Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aquar

Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

Recommended Posts

Dit betekent feitelijk dat het gedoogbeleid van 5 planten alleen nog geldt als je niet meer dan 5 planten buiten in het zonnetje hebt staan. 5 planten binnen onder lamplicht wordt nu ook als professionele teelt gezien. Lees en huiver...

 

Openbaar Ministerie - Aanwijzing Opiumwet

Andre Beckers - Gedoogbeleid Cannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het Nederlandse drugsbeleid richt zich op het tegengaan en reduceren van drugsgebruik,

Gek sigaretten en alcohol zijn nog steeds ook drugs en daar geen reduceren van drugsgebruik.

Laten we hopen dat die gasten na wat alcohol lekker in coma raken en dan maar van de aardbodem.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke methode waarmee je de overlast beperkt is nu professioneel... Zelfs een kas mag niet meer!

Ergens vind ik het wel status hebben hoor, ik loop dan wel met m'n 2 plantjes wat aan te klooien, ik ben wel gewoon een pro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal onderaan die aankondiging .. dit mogen ze dus "ruim" opvatten

 

NB. Deze lijst met indicatoren is niet limitatief. Hetzelfde geldt voor de duiding van de aangetroffen installatie en productiemiddelen.

 

licht op een tijdklok is al profi ;)

 

iedereen was wel hossana na die 5 planten uitspraak maar ik vond het veel belangrijker (toen al) wat het zou gaan betekenen dat drugsbeleid iedere 6mnd bepaald wordt ipv 1x pjr zoals voorheen.

 

we worden nu echt dikke harddrugs kwekende criminelen die voor 2 plantjes onder een lamp:

 

STRAFVORDERING

Zie de Richtlijn voor strafvordering Opiumwet, softdrugs (2000R004), de bij die richtlijn behorende Boeteregeling Opiumwet Softdrugs en delictspecifieke factor Professioneel vervaardigen van softdrugs, de Richtlijn voor strafvordering Opiumwet, harddrugs (2000R005) en de bij die richtlijn behorende, basisfactor Handelsperiode harddrugs

 

ONTNEMING

 

Opiumwetdelicten leveren vaak veel voordeel op voor de verdachte. Een van de drijfveren is het financiële gewin. Om dit efficiënt aan te pakken, dient actief te worden bekeken of het voordeel bij de verdachte te ontnemen is. Daarbij dient gebruik gemaakt te worden van de expertise van het Bureau Ontnemingswetgeving Openbaar Ministerie (BOOM) en operationeel samengewerkt te worden met het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties (MOT).

 

ze kunnen inmiddels letterlijk en figuurlijk mijn nek op met al dat "aanpakken" geef mijn portie maar terug aan de rechtse moraal die overal heerst tegenwoordig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langzaam ga ik ook stoppen met lezen. Echt wat een ondeskundige onliberale bange burgerl*llen hebben we aan de macht wat betreft cannabis.

 

Er is maar 1 soort wiet die ik koop en dat is in een koffieshop in Leiden. Maar ik woon in Utrecht. Dus geen pas voor Leiden. En ik wil ook geen pas. Bij de slijter heb ik ook geen pas nodig, het is hier geen Zweden.

 

Dus met mijn 5 planten onder 250 w hps ben ik crimineel maar met mijn 5 planten buiten niet.

 

Wiet met meer dan 15% thc is een harddrug. Wat de f*ck. Paracetamol is paracetamol of het nou 250 mg of 500 mg is. Beide leveren leverschade als je te veel slikt. Wie adviseert die gasten?

 

Waar slaat het allemaal op?

 

Eeen rechtsliberale gedoogregering die met het gedoogbeleid bezig is. Gesteund door naarlingen als de SGP die hun beslissingen baseren op een lord of the rings achtig boek waarin mensen die dingen fout doen gestenigd moeten worden. Grote groepen mensen hebben een schuld-boete complex door deze lui.

 

Ik heb geen aarshaar over voor de ideeen van de PVV. Laat Wilders maar aftaaien naar Israel samen met de SGP broeders die zitten daar ook goed. De een kan zich zorgen maken over moslims (die verdomd veel op christenen lijken) de anderen kunnen daar rustig de apocalyps afwachten.

 

Wat de f*ck. Echt. Flikker toch op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze mensen maken de banaan krommer dan deze al was........Mafketels. Hoop dat we met z'n alle een grote schoffeltuin tot onze beschiking krijgen op de luchtplaats. Wel buiten he...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit betekent feitelijk dat het gedoogbeleid van 5 planten alleen nog geldt als je niet meer dan 5 planten buiten in het zonnetje hebt staan. 5 planten binnen onder lamplicht wordt nu ook als professionele teelt gezien. Lees en huiver...

Openbaar Ministerie - Aanwijzing Opiumwet

Andre Beckers - Gedoogbeleid Cannabis

 

 

;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

spelen de volgende factoren een rol:

 

De schaalgrootte van de teelt: de hoeveelheid planten;

 

Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen. Deze situatie wordt gelijk behandeld als de situatie waarin wordt geconstateerd dat sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. Er volgt dan bij ontdekking politiesepot met afstand.

 

 

De mate van professionaliteit, afgemeten aan het soort perceel waarop geteeld wordt, belichting, verwarming, bevloeiing, etc. (opgenomen in bijlage 1);

 

Indien, ongeacht de hoeveelheid planten, wordt voldaan aan twee of meer punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, wordt aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.

 

 

Doel van de teelt;

 

Indien er sprake is van het telen van hennep om geldelijk gewin te verkrijgen, wordt, ongeacht de hoeveelheid planten, aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.

 

 

3.2.2. Coffeeshops [1]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie moeten niet zo panisch leven en reageren :P .

De regering bepaald sowieso onbewust voor jou al wat je vreet, hoe je financiën eruit zien, wat je allemaal moet en mag.

 

Doe gewoon je ding, live your life .

Chill :huh:

...... Ram die prijs maar omhoog ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat genoeg bewijs over dat je veel rook (pijpjes tippies env) het mag nog steeds ) wordt een moordenaar veroordeelt omdat ze ...denken..dat hij mensen heeft afgeslacht dacht het niet ... dit is toch nederland met onze democratie je bent niet schuldig totdat het tegendeel is bewezen

 

 

bah bah bah tijd om te emigreren met zn allen

 

gr ernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

AlS ZE AAN MIJN MEDICIJN KOMEN DAN KOMEN ZE AAN MIJ                                   AFBLIJVEN DUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed lees geldt het alleen voor geldelijk gewin,dus vijf planten met lampen nog geen probleem,maar kan je niet aan tonen dat het voor eigen gebruik is(bv doktersverklaring),en verkoop je iets aan de coffeeshop maak je je schuldig aan geldelijk gewin.

 

Dus feitelijk blokkeren ze de mogelijkheid dat bv boeren of wie dan ook met vijf planten in een kas commercieel kilo's kweken.

Lees ik dit nou goed?

 

Zet ik vijf Gavita 1000Watters neer kan ik niet meer aantonen dat vijf kilo voor eigengebruik is,dus geldelijk gewin,bij 600Watt en een doktersverklaring kunnen ze volgens mij niets met deze nieuwe aanpassing,toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfs in amerika worden ze wakker ... de bestrijding van cannabis kost vele mensen hun toekomst omdat ze worden opgesloten voor paar gram (niet goed voor de economie)

wordt in vele staten nu legaal (eigen gebruik)

 

hiero heb je zon idiote gereformeerde hufter die een persoonlijke oorlog begint omdat t niet binnen zn geloofsovertuiging past

 

 

laat hem lekker wakker worden met zn vinger in zn reet

 

hij (persoonlijk zorgt ervoor dat er de hoofdprijs voor betaald word) en het alleen maar interresanter word vooor (drugsbendes)

 

dus laat ons lekker ons gang gaan

 

gr ernie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In brandweer termen heet dit "zeer grote brand" .

 

Het goede nieuws is:

 

Als we nu eens wat zouden gaan doen,buiten het pennen op het forum, dat het ook met 6 maanden weer over kan zijn.................................

 

Dat is dus aan ons.

 

chassie

Ideeën ? doe mij maar een PB

 

Begrijp ik nou goed dat als je buiten verduisterd en slakken bestrijd, dat je dan ook aan twee criteria uit de lijst voldoet en dus "professioneel" bezig bent? ;)

En zie ik nou ineens dat deze aanwijzing niet voor 6 maanden is maar voor 4 jaar ?!?!? of lees ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel als je wietjes hebt die boven die 15% uit gaan komen, als dat aangenomen wordt hebben ze de bal rond :huh:

 

en wat werkt nu juist goed medicinaal?

 

juist ;)

 

uit de bijgevoegde Beckers pdf:

We kunnen nu concluderen dat je bij de teelt van vijf hennepplanten feitelijk aangewezen bent op moeder natuur. Geen gebruik van lampen maar van zonnestralen. Geen hennepplanten in huis in de kweekkast

 

voor medicinaal kwekers waarvoor apotheek wiet niet voldoet is er geen peil meer op te trekken nu (sry vd rest)

 

over "ons" hebben ze het nergens dus worden we gelijkgesteld met.. xtc lab als je bijv. herijuana 24% THC hebt staan strakkies omdat als je plnaten in de tuin zet de buurjongens ze leegroven, zet je stroom op je hek ofzo mag dat ook weer niet

 

:P

 

idioterie en je zal maar agent zijn die dit na moet gaan leven:

 

110W Nano tentje: ja mensen, groot uitrukken want we hebben er weer 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Langzaam ga ik ook stoppen met lezen. Echt wat een ondeskundige onliberale bange burgerl*llen hebben we aan de macht wat betreft cannabis.

 

Wiet met meer dan 15% thc is een harddrug. Wat de f*ck. Paracetamol is paracetamol of het nou 250 mg of 500 mg is. Beide leveren leverschade als je te veel slikt. Wie adviseert die gasten?

 

Waar slaat het allemaal op?

 

Eeen rechtsliberale gedoogregering die met het gedoogbeleid bezig is. Gesteund door naarlingen als de SGP die hun beslissingen baseren op een lord of the rings achtig boek waarin mensen die dingen fout doen gestenigd moeten worden. Grote groepen mensen hebben een schuld-boete complex door deze lui.

 

Ik heb geen aarshaar over voor de ideeen van de PVV. Laat Wilders maar aftaaien naar Israel samen met de SGP broeders die zitten daar ook goed. De een kan zich zorgen maken over moslims (die verdomd veel op christenen lijken) de anderen kunnen daar rustig de apocalyps afwachten.

 

Wat de f*ck. Echt. Flikker toch op.

 

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden,we gaan zometeen in 1 jaar sneller achteruit dan in 30 jaar vooruit. BEATS ME

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunnen ze weer iets verzinnen thc ambtenaar gaan ze elk plukkie checken op thc content....ze weten niet wat ze er mee aan moeten

 

Iedereen die voor de overheid werkt heeft gewoon een appel in zn la liggen en wacht op zn pensioen ..

blijfen stakkers ... die mensen weten absoluut niet hoe de wereld werkt n

 

 

 

gr ernie

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende verkiezinsronde pvda die zijn ons goed gezind

 

en minderheden kost niet veel

 

het is hoofdzakelijk het grote gegraai aan de top van de publieke sector wat heeeeel nederland geld kost

 

 

 

 

zonder id ben je veilig geeeen facebook twitter ....... beter geen internet dan vinden ze je nooit

 

 

 

wens ze veel plezier mnaar hoop dat ik mn hobby lang mag blijven doen

 

 

gr ernie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een paar jaar, en buitenkweek word ook als professionele teelt gezien.

 

PPlantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het word steeds belachelijker in Nederland... Idioten in de regering die bepalen of een plantje strafbaar is. Pillen die je lichaam verpesten om pijn te bestrijden mag je slikken wat je wilt en krijgen op recept of zelfs kopen bij de drogist. Ik kan niet tegen de meeste pijnstillers omdat ik astmatisch ben en paracetamol slik ik al zolang zoveel dat de werking ondertussen zo goed als niet meer werkt. Wiet in de shop is te duur voor iemand met mijn inkomsten en gezins situatie. En als ik dan 5 plantjes wil hebben thuis onder een lamp zodat ik nog een redelijke tijd vooruit kan ben ik een crimineel. Heb ik er een fatsoenlijke schakelkastje bij omdat ik niet wil dat mijn huis afbrand ben ik een nog grotere crimineel. En heb ik een filter ophangen met afzuiging zodat niet de hele straat last van mij heeft ben ik een nog grotere crimineel. En owee als ik voeding zou geven aan mijn plantjes.... En daar bovenop komt nog bij dat je ook nog eens je huis word uitgezet als je gepakt word door de woningbouw. Weet iemand welke partij 5 plantjes gedoogd wilt houden dan stem ik hier voortaan op! Het is ondertussen 2011 weten die mensen dan nog steeds helemaal niks. Stel geloofs fundies die andere mensen hun wil willen opleggen omdat een denkbeeldige vriend wiet verbied. Verbied dan appelbomen en geen wietplantjes stel achterlijke!.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en toch waren er ook mensen op het WF die op de PVV hebben gestemd......................

 

sjonge jonge jonge.

 

maar ik kweek één heribei buiten die 20% thc kan bevatten, dikke harddrugs kwekert die ik ben he hahahah, maar dat is nu nog niet goedgekeurd van boven 15%.

 

schijt zooi in nederland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feit blijft natuurlijk dat de politie helemaal niet in staat is om ieder hobbykwekertje met een paar plantjes aan te pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha!

 

Volgens mij veranderd er niets als je aan kan tonen dat je voor eigen gebruik teelt. Er staat immers dat de prioriteit van justitie ligt in het vervolgen van de proffesionele kwekers en minderjarige kleinkwekers.

 

 

3.2.1. Teelt van hennep ( of de cannabis plant)

 

Deze aanwijzing alsmede de richtlijn voor strafvordering Opiumwet softdrugs gaan uit van twee situaties: er is sprake van ofwel beroeps- of bedrijfsmatige teelt, ofwel geen beroeps- of bedrijfsmatige teelt.

 

Niet bedrijfsmatige teelt van een geringe hoeveelheid voor eigen gebruik heeft, indien de verdachte volwassen is, geen prioriteit. Teelt door minderjarigen behoort steeds te leiden tot een strafrechtelijke reactie.

 

Prioriteit ligt bij de beroeps- of bedrijfsmatige teelt. Bij de vaststelling van hetgeen beroeps- of bedrijfsmatige teelt is, spelen de volgende factoren een rol:

 

De schaalgrootte van de teelt: de hoeveelheid planten;

 

Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen. Deze situatie wordt gelijk behandeld als de situatie waarin wordt geconstateerd dat sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. Er volgt dan bij ontdekking politiesepot met afstand.

 

 

De mate van professionaliteit, afgemeten aan het soort perceel waarop geteeld wordt, belichting, verwarming, bevloeiing, etc. (opgenomen in bijlage 1);

 

Indien, ongeacht de hoeveelheid planten, wordt voldaan aan twee of meer punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, wordt aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.

 

 

Doel van de teelt;

 

Indien er sprake is van het telen van hennep om geldelijk gewin te verkrijgen, wordt, ongeacht de hoeveelheid planten, aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...