Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

Shackzilla en een gewone Amnees

Recommended Posts

Nou,ik ben in een pestbui,rechterhoofdtop shackzilla toprot,halve top weggegooid,ook in een zijtopje rot,de rest van die plant knip ik morgen want anders hou ik niets over.

In de hoofdtop Shackzilla linksachter,toprot,halve niet rijpe top verwijderd,de rest ziet er goed uit,ik denk dat ik morgen alles omgooi want deze rot gaat echt snel,ik kijk gisteravond echt goed en 12 uur later is het pret,de rest is nog rotvrij maar je kunt erop wachten dat het verder toeslaat,dit wordt een slechte ronde :)

 

De oorzaak is duidelijk,te vochtig,en de dames hebben last van overvoeding gehad waar doorde weerstand ook minder is,gelukkig kan de cv in huis de volgende ronde aan,dan heb ik geen vocht probleem meer,maar het najaar is elk jaar weer gezeik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

Jammer!

 

Ik ga helemaal mee met het weerbaarheid van de plant verhaal......

 

Amnees nog nix denk ik,maar staat vast op scherp zo dicht bij de deur B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote hoor. :)

Volgende ronde weer knalluh als vanouds.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn Art dat is klote om te horen, dan maar inderdaad zo vlug mogelijk om en dat de volgende ronde maar een topper mag worden zonder rot. Ik ga mijn planten zeker ook goed in de gaten houden straks, want dit slaat bliksemsnel toe.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,op de amnees geen spoor,de linker shackzilla en de middelste ook niet,maak vanavond wel een foto wat ernog allemaal staat,ik denk dat ik nu ongeveer ruim 10gram droog heb moeten weggooien,dus nog geen ramp,maar het is voor twee pheno's nog te vroeg,en dat kost grammen,sta echt te kijken hoe snel dit toeslaat,normaal gaat het langzamer.

 

@doc,

Ik ben ook maar een mens ................ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie,

Let op hoor,vooral in de hoofdtoppen,je ziet niets aan de buitenkant,maar let op slappe blaadjes :)

met het vochtige weer i.c.m. planten die op hun laatste eind zitten is het oppassen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah, echt klote, je zei laatst nog dat je de blaadjes in de toppen goed in de gaten hield, dus het is wel heel snel gegaan ja, dit was echt een ROTjaar, ik had zelf ook 3 hoofd toppen voor de helft weggegooid, alhoewel ik meer planten had staan dan jij, lekker omhalen Art, het beste gewenst :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi,

Eigenlijk had ik toen al moeten ingrijpen,maar de blaadjes zaten muurvast,was echt niks te zien,wel een les om bij de eerste alarm signalen een top gedeeltelijk opofferen om te controleren :)

Op de foto's lijkt het nog wat,

 

gallery_16683_12595_1049467.jpg

 

Shackzilla compacte naar orange ruikende pheno met orange pistels,,

gallery_16683_12595_297484.jpg

 

gallery_16683_12595_2401857.jpg

 

Hoofdtop eraf,

gallery_16683_12595_2122850.jpg

 

Amnees,

gallery_16683_12595_126341.jpg

 

Als je goed kijkt zie je al amber trichomen bij de amnees,

gallery_16683_12595_2210693.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Art

 

Jammer van je bud rot man

Maar er blijft genoeg over om een hele tijd van te genieten zo te zien :)

Goed in de gaten houden elke dag en niet te lang meer wachten met oogsten

Succes dude

 

Degroenegroete

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Knutsel,het valt mee,leek even erger,plant rechtachter ga ik vandaag oogsten,en linksachter is nog niet rijp genoeg,midden gaat goed,is ook nog niet rijp genoeg,wel een dikke top,die natuurlijk gevoelig is,de compacte orange pheno geen spoor van toprot,deze oogst ik over een paar dagen.De amnees bouwt maar door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

coole pix! van de toppen

gelukkig dat die rot meevalt!

desondanks is toprot zwaaaaaaaaaar klote...

Ik heb die van mezelf afgelopen 2 dagen ook gecontroleerd..

 

ik doe zelf met handschoenen aan, de blaadjes in de top een beetje omhoog trekken en er onder kijken of ik iets schimmelachtig's zie..

Maar heb je hier nog betere tips bij voor mij/ons? :)

 

thanks!

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shilizous,

Wees tegen het eind zuinig met water en voeding,trek aan de blaadjes,komen ze makkelijk los v/d steel bv met een punttang die bloemstring eruit trekken zodat je de hoofdsteel ziet,de steel is de bron/begin van de rot,met de punttang methode offer je maar een klein gedeelte en je weet meteen de toestand binnenin de top.

Blaadjes die ineens slap staan,het rottige is dat je vaak weinig ziet uiterlijk,vandaar kijk binnenin :)

 

Shackzilla is geen rotgevoelige plant,het zijn de omstandigheden die haar rotgevoelig maken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Art je maakt mooie foto's, welke camera gebruik je?

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Donnie,een vrij simpele Canon Powershot A620,mooiste foto's zijn zonder flits op macro stand,belicht de top dan met een gewone gloeilamp zodat je geen flits nodig hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kerel !

 

Je ziet dat je het licht voor de foto onder een andere hoek neemt dan de foto.

ziet er goed uit, prima !

 

Je kunt ook de flitser van de camera gebruiken door het licht van de flitser met iets als wit papier naar de top te reflecteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil ooit nog een mooie sr camera aanschaffen met mooie lenzen,meer krijg ik niet uit deze standaard camera,

 

gallery_16683_12595_204653.jpg

 

gallery_16683_12595_1705359.jpg

 

gallery_16683_12595_262017.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, ik vindt dit hele mooie foto`s, ik moet ook maar eens een nieuwe camera halen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net alles weer goed gecheckt met een grote loep,geen sporen van rot meer,beginnen amber trichomen bij de amnees en de bij de twee compacte shackzilla's te komen.

Planten staan vrij droog,herfst komt erin,ik blijf goed checken,het mooiste zou zijn om de amnees en de compacte sz's over drie dagen te oogsten,dan hebben ze ruim 10 weken gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art,

Ik wil je bedanken voor jouw methode van rot vinden..

want ik heb het bij mezelf daarna ook gevonden in 2 toppen..

 

het waren helaas 2 grote.. maargoed! ben blij dat ik ze nu al heb gevonden en niet straks tijdens het oogsten :)

Denk je dat een vochtvreter tussen de plantjes zetten nut heeft de laatste 6 dagen?

 

En jij trouwens ook succes met knippen straks!

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn inderdaad erg mooie foto's ;)

't ziet er wel allemaal heel erg lekker uit! succes met je laatste dagen en bij het knippen nattuurlijk! B)

 

peace

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt!

Net de boel weer goed na gekeken,de amnees is superwit van de kristallen,fanleaves zijn vergeeld,trichomen zijn troebel tot amber,ze krijgt geen water meer.

En geen spoor van rot meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed nieuws Art, succes met de laatste loodjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
,de amnees is superwit

 

lekker hoor!

Ben benieuwd Art,mooi dat ze zonder rot er door is gekomen.

 

Met 5 in de tent moet ze toch wel de ons overgaan,anders........... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...