Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

De Noot

iets om te slapen?

Recommended Posts

na 6 jaar dagelijks blowen vind men vriendin het genoeg geweest... mag dus alleen nog maar in de weekends blowen of ik sta er alleen voor....

nu het stoppen op zich lukt aardig, maak wat overuren, zie dat ik savonds bij men vriendin zit, zie dat ik bezig blijf en dan lukt het wel

maar savonds... dan begint het, liggen ronddraaien in dat bed, elke nacht rond 3 - 4 u men lakens kunnen verversen omdat ze drijfnat zijn van het zweten... en dan bijna elke nacht er toch tussenuit gemuisd om stickie te gaan roken

 

heeft er hier iemand ervarin met slaappillen? en de welke dan?

maar dat ik ook niet 15 uur slaap, moet smorgens om 6u kunnen opstaan om te gaan werken

 

alvast bedankt

denoot

Share this post


Link to post
Share on other sites

melatonine tabletjes 0,1 mg

 

te krijgen bij azarius

 

een a anderhalf uur voor het slapen twee tabletjes innemen. en als je wilt doorslapen neem je er een in, en als je in je bed ligt nog 1

 

 

Bij de dokter schrijven ze 1mg voor, maar daarmee slaap je een gat in de dag. ik beveel 2 tabletjes van 0,1 mg aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt! ga ze morgen onmiddelijk halen

zoals nu kan het echt niet meer, loop als een zombie rond op het werk dankzij de uren slaap die ik nu heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch gek dat sommige mensen na stoppen niet meer slapen.

Ik geef toe dat ik dat in het begin ook had - na stoppen,

maar na 1 week gestopt zijn slaap ik wel sneller in dan als ik stoned ben,

maar...ik moet dan wel toegeven dat het veel te maken heeft met er wel of niet aan denken.

Als ik teveel aan wiet denk - terwijl ik het niet heb - dan geraak ik ook niet of nauwelijks in slaap,

omdat ik mezelf dan eigenlijk wakker hou met die gedachten.

Maar als ik er niet aan denk dan gaat het toch makkelijker het inslapen - na 1 weekje clean.

 

Maar ik ben eigenlijk zo ie zo een slechte slaper. en vooral inslaper.

En sommige soortjes wiet houden mij langer wakker dan andere.

Maar zonder wiet slaap ik toch wel ietsjes sneller in dan mét wiet.

En slaappillen die werken bij mij niet - misschien ook omdat ik enkel ooit de lichte probeerde,

de zwaardere wil ik niet proberen, ben zo ie zo anti-pillen - en daarbij zou dat in mijn eigen geval

alleen maar super slecht zijn voor mijn lichaam om door te slapen.

Slaap al zestien jaar niet meer door en wordt om de twee uur wakker, maar ik moet dan ook niet meer gaan werken,

dat scheelt natuurlijk ook wel.

 

@ de noot

Jammer dat je van je vriendin moet stoppen - en jammer dat je haar dan niet kan overtuigen om alleen te blowen vlak voor het slapen gaan - zodat je beter zou kunnen slapen - wat kan ze er tegen hebben dat je in je slaap stoned bent? het lijkt mij veel gezonder er eentje te roken voor het slapen gaan ipv medicatie. Maar ja....begrijp wel dat je uw liefje niet kwijt wil, in ieder geval succes er mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer was je laatste joint?

Share this post


Link to post
Share on other sites
en dan bijna elke nacht er toch tussenuit gemuisd om stickie te gaan roken

 

denk dat dit wel eens de reden zou kunnen zijn.

 

wat ik zou proberen is gewoon een maand of 2 volledig stoppen en dan nog eens proberen om sporadisch eentje te blowen.

 

(of natuurlijk je vriendin buitenkegelen ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

melatonine werkt bij mij niet.

Gewoon je zelf er door heen zetten .

Het zit allemaal in je hoofd .

Melatonine werkt wel bij oudere mensen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zeggen zoveel mensen dat het in je hoofd zit. of dat nou wel of niet is, ik ken dat probleem wel dat je echt ligt te zweten als een otter, ziek word, net een wandelend lijk. na een weekje voel je een dip, en daarna heb je nergens meer last van. maar dan moet je wel gewoon STOPPEN.. in 't weekend wel en doordeweeks niet is iets te frustrerend voor je lichaam denk ik. of gewoon door blijven blowen en een andere vriendin zoeken, of afkicken. ik heb het niet blowen overigens maar 3 weken volgehouden, toen nam ik 1 trek.. en heb geen dag zonder gehad tot nu toe. gelukkig zegt m'n vriendin regelmatig: als ik een hele dag niet geblowd heb en m'n kop zit vol dan merkt m'n vriendin dat wel en dan zegt ze ga alsjeblieft een jointje roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken een goed recept uit grootmoeders tijd.

 

Warme melk voor het slapen gaan,(gekookt ,3 minuten de nootmuskaat mee koken)

eventueel met 1/2 theelepel geraspte nootmuskaat(Belangrijk,van de noot zelf dus geen kant en klaar nootmuskaat poeder)

 

Dit is een goed slaapmiddel,maar pas op met de nootmuskaat.Niet te veel of je word wakker met een kater.

Warme melk is niet echt lekker maar helpt heel goed om op te slapen.

Voor de smaak wat zoeter te maken kun je er ook een beetje honing door mengen,

ook honing helpt een beetje mee voor de slaap.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melatonine- of het me helpt is lastig te duiden, ene keer wel andere keer mwah.

Hopthee- dat werkt wel

magnesium met zink-als spierspanning hoog is.

 

Slaapmiddelen werken wel, maar je wordt er soms humpie van 's ochtends

en ik werk niet met machienes tot een uur of twaalf= je komt echt uit een blur=

zwaar stoned gevoel. Het is niet de oplossing.

 

Wat bij mij wel heerlijk slaapt is na een vrijpartij, dat zijn goeie stoffen die dan vrij komen :wOOt

 

Wel vraag ik me af welke plek koffie,tabak en energydrinks innemen bij jou?

Mijn afkicken van tabak bracht soortgelijke taferelen met zich mee.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Weetje al zegt; hopthee.

En valeriaan: 8-12u een theelepel laten trekken in een glas water, nadien zeven en opdrinken... 't is ook in pilvorm verkrijgbaar als de geur en smaak er teveel aan is :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, een familiepot glijmiddel op het nachtkastje, en elke avond erop.

Misschien vind je vriendin het na een week of twee wel weer goed dat je blowed, en zo niet..ga je toch lekker elke nacht van bil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt

 

of je hebt na een week of 2 geen vrouw meer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met valeriaan zou ik zelf wel oppassen,

3 weken maximaal en dan een pauze van 1 maand er na.

Ze helpen wel lichtjes,ik heb ze toen ook geprobeerd een tijdje,

maar ik kreeg na 4 weken dat ik ''zuur''ging zweten(de geur).

 

Volgens mij kwam het bij mij mn porieen uitgezweet,dat er teveel van het goede er uit moest.

Dit heb ik ook als ik bv 4 blikjes energy drink neem,dan zweet ik het tevele er uit.

 

Dat kan ook aan mij zelf leggen maar met valeriaan zou ik toch wel een max van 3 weken aan houden.

(Staat ook in de bijlage als het goed is)

 

Wel super goedkoop die valerian pillen,

bij de apotheker kocht ik 20 stuks voor 1 euro 20 ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

muziek

 

ik had voordat ik ooit begon met wiet al dat het me even duurde om in slaap te komen, als ik een dagje niet smook is dat dus ook weer zo, maar niet erger, geen ontwenningsverschijnsel dus

 

vroeger luisterde ik erg vaak muziek in bed om in slaap te kunnen komen, soort muziek maakt voor mij niet uit zolang het muziek is die ik prettig vind, wat toen dus altijd uitkwam op metal of een enkele keer rock zoals AC/DC(stoned heb ik een wijdere muzeksmaak gekregen, alhoewel ik nog steeds vooral naar metal luister)

maar kan aan mij liggen, ik heb altijd van muziek die ik prettig vnd meerdere effecten kunnen hebben, als ik wil slapen he+t het me en houd muziek die ik kut vind me wakker(rap of slome muziek bijv.), terwijl als ik wakker wil zijn, worden of blijven het juist tegenovergesteld is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jammer dat je van je vriendin moet stoppen - en jammer dat je haar dan niet kan overtuigen om alleen te blowen vlak voor het slapen gaan

Ik lees nergens dat hij alleen voor het slapen een jointje rookte. Als dat wel zo is en ze is er opeens tegen, dan moet er toch ook wat anders aan de hand zijn. Ik krijg meer de indruk dat De Noot elke avond stoned was. En dan kan ik begrijpen dat ze er op een gegeven moment tabak van heeft. Ik zou niet beginnen aan slaapmiddeltjes, want voor je het weet ben je daar aan verslaafd. Na een week slaap je weer normaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik ervoor kiezen om elke avond van bil te gaan! :wOOt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd, een familiepot glijmiddel op het nachtkastje, en elke avond erop.

Misschien vind je vriendin het na een week of twee wel weer goed dat je blowed, en zo niet..ga je toch lekker elke nacht van bil.

:wOOt :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

was misschien wel aan het overdrijven, elke avond onmiddelijk na het werk was het eerste wat ik deed een joint rollen, en dan volgden er nog wel een hele hoop elke avond, ze zaagde er al een tijdje over

maar toen ze me smorgens betrapte toen ik er nog vlug een dichtsmeet voor in de auto onderweg naar werk is het pas helemaal begonnen :D

 

heb er overegens weinig problemen mee in de dag, focus me gewoon op andere dingen (men tuintje en huisje heeft er nog nooit zo netjes uitgezien! :) )

het is op momenten als deze, ze is al gaan slapen, en ik heb vakantie deze week

net even naar de nachtwinkel gereden en me maar een paar blikjes jupiler gaan halen

 

en dat slapen... snap niet hoe het komt maar zweet me gewoon kapot in dat bed, en uren liggen woelen, en dan word ze soms nog kwaad dat ik ze hele nachten wakkerhoud en ze smorgens ook vroeg opmoet :wOOt

 

en melatonine word niet verkocht in belgie :s

Edited by De Noot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melatonine is een hulpmiddel,het is erg belangrijk dat je het goed gebruikt.

 

Als je Melatonine vlak voor het slapen inneemt heeft het eigenlijk niet het effect wat je zou willen.Melatonine wordt vanzelf aangemaakt bij een normaal ritme zal dit rond een uur of drie zijn,neem je het om 11:30 in dan krijg je dus dubbel op en zal je de volgende dag suf zijn,het kan zelfs zo zijn dat je er s'nachts wakker van wordt omdat je onbewust zin in iets krijgt(sex)Dat komt door Serotonine(dat wordt normaal omgezet in Melatonine)Maar dat is er al,dus er gaat iets niet goed en jij wordt wakker en denkt :wOOt rookt een blow,geeft je vrouw een beurt en pleurt in slaap.

 

Maar das niet wat je wil toch?

 

 

 

 

Ik ben een half jaar geleden gestopt met blowen en slaap nog steeds niet helemaal zo als ik dat graag zou willen.Ik merk wel dat het steeds beter gaat,gaat het minder dan grijp ik naar de Melatoline

 

Het is heel erg belangrijk dat je het op een vast tijdstip inneemt,De beste tijd hiervoor is 20:30 en hou dat een maand vol.neem nou niet die troep uit drogisterij van 0,1 mg daar heb je weinig aan.

 

 

 

 

Melatoline is heel erg gevoelig voor licht en is slecht houdbaar,De grote producenten houden daar geen rekening mee.

 

 

 

 

Ga naar je huisarts leg je probleem voor,en hij zal je Een recept geven.vraag om de 3 mg versie*,De kans is groot dat hij BENZO"S wil geven maar geloof mij nou die zijn veels te lekker(Pierr000 heb gelijk).Als je daar aanvast zit heb je een véél groter probleem.

 

Maar dus....... melatoline elke avond om 20:30 niet gaan lopen Kloten gewoon strak op tijd........verder elke avond/nacht op de zelfde wijze je nest in 11:30 ofzo(is erg belangrijk)nog belangrijker is elke dag op de zelfde tijd je bed uit.Daar naast moet je er voor zorgen dat er niks te blowen in huis is.

Doe je dat niet dan wordt het nooit wat.....

 

Blijf je af en toe wat roken tSja geloof mij nou dat wordt Niks niks niks niks niks.

 

En het gaan vervangen met drank is geen oplossing !

 

 

 

De groente

 

 

 

 

 

*Mensen die nachtdiensten draaien hebben vaak erg veel baat bij het verstandig gebruik van Melatoline

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het hier zo allemaal lees zal ik toch maar is eerst langs de huisarts gaan voor advies... wil natuurlijk ook niet elke nacht geil wakker worden :wOOt (of toch :D )

 

niets in huis hebben is jammer genoeg geen optie, en dat vergemakkelijkt de zaak er inderdaad helemaal niet op

en ja dat drinken is alleen nu... heb vakantie en ik zit hier... fucking nuchter

volgende week terug werken, dan loopt het wel weer los

 

en in de weekends blowen heb ik al als compromis gekregen, eerst wouw ze dat ik helemaal stopte, maar dat zie ik echt helemaal niet zitten... zou het toch teveel missen :)

maarja das ook maar tijdelijk... weet zelf ook wel ergens dat ik ermee moet ophouden

 

 

bedankt voor jullie adviezen

Edited by De Noot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook een tijdje met ernstige slaaptekorten te kampen gehad (negatieve kant van de pubertijd). Heb zelf ook een tijdje melatonine geslikt daarvoor. Manman, wat was het geweldig om weer een nacht te slapen en dan ook nog zo diep. Het had ook een heel natuurlijk gevoel (geen chemische rotzooi als benzo's) en ik was na een paar dagen helemaal topfit. Melatonine-productie was ook weer naar d enormale situatie teruggekeerd.

 

En dit is een waarschuwing voor iedereen die hierop zoekt: Melatonine van de drogist wordt gemaakt van tomatenextract (heet dus melatomatine). Een allergische reactie zou dus mogelijk kunnen zijn.

 

En dan is dit natuurlijk een belangrijk recept voor een goede nachtrust:

- geen alcohol

- geen koffie

- Uurtje van te voren computer, tv en zeer felle lampen uit en een boek lezen ofzo. Dan komt je natuurlijke melatonine-productie alvast op gang :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...