Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pure

de schaal die zegt bij hoeveel normale dosissen iets dodelijk word

Recommended Posts

Hoi

 

Er is een schaal waarmee men uitdrukt hoeveel normale dosissen je kan nemen voor een bepaald product dodelijk word maar ben de naam ff kwijt, iemand enig idee?

 

thnx

 

ps: ben geen gekke dinge van plan :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
<_< :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

LD Rating wat staat voor Lethal dose rating.

 

Als je geïntreseerd bent in de LD rating voor cannabis, die is LD 50

Wat neer komt op het roken van naar schatting 680 kilo cannabis in 14 minuten.

 

Kijk maar eens op : http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrocannabinol

 

Groene groet,

 

Wernard

Share this post


Link to post
Share on other sites

YES

 

thnx!! <_< :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 kilo in 14 minuten overleef je ook niet hoor

dan moet je zo snel roken dat je geen tijd hebt om adem te halen <_<

 

greetZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duur grapje om je zelf zo van kant te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan leen je dat toch gewoon, kan je toch niet meer betalen ;-)

als het je lukt <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
LD Rating wat staat voor Lethal dose rating.

 

Als je geïntreseerd bent in de LD rating voor cannabis, die is LD 50

Wat neer komt op het roken van naar schatting 680 kilo cannabis in 14 minuten.

 

Kijk maar eens op : http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrocannabinol

 

Groene groet,

 

Waar, maar je haalt wat door elkaar.

 

De LD rating geeft inderdaad aan hoeveel miligram van een bepaalde dosis nodig is om een bepaald percentage van de populatie te laten sterfen. Altijd wordt daarvoor de LD50 voor gebruikt, wat neerkomt op 50% van de populatie die bij die dosis sterft. Bij cannabis ligt de LD50 op 1270 mg (oraal, bij ratten). Ratten lijken metabolisch gezien heel erg veel op mensen, dus moet de LD50 ook ongeveer overeenkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ben ik geen lid van welke rekenkamer dan ook. Maar van deze berekening in de wikipedia kan ik geen snars volgen, dus reken ik het zelf maar even uit:

LD 50 = 42 mg/kg bij inhalatie voor ratten.

Volgens OTIS liften weegt een gemiddeld mens 75 kg (ja ik weet het, het is een oude lift van voor McDonalds)

 

LD50 voor zo'n persoon zou dan 75 x 42 mg zijn = 3,15 gram. Neem dan een wietje van zeg eens 15% thc dan kom ik op zo'n 21 gram. Das een hele vette stick. Laat ik er vanuit gaan dat van die joint de helft in het lichaam wordt opgenomen dan kom ik op ietsje meer dan 40 gram.

 

Dan snap ik dus echt de wikipedia berekening niet waar ze op 680 kilo uitkomen tenzij ze een wietje van 0,001 % THC hebben gevonden (is dat het gras van een voetbalveld?)

 

Kan iemand de fout uit mijn berekening halen?

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel eens gehoord dat maar 15-20 procent van de rook daadwerkelijk word opgenomen door je longen., dat maakt het alweer wat meer., maar nog geen 600 gram, als je wiet 6 procent thc heeft :P uuhhm., dan zit je volgens mijn berekening al op 350 gram <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha

 

Dan lach ik me wel dood!!!

Als het zoveel moeite kost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de thc percentages die vaak genoemd worden zijn volgens mij niet percentages thc in een top(dat zou ongeveer uitkomen op 5-6% bij de meeste wiet)

en ik heb ook eens gelezen dat de effectiviteit bij een joint op ongeveer 30-40% zit(pijp op 50-60%, bong op 80% en vaporizer in de 90%)

 

verder meende ik dat die LD50 rating bij wiet een gok is, ik meende dat het ze nooit gelukt is ook maar 1 rat te laten overlijden in een lab en dat ze dus maar een gok gedaan hebben? maar ik kan het fout hebben natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Duur grapje om je zelf zo van kant te maken.

 

<_< Kweek je het toch eerst zelf :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het als nog een stuk goed koper <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is idd zo dat

 

-er in 1 kg cannabis met 10%thc geen 100gr thc zit,

ze hebben zelf een schaal verzonnen en dit dan procent genoemd <_<

mensen die cannaolie maken weten dit mr al te goed!

 

-dat ze puur met cannabis of thc nooit een rat dood gekregen hebben, enkel met chemisch geconsenteerd spul

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijdens dampsessies wordt er met regelmaat van de klok de LD50 overschreden,

nog nooit viel er 1 dood neer <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 680 kilo ben je sowiso dood, wat voor stof het ook is!

 

Ik denk dat Chassie een accurater getal heeft...

 

Natuurlijk is cannabis relatief ongiftig maar ga nu niet zeggen dat je eerder aan broccoli overlijd want dan heb je toch een vreemde realiteit in je hoofd.

 

Intraveneus is het sowiso snel gedaan omdat het niet oplost in het bloed... <_<

 

Darmstelsel/Longen tsja.. Ik heb eens iemand verlamd gezien van de wiet. Ik heb mensen er behoorlijk van zien overgeven, dus al met al.... Als je niet gegeten hebt kun je behoorlijk wegvallen, dus ja...

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

brocolli weet ik niet... maar wiet is wel zeker veiliger als water, aangezien het realistisch mogelijk is je dood te drinken aan water maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die zichzelf doodgedampt/gerookt heeft aan wiet

tuurlijk zijn er mensen die bad gaan van wiet en dan kotsen, maar dat betekend nog niet dat dat een giftige dosis is, mijn theorie is dat bad gaan over het algemeen wod veroorzaakt wanneer iemand gevoelig is voor wiet en zoveel rookt(of dampt/eet) dat de effecten te sterk worden en diegene in paniek raakt door het gervoel de controle kwijt te zijn(o.a.), en dat dat vervolgens het bad gaan en het kotsen veroorzaakt

zelf ben ik ook nog nooit bad gegaan van wiet alleen(combi met alcohol is een ander verhaal), terwijl ik vooral in m'n beginperiode vele malen meer rookte dan ik nodig had(zonder dat door te hebben trouwens, ik had mijn eerste keer stoned veel nodig en dacht dus dat ik elke keer zoveel nodig had, totdat ik eens besloot dunnere joints te draaien aangezien ik pure boomstammen draaide), en ik heb ook effecten gehad die je ook vaak hoort van mensen die bad gaan, maar ik ben er nooit van in paniek geraakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...