Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bastet

Henkes Lolland big times

Recommended Posts

Dit maaien was GRAFwerk...

 

med_gallery_23901_10532_1227017.jpg

 

 

de grond word opgewaardeerd.

 

 

En ofcourse, een moederlading zaden, allen henkes lolland :P

 

med_gallery_23901_10532_1363395.jpg

 

naar mijn zin ook nog iets te veel, daarom bied ik zaden te ruil aan in dit forum.

Ik ben geinterreseerd in alle deense soorten en vroegbloeiers! ;)

 

bastet

Hoi Bastet,

aantallen zeggen me idd niks...alles boven de 50 is veeel... ;) en alles is te upscalen...

 

De methode boeit me meer...

kan je zeggen wat het probleem was met het maaien :P ?...

het ziet eruit als een bermmaaier op benzine...of was het toch een zeis :D ?

in een ander topic had je het over een nachtkijkers...heb je die nu zelf ook?

kzag nog een topic van je met spuitmiddelen...welke ben je vanplan in te gaan zetten?

hoe en met wat ga je de grond opwarderen :P ?wat mankeert er aan je grondje? heb je een labanalyse gemaakt :P ?

en heb je foto's hoe je het Henkes zaad gemaakt hebt :D ?...onder tl / hpi/hps?

of is het van vorig jaar outdoor?

 

en nogmaals succes...kweet wat jou tewachten staat... maar dat weet je zelf ook wel is mijn inschatting daar je tuinders werkervaring hebt las ik in een ander topic van je..

 

ik voel een sticky aankomen <_<

gr ;)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Bastet,

aantallen zeggen me idd niks...alles boven de 50 is veeel... :D en alles is te upscalen...

 

De methode boeit me meer...

kan je zeggen wat het probleem was met het maaien :P ?...

het ziet eruit als een bermmaaier op benzine...of was het toch een zeis :P ?

in een ander topic had je het over een nachtkijkers...heb je die nu zelf ook?

kzag nog een topic van je met spuitmiddelen...welke ben je vanplan in te gaan zetten?

hoe en met wat ga je de grond opwarderen :P ?wat mankeert er aan je grondje? heb je een labanalyse gemaakt :D ?

en heb je foto's hoe je het Henkes zaad gemaakt hebt ;) ?...onder tl / hpi/hps?

of is het van vorig jaar outdoor?

 

en nogmaals succes...kweet wat jou tewachten staat... maar dat weet je zelf ook wel is mijn inschatting daar je tuinders werkervaring hebt las ik in een ander topic van je..

 

ik voel een sticky aankomen :P

gr ;)

Carpie

 

Damn, jij vraagt wat!

 

probleem met maaien was dat het een ***klus was in je eentje, en dr nogal gek naar je gekeken word als je met een jerrycan loopt <_< nachtkijker komt alleen als ik autoflowers neerzet, en daardoor een financieel steuntje in de rug heb!

Spuitmiddelen zet ik denk ik niet in, heeeel misschien rovral tegen rot, en het is makkelijk afbreekbaar! :D

Aan de meeste plekken is er helemaal niks mis met de grond, donker en luchtig, maar sommige plekken waardeer ik op, en andere kleine plekken wil ik kalisulfaat gebruiken tegen wortelrot van bijvoorbeeld hoogstaand water, en voor een super wortel stelsel. Een kleine proef word wel, dat ik A / B meng ga gebruiken op een kleinere spot, over het EC ga ik nog tobben.

Het probleem van voeding meegeven is dat de plant dan gaat bouwen op wat die verwacht, dus ik kan dan niet stoppen met voeden. In ieder geval niet in de groei.

 

Lab analyse ga ik niet laten maken, zelfs al zit ik dicht bij de bron.

ik denk dat ik er ook weinig mee zou doen, that's why... We moeten ergens in ons achterhoofd houden dat het niet je achtertuin is!

 

De zaden komen van een betrouwbaar persoon, buitenkweek, dat is misschien ook waarom er zoveel verschil tussen de kleur van de zaden zit. De donkerste ruil ik alleen mocht je je dit nog afvragen.

 

Wat trouwens later in het topic zal komen is experimenteren met gibberellinezuur, en daarmee bedoel ik fem zaden maken met deense soorten ;) De wereld van wf zal nooit meer hetzelfde zijn na de zomer!

 

Wat een gedoe... Komt goed ;)

 

 

mocht er iemand trouwens geinterreseerd zijn in fem zaden maken, pm me, en we zoeken een middenweg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je Topic gaat er idd steeds spannender uitzien... ;)

Fem vroegbloeiers zijn er overigens al...de NDB van Chassie( zie zijn topic)...gemaakt met de STS van leplantage <_< ...idd leuk speelgoed en er gaan meerdere wf leden mee aan de slag heb ik begrepen via pms.... :D

 

Mooi is je auto plan...welke soort(en) ga je inzetten :P ? kheb ook nog ergens zon plannetje... ;)

tgeeft je iig meteen een voorproefje van je vervolg oogst... ;)

 

Je Henkes is als, het idd een betrouwbaar persoon is, de directe nakweek van de Henkes Lolland 2006 Van de froebanken kweker waarvan een wf lid en ik de hele rest voorraad hl2006 heb opgekocht ;) ..dit kan top genetika geven voor de komende jaren :D ..de kiemkracht van die batch is iig perfect :P

 

Ik heb een bermmaaier gebruikt en grondfrees en dat ging achterafprobleemloos...gewoon overdag..maar uiteraard met een gecalkuleerd risiko wat je idd niet overal kan doen :P ...mja... dat was net zon plek als jij zei....daar kan je zomaar met een aggregaat aan de gang en je cutter op je spot zetten :P

 

"To accomplish great things, we must not only act, but also dream; not only plan, but also believe."

 

doe lekker je ding! :D

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambitieuze plannen, zo zien we het graag <_<

 

Vooral je guerilla drogen lijkt me gewaagd... Je zal wel een aardig koolstoffiltertje nodig hebben ?

 

Veel succes ermee,

Drips :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Carpie,

 

Jaa wij gaan binnenkort ook even een grondfrees gebruiken!

Ideaal..! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ highlife

 

Een grondfrees? Wow! Dat lijkt me super, scheelt je super veel arbeid!

Dat soort gereedschap moet je denk ik maar net even op het pad komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bastet,

dat maaien ging waarschijnlijk kut omdat er nogal wat bamboe tussen stond dacht ik te zien...en tjsa...die geven niet zo makkelijk mee,das teringtaai spul!

ik ben dan ook heel benieuwd wat er gaat gebeuren als je dat stukje wilt gaan spitten..

volgens mij hoor en voel je KLONK!als je de schop rd in wilt zetten.

dat kon wel eens bijlen werk betekenen..

en over dat freesen...dat is vindt ik niet zo heel handig..wortels van onkruid lopen vast in je messen en de diepte van het freesen bedraagt doorgaans niet meer dan dertig centimeter..en heel belangerijk om te weten is dat je messen de omgewoelde grond tegen de bodem slaat waardoor de grond dan wordt aangedrukt hetgeen een storinglaag geeft waar wortels moeite mee kunnen hebben om doorheen te kunnen groeien..

dan zou je na het freesen alsnog de schop erin moeten zetten om deze laag los te krijgen.

 

@smoothie en de kweekexpert(ik kan dat woord amper intoetsen!!)

zie de schaal met zaden en weet eerst es hoeveel werk het is om...pak em beet...vijftig planten groot te maken en succesvol af te bloeien..dan zou je weten dat het totaal niet relevant is om te weten hoeveel planten het eventueel gaan worden.of kunnen jullie mij vertellen hoeveel zaden hij minstens moet zaaien om op dit aantal uit te komen?

een goeie guerilla boer heeft altijd meer kogels dan ie nodig heeft...alleen al om eventuele fouten te kunnen herstellen door een mislukte set nog eens te zaaien..

zo kan ik nog wel een handje vol goeie redenen geven maar dat doe ik wijselijk niet..kom daar zelf maar achter.

kortom..

aantallen zeggen in dit verhaal bar weinig..

ik kan honderd meter voltrappen met honderd planten..ik kan er ook slechts de helft neerzetten zonder ook maar een gram minder te kweken ten opzichte van die honderd..misschien zelfs wel meer en beter..

maar als jullie echt willen weten wat ik bedoelde met mijn post hierover.

bastet vertelde wel dat van alles wat wordt gezaait..de helft mag verotten en dan de andere helft oogsten.

dat is zijn criterium en daar zaait de man op..nogmaals is het niet relevant om nu al te zeggen dat hij er vijftig of honderd gaat kweken..of whatever.

ik weet bijna wel zeker dat bastet hier wel een goed plan heeft getrokken en dat nu eventjes gaat uitvoeren...

hopelijk met veel succes..dat zou de defenitie van guerilla een heel ander gezicht geven..

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ indoflow: In principe heb je gelijk wat dat frezen betreft. Maar normaal gesproken wordt die laag pas storen als je meerdere seizoenen op de zelfde plek freest. Het voordeel van frezen is waarschijnlijk groter dan het nadeel. Vooral als je voor het frezen alvast een stevige lading kippemest strooit wat zich dan lekker door die laag kan verspreiden en vast kan gaan werken in de grond.

 

@ Bastet : Als je zaden gaat kweken, al dan niet feminised, houd er dan rekening mee dat je daar een wat van de rest afgelegen plekje neemt. Het stuifmeel van "onze" plantjes kan ver, erg ver komen zowel door de wind als door vliegende insecten.

 

Veel geur en illa plezier <_<

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Carpie,

 

Jaa wij gaan binnenkort ook even een grondfrees gebruiken!

Ideaal..! :P

 

tja.....je hebt meerdere soorten, ik had er 1 die je tegen moethouden en dan graaft hij zich in...

dat viel me nog niet mee eigenlijk :P ...ook was hij behoorlijk zwaar om alleen de jungle in te dragen... :P ...

tja...als je ergens veel van verwacht, kan het eigenlijk alleen maar tegen vallen...zoals met alles.. :D

mja.... je moet alles gedaan hebben in het leven ;) twerkt wel...

 

succes <_< iig, khoor nog weleens of het je beviel... ;)

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik voel een sticky aankomen :P

 

Heb net hetzelfde gevoel! <_<

Deze ga ik smakelijk volgen... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd! Jij bent en gaat letterlijk werken voor je leven! Ik doe het voor dezelfde reden. <_< Ik hoop dat je succes boekt man, werkse!

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is oorlog.

 

 

 

Ik weet niet hoe ik moet beginnen, maar ik denk dat ik het hele verhaal maar vertel...

 

Gisteren avond ben ik lekker aan mn bureau gaan zitten, planning maken voor de zomer, en zaden appart verpakken voor elke spot.

Nummeren, spot nummers er bij zetten en tekenen. Heerlijk vind ik dat!

Het gevoel te hebben dat je toch ergens mee bezig bent, ondanks dat het weer nog niet helemaal meewerkt en je eigelijk het liefst in de aarde bezig bent..

Dingen op sortering zetten, en alles moet perfect, alsof het je grammen meer gaat maken. maar je doet het toch.

 

Zo moe als dat ik was, lekker alles laten liggen zoals het ligt, en gaan slapen.

 

Jullie moeten weten dat mijn ouders niet gescheiden zijn, maar niet meer samenwonen.

Als meneer soms langskomt, is dat meestal niet in nuchtere toestand.

 

En dat was gisteren ook niet het geval.

 

Zonder dat ik thuis was, is meneer hier binnen geweest, en heeft al mijn zaden meegenomen op een paar zakjes na die ik nog in een apparte la had liggen. Dit zijn niet eens de lolland's jammergenoeg.

Eenmaal thuis gekomen lag zelfs mijn planning er niet meer...

Moeders kon ook niets tegenhouden, en mijn vader is geen persoon die ik even ga opzoeken om alles terug te eisen.

Wel heb ik hem aan de telefoon gehad, maar mijn zaden zie ik niet meer.

 

Ik vind mezelf iemand die sterk in zijn schoenen staat. maar gisteren zag ik een half jaar werk niet zo vrolijk wegvagen.

Opeens weet je niet meer wat je kan, of hoe je het gaat doen.

 

Dit is alles wat ik nog overheb:

 

 

400 zaden... Maar er zijn er wel nog 400 onderweg.

med_gallery_23901_10532_1790315.jpg

 

 

ik heb een dag lang na kunnen denken over hoe en wat.

Niemand ontneemt me dezre kans, en we gaan er alsonog voor!

 

Ik ga door met dit topic, maar dan met 800 zaden! <_<

 

 

 

UPDATE!:

 

 

Feminisen!

 

med_gallery_23901_10532_1162859.jpg

 

 

Heerlijk potgrondje:

 

med_gallery_23901_10532_815086.jpg

 

 

A + B bal formule voor volle grond:

 

med_gallery_23901_10532_923699.jpg

 

med_gallery_23901_10532_1225221.jpg

 

 

Én de kaliumfosfiet vcor de worteltjes:

 

med_gallery_23901_10532_2242292.jpg

 

 

Het is OORLOG!

 

met bijlen, schoffels, harken en korrels in alle kleuren en maten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

too bad... :P :P

"Total warfare" was/is ook mijn motto ......

en ook met 800 zeer dodelijke kogels kan je giga scoren... <_<

tmaakt je nog meer gemotiveerd....let maar op :P

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe

 

 

Ja, maar mijn instelling ''de helft mag verotten'' kan ik nu wel schrappen....

Maar vooralsnog, ik ga door. Meneer zal nog eens opkijken als ik die diploma 3 diep in zn strot duw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thats the spirit... <_<

verrotten doen ze niet zo snel... :P je hebt vroegbloeiers...

en elke spot is een oogst kans

En zoals Indow al zei...met minder.. kan je vaak meer... :P

De beer is los !! :P

gr

Carpie

 

ps: mijn zaadjes liggen altijd in de koeling nooit in een la of op een buro.

zaad bewaar je liefst droog,donker en koel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik tel effe mee!

 

800 zaden geeft met een kiemkracht van 80% 640 planten waar je normalerwijze +/- 320 vrouwen van overhoudt!

Als de helft mag wegrotten hou je nog 160 vette planten over!!!

 

Is dat niet genoeg voor je studie??

Of wilde je eerst nog een wereldreisje maken?? :P

 

Damn... je wilt het echt wel vet aanpakken!!! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga door met dit topic, maar dan met 800 zaden!

Misschien kan ik dit aantal voor je verdubbelen, ik heb nog wat Royal Dane kruising liggen <_<

Laat me hier even over denken.....je hoort van me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil ook wel een 50 tal ierdbei zaden doneren voor het goede doel <_< pm jou adres maar even.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw,.. Ik zit hier met met mn mond vol tanden.

Ik krijg berichten van mensen die ik personelijk niet ken, die me zaden willen sturen zonder er iets voor terug te willen!

 

Ik laat dit even tot me bezinken, maar vooral alsvast dankjullie wel zeggen voor het medeleven en vooral kennis van dit leuke forum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

T*ring klote man :)

Vind ik echt jammer voor je... al dat werk ! ;) al die moeite ! :o pff...

 

gecondoleerd man !

 

:D

BioMan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel heel erg spijtig...

 

But a true geurilla warrior nevers stops! Strike down upon thee with great vengeance and furious anger!

 

Ga er gewoon helemaal voor nu, het zullen niet alleen Henkes Lolland zijn nu maar met andere soorten zal het best ook wel lukken!

Haal hier nu ook maar een les uit, laat je spullen niet zomaar rondslingeren :)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wooo bastet! :D

 

Wat een keiharde klap in je gezicht zeg :) !

Poee.. zuur..

 

Gelukkig is dit forum top! en heb je hier heel veel top gozers die je een steuntje in de rug geven.

Van mij krijg je ook nog zaad heh ;)

 

Komt wel weer helemaal goed dit :D

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
But a true geurilla warrior nevers stops! Strike down upon thee with great vengeance and furious anger!

 

Niets aan toe te voegen :)

Succes man, je zadencollectie zal ondertussen wel wat groeien =]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, maar mijn instelling ''de helft mag verotten'' kan ik nu wel schrappen....

 

Waarom???

 

Ik ga het nog eens vragen... Is 800 zaden niet voldoende voor jou??? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lion,

 

Ik neem brutale plekken in beslag, soms misschien zelfs té brutaal.

Schermen die geluidsoverlast verhinderen langs de snelweg, daarachter moet toch ook iets zitten.. :D

Kloostertuinen en parken, wandelbossen en zijgevels van kassen.

Verlaten huizen met een achtertuin, en boerenlandgoed.

Als je niet uitkijkt vind je mijn spots terug in het tuincentrum. :)

 

 

In andere woorden, ik spreid mijn kansen breed uit, vanwege het feit dat ik WEET dat er meerdere plekken gevonden zullen worden, laat staan geript.

Als ik er van de 1000 100 overhoud ben ik gelukkig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...