Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

De Cannabist

inbeslagname tijdens festival

Recommended Posts

hallo mede liefhebbers..

Heb vanavond m'n nederwiet land voorgoed in een kistje gelegd.

Ben er zoooo kwaad over....dat ik over wil gaan tot aangifte......

Zal het even uitleggen. Ik en mijn vriendin hadden kaarten voor een festival op ''de kop van java''(Amsterdam)

Ik Had 2 jointjes gedraait [A+ Cheese-white choco]In mijn pakje sigaretten gedaan...Na het controleren van de kaartjes mocht je 20 mtr doorlopen [niemandsland]waarna je wordt je gefouillerd, en omdat ik mijn niet schaam voor mijn jointjes en ook zeker niet de intentie heb om de net gekochte wiet mijn eigen stad in te smokkelen dacht ik dat ik er zonder problemen binnen kwam.....

Niet dus, Het leek net op zo'n aflevering van "locked up abroud''..er werd meteen een of ander geweigerd militair potje opgetrommeld..ik kreeg de keus of inleveren en naar binnen of rokend naar huis....ik wist 't even niet meer.. Had een grens overgang gemist ofzo??? nog sterker.. er is gezegt dat waneer ik 5 gr. in een zakkie had, was het geen probleem...Dat is ook punt 1. Maar goed Goedgemutst zoals wij new skool hipies zijn, vrog ik of er geen compremie te sluiten was.Dan wel Mijn kostbare pret sigaretten in bewaring tenemen of deze thuis tebrengen en als nog van deze fantastische feestvreugde te mochen genieten...grrrrrr.

Er was geen discusie mogelijk..inlveren of naar huis...na een half uur van protest en de vergelijkingen van gedrochte bloemen en alcohol.toch maar mijn jointjes ingeleverd ook omdat mijn vrindin hier naar uitkeek.Nou wil het zo zijn dat zij juridisch secrataresse is. En het ook niet kan begrijpen dat het in ''niemandland'' dit soort onbevoegte berovingen dan wel niet afpersing taffrellen kunnen afspelen..Mijn vragen zijn eigenlijk, kan er bij een open lucht festival wetten worden voorgeschreven op een stuk nederland door een gemeente wat wettelijk eigenlijk niet toepasbaar is...zoals een internetwinkel die zegt in z'n algemenen voorwaarden dat je het niet meer mag terug sturen terwijl je het wettelijk wel mag en je dit juridisch ook wint..en had ik hier geen afstand voor moeten tekenen. Kortom zit echt te denken om een rel te schoppen en morgen aangifte te doen voor beroving dan wl niet afpersing [keus kaartje inleveren of je jointjes] Ben zo kwaad..sorry voor mijn spel fouten maar moest dit even kwijt. ga even stiekem roken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een verhaal zeg, kan me voorstellen dat je boos bent. Legaal of niet, lullig is het wel. Ik vind de regels omtrent wiet in dit land maar krom. Of je een poot hebt om op te staan weet ik niet maar daar is vast wel achter te komen via het werk van je vriendin. Sterkte ermee! groetjes, Jane

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kun jij jezelf de moeite besparen

tis namenlijk heel simpel

JIJ hebt een kaartje gekocht en bent dus automatisch akkoord gegaan met hun regels

en geloof mij maar in (bijna) elk regelement van dit soort feesten staat iets in over drugs

anders kent de gemeente gewoon geen vergunning toe

 

toch is het kut en krom dat ben ik dan weer wel met je eens

 

zo nu het weekend inluiden met een dikke joint

de groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

balen man,

wat een richelwerk

en ondertussen sloegen er 2 elkaar de hersens in...

 

 

 

onder het genot van een biertje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

diep triest is het

 

Maar 2 jointjes mag niet

omdat er niet zichtbaar is wat er in het vloeitje zit

 

 

 

 

 

MAAR 5 GRAM GEDROOGDE TOPPEN MOGEN WEL NAAR BINNEN

 

HOE HALEN ZE HET IN DER HOOFD he B)

en hoe krom he

 

 

 

 

 

 

( heb dit ook geregeld meegemaakt op festivals )

 

maar bespaar je de moiete om aangifte te doen . je komt niet ver

jij had drugs bij je ..

 

 

 

fijn weekend

 

Morgen GROUND ZERO .. zullen er ook veel ` gepakt gaan worden

want daar loopt zo`n vriendelijke snuffel rond ..

en als die naast je gaat zitten . in niemandsland

ben je de L&^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier spreekt een oude hippie en iemand die het verzet tegen de bemoeizucht van de overheid nog heeft meegemaakt in de jaren 60-70:

 

Dat dit soort controles plaatsvinden is omdat de moderniteit ermee wegkomt!

Als het publiek zich organiseerd en collectief wegblijft bij gelegenheden waar op een dergelijke wijze wordt gecontroleeer is het zo afgelopen met dit soort ongein.

 

Ik bedoel, als je dit soort zaken laat gebeuren, je privespullen laat afpakken en toch naar binnen gaat dan vraag je erom dat dit volgende keer weer gebeurd en zelfs met nog meer inzet, want het was de vorige keren toch zo succesvol?

 

Ga lekker posten met flyers bij events met drugscontroles en roep mensen op hun kaartjes met veel poeha te verbranden of gewoon een jaartje thuis te blijven.

Ik weet vrij zeker dat de autoriteit vroeger er niet mee was weg gekomen mensen hun gebruikershoeveelheden af te pakken, dan had je gegarandeerd een rel gehad.

 

Enne, naar een popconcert gaan , je laten controleren tot in je onderbroek of je BH'tje, je spullen laten afpakken en dan toch braaf naar binnen stappen en dan maar aan het slappe en dure festivalbier gaan is niet echt Rock and Roll hoor!

 

Wie zich als een schaap gedraagd kan erop rekenen geslacht te worden.

Ben benieuwd wanneer de vlam nu eens in de pan slaat, de tijd is er rijp voor, zelfs de Arabieren doen het!

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wernard, het publiek is afhankelijk van marketing,

 

Marketing geeft grote feesten,

 

De overheid stelt eisen aan grote feesten, zoals politie-retriever bewaking.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

ik voel met je mee pik, ik weet hoe het gaat.

ik zie maar 1 oplossing, maar de nederlanders samen actie laten voeren zoals de (ouwe hippy) net verteld dat werkt niet meer.

nederlanders hebben namelijk de ikke ikke mentaliteit over het algemeen tegenwoordig.

en op 1000 mensen blowen er miss een hand vol de rest boeit het geen kut of jij kan/mag blowen.

 

ik zou gewoon 5gr een pak vloei en wat tips mee nemen en gewoon daar draaien doe ik op elk festival.

loop gewoon met 5 gr in mijn hand door de controles nooit een punt.

 

maar idd losse joints kunnen hun niet zien wat er in zit en mogen dus niet door.

toch maar oefenen met draaien op locatie laters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irritant, dat is het.

 

Nu ga ik zelf nooit naar festivals, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je "pissed" bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie zich als een schaap gedraagd kan erop rekenen geslacht te worden.

Wernard

Viva Wernard!

B)

 

Oi! Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeger liep je inderdaad met `alle`( hard en soft drugs)

in je handen langs de security

 

niets aan de hand

 

liet je het zien ..... vroeg die man is dat alles ?????

 

2 pakkies 3 illys en 5 gr wiet ...........

 

ja dat is alles zei ik , en kon zo doorlopen

fijne avond hoorde ik nog achter me

 

 

 

(mysteryland indoor 98 )

 

toen was feesten nog leuk

en dat je instemt met in je onderbroekkie kijken . of je daar niks verstopt hebt

doe ik dus niet B)

\

ik ga naar een feest niet naar een strafkamp

 

en dus hebben ze daar niets te zoeken tussen mn benen .

 

tssssssss

echt niet

 

 

Ik werk zo nu en dan voor UDC.. promodingen

 

 

( o.a Dancevalley festival )

en weet dus hoe het gaat zo bij die ingangen

 

Maar morgen ga ik zowiezo los @ Ground Zero festival

 

 

en ja . wiet neem ik echt wel mee naar binnen

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga regelmatig naar dancefeesten en zoals boven beschreven gaat het al jaren.

 

Heb het zelf ook al meerdere keren meegemaakt.

De eerste keer dat ze mijn voorgedraaide jointjes moest inleveren had ik ook zoiets van"je mag toch 5 gram meenemen?"

Klopt zei die vent,maar geen voorgedraaide jointjes.

Ze maakte regelmatig mee dat die voorgedraaide jointjes vol met coke werden geduwd en op die manier naar binnen werden gesmokkeld.

En ze kunnen bij controle van tig duizenden mensen niet elk jointje openmaken,dus begrip van mijn kant is/was er wel.

Vanaf die tijd neem ik gewoon mn wiet mee in een zakje en heb vanaf die tijd nooit meer problemen gehad.

 

Door elke keer mn wiet op tafel te leggen bij controle,heb ik nog nooit mn pilletjes hoeven in te leveren. B) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier spreekt een oude hippie en iemand die het verzet tegen de bemoeizucht van de overheid nog heeft meegemaakt in de jaren 60-70:

 

 

Ga lekker posten met flyers bij events met drugscontroles en roep mensen op hun kaartjes met veel poeha te verbranden of gewoon een jaartje thuis te blijven.

 

 

Wernard

En dan?

Zo ging het vroeger misschien......maar tijden veranderen....

Aangezien jij een kaartje koop van een feest dat iemand anders organiseerd ,hoor je je aan te passen aan de regels die zijn opgesteld.

 

Lijkt me niks raars.....

En dan wil jij de mensen die zich niet aankunnen passen ook nog oproepen om te demonstreren??

Lijkt me de omgekeerde wereld B) :)

 

Misschien is het toch verstandig om op bepaalde vlakken meer 2011 te gaan denken,want tijden veranderen ......

 

 

Vr gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij sommige concerten/clubs wordt gewoon je flesje water afgepakt, dat vind ik nog echt een stapje verder gaan. Ze willen gewoon niet dat je ook maar iets te consumeren meeneemt, want dan koop je minder van hen. Als jij stoned op een veldje ligt ga je geen bier meer kopen, zo simpel is het.

Maarja, op dat moment heeft security het laatste woord. Ook al sta je in je recht, je komt gewoon niet binnen als je niet meewerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon zelf festival's organiseren.... eigen regels bepalen....

 

Gewoon zelf een bestuur maken dat alles in goede banen leidt, we smijten die politiekers gewoon buiten en doen alles eens goed!

 

Wij moeten het gaan doen!

 

En dat kan nog heel leuk worden...

 

Of willen we wachten op Toronto (G20) toestanden?

 

Of op amerikaanse en engelse teroristen jagers....

 

Wij hebben minder te vrezen dan in Egypte/Libie/Syrie/Jemen/... en toch laten wij onze rechten als mensen verneuken door een stel mensen met veel papier (geld)?

 

Tijd voor actie!

 

Denk dat deze zomer een mooie zomer wordt..... dus waarom niet wat dingen organiseren, mensen op de been zetten... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel pech man.

En wat een gek beleid B) geen voorgedraaide wél losse :)

Maar zoals Erik1973 het dan uitlegt met er coke in verstopt en zo, kan ik het weer wél begrijpen.

Maar het blijft f**ck dat je, je J-kes kwijt was.

 

111kvms.gif 30iz1xe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is wel super belachelijk, maar ook dan geldt officieel dat het drugs is en alle drugs in nederland illegaal, maar dat je wel 5 gram mee naar binnen mag nemen en geen jointjes vind ik erg belachelijk.

 

Ik denk dat je nog beter cocaine of andere shit in die 5 gram kan bewaren dan in voorgedraaide joints, dan mogen ze ook wel sigaretten gaan controleren want die kan je ook zelf maken.

 

maar de nederlanders samen actie laten voeren zoals de (ouwe hippy) net verteld dat werkt niet meer

 

En of dat wel werkt, kijk alleen al naar de OV stakingen in A'dam, R'dam en den haag, mensen hebben daar echt wel last van en als zij gewoon voet-bij-stuk houden zal er echt wel geluisterd moeten worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...