mijn mening meer woorden maar oke.

 

----------------

 

Plannen voor de volgende kweek.

 

Oee ik zit te kriebelen. In ieder geval niet meer in deze zelf gemaakte kast. Je kan er een super leuke oogst mee draaien met 1 2 of 3 planten met een 250 watt lamp max, maar wil toch een tentje gaan kopen van 80x 80 met 5 plantjes en een 400 watt lampie. Daarbij misschien een wilma atami kweeksysteem, of een ander kweeksysteem waarbij het watergeven zo simpel als wat is, zodat daar geen fouten meer mee kunnen gemaakt worden. Met water geven ben ik namelijk echt een held in, maar niet heus.

 

Enigste probleem is dat ik geen plek heb in mijn huis voor een 80 x 80 tent. Alleen in mijn berging. Alleen mijn berging is afgesloten met een simpele houten deur, waardoor elk geluid hoorbaar is, dus dat lijkt me niet zo een slim plan. Daarbij grenst mijn berging aan de buitenkant van het complex, dus ook nog is koud wat betekent dat er misschien een klein kacheltje in moet wanneer de lamp uit staat.

 

Hier moet ik nog goed over aan het nadenken. Misschien kan ik die berging bij de deur isoleren tegen geluid, en rondom isoleren tegen warmte. Dan is het helemaal mogelijk. We zullen zien, hier ga ik nog een topic voor maken voor tips en aan en op merkingen.

 

Bedankt voor het volgen boys! (and girls!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vermiceli,

 

ach beter laat dan nooit voor de laatste update zeg maar.

 

En je opbrengst is zeker niet slecht hoor zo voor de 1ste keer en je hebt er vast een hoop van geleerd.

Ik hoop dat je geniet van je eigen gekweekte rokertje.

 

Veel succes met de volgende ronde, eerst maar even puzzelen wat het gaat worden zo te horen.

 

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Djbroertje:)

 

Hij is erg lekker, en hoe langer ik hem nu laat rusten hoe beter hij wordt. Dat merk ik zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...