Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aerocool

5x super lemon haze

Recommended Posts

hallo allemaal.

 

ik ben ondertussen al weer 3 weken bezig met mijn 2de kweek onder Tneon.

ik heb een kleine upgrade gedaan ik gebruik nu 3 armaturen met elk 2x 75watt Tneon lampen erin.

 

de planten hebben 2 weken voor gegroeid en ze staan nu een week op 12-12 met bloei lampen erin.

 

gallery_29990_12437_380665.jpg

 

gallery_29990_12437_27859.jpg

 

gallery_29990_12437_12084.jpg

 

op de laatste foto zie je dat de bladeren een beetje slap hangen en in het midden komen er zwarte vlekken. het blad is ook extreem donker groen.

ik geef de planten nu al 3 dagen geen voeding meer alleen nog kraantjes water en ze lijken te herstellen. wat kan dit probleem veroorzaken? teveel voeding?

 

ik gebruik canna voeding met zelfde voedings schema als vorige kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou tot de groei er bijna/helemaal uit is nog de groeilampen gebruiken ze gaan nu waarschijnlijk heel erg strekken. :o

 

 

Gr

 

Jtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb er 4 groei lampen in nu en 2 bloei. had niet meer groei lampen:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Aerocool,

ook de T-Neon´s vallen onder fluorescent verlichting.

Vandaar verplaatst naar de Micro/Fluo-sectie.

 

Ik verwacht in dat gedeelte ook meer hulp voor jouw! :o

 

 

 

ik vind de bladeren te licht van kleur.

Wat voor een grond gebruik jij?

Ben je al aan het voeden?

Stikstof-tekort?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup, maar ik vind je planten wat klein en ik denk dat je je best moet doen je hok vol te krijgen.

De groei is duidelijke gestagneerd. Afgaande op je pics lijkt het net als Torsti al zegt een stikstof tekort, maar je zegt dat er zwarte vlekken te zien zijn, wat duidt op een fosfor tekort. Tekort wil niet zeggen dat het er niet is, maar dat een plant het niet kan opnemen. Het zou best eens zo kunnen zijn dat je aarde te zuur is want fosfor word bij een ph van 6,5 tot 8 in aarde het best opgenomen.

 

Wat voor grond gebruik je? Indien die bemest is en je voedt vanaf het begin de aangegeven dosis, dan zal het eerder overvoeding hebben. Wat in lijn is met het goed reageren op water.

Zuur je af en gebruik je een ph en ec meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten,

 

Ik denk dat het aan de foto's licht dat je verkleuring opmerkt op het blad.

Ik zie hier namelijk mooi groen blad met correctie van de cam. instelling.

 

@ Topic,

 

Er tof soortje, als ik dit in de shop zie liggen word ik altijd wel nieuwsgierig.

Alleen zo duuur!

 

Denk dat ik binnekort ook maar is zoiets moet gaan kweken hehe.

 

Je hebt trouwens een mooie kast daar man.

Daar kan je wel lekker in hobbyen :o!

 

Succes met je kweek.

 

Gr Skafz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je voor de foto de lamp hoger gehangen? deze zou ook wel wat lager kunnen, ook dat helpt om de planten laag te houden, en misschien is het raadzaam om er 2 groeilampen bij te kopen.

 

verder lees ik hier vaak dat een Haze minder voeding nodig heeft, ik heb daar wel geen ervaring mee, maar misschien kun je daar wat mee.

 

succes ermee

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dj broertje

de lampen hangen normaal een stuk lager 3-5cm boven de planten. alleen 1 plant is stuk groter dus de anderen staan er verder dan 5cm vanaf.

 

@skafz

 

thx ik ben zelf ook erg blij met me kast.

 

@kiss

ik heb al een ph meter besteld en hij is onderweg. en dan ga ik maar is beginnen met afzuuren. nu alleen nog een goeie EC meter maar welke???

 

ik heb inderdaad potgrond gebruikt met voeding net als de vorige kweek. alleen nu ben ik de 2de week al begonnen met voeden en de vorige kweek pas toen de bladeren beetje te licht van kleur werden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi T neon kweekje :o

 

Probeer alleen aan het einde van je metalen t-neonkappen pc ventilators te maken :whip:

 

Dan kan de warmte van de lampen weg geblazen worden

en kunnen de lampen tot op zo`n 5 cm boven de planten gehangen worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

op 2 lampen heb ik nu fans gemonteerd zal binnen kort ff foto maken. ik heb ook nog een grote 200mm fan uit een pc kast. die zet ik er binnen kort ook bij in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb mijn ph meter vandaag binnen gekregen en me voedings vat had een ph van 7.3, ik heb hem nu met ph- terug gebracht naar 5.8. nu moet het toch goed gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

huuuh de tensio meter is binnen:P hij heeft al 1 uur onder water gelegen, ja de buis dan he zonder de meetkop:P hij staat nu in de grond nu nog ff 3uur wachten en dan meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens de meter geef ik veel te weinig water. ik gaf nog maar 300ml water per plant. maar de meter bleef naar 2 uur nog op 150mb staan. dus heb ik ze nog 800ml extra gedaan. naar 6uur was hij al weer opgelopen naar 240mb. kan het zo zijn dat de planten nu al meer drinken dan 1.1L?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou ik heb mijn ph meter vandaag binnen gekregen en me voedings vat had een ph van 7.3, ik heb hem nu met ph- terug gebracht naar 5.8. nu moet het toch goed gaan?

 

 

Als je op aarde kweekt kun je beter rond de 6.3 - 6.5 zitten met je ph ;)

 

 

Gr

 

Jtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak eens een fotootje met flits, als de lampen net uit gaan.

Zonder neonlicht kunnen we de echte kleuren zien. ;)

 

Zou idd je pH iets verhogen.

Ik zit zelf rond de 6.2 max. (op 20L. potten)

Ik weet niet wat de tensio-waarde is die ze aanraden voor Cannabis, maar ik probeer 'm zelf rond de 120 te houden (dmv blumats) en na week 6 bloei nog wat hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk die SLH 'tjes onder de t-neons. Ik heb ze onder HPS gehad. Houdt er rekening mee dat ze bijna niet stoppen met groeien .....

 

Veel plezier met je opzetje,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chassie

nou die van mij mogen nog wel is keer opschieten met groeien me scrog hangt op dacht ik 45cm boven me potten en de planten zijn er nog maar 25cm ongeveer. ik heb ze maar 1 week voor gegroeid en toen de klok op 12-12 gegooid.

 

@soca

ik zou morgen vroeg even een foto maken in het donker.

oke ik zou me ph rond de 6.0- 6.2 houden nu is me vat 5.8.

en ik gebruik ook een blumat tensiometer en ik heb de planten gisteren 1100ml water gegeven en vanmorgen stond hij weer op 240mb. als ik de boven kant van de aarde voel is die niet droog zou er iets mis zijn met de meter? is net nieuw.

 

@Jtje

ik zou er op letten met die ph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een tijdje vreemde waardes gehad met mijn tensio.

 

toen heb ik op advies van? de buis opnieuw afgevuld, en een klein beetje teflontape op het schroefdraad gedaan en daarna de meter weer gereset.

 

daarna gaf de tensio wel een gevoelsmatige juiste waarde aan.

 

ook heb ik gemerkt dat de meter minder nauwkeurig was met veel cocos door mijn grond.

 

als je je vinger in de grond stopt, voelt het dan niet erg vochtig aan?

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steek eens een lange sateprikker in de grond voor 10 seconden en haal hem er weer uit en kijk naar het onderste stuk van de sateprikker.

Droog? -> water geven

Vochtig en blijft er zand plakken? -> Geen water geven.

Als je dit een paar keer gedaan hebt, weet je precies hoe nat het is.

 

Ik gebruik geen tensiometers meer en ben buiten voor mijn potplanten ook satestokjes gaan gebruiken.

Satestokjes zijn de beste tensiometers: simpel, goedkoop en betrouwbaar.

 

Keep It Simple Stoners!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten staan nu aardig nat en tensio geeft 70 aan dus zal nu wel aardig kloppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou straks om 6uur wel ff kijken wat onze tensio aangeeft.

als het goed is moet hij nu wel opgelopen zijn naar de 150+ ze hebben gisteren geen water gehad dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is lang geleden dat ik op wf aanwezig was ( tijds nood) maar nu komt er eindelijk weer een update.

ze zitten inmiddels op 70 dagen 12-12 dus nog een 30 dagen tegaan denk ik.

 

gallery_29990_12437_3351365.jpg

 

gallery_29990_12437_2422543.jpg

 

gallery_29990_12437_375964.jpg

 

gallery_29990_12437_2840468.jpg

 

gallery_29990_12437_3330706.jpg

 

gallery_29990_12437_1387757.jpg

en nog een foto van de plantjes buiten:P ze doen het nog aardig ondanks al het water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke buds man onder die T-Neon, ziet er erg goed uit. ;)

 

En ze mogen nog een aardige poos dus dat gaan mooie knuppels worden

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals donnie al verwoorde mooie knuppels maar die gaan niet egt veel meer opzwellen volgens mij

 

spijtig dat dat netje niet vol zit maar ik vind het wel netjes .

 

 

nu zie je ineens een verschil ;)

wel spijtig dat er niet enkele foto's van tussen tijds zijn genomen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...