Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sweety Orange

1# kweek 3x Northen Light

Recommended Posts

hallo Sweety Orange,

 

jammer van de vele gele blaadjes.

 

maar ik denk dat je nu te weinig water geeft. ik verwacht dat een dame van dit formaat best wel elke dag 1 liter gebruikt.

 

hoeveel voeding geef je nu?

 

ik denk ook dat de pot eigenlijk een beetje te klein voor de plant is, en dat er niet voldoende voeding meer aanwezig is.

 

wat betreft de LV, deze is altijd wat hoger als de lamp uit is, dan is het ook kouder. kun je wat meer afzuigen? want de kans op toprot is een stuk groter met de LV op 64% als de meter het juiste aangeeft.

als de LV buiten ook hoog is, blijft het wel wat lastig.

 

succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ djbroertje, Ik wist niet precies wat zo'n dame rond deze tijd zuipt. Maar ik hoop maar dat dat het probleem zal zijn en nog iets moois van maakt.

Als ik haar dagelijks een Liter water geef.

 

De afzuiger kan niet meer doen, dan dat die nu doet. Dus dat zal niet echt helpen.

Is er nog een andere manier hoe ik toprot kan voor komen? Want ik weet wel dat dit een ziekte is die ik liever niet wil hebben.

Ik weet niet hoe hoog de LV is buiten de kast. Kan eens de meter daar buiten plaatsen om er achter te komen.

 

Nog een vraagje of iemand die kan beantwoorden

'Hoe lang moet zij nog?' of in ieder geval kenmerken waardoor ik weet wanneer zij klaar is.

 

Greets Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang zie je al haartjes zitten ?

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je wijfje kan zeker nog een paar weken.. de topjes zitten (in mijn ogen) maar nog in het beginstadium.. je moet kijken met een vergrootglas en als de trichomen amber worden is ze klaar om gekapt te worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

De haarjes zie ik nu z'n twee weken zelfs iets langer.

Ik heb buiten de kast de lv gemeten en die is standaard rond de 45-50.

Wat kan ik er nu nog aan doen om toprop tegen te gaan?

 

Greets sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet de LV in de kast meten, de planten verdampen ook water en daar zal de LV hoger zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens het lijkt alsof het niet goed met haar.

Ik kan het uitleggen maar volgens mij zeggen de foto's meer. Ik kan niet echt uitzoeken wat nou precies het probleem is.

 

LV blijft hoog 74% had ik net gezien ;) Moet ik iets van lucht vreeters aanschaffen ofzo zodat de LV kan dalen.

temperatuur bedraagt rond de 19 graden met lamp aan kan die oplopen tot 28 graden.

 

gallery_29654_11815_3769068.jpg

 

gallery_29654_11815_3479173.jpg

 

gallery_29654_11815_3703219.jpg

 

gallery_29654_11815_999012.jpg

 

gallery_29654_11815_1740068.jpg

 

gallery_29654_11815_454836.jpg

 

gallery_29654_11815_1218432.jpg

 

gallery_29654_11815_2176809.jpg

 

Hopelijk kunnen jullie me snel hiermee helpen

 

Greets Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

da gaat nie goed man

je moet wel je plant goed in de gaten houden

verkomen is beter dan genezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal waar bosteelt maar heb je ook iets waar die jongen iets aan hebt?!

 

dit is een zwaar ph/ec probleem.

 

wat het juist is is volgens mij onmogelijk te zeggen van uit de luie zetel.

 

ik vrees dat je deze dame niet echt meer kan redden. spoelen op aarde is erg lastig

 

en een grotere pot geven kan je wss ook niet meer.

 

koop je voor de volgende ronde een ph/ec meter of ga bio met sannie's producten of zo.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das niet zo best nee ;) Nu je 6 - 7 weken 12/12 verder bent zou je nog zeker 3 weken door kunnen gaan. 10 weken 12/12 is haalbaar met deze genetica is mijn ervaring.

 

Maar je hoeft niet te treuren want de tijd van het jaar staat ons indoorkwekers nou eenmaal niet in staat om als beginner en topkweek te draaien. Hoge temperaturen i.c.m. de kweekvaardigheden van de beginnende klimaatbeheerser gaat niet goed samen. Ook de dalende LV in deze tijd helpt de plantjes niet.

 

Perfecte tijd van het jaar om te beginnen als beginner is toch de herfst. Hoge LV i.c.m acceptabele dagtemperaturen. Zeg oktober zaai je, dan bloei je af laat december als de LV alweer sterk is gedaald door het koude weer. De LV is het hoogst als de bladeren van de bomen vallen.

 

De hoeveelheid aarde in die pot spreekt ook boekdelen. 24 mei ging het nog goed met de plant. Maar vanaf dat moment had de plant in een veel grotere pot moeten komen te staan.

 

Denk dus aan de hoeveelheid bemeste aarde de volgende keer. Vergeet niet dat de wortels ook lucht nodig hebben dus meng je grond met cocopeat/ o.i.d. Als je ook nog een smartpot/airpot o.i.d. erbij gebruikt dan zal je plant het véél beter hebben.

 

BTW. Als je van plan bent om direct opnieuw te starten. Je gaat dan hoogstwaarschijnlijk afbloeien midden in de herfst. De hoge LV zal de toprot stimuleren.

 

Koop een ontvochtiger als je gelijk wil starten of wacht tot oktober.

 

Hiermee moet het gaan lukken denk ik. Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Allemaal waar bosteelt maar heb je ook iets waar die jongen iets aan hebt?!

dit is een zwaar ph/ec probleem.

wat het juist is is volgens mij onmogelijk te zeggen van uit de luie zetel.

 

Je zegt overtuigend dat het een zwaar PH/EC probleem is, en vervolgens vertel je dat het moeilijk te zeggen is?!

Dus wat heeft de beste man hieraan?

 

Ik zie dat je je hok afgekit hebt, mag ik vragen welke kit je gebruitk hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb OK kit gebruikt van de Gamma precies welke weet niet zomaar op te noemen. Volgens mij OK siliconenset.

 

Maar inderdaad wat kan ik nog doen om dit te verhelpen. Of is zij gewoon op ten dode opgeschreven?

 

Greets Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt me een ph probleem: die is vermoedelijk te hoog waardoor er te weinig stikstof wordt opgenomen en eerst de onderste bladeren geel werden en nu is de gehele plant te lichtgroen. Oplossing is dan een keer voeden met water dat je afzuurt naar ph5 en kijk hoe ze reageren.

 

Het kan ook een voedingsoverschot zijn. Dan gewoon naar ph6 afgezuurd water zonder voeding geven.

 

Hoe schat je het zelf in?

 

De lv lijkt me prima als de genoemde waarden de uitschieters zijn. LV kan je verlagen door de temp van je aanvoer te verlagen of de temp in je hok te verhogen. Maar ik zou me hier geen zorgen om maken.

 

Het is goed mogelijk dat ze door de mishandelingen er wat langer over gaat doen voordat ze klaar is. Doe nog even je best voor haar en ze zal je belonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou jongens ik heb besloten wat ik ga doen. Ik ga namelijk deze week op vakantie.

En aangezien het er slecht aan toe ging heb ik maar besloten om hem om te hakken en nog leuk laten drogen en zien wat het wordt.

Oproken gaat hem niet worden. Misschien dat er hasj van gemaakt kan worden?

 

Hier hangt die te drogen.

gallery_29654_11815_2982230.jpg

 

Hij was behoorlijk geworteld misschien dat dat het probleem was. Dat die uit de aarde alle voeding stoffen had gehaald.

 

gallery_29654_11815_2763344.jpg

 

Ik ga gewoon in september een nieuwe kweek beginnen. Hopen dat iets leuk word.

Ik ga ook nog wat aanpassingen aan de kast doen die van pas zullen komen. Maar die zullen jullie nog wel zien in de volgende kweek verslag van mij

 

Greetz Sweety Orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...