Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sweety Orange

1# kweek 3x Northen Light

Recommended Posts

Hier jongens dit is wat aan de onderkant staat van de timmer.

gallery_29654_11815_1698671.jpg

 

 

Kan ik hiermee nog even verder meegaan tot zo'n relais??

Zo'n relais kan ik dat simpel in een hoppywinkel ofzo vinden of moet dat perse besteld worden.

Want ik wil inderdaad in alle veiligheid slapen. Ben volgende week ook een weekje weg op vakantie, dat gaat mijn vriend ze ff onderhouden.

 

Greetz Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een relais plaatsen man :rolleyes:

Baat 't niet schaadt 't niet zeggen we dan, ik hoor zelfs verhalen van mensen met 150w aan pl verlichting waarvan de contacten van hun tijdklok zijn vast gebakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef toch ook als advies een relais maar zal eerlijk toegeven dat ik heel lang een 600 watt geschakeld heb met zo'n klok.

zit er niet iets anders fout dan als je met 150 watt hem al kan vast lassen ?

 

en magnetisch relais is vaak een wat groter oppervlakte en zit een veer bij om dit te voorkomen

 

iemand nog een kapotte schakelklok die we uit elkaar kunnen slopen ?

 

zit er verschil in schakelklokken waarbij de contacten punten op elkaar schuiven ipv op elkaar klikken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dit weekend hard aan de slag gegaan met de kast. Heb nieuwe lucht toevoer gaten gemaakt.

Moet alleen nog twee roosters plaatsten aan de binnen kant. Want ze hadden er maar 2 in de winkel.

gallery_29654_11815_1614194.jpg

 

Heb balkjes gemaakt waarmee ik het scrog net kan vast zetten. Denk zelf dat ik het net iets te hoog heb gemaakt zal dit veel uitmaken in de kast?

gallery_29654_11815_32683.jpg

 

De voedingstoffen zijn binnen gekomen en ik werd verrast met een klein broeikastje waarmee ik de luchtvochtigheid in het hokje kan vergroten.

gallery_29654_11815_1837229.jpg

gallery_29654_11815_1014530.jpg

 

Nou ik heb nog gezocht naar een goedkope en goeie relais maar heb er geen kunnen vinden die dat was.

Bij de plantjes zie ik nog weinig gebeuren helaas. Ik houd de stekje normaal vochtig. Want te nat is ook niet goed voor ze.

 

Greetz Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier kun je een betaalbaar relais halen, maar deze moet je wel met schuifjes aansluiten denk ik.

 

je bent weer lekker aan het knutselen zo.

 

de hoogte van je netje moet je bepalen aan de hand van de plantjes en de hoogte van de potten.

Het is handig om tussen de bovenzijde van de pot en het netje iets van 20 CM ruimte aan te houden, dan kun je er ook nog onder met je handen, als je BV gaat dieven.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schakel relais

 

toch een andere tijdklok zou ook niet verkeerd zijn. tijdklokken die per 15 minuten schakelen vind ik zelf maar niks.

1 stom pinnetje is al 15 minuten verschil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hallo,

 

Ik zit zelf ook met een eerste kweekje van 3 plantjes, wel Arjan's Ultra Haze #2 en 2x 400W. Ben ook nog maar net begonnen dus leuk dat we zowat 'samen' ons eerste kweekje doen haha, zal dit zeker opvolgen! :D

 

 

Veel succes met je plantjes!

 

 

Greetz

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee weer en update

 

De kast is volgens mij nu zo goed als af. Moet alleen nog aan de binnen kant rooster zetten. De Gamma heeft nog geen nieuwe.. Ik zie wel dat er veel licht door die roosters gaat.

Nu komt het leuke (voor mij) in de stekjes zie ik langzaam beweging. Op de ze foto kun je het kopje zien van het plantje.

gallery_29654_11815_49796.jpg

 

Ik kom snel weer met nieuws als er weer iets leuks te vertellen is.

Greetz Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weer een dag verder en hij is al weer omhoog gegroeit. Ik heb ze nu onder het licht staan.

Licht staat op 18/12. Ik heb ze in dat broeikastje staan en de luchtvochtigheid steigt hier tot 81% is dit iets te hoog voor ze? of juist goed?

De temperatuur zonder lamp 20 graden gemiddeld. Met lamp zal ik nu voor het eerst zien ben benieuwd. Wat is een fijne temperatuur voor de plantjes?

 

Hier een foto van het eerste plantje dat het licht ziet.

gallery_29654_11815_1277252.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee een kleine update vanuit het buitenland

Het plantje is overgezet in de potgrond special gold.

De andere zaadjes die doen de afgelopen 2 weken niks dus ga

Nog duimen voor ze. Als ze deze week niet ontkiemen ga ik 2 nieuwe

doen zodat ik niet te ver achter loop op schema.

 

Foto's komen einde van de week

Greetz sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede nacht..!

heb even je topic verplaatst naar micro/fluo.. :nerd

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo

ik ben weer terug van weekje weg geweest. De plant is goed verzorgd toen ik weg was. Heb er nu nog geen foto's van die komen snel.

Ik heb nu 2 nieuwe zaadjes tussen watjes gelegt omdat ik het bij de andere 2 zaadjes in de grond nu heb opgegeven. Het is 2weken verder en nog steeds geen beweging zit erin vandaar.

 

@ stikkie, bedankt hé wilde het nog vragen maar snapte niet hoe je kon pmen. Volgende keer weet ik waar ik mijn verslaggen moet zetten.

 

Ik snap niet hoe ik die voedingen moet gebruiken want er staat een fijne amerikaanse eenheid op 'Gallon'. Als ik zo'n voeding schema bekijk snap ik ook niet echt hoe die werkt.

Kan iemand mij hierbij helpen? Denk wel dat ik van start kan gaan met die voeding stoffen.

 

Greetz Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de zaadjes het hebben opgegeven omdat ze te snel licht kregen.

normaal als je zaadjes erin stopt scheur je een hoekje eraf en dit stop je dan in het gaatje zodat er geen licht bijkomt en het proces natuurlijker verloopt.

 

normaal zit een zaadje ook in het donker in de grond

 

1 gallon = 3,78541178 liter

 

meestal is voeding 1 op 200

1 op 666

1 op 1000

1 op 2000

 

mocht je het zelf niet lukken om te berekenen zet dan even de eenheden hier neer

 

80% Relatieve luchtvochtigheid is prima zo voor die kleintjes

 

edit :

 

Groei Natural

Gebruik:

Gebruik 2-3 ml per liter water,voed regelmatig.Zie het kweek schema van humboldt voor meer info.

 

humboldt is weer anders hoor :P

1 op 500

1 op 333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb een hele tijd niks meer van me laten horen, maar dat kwam omdat ik dacht dat het plan in de soep liep. Van de 5 zaadjes die ik besteld heb komt er maar 1 uit.

Deze staat er dan wel heel mooi bij maar wel heel eenzaam en dat zal volgens mij ook zo blijven. Maar als ik water geef dan is de volgende dag de grond kurkdroog, kan iemand mij hiervoor een verklaring geven? Als medium gebruik ik Gold Label Special Mix.

3 weken voorbij

gallery_29654_11815_728190.jpg

 

Ik ben nog steeds bezig om de andere 4 zaden uit te laten komen maar er komt maar geen beweging in. Ik heb nu iets van 2 weken bezig om deze zaadjes nog uit te laten komen maar denk niet dat het er van komt.

Zal het helpen om een mail terug te sturen waar ik de zaadjes heb besteld en dan mededelen dat er maar 1 plantje uitgekomen is van de 5?

 

Met de voeding is het me gelukt bedankt voor je hulp. Toen ik deze moest overzetten van een kleine pot naar een grote pot. Ik gebruikte de voeding 4 dagen en je zag gelijk dat de wortels veel groter waren dan normaal. Dus dat zag er allemaal goed uit.

Ik heb nu allerlei bekertjes met water in de kast staan om de LV hoger te krijgen. Maar die blijft nu maar rond de 30% heeft iemand nog een oplossing om de LV te verhogen?

gallery_29654_11815_1483025.jpg

 

 

 

Greets Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo

Ik heb de plant iets hoger in de pot gezet. Maar volgens mij is het tijd om haar te toppen of had dit al moeten gebeuren?

Gebruik nu ook de voeding en de wortels zien er goed uit.

gallery_29654_11815_282611.jpg

 

gallery_29654_11815_1830355.jpg

 

Zo staat die nu in de kast

gallery_29654_11815_1720317.jpg

gallery_29654_11815_1593084.jpg

 

De plastic bekertjes zit water om de LV iets omhoog te krijgen want die zit nog rond de 30% en temperatuur rond de 25+ graden.

 

Greets Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sweety Orange,

 

erg jammer dat er maar 1 zaadje is opgekomen, maar er staat in elk geval 1 plantje.

Al hoop ik wel dat je feminised zaad hebt anders zou het zomaar nog een mannetje kunnen worden, en dat zou erg jammer zijn.

 

dan even over je ontkiemen, als ik even terugkijk staan je pitpotjes, of hoe ze ook mogen heten, erg nat. volgens mij moeten deze veel droger staan met het ontkiemen, maar ik heb deze nog noit gebruikt dus helemaal zeker weet ik dat niet.

 

Verder ziet de plant er niet helemaal top uit, het lijkt erop dat ze te nat staat, de bladeren hangen naar beneden, en de uiteindes zien er wat gefrommeld uit. Maar dat kan nu natuurlijk ook komen van het overpotten.

Zitten er wel gaten in de onderkant van de pot? Het lijkt nl een beetje op iets van een emmer, maar als het een plantpot is zal dat natuurlijk wel;.

 

en Toppen kan nu nog best wel, als je met 1 plant blijft kweken deze ronde, en je gaat scroggen moet je toch aan het toppen slaan.

 

Omdat je uit zaad kweekt is de LV minder belangrijk, 30% is natuurlijk niet erg veel. Maar echt een probleem zou dit niet hoeven geven in mijn beleving.

Maar als je dit toch hoger wilt hebben, denk ik dat je toch aan een luchtbevochtiger zal moeten.

 

Waar je wel nog even op moet letten met de Humbold voeding, is dat dit in principe bedoelt is om 1 keer in de week te gebruiken en niet elke waterbeurt. In elk geval was dit bij mij de vorige ronde een issue.

Lees maar eens wat oudere topics door waar het afgelopen jaar getest is.

De laatste tijd zijn er weer wat andere testen gedaan maar dat is met een aantal aardetoevoegingen erbij, dus dat is denk ik niet te vergelijken.

 

succes verder met je plantje.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee

@djbroertje, jaa dat is inderdaad zeer spijtig. Het is gelukkig een feminised(in iedergeval ik heb feminised zaadjes gekocht). Bij het ontkiemen zal best wel een het probleem geweest kunnen zijn dat ze wat te nat waren. Maar ik heb evenveel water gegeven zoals ik het bij deze plant heb gedaan, en die ziet er nu heel mooi uit. Ik heb je tip opgevolgd zolang ik er tijd voor had om me wat te verdiepen in die voedingen. Volgens zo'n humbold voeding schema gebruik je het ook volgens mij 1x in de week. Ik volg nu jou advies en gebruik het 1x in de week.

Dat hangen van die bladeren kwam door het overpotten denk ik. Ik ga mijn best doen om deze plant zo goed mogelijk te verzorgen.

 

Hier heb ik wat foto's van de afgelopen weken die ik heb gemaakt.

gallery_29654_11815_821123.jpg

gallery_29654_11815_596842.jpg

 

gallery_29654_11815_2205802.jpg

 

Ik ben nu bezig met het scroggen. Volgens mij is de top er iets te ver doorgeschoten. De plant staat nu op een laten omdat ik het scrognet iets te hoog heb zitten, dit verbeter ik zo snel mogelijk in de kast.

Ik weet alleen niet wanneer ik hem in de bloei moet zetten en wanneer ik met de bloeivoeding moet beginnen. Er zijn nu 5/6 weken voorbij.

 

24 mei

gallery_29654_11815_281771.jpg

gallery_29654_11815_1926182.jpg

 

 

Alle hulp is welkom

Greets Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de plant nu al getopt? ik kan het wat moeilijk zien op de foto's.

 

Als je dat nog niet hebt gedaan doe dat dan zo snel mogelijk, want dan kunnen de onderligende takken naar boven groeien.

 

anders duurt het erg lang voor de rest zo hoog is dat kunt scroggen.

 

houdt er wel nog rekening mee dat de plant nog wel iets van 3 weken door zal groeien.

Normaal zet je de klok om als het netje meer dan de helft vol is. maar als je een klein netje hebt zal het wel iets eerder kunnen.

 

Ze ziet er in elk geval wel lekker fris uit.

 

en bloeivoeding zou ik na een weekje op 12/12 voorzichtig mee beginnen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djbroertje, Ja zo geweldig zie je het niet op de foto's. Wanneer die iets meer op het net gegroeit is maak ik wel een paar foto's.

Ook van de plekken waar ik hem heb getopt.

 

Ik kom volgende week wel weer met een leuke update met foto's.

 

Greets Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeee

Het is weer eens tijd voor een kleine update.

Het licht staat nu op 12/12 of te wel zij staat in de BLOEI. Het zit er nu heel mooi uit op het netje.

Heb ook ontdekt dat ik de top te laat heb getopt waardoor die te hoog door het net groeide. Verder ziet zij er heel mooi uit.

 

Hoe het netje eruit ziet nu

gallery_29654_11815_1798682.jpg

 

gallery_29654_11815_266525.jpg

 

gallery_29654_11815_2441848.jpg

Een blad aan de onderkant van de plant

gallery_29654_11815_1242311.jpg

 

 

Ik geef hem deze week gewoon water. Daarna ga ik beginnen met de bloei voedingsmiddel.

Maar zij zuipt best wel wat water, hoort dat rond deze tijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zit in de groei nog

dus lust ze wel wat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmo, leuk dat je mee koekeloerd.

Ze zit nu ongeveer een weekje in de bloei.

Hoeveel ml water heeft ze rond deze tijd ongeveer nodig?

Of gewoon voelen of de grond droog of vochtig is.

Volgende doe ik er foto's bij.

 

Greets sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo

Zoals beloofd zou ik nieuwe foto's posten.

Ze groeit nu best hard moet ik zeggen. Wist niet dat het zo snel ging.

 

Hier wat foto's van haar

gallery_29654_11815_5237801.jpg

gallery_29654_11815_4668000.jpg

gallery_29654_11815_3115611.jpg

gallery_29654_11815_1650125.jpg

gallery_29654_11815_4427281.jpg

gallery_29654_11815_4019631.jpg

 

Greets sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is toch een leuk plantje geworden, alleen niet helemaal een Scrog geworden :verrygood

 

waarvoor zitten de plastic bekertjes in je netje? als je daar water in hebt voor de LV zou ik deze maar weghalen.

Dat is in elk geval niet meer nodig, en verderop in de bloei, moet je toch een lage LV hebben.

 

succes met de dame verder,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee WF Leden

Hier weer een update hoe het ervoor staat.

Als ik zelf eerlijk moet zijn ziet dit er niet meer zo mooi eruit.

Van de bovenkant wel, maar onder het net veel geel.

En qua droogte in de grond weet ik ook niet hoe dat komt en wat ik daar tegen moet doen.

Ik geef hem om de dag 1L water.

De luchtvochtigheid is ook hoger met lamp uit. Dan als het licht aan staat.

 

gallery_29654_11815_4444373.jpg

 

gallery_29654_11815_886799.jpg

 

gallery_29654_11815_570291.jpg

 

gallery_29654_11815_4436949.jpg

 

Greets Sweety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...