Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

snow white

Alternatieve drooglocaties guerilla-oogst?

Recommended Posts

zonder ventilatie en filter kan ook best, het gaat misschien wat ruiken maar dat hoeft geen probleem te zijn(ik heb de afgelopen 2 jaar gedroogd onder een schuine kant, zo'n kleine opbergruimte waar het dak al schuin is maar de maar van de kamer recht)

en de kamer waar het aan grenst gaat er wel naar ruiken(al ruik ik dat zelf niet, slecht reukvermogen), maar daar heb ik geen last van, niks van buren gehoord erover dus ik neem aan dat die het niet ruiken

ventilatie heb ik ook niks voor geregeld en het droogt goed zonder rot(behalve de groene NDB vorig jaar die op de grond viel en die in de bloei al eren toprotprobleem had), hoewel het kan zijn dat het helpt dat het onder die schuine kant altijd al wat tocht, natuurlijke ventilatie dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat slechte reuk vermogen.. hebben wij blowers allemaal wel wat 'last' van denk ik..

Blowers- kwaaltje .. :D

 

Zonder ventilatie kom je er gewoon niet.. Je zou het kunnen uitrekenen.

 

Aantal wiet nat: in grammen

Dan aantal % wat verdampt per dag. (totaal +- 80 % in 2 weken)

Dat weer berekenen met de lucht inhoud van de kamer in m3

Dat combineren met de luchtvochtigheid die er van zichzelf aanwezig is in de kamer = Totale luchtvochtigheidsgraad ..

Dan zou je nog een (aantal) vochtvreter(s) erin kunnen zetten

En dit weer doorberekenen.

 

Dan weet je misschien om de hoeveel tijd je de deuren en ramen open zult moeten zetten...

 

:rolleyes: ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

een paar toppen in een kamer kan altijd...maar die tocht heeft je gered....afgesloten kleine ruimtes zijn funest..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat slechte reukvermogen had ik al langer hoor, ik proef wiet ook vaak niet(vooral bij roken, bij verdampen proef ik het nog wel eens maar ook lang niet altijd)

het lijkt de laatste tijd weer wat beter te worden

die tocht zal idd wel aardig geholpen hebben, maar ik heb er nu dus al 2 aardige oogsten(genoeg om bijna een jaar door te komen) zonder problemen gedroogd, maar ik heb lang niet de hele ruimte gebruikt(loopt achter 2 kamers door)

ik weet ook niet precies hoe erg die tocht is eigenlijk, de schuine kant aan de andere kant van het huis kan als het hard waait nog wel aardig suizen/ruizen/fluiten, maar daar staat de wind nog wel eens op deze kant staat de wind niet echt op

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vraag is.. hoe droogden ze wiet vroeger? heel erg lang geleden, nog voor er zoiets als een ventilator bestond... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waaier6.jpg

:o

 

 

vroeguhhh...kwam het uit Libanon toch :lol: ...en Marok..en Thai....lekkere wietjes met zaadjus... :P

 

nederwiet kwam in de stroomtijd :)

 

 

rozijnen zijn toch gewoon gedroogde druiven :lol: .....gaat ook niet lukken in Nederland :nerd ...tegenwoordig groeien er wel druiven in Nederland...speciale rassen voor ons k*t klimaat... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar vandaag is het ff een lekker klimaatje :P

Ik ga ff lekker buiten spelen vandaag :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...