Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Donnie

Mais 2011 - 4x Heribei feminized

Recommended Posts

Hallo luitjes,

 

Ontkiemd half mei, voorgegroeid onder LED.

 

Heb ze in het mais geplaatst, 3 stuks zie je op de foto's. Zojuist nog een 4e erbij gezet. ;)

.

Nu maar hopen dat ze goed aanslaan, ik heb wel al het verrotte onkruid weggeschept zover als dat kon, en de spot is nu ruim 3 bij 4 meter breed. Om even een idee te geven van hoe ruim de spot is, de plantjes zelf zijn 40cm groot nu, en zijn allen getopt.

 

Heb ook de toplaag weggedaan ivm gif tegen onkruid. 2 Planten staan beide in 20 liter cocos van bionova gemengd met de kleigrond van de spot, en wat NPK outdoor korrels van Aptus, de andere gewoon direct in de kleigrond. Even kijken wat het verschil gaat zijn, leuke test meteen. :P

 

Hoop niet dat ze last krijgen van die gifmeuk, zag 1 blad onderaan dat aan het vergelen was. ;)

 

De spot zelf met lekkere maisplantjes, waar er dus al 3 in staan.

 

gallery_26898_11102_517935.jpg

 

:D

 

Binnenkort nieuwe pics.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat nieuwe pics.

 

gallery_26898_11102_1431506.jpg

 

Deze had ik als eerste gezet met 20 liter kokos en aptus NPK korrels. Lijkt goed aangeslagen we gaan het zien.

 

gallery_26898_11102_747547.jpg

 

Over een weekje een nieuwe update.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel leuk uit. Ook niet al te veel mais kapot gemaakt zie ik. Ben zelf van mening dat we het werk van de boer moeten respecteren en dus niet al te veel mais molesteren.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi Topic Donnie ;)

en man... wat doe je veel moeite...cocos en npk korrels geven...

 

Ik begrijp dat de meeste alleen voorgegroeide plantjes zetten...de boer doet de rest... ;)

 

mooi topic om te volgen :D

 

succes

gr :P

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tjapado: dat klopt maar ik heb me wel een ongeluk getrokken ;) Nee viel echt mee, die trek je er nu nog zo met 1 hand uit zonder problemen. Moet het inderdaad niet te dol maken bij de boer. Maar denk dat ie van dit aanzien indien ontdekt ook niet echt blij zal zijn. ;)

 

@Carpe: leuk dat je meekijkt, ik heb het bij 2 planten gedaan en 2 direct in de volle grond, de grond is immers al redelijk goed bemest zullen we maar zeggen.

 

Ik heb nog 3 stekken van Heribei; staan nu te wortelen dus zal krap worden dat ze op tijd klaar zijn; wellicht zet ik ze er nog bij. Zullen wel geen bomen meer worden.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we weer - plantjes hebben wat last van paarse stelen en stam - zal wel de stress zijn van het in de openlucht staan.

 

gallery_26898_11102_1156406.jpg

 

Deze heeft wat vergelend blad, hoop niet dat het door het gif komt maar zal nog wel bijtrekken verwacht ik.

 

gallery_26898_11102_1345303.jpg

 

Als het mais straks wat hoger staat zal ik even een totaaloverzicht plaatsen. Nu zit ik nog gehurkt in het veld haha. ;)

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu zit ik nog gehurkt in het veld haha. :huh:

 

 

:P dacht ik wel ;) .....dus je bent het hele eind aan het tijgeren ;)

 

( knie beschermers van Action :rolleyes: ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Carpe diem: ik heb inderdaad liggen tijgeren :P met kniebeschermers maar niet van de Action ;) Het gaat overigens nu al een stuk beter, de mais schiet omhoog, evenals m'n plantjes.

 

Update: de planten lijken allen aangeslagen en maken veel nieuwe groeischeuten aan. Heb nog wat Aptus NPK korrels rond de stammetjes gestrooid met het oog op het aankomende weer van woensdag en daarna (regen)

 

Random pics van 2 vd 4 planten

 

gallery_26898_11102_1313243.jpg

 

gallery_26898_11102_427566.jpg

 

Overzicht

 

gallery_26898_11102_1821973.jpg

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man ;) ,

 

Heb er vaak over nagedacht om een kweekje in het mais te beginnen..

De grond is vaak al goed van kwaliteit en er zijn altijd plekjes te vinden

die heel de dag in de zon te bakken staan.

 

Mijn heribei feminized staan sinds 10 mei op me volkstuintje, gaat ook beestachtig lekker..

Altijd leuk om gelijksoortige plantjes te vergelijken...

 

Ga zo door! :P

 

Volkstuin 2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilly-O

 

In je volkstuintje is wel iets safer, ze kunnen morgen weg zijn mijn dames maar dat geeft ook wel weer een extra thrill vind ik. ;)

 

Ik ben vandaag even wezen kijken op lokatie en ondanks alle regen was de grond toch nog prima, zeker geen blubber nog. Heb een beetje GK Organics rond de stammetjes gestrooid. Dat regent er mooi als topdressing in de aankomende dagen. Dames hadden de regen in ieder geval goed doorstaan en de mais groeit nog steeds als kool. Ik hoef al bijna niet meer te tijgeren hehehe. :D

 

Hier in m'n tentje staan er nu reeds 3 aangeslagen heribei stekken voor te groeien dus die gaan op vrijdag op lokatie gezet worden. :D Wel een beetje laat maar we gaan zien wat ze er nog uit kunnen persen.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Door de flinke hoeveelheid regen is de maisspot toch wel erg nat - er stond om 1 van de planten een laagje water van 5 cm. Dus wat doe je dan? Pak een paar cocosbricks, steek heerlijk een jointje op terwijl de cocosbricks zich vol met water zuigen. :D Meteen weer wat extra medium straks voor de aanstaande plantgaten ;) :D Helaas geen pics maar de planten stonden er ondanks het slechte weer toch nog prima bij. Ik heb voor de zekerheid een gootje gegraven van 60cm naar een gat naast de planten zodat mijn plantje straks niet weer blank staat.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: ze doen het ondanks het slechte weer niet onaardig.

 

Morgen en overmorgen wel weer een bak met regen, maar de planten houden zich karig.

 

gallery_26898_11102_240268.jpg

 

gallery_26898_11102_324383.jpg

 

Kan die algengroei op de grond rondom de stammetjes kwaad? :wOOt

 

Heb er nog 4 bijgezet.

 

3 Stekken heribei en 1x mad shack uit zaad fem in een 12 liter pot met cocos en grond van de spot + wat NPK korrels. Ben benieuwd wat het nog gaat doen.

 

Totaal nu dus 8 plantjes in het cornfield.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, maar heb je niet iets te veel mais weg gedaan?

Want dat ziet er toch een groot gat uit, op de foto.

 

Ik heb ook al mos gehad rond mijn plantjes, maar na een tijdje was het verdwenen,

en voor zo ver ik weet hebben mijn planten er geen last van gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat misschien niet hard.. maar het staat nog :)

Da's het belangrijkste :)

 

Dat mos kan geen kwaad inderdaad.. :D

 

 

Go On .. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben in ieder geval al lekker dik getrainde stammetjes, en ze bouwen lekker door ondanks het gemis van zonlicht, maar ze krigjen wel vol daglicht.

 

Bedankt voor de reacties mannen, rond 1 augustus weer een update met hopelijk wat beter weer.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes , hopelijk groeien ze nog uit tot mooie grote dames :wOOt

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, niet echt blij om van te worden maar ze staan nog. In de achtergrond kan je zien dat het mais er ook onder lijdt.

 

4 Dagen terug wezen kijken toen stonden ze in een laag van water. Had maar wat gootjes gegraven om het water te laten weglopen (ploeteren!) en nu vandaag een beetje de boel omgeschoffeld.

 

Grond is alweer een stukkie droger, en met 2 mooie dagen voor de boeg heb ik kleine hoopjes grond rond de stammetjes gecreeerd in de hoop dat ze niet weer blank gaan staan.

 

De grond is vochtig genoeg nu voor een lage poos, kom maar met die zon!

 

gallery_26898_11102_194626.jpg

 

gallery_26898_11102_183072.jpg

 

gallery_26898_11102_331582.jpg

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfs de mais wordt geel...drama... :D

1 troost we hebben het bijna allemaal..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Carpe het risico van Guerilla, we hebben het klimaat helaas zelf niet onder controle. Troost is dat de nieuwe nodes wel groen zijn, dus wellicht trekken ze nog goed bij MITS er niet weer een bak met water valt.

 

Greetz,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste bloei is gespot, mede door het enorm slechte weer zijn ze niet echt gegroeid :o Ze hebben een tijd veel te nat gestaan. Maar ja

 

gallery_26898_11102_107659.jpg

 

gallery_26898_11102_335292.jpg

 

gallery_26898_11102_209448.jpg

 

gallery_26898_11102_129264.jpg

 

gallery_26898_11102_161848.jpg

 

Het staat nog, kijken hoe het er begin september uit ziet. Afkommen met dat goede weer. :(

 

Rechts een madshack waar ik geen plek meer voor had. Kijken wat het nog doet.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

met keer op keer nog maar eens wat extra mais uit te pleuren

heb je zo goed karma op die plek

dat je niet veel hoeft te verwachten

goed dat moeder natuur je dat laat merken

 

waarom kunnen mensen niet met hun tengels van andermans goed afblijven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom kunnen mensen niet met hun tengels van andermans goed afblijven?

 

Omdat dat nou eenmaal zo is!

Mais is ook niet mijn style maar loop niet zo te zeiken(let op de karma) of blijf anders lekker weg uit dit hoekje!

Ik denk dat iedereen hier niet in ze eigen tuintje zit..... :head_hurts_kr: ,enje weet er mag zoveel niet......ook geen weed kweken :wacko:

 

Jammer dat ze te nat staan donnie volgende X op een heuveltje?

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omdat dat nou eenmaal zo is!

euh :head_hurts_kr:

erlangs kan ook ,beetje moeite doen maar dat is teveel gevraagd

 

en omdat het verboden is hoef je nog geen toegelaten planten uit te pleuren

die boer heeft X dagen minder voedsel voor zijn vee

getuigt van heel veel respect zoiets

 

on topic

hopelijk zijn ze rijp/afgebloeid voordat de mais afgaat

 

het enige voordeel dat je hebt is dat de kleine stukken pas erg laat gerooid worden

dus waarschijnlijk hoef je je daar geen kopzorgen over te maken

gaat wel erg zichtbaar zijn vanuit de lucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent als G-grower geen haar beter!!

Die grond is toch ook niet van jou???

Of het nou brandnetels zijn of mais tis het zelfde alss een auto pikken.geen verschil in merk :head_hurts_kr:

 

tsssss of zit je OP de maas?

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...