Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lion

Toppen ter versnelling bloei

Recommended Posts

Ik zit met de gedachte onderstaande Afghaan te toppen, niet enkel voor hoogtebeperking maar om de plant een duw te geven naar een snellere bloei.... mss een rare gedachtekronkel, maar toch!

Toppen geeft stilstand, maar toppen is daardoor ook een vorm van stress.... En met stress treed het overlevingsmechanisme in werking... wat nu en dan een herma oplevert bijv. bij lichtstress maar ook dat een plant sneller in bloei gaat bij bijv. te kleine potten!

 

Zou het stressen dmv het toppen van deze plant, net voor haar bloei, de bloei kunnen versnellen of eerder andersom?

Iemand een idee?

 

Foto's van de afghaan

 

gallery_26079_12417_699848.jpg

gallery_26079_12417_831261.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je heb er al voorbloei in zitten !

waarom dan nu nog onnodig stressen.

ik zou hem nu gewoon laten afbloeien.

 

Grtn Erazer :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorbloei heb ik al lang geleden gehad! :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij gaat ze alleen maar later bloeien als je nu nog gaat toppen en levert onnodig stress op wat je weer zult merken in de opbrengst. Ik weet het niet zeker maar heb mijn Heribei's 2,5 week geleden getopt en er is zelfs nog geen voorbloei te zien terwijl bij de meeste andere hier met Heribei's al een tijdje bloei te zien is.

 

Ik zeg dus niet doen. Maar kan dit niet met feiten onderbouwen alleen mijn eigen ervaring.

 

p.s. wat een prachtige Afgaan heb je daar staan.

 

Aqua

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand een idee?

Probeer het eerst eens met een rotschop....kijken of ze daar van schrikt <_<

 

Het staat er (ondanks al die zonwering :wacko: ) weer mooi bij Lion :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probeer het eerst eens met een rotschop....kijken of ze daar van schrikt <_<

 

Tientallen heeft ze al gehad... heb zelfs gedreigd met de kettingzaag, en met spijkers in haar reet te kloppen.... maar ze heeft er schijt aan en lacht me vierkant uit, denk dat ze effe bij de buren over het hegje wil gaan piepen!!!! B)

 

Effe serieus.... de gedachte die schuilt in mn redenering is de plant geen moeite meer te laten doen om te groeien na het toppen en haar energie in de bloei te steken!

Plus het feit dat ik haar zowiezo zal moeten toppen als ze boven de 3,50 gaat! :head_hurts_kr:

 

@ age quod agis: thanks! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt ze van frobanken Lion?

Verleden jaar had ik ook een late iele deense.... :head_hurts_kr:

Smaak was lekker ,goed stoned ook maar fluffie toppjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 21 juni top je best niet meer want dan worden de dagen korter.

 

toppen zal de bloei vertragen

 

ivm hoogtebeperking kan je ze best horizontaal groeien dan heb je ook veel meer hoofdtoppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een intressant idee,

 

En met stress treed het overlevingsmechanisme in werking...

 

Als dat waar is wat je zegt zou het idd van 'schrik' kunnen gaan bloeien.

 

Maar om iemand die net de sprong van z'n leven gaat maken nog even een flinke schop na geven lijkt mij ook niet goed..

Of juist wel...?

 

Ben in ieder geval wel benieuwd naar ervaringen.

 

Groet

Lahn

Share this post


Link to post
Share on other sites
<_< ik heb nog nooit een plant van schrik zien gaan bloeien hoor. Het overgaan van groei naar bloei is best een ingrijpende gebeurtenis in het leven van een plant. Wellicht dat je haar traumatiseert en dat is vast niet bevorderlijk voor een uitbundige bloei :head_hurts_kr:. Een paar dagen afdekken met een zak (verduisteren) wil nog wel eens helpen maar is ook niet echt gezond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ age quod agis: dat buigen is idd een goeie optie... had ik even over het hoofd gezien! Knakken/kneuzen zou ook nog wel kunnen!

 

@ ph donner: Frohbanken, klopt! Zal hier ook fluffy worden dan vrees ik...eind oktober is niet de periode om af te bloeien helaas!

 

@ thc: ik weet toch niet of dat helemaal klopt wat je zegt.... ik had 2 jaar terug een 10 tal DF'jes... half juli peert mn hond als een stier mn tuintje in en topt 1 plantje zonder genade met 3-4 internodes. Toch ging ditzelfde plantje als eerste in bloei en was als eerste klaar!

 

@ Lahn: het is maar een gedachtekronkel!

 

@ Whazzup: planten die het flink naar hun zin hebben gaan trager in bloei dan planten die wat gestresseerd zijn... Kijk maar eens in Wakki zijn guerilla-topic , die heeft dezelfde afghanen... ze zijn getopt en ze hebben wat bladproblemen maar zijn plantjes staan wel al een stuk verder in bloei dan de mijnen!

 

Ach ik zie wel... ben stiekem wel benieuwd hoe hoog deze bitch gaat eindigen! :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ thc: ik weet toch niet of dat helemaal klopt wat je zegt.... ik had 2 jaar terug een 10 tal DF'jes... half juli peert mn hond als een stier mn tuintje in en topt 1 plantje zonder genade met 3-4 internodes. Toch ging ditzelfde plantje als eerste in bloei en was als eerste klaar!

 

nou als het zaadplanten waren kan het phenogebonden zijn

 

maar een ding wat ik 100% zeker weet is dat toppen de bloei niet bevordert of versnelt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ach ik zie wel... ben stiekem wel benieuwd hoe hoog deze bitch gaat eindigen! :wacko:

 

volgend jaar neem je een nieuwe Dubbel Fun "Snel" denk ik.... :head_hurts_kr: ...

 

na jaren lang veredelen is die klaar.... 3e week oktober <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ thc: zou wel heel toevallig zijn dat net die getopte plant de snelste pheno zou zijn.... verder vond ik de Double Fun een redelijk stabiele soort.... maar vrees dat niet iedereen daar mee akkoord gaat (he carpe!)! :head_hurts_kr:

 

@ carpe: eerlijk is eerlijk.... ik was vrij tevreden over de DF! De eerste was klaar op 30 sept... de rest een weekje later! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij meedoet, zeker!!! <_<

 

Hoop wel dat mn haag volgend jaar nog een paar meter groeit... want die DF gaat over de 5m dan! :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag "wanneer gaan de planten bloeien?" en is dit te beïnvloeden door andere factoren als het aanpasen van de licht cyclus.

Dat zal vast en zeker zo zijn. Probleem is dat er erg veel factoren een rol spelen waardoor er eigenlijk geen lijn op te trekken valt.

 

Bedoel je met 'toppen' het afsnijden/knippen van alleen de hoogste groei scheut?

Dat zal bij een plant van dat grote formaat niet eens echt stress opleveren. Wanneer je een stek van 2 of 3 weken oud gaat toppen

dan knip je al snel meer dan 20 % van de hele plant weg , dat is wel ff stressen voor ze.

 

Er zit ergens wel een kern van waarheid in je idee denk ik , zo zag ik een geknakte tak een keer ook eerder in de bloei schieten, maar of het ook echt een voordeel oplevert is nog de vraag.

 

De hoofdbloei is bij jou plant al begonnen , dus daar valt niks meer aan de vervroegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde idd alleen het afsnijden van de hoogste groeischeut... maar als ik je redenering zo lees lijkt me dat wel te kloppen dat ze daar geen al te grote stress van gaat hebben!

De groeischeuten toppen van alle zijtakken zal wss wel een andere zaak zijn neem ik aan!

 

Ik weet niet of je je het nog herinnert... Cees zijn monsterplant waar je nog foto's van bent gaan maken 4 jaar geleden... deze was als ik het goed heb 4x getopt! Weet jij nog of die sneller in bloei ging?

Ik herinner me dat hij ook nog experimenteerde met de ene plant meer voeding te geven dan de andere en dat de minst gevoedde plant eerder in bloei ging!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weet ik nog ja , maar of die vervroegde bloei was veroorzaakt doordat die plant minder voeding had gekregen betwijfel ik.

 

Ach ik zie wel... ben stiekem wel benieuwd hoe hoog deze bitch gaat eindigen! :specool

 

volgend jaar neem je een nieuwe Dubbel Fun "Snel" denk ik.... :verrygood ...

 

na jaren lang veredelen is die klaar.... 3e week oktober :whistling

 

Jaren lang veredelen betekend nog niet dat je dan een vroegbloeier hebt, het heeft andere voordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaren lang veredelen betekend nog niet dat je dan een vroegbloeier hebt, het heeft andere voordelen.

:verrygood je mist de crux, denk ik :specool ...Lion en ik refereren naar een geopend en weer gesloten topic van Cees die een vroegbloeiende DF( zgn df snel) dacht te hebben....laat maar, tis toch off topic... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
( zgn df snel)

 

Die zgn 'Double Fun snel' was er al en is zelfs in de handel. Klik

Waar het in dat topic om ging was een onwaarschijnlijk (!!!) snelle DF.

Deze zou ongeveer 1 juli gaan bloeien :whistling

Cees kan dus bijna gaan oogsten of heeft dat al gedaan.

Ik zelf denk dat het voorbloei was, en dat Cees zich vergiste :verrygood

Niks mis mee....dat is menselijk.

 

https://www.nomercysupply.nl/phpBB3/viewtop...f=38&t=2323

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die zgn 'Double Fun snel' was er al en is zelfs in de handel. Klik

Waar het in dat topic om ging was een onwaarschijnlijk (!!!) snelle DF.

 

https://www.nomercysupply.nl/phpBB3/viewtop...f=38&t=2323

 

 

Heb net het topic eventjes doorgenomen (zwaar praatmakertjes topic in opdracht van speeskees...)

 

Die ene foto van die mathijs was idd totaal geen DF, je kon duidelijk zien dat het een sativa was (zoals lion al aangaf in dat topic)

 

Waarschijnlijk heeft speescees toch een paar Royal danes zaadjes verstuurd om zo aan te geven dat hij "snelle DF" heeft gemaakt :whistling

 

Toch zal hij de uitvlucht geven dat de andere DF (die dus niet bloeiden) dit jaar niet genoeg zon hebben gekregen... tja hij blijft dus proberen om de mensen in het zak te zetten.

 

Dat topic is dus bewijs van het feit dat zn Double fun dikke rotzooi is :verrygood

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zelf denk dat het voorbloei was, en dat Cees zich vergiste :whistling

Niks mis mee....dat is menselijk.

 

En toch... ik denk dat goeie ouwe Ceesie verdomd goed het verschil kent tussen voorbloei en echte bloei!

Jij weet zelf heus wel wanneer de voorbloei zich manifesteert, toch?

 

Mijn Denen gingen ook in bloei begin juli, en ik heb ook een zeer sterk vermoeden dat teweinig zon een invloed heeft op de bloei! Ik ben er bijna zeker van!

 

Verder effe terzijde.... Cees kan heus wel kweken hoor! Lullen nog beter :specool ... maar kom op, laten we de man niet teveel afbreken...

Heb veel geleerd van hem btw! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zit ergens wel een kern van waarheid in je idee denk ik , zo zag ik een geknakte tak een keer ook eerder in de bloei schieten, maar of het ook echt een voordeel oplevert is nog de vraag.

 

De hoofdbloei is bij jou plant al begonnen , dus daar valt niks meer aan de vervroegen.

 

Het voordeel dat ik in mn gedachte had is de plant sneller een uitbundige bloei te laten manifesteren... zoals je weet groeit ze in de bloei nog een aantal weken door... de bedoeling is de plant geen energie meer te laten steken hierin, dus een soort push naar een snellere/fellere bloei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...