Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

snow white

Alternatieve drooglocaties guerilla-oogst?

Recommended Posts

oei oei oei ;)

 

en ik maar denken dat mijn plannen onrealistisch waren :D

 

ik zal je een tip geven:

 

wees slim en doe het dit jaar in het klein (plantje of 20) dan zul je zien dat alles wat je tot nu toe denkt gepland te hebben waarschijnlijk behoorlijk slecht zal gaan werken.

 

leer van je praktijkervaring, combineer het met alle meestal op praktijk gebaseerde theorie die je op dit forum kan vinden en ga volgend jaar voor de 10 kilo.

 

OF, want je hebt nog een maandje, ga ff goed kijken welke soortjes WEL werken, ( DEENTJES ) gebruik het grondverbeteringsrecept van Dame Blanche, en zorg voor een realistisch drooghok want wat je nu voorsteld is eerlijk gezegd een van de belabberdste ideeen die ik tot nu toe hier voorbij heb zien komen :)

 

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar optie 1 omdat in mijn ogen ervaring het belangrijkste hulpmiddel is van een succesvolle guerilla.

 

hoe dan ook, je hebt ambitie dus je komt er wel, succes ermee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
oei oei oei :D

 

en ik maar denken dat mijn plannen onrealistisch waren ;)

 

ik zal je een tip geven:

 

wees slim en doe het dit jaar in het klein (plantje of 20) dan zul je zien dat alles wat je tot nu toe denkt gepland te hebben waarschijnlijk behoorlijk slecht zal gaan werken.

 

leer van je praktijkervaring, combineer het met alle meestal op praktijk gebaseerde theorie die je op dit forum kan vinden en ga volgend jaar voor de 10 kilo.

 

OF, want je hebt nog een maandje, ga ff goed kijken welke soortjes WEL werken, ( DEENTJES ) gebruik het grondverbeteringsrecept van Dame Blanche, en zorg voor een realistisch drooghok want wat je nu voorsteld is eerlijk gezegd een van de belabberdste ideeen die ik tot nu toe hier voorbij heb zien komen :)

 

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar optie 1 omdat in mijn ogen ervaring het belangrijkste hulpmiddel is van een succesvolle guerilla.

 

hoe dan ook, je hebt ambitie dus je komt er wel, succes ermee :(

 

Hetgeen ik voorstel als drooglocatie is een NOODoplossing. Ik moet het doen met de middelen die ik heb... Ik zou bij voorkeur in een daartoe ontwikkelde kamer drogen, maar dat heb ik hier dus niet.

 

Suggesties zijn nog altijd zeer welkom, dat was trouwens het motief om deze topic te starten.

 

En als ik het zo hoor zal ik mijn verwachtingen qua opbrengst een beetje in tomen :o. Ik rekende gemiddeld 200 g/plant, maar 100 g/plant lijkt me realistischer als je rekent dat de helft van de soortjes wegzijn gerot tegen de oogsttijd :D . Laat ons hopen dat er toch 80 plantjes uit de oorspronkelijke 95 zaadjes zullen groeien. Dit betekent 40 plantjes per persoon :D , wat wil zeggen dat ik waarschijnlijk maar 20 kilo natte weed hoef te drogen... :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat deze man gewoon zijn ding doen

iedereen maar roepen dit dat je kan dit niet dat niet

gewoon doen

die weed raak je wel kwijt hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hetgeen ik voorstel als drooglocatie is een NOODoplossing. Ik moet het doen met de middelen die ik heb... Ik zou bij voorkeur in een daartoe ontwikkelde kamer drogen, maar dat heb ik hier dus niet.

 

Suggesties zijn nog altijd zeer welkom, dat was trouwens het motief om deze topic te starten.

 

 

he man...niks mis met je droogruimte....

donkere kamer ...afzuiger met afblaas naar buiten en koolfilter...zo droogt iedereen...

http://www.wietforum.nl/DROGEN-van-de-TOPP...reid-t3757.html

 

op naar die top oogst :)

 

gr en ben benieuwd naar je topic/growlog

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De enige reden waarom er zo "negatief" op je plannen gereageerd wordt is omdat je nogal "nieuw" bent hier, en uit ervaring weten wij dat er elk jaar mensen komen met GROOTSTE plannen waar uiteindelijk helemaal niets van over blijft...

 

We zien ook meteen dat je niet veel ervaring hebt aangezien je helemaal niet voor buitensoorten kiest.

Het is niet dat ik je onderuit wil halen maar er is een verschil tussen plannen en het uitvoeren van die plannen! En om dat goed in te kunnen schatten het je vooral véél ERVARING nodig

Als je ouders er niets van moeten weten betekend ook dat het enorm moeilijk zal zijn om alle praktische zaken te doen (als je het niet ergens anders kan doen)

 

Ook zou je je nu beter bezig houden met de voorbereidingen zodat je op tijd je planten kan zetten, het tot in het detail uitzoeken van de droogplaats is nu nog niet zo dringend. Het bodemleven in je plantengaten WEL :)

Het drogen met afzuiging en dergelijke zit goed, maar trek er toch maar 3 weken voor uit! En je vergeet ook dat met verschillende soorten je ook verschillende oogst-datums zult hebben wat dus betekent dat je voor een véél langere periode een droogplaats zal moeten hebben

=> het zorgt wel dat je niet alles in 1 keer moet knippen, wat dus wel goed is.

 

Bekijk het even zo:

Stel je zet 100 planten, maar je slaagt er niet in om ze goed te verzorgen (voorbereiding, ...) wat dus resulteert in 100 planten met bagger wiet => zware teleurstelling

Dan kan je dus beter 20 planten zetten en deze heel goed verzorgen met een goed resultaat.

 

Het is niet dat het niet kan om 100 planten goed te laten afbloeien en drogen maar het is enorm veel werk, en met weinig ervaring nog veel moeilijker!

Het idee van even snel geld verdienen mag je wel vergeten, guerilla is HARD WERK!

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het idee van even snel geld verdienen mag je wel vergeten, guerilla is HARD WERK!

 

Grtz, WaKKi

 

damm Wakki :D ...had je mij ook niet even kunnen waarschuwen vorig jaar :D ?

khad gedacht.. nu nog steeds op gheel verzorgde wereldcruise te zijn na me oogst... :(

bloed... zweet.... tranen..schrammen en blaren... tekenbeten... muggen en dazen bulten.....

nat pak door in de sloot te vallen....wat een hobby zeg :o :) ....en dan die brandnetels nog...en die rippers en smurfen..

 

it sure is hard to be a guerilla...but so much fun :D ....

 

je moet gwoon knettergek zijn om dit te doen... thats all.. :P

just do it :D .....nie lulle maar poetsen... :punk:

elke gram die je oogst heb je echt dik verdiend..... :o als je alles van a tot z beheerst...

 

...maar.... en das mooi ;) ...met deze hobby heb je altijd weer een nieuw jaar....nieuwe ronde...nieuwe kansen :)

en in het 2e jaar heb je al een fors gedeelte aan je kweek/droogspullen...mits die niet geript zijn...

 

succes nogmaals :) ....ook met die 95 gaatjes scheppen...

http://www.wietforum.nl/Grondverbeterenoutdoor-t22701.html

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als alternatief bied ik je mijn schuur aan..........:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor een binne kweek :D ...jah... lekker lui GHE binnen kweekie... :D

 

bah... :) lampen wiet :D .. ;)

 

je hebt pm :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg dat het niks wordt. Mag aan het eind van het jaar verbeterd worden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De enige reden waarom er zo "negatief" op je plannen gereageerd wordt is omdat je nogal "nieuw" bent hier, en uit ervaring weten wij dat er elk jaar mensen komen met GROOTSTE plannen waar uiteindelijk helemaal niets van over blijft...

 

We zien ook meteen dat je niet veel ervaring hebt aangezien je helemaal niet voor buitensoorten kiest.

Het is niet dat ik je onderuit wil halen maar er is een verschil tussen plannen en het uitvoeren van die plannen! En om dat goed in te kunnen schatten het je vooral véél ERVARING nodig

Als je ouders er niets van moeten weten betekend ook dat het enorm moeilijk zal zijn om alle praktische zaken te doen (als je het niet ergens anders kan doen)

 

Ook zou je je nu beter bezig houden met de voorbereidingen zodat je op tijd je planten kan zetten, het tot in het detail uitzoeken van de droogplaats is nu nog niet zo dringend. Het bodemleven in je plantengaten WEL :)

Het drogen met afzuiging en dergelijke zit goed, maar trek er toch maar 3 weken voor uit! En je vergeet ook dat met verschillende soorten je ook verschillende oogst-datums zult hebben wat dus betekent dat je voor een véél langere periode een droogplaats zal moeten hebben

=> het zorgt wel dat je niet alles in 1 keer moet knippen, wat dus wel goed is.

 

Bekijk het even zo:

Stel je zet 100 planten, maar je slaagt er niet in om ze goed te verzorgen (voorbereiding, ...) wat dus resulteert in 100 planten met bagger wiet => zware teleurstelling

Dan kan je dus beter 20 planten zetten en deze heel goed verzorgen met een goed resultaat.

 

Het is niet dat het niet kan om 100 planten goed te laten afbloeien en drogen maar het is enorm veel werk, en met weinig ervaring nog veel moeilijker!

Het idee van even snel geld verdienen mag je wel vergeten, guerilla is HARD WERK!

 

Grtz, WaKKi

 

De keuze van de zaadjes was idd een gigantische fout, dat besef ik ondertussen zelf ook wel al... Ik heb dit deel van het guerilla-project (spijtig genoeg) aan mijn collega overgelaten. Ze staan momenteel ook bij zijn thuis op kamertemperatuur achter het raam.

 

En ja... Guerilla is hard werk, als je daar zelf voor kiest. Ik wil in puurste zin van het woord "guerilla" kweken, de natuur zijn gang laten gaan. Ik ga het bezoek tijdens groei en bloei dus proberen te beperken. De resultaten kunnen naargelang de nazomer (late bloeiers) succesvol of juist niet worden. Ik was dus helemaal niet van plan om groei en bloeivoeding te gaan geven. Simpelweg een spot met een zeer goede bodem vinden en ze daar rustig verder laten groeien/bloeien... Ik plan wel af en toe te controleren op ziektes en schimmels.

 

Ik ga het drogen idd wat proberen te rekken naar 2 - 3 weken aangezien de kwaliteit blijkbaar zo hard daalt door het geforceerd drogen!? De kwaliteit van guerilla-weed zal al zoiezo niet erg veel voorstellen dus het zal ook geen wereld van verschil maken als je geforceerd gaat drogen. De kwaliteit gaat alleen NOG lager worden :D.

 

Los daarvan, besef jij dat mensen op dit forum hun "ervaringen" delen met elkaar?! Hieruit kan je ongelofelijk veel leren, dit forum is goud waard. Het is misschien niet te vergelijken met ervaring die je zelf opdoet (in realiteit), maar voor elk mogelijk probleem dat je kan tegenkomen tijdens de groei/bloei van je planten vind je op dit forum wel een oplossing. Als ik los van de pakkans tijdens het transporteren naar drooglocatie en de kans dat alles gestolen word een waterdicht plan bedenk, kan het wel eens goed zijn dat hier over een aantal maanden heel wat (kilo's) topjes liggen te drogen in mijn kamer. Wish me good luck! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak gewoon een droogtoren

Benodigheden:

 

- Buis ventilater (betere druk opbouw)

- Filter (om in af te blazen)

- bakken, (gemaakt van hout) of stapelkratjes (niet doorzichtig , of je moet het licht uit doen thuis dan kan het wel)

- pur schuim (alleen voor de stapelkratjes)

- folie (of vuilniszakken) (alleen voor de stapelkratjes)

- boor

- houten plaat

- flens

- decoupeerzaag

- schroefmachine

- slang

- slangenklemmen

- horregaas

- piepschuimplaten

 

Je wiet doe je in de bakken/ kratjes (met gaten onderin ) en deze vul je helemaal af, dan doe je het volgende bak/krat erop (welke je ook weer vult etc etc) en zorgt dat er tussen de verbindingen (van de bakken/kratten) weinig ruimte zit (anders zuig je de lucht hier door heen en niet van onder door de wiet heen)

Dit kan je doen door de bakken goed op elkaar te laten sluiten, of de kratjes op te vullen met pur (wel folie tussen de bakken anders plakken ze aan elkaar) (maar je kan ook elke keer het geheel vast tapen, let wel dat je elke dag ff beetje moet husselen anders plakt het aan elkaar)

Dit kan je al mooi van te voren doen zodat ze klaar zijn (behalve als je de tape manier gebruikt natuurlijk)

 

Boven op dit geheel leg je een plaat die alles afsluit en zorgt dat er lucht door de toren word gezogen

Dit maak je door op een plaat een flens te schroeven en de zuigkant van de buisventilator hierop aan te sluiten (doe op de andere kant van het gat horregaas zodat je de toppen niet opzuigt)

Tussen de plaat en het bovenste bak/krat kan je ook een piepschuimplaat leggen (met zelfde gat op zelfde hoogte natuurlijk) zodat het geheel beter afsluit.

Deze plaat leg je dus op de bovenste bak/krat en laat hem in een filter uitblazen

 

Door de gaten (leg wel een plankje of dergelijke onder de onderste bak krat zodat hij vrij lucht kan aanzuigen) word lucht door alle kratjes gezogen, en hierdoor ook door alle wiet.

zodat het spul snel droogt en geen stank

 

 

 

Voordelen: binnen een week klaar, compacter product door het gewicht van de weed wat op elkaar drukt, neemt weinig ruimte in beslag

 

groetjes

ltr

 

 

Denk niet dat jij inderdaad zoveel oogst, maar er zijn nog genoeg andere mensen die hier wat aan hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, jij moet weten wat je doet

Als het je lukt ben ik de eerst om je te feliciteren!

 

Je spreekt wel van "pure" guerilla, dan had je toch wel echt de "pure" buitenzaden moeten nemen want zonder veel om te kijken naar je planten zullen deze het niet halen (ik gok op veel toprot als je al zover geraakt)

Maarja, je hebt je zaadjes nu al (begin volgende keer maar aan een topic voor je zaadjes koopt, dan kan je nog van gedacht veranderen als het nodig is)

 

Time will tell of dit iets wordt

 

@carpe_diem:

Idd, echte guerilla kwekers zijn knettergek :D

Als je het niet enorm graag doet dan kan je het beter niet doen hehe

 

Denk toch dat je er wel wat mooi aan hebt overgehouden? Zou me verbazen als je met verlies gedraaid hebt met zo'n veld :)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je beter je wiet kan laten logeren bij je vriend?

 

je wilt zelf gaan logeren/??? maar je huisgenoten zitten niet op 1 kamer vol wiet te wachten ??

 

wat denk je dat er gebeurd als je weg bent.... ??

(niet alles meteen door de plee gespoelt ??)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik los van de pakkans tijdens het transporteren naar drooglocatie en de kans dat alles gestolen word een waterdicht plan bedenk, kan het wel eens goed zijn dat hier over een aantal maanden heel wat (kilo's) topjes liggen te drogen in mijn kamer. Wish me good luck! :)

 

good luck :) .....geen topic dus ;) ?

kwil je aanpak graag zien....

"" Ik wil in puurste zin van het woord "guerilla" kweken, de natuur zijn gang laten gaan.""

je doet net of het jaar al om is :D ...

ik heb nog niet 1 zaadje vroegbloeiers ontkiemd en doe dat ook niet zeker de eerste 3 weken...dus...kan je je plan nog herzien... :o toch...

Beter ten halve gekeerd, dan ten heele gedwaald...

 

tuurlijk wenst iedereen je baggervette bakken potente buitenwiet toe...

je weet inmiddels wat te doen om je kans daarop dramatisch te verhogen...

gr

Carpie

 

ps: @ wakki...ik zit op wf.nl :D .......miss Carpie op... Wehkamp.nl :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedkope gordijnen bij Ikea halen en in een kamer uitspreiden..koolstoffilter met afzuiger en uitblazen..het gaat slechts 2-3 dagen erg stinken en daarna net alsof je gras droogt

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien kan dit helpen: camo tent (die je deels kan ingraven om ze zo goed mogelijk te verstoppen) zet er een zeer efficient DC verwarmingstoestelletje in en een dikke autobatterij. kom je wel een dikke week mee door. Zorg wel dat je de tent op de een of andere manier weet te isoleren zodat de warmte niet te veel ontsnapt.

 

waanzinnige oplossing voor een waanzinnige kweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit wordt hem ook niet :D ...ong 80% water moet uit je plant... :tu ventilatie is een must... :D

 

92 planten in een tentje :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
misschien kan dit helpen: camo tent (die je deels kan ingraven om ze zo goed mogelijk te verstoppen) zet er een zeer efficient DC verwarmingstoestelletje in en een dikke autobatterij.

 

Lol ik blijf het roepen, warmte + vocht = schimmels. Niet verwarmen maar ventileren, precies wat carpie zegt, en het is (volgens sommigen) zelfs meer dan 80%. Als je het nat verkoopt willen ze vaak 1/5 tot 1/6 betalen. Betekent dus 80-83% vocht. Das een flinke plas water die eruit moet. Misschien beter om vochtvreters te kopen, een heleboel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zoekt een verlaten / onbewoond huis of tuinhuis etc.

Je zet er een standaard campeertentje neer...

 

Je hangt er een ventilator aan

met daaraan een koolstoffilter.

 

Een autobatterij heeft standaard zo'n 40 Ah.

 

Deze fan verbruikt 120 mA (en heeft zo'n 135 m³/h).

40A/ 0.120 = 13.88 dagen drogen...

 

Het was maar een idee... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lol ik blijf het roepen, warmte + vocht = schimmels. Niet verwarmen maar ventileren, precies wat carpie zegt, en het is (volgens sommigen) zelfs meer dan 80%. Als je het nat verkoopt willen ze vaak 1/5 tot 1/6 betalen. Betekent dus 80-83% vocht. Das een flinke plas water die eruit moet. Misschien beter om vochtvreters te kopen, een heleboel!

 

heb al met vochtvreters geprobeerd; heeft geen zin.

ofwel een 12v ventilatietoestel kopen en op de een of andere manier op de tent aansluiten... zoals drips zegt

Share this post


Link to post
Share on other sites

...geen reactie meer van topic starter :rolleyes: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd of er binnenkort iemand met een goede oplossing komt. :rolleyes:

Blowsterke droogt als ze geen ruimte vrij heeft meestal in schoendozen. misschien een ideetje om die schoendozen in een mega grote gripzak te stoppen en om de zoveel tijd het zaakje even luchten?

 

is een zoldertje boven een niet geisoleerde garage misschien een goede groogplek. de droogdata zullen van begin tot eind september zijn de gemiddelde minimum temp = 10 graden, en gemiddelde maximum temperatuur = 19,5 graden

 

er zit by the way een gat in de nok van het dak. en volgensmij is dat tog redelijke ontluchting. Als ik daar een toeter rook dan zie ik de rook snel naar dat gaatje toe trekken.

wat vinden jullie hier van?

 

en mss het zoldertje goedkoop isoleren ofzo :D stro en gaas genoeg.

 

Binnen drogen wordt trouwens echt geen optie. Ze krijgen al een stijve als ik wiet op me kamer heb liggen.

 

Groetjes

 

Spliff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of misschien toch niet zo'n strak plan ? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog 1 keer ;) ....nodig is mechanische ventilatie en filter.... :rolleyes: ( behalve als je in een huisje op de hei woont.... :D )

 

ong 80% water moet je natte toppen uit...( afgesloten kleine ruimtes zijn dodelijk...)

 

drogen doe je in het donker...anders breek je thc af...

 

lezen:

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Drogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee meer een huisje in de polder :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...