Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
complex

door energieleverancier gebeld ivm verbruik

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Vandaag werd ik gebeld door Essent of het kon kloppen dat ik dit jaar meer had verbruikt als vorig jaar? Nu heb ik direct gezegd dat dat klopt. Reactie was dat hij dan voldoende wist. Dat was het!? :spliff:

 

Is dit een soort procedure van Essent? Ik heb namelijk via de verbruiksmanager gewoon mijn voorschot telkens laten aanpassen en dus snap ik niet waarom die vraag over de telefoon nog moet worden gesteld? Iemand hier een idee over?

 

Nu maak me er niet echt zorgen over maar ik vraag me wel af of dit een standard procedure is en er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt?

 

gr complex

Share this post


Link to post
Share on other sites

met hoeveel in wat voor woning draai je als ik vragen mag..??

En hoeveel omhoog ben je gegaan in vergelijk met vorig jaar..??

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dit wel vreemd,Maar mischien is het verschil zoooo groot dat ze ff checken of het klopt.Gelukkig heeft geen enkele instantie me telfnr.Heb erook nog nooit van gehoord dat ze gaan bellen.

Greetzzz,M :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai met 3x600watt+randapp. in een normale gezinswoning... ik denk een verdubbeling tov vorig jaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vind dit wel vreemd,Maar mischien is het verschil zoooo groot dat ze ff checken of het klopt.Gelukkig heeft geen enkele instantie me telfnr.Heb erook nog nooit van gehoord dat ze gaan bellen.

Greetzzz,M :spliff:

 

 

lol mena, met een adres heb je ook een telefoon nummer van iemand B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me vrij normaal dat ze dat even checken toch , als je via internet je standen doorgeeft en het is meer dan wat je normaal verbruikt krijg je ook een melding/waarschuwing te zien..

 

zelfde met waterverbruik als je daar meer verbruikt dan vragen ze als je het online invult hoe dat komt , dan kan je kiezen voor zwembad / vijver of kinderen etc etc

 

als je netjes optijd betaald zou ik me er niet te druk over maken

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik draai met 3x600watt+randapp. in een normale gezinswoning... ik denk een verdubbeling tov vorig jaar...

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en overstappen naar een andere leverancier. Dan kan je meteen een lekker hoog voorschotbedrag opgeven. Als dit vanaf het begin af aan al hoog is en niet stijgt zal dit niemand opvallen, want de software die ongebruikelijke stijgingen in het verbruik detecteert weet niet of jij in een rijtjeshuis woont of in een villa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:spliff: Ja ik heb toch maar 5 plantjes onder 1800watt staan.. B) haha, nee ik denk dat het wel meevalt maar ik had het nog nooit eerder meegemaakt en vind het ergens toch wel apart. Ik bedoel het is niet altijd even makkelijk om die lui van essent te pakken te krijgen en dan nemen ze ineens de moeite om jou te bereiken?! wat zit daar dan achter ga ik direct denken...

 

Zijn er nog meer mensen die de mening delen van de Ripper om over te stappen? Ik ben toch wel een beetje paranoia voor dit soort dingen moet ik zeggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vijf planten worden gedoogd, da's wat anders dan dat het legaal is. Als de blauwe petten langskomen nemen ze waarschijnlijk je planten en spullen mee. Je krijgt dan wel geen boete en strafblad, maar je bent voor je buren wel die asociale wietkweker. En mocht je in een huurwoning zitten word je er ook uitgegooid, of je nou 1 of 100 planten hebt staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey de ripper, nee ik heb er wel wat meer staan dan die 5! :spliff: was een geintje....

 

Ik weet het niet...ik denk als er nu een vinkje bij mijn naam in het register van Essent word gezet als "mogelijke kweker" Dat er dan alsnog meer bewijs of reden tot vermoeden moet binnen komen bij de politie of Essent om over te gaan tot inval of zie ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er ook niet een verschil tussen energie leverancier en netbeheerder?

 

De netbeheerder onderhoud het net en voert alle metingen uit volgens mij. Hun zijn ook de gene die gaan meten dus als er een vermoeden is van bijvoorbeeld stroom diefstal of zo iets. En zien ook als eerste je hoge gebruik in jou geval. Hun zijn volgens mij de gene die je naaien bij de blauwe.

 

De Energie leverancier doet toch alleen de inkoop van energie, de administratie en de marketing/klantenwerving? Die willen toch alleen maar geld verdienen.

 

 

Ik gebruik ook veel maar nooit iets van gehoord. Misschien heb ik de mazzel dat ik 2 buurmannen heb die alle bij grote vijvers hebben met pompen en filters en weet ik veel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterker nog hb

al een dikke halfjaar geen o6 meer :spliff:

 

 

lol mena, met een adres heb je ook een telefoon nummer van iemand B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey de ripper, nee ik heb er wel wat meer staan dan die 5! :spliff: was een geintje....

 

Ik weet het niet...ik denk als er nu een vinkje bij mijn naam in het register van Essent word gezet als "mogelijke kweker" Dat er dan alsnog meer bewijs of reden tot vermoeden moet binnen komen bij de politie of Essent om over te gaan tot inval of zie ik dat verkeerd?

Ik weet het niet precies, maar ik ben zelf nogal paranoïde wat dit betreft. Waarschijnlijk is het bellen gewoon een standaardprocedure, maar je zou maar net een overijverige Essent medewerker treffen die je op het lijstje van de eerstvolgende rooiactie zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad, maakte me een hoop kopzorgen voor niks..

Er is niemand geweest en niks gehoord altijd netjes betaald, draai nu nog steeds met hetzelfde verbruik.

Dus niks om koppijn van te krijgen... :spliff:

 

Gr. Pepe B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat wilde ik even horen Piet Nederwiet :spliff: !!! Mag ik vragen hoeveel lampjes jij mee draait want dat kan evt nog uitmaken lijkt me...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik draai met 3x600watt+randapp. in een normale gezinswoning... ik denk een verdubbeling tov vorig jaar...

 

als je het jaar hiervoor niks had dan denk ik eerder een verdriedubbeling...

ik wil je niet zenuwachtig maken ofzo... maar in een normaal rijtjeshuis ineens met 1,8kW non stop draaien... dan gaat het serieus hard!! maar zou me er verder ook niet al te druk om maken! zolang je altijd netjes betaald tenminste!

 

@Mena Muria, zonder telefoon leven lijkt me lastig.... wel knap :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik de ronde afmaak en voor de zekerheid even een pauze inlas...better safe than sorry :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook maar een koffer met een schone onderbroek en een tandenborstel in de gang zetten , mochten " ze " langs komen :D :spliff: B)

 

 

Buble

 

PS als je een pause in last dan gaat je verbruik zeker opvallen , drie maanden wel hoog verbruik en dan weer niet en dan weer wel en dan weer niet en dan weer wel en dan weer niet etc. etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moest ook flink bijdokken tov vorig jaar en toen ik daar contact over opnam met Essent vroegen zij mij ook ... hoger verbruik... wilt u niet.. vaste periode..variable+ wetikveelwat..

 

NEE BEDANKT, gewoon tarief aanpassen want die 2 servers gebruiken toch meer als ik dacht en ik stel geen prijs op verdere aanbiedingen heb ik medegedeeld, was ok verder :spliff:

 

grote kans dat je met een paar week wel ineens een "heel leuk aanbod" was Essent krijgt om over te stappen naar weetikveel wat voor vorm ze nu weer id aanbieding hebben waar jij (zij dus) veel aan zult hebben B)

 

niks ad hand denk ik in dit geval en als je tijdje stopt heb je volgend jaar weer zelfde, ga je 1st weer omlaag en dan weer omhoog (ja daar heb ik over nagedacht.. ik heb 2 PC game servers 24/7 aanstaan, met monitor ed.. 850W per PC en wordt "gesponsord"

via gamerforum en leden puur om de servers draaiende te houden).. hoor je ff niks (checken ze de kwh verbruiklijst denk ik, en dan.. ja idd dat slurpt best wel maar met die verhoging en bijbetaling op komt alles goed, wilt u geen nachttarief?

 

ja maar me digi meter is van oxxio en moet via enexxis en oxxio werkt niet mee dus.... vandaar: ohja.. oxxio we weten genoeg en weer een blije leverancier en een (teveel) betalende klant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mena Muria, zonder telefoon leven lijkt me lastig.... wel knap :D

 

 

Nee een verlossing :lol: als ze me nodig hebben weten ze me wel te vinden B)

Greetzzzz,M :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is natuurlijk ook wel apart als ik binnen nu en een paar weken ineens een laag verbruik heb B) ...@Lostchild maar geef jij echt die dingen op dat je een server hebt?? Ik denk dat een medewerker van een energiemaatschappij zoiets heeft van wat moet ik met die info!? En ik denk dat dat opvallender is als gewoon zeggen, ja ik ben een stuk meer gaan verbruiken.

 

Als ik na deze ronde kap en daarna weer opstart heb ik ook volgend jaar idd weer hetzelfde risico. Maar als ik gewoon de verbruiksmanager niet regelmatig invul en van de zomer even een zomerstop houdt met de warmte dan haal ik m'n gemiddelde verbruik wel weer omlaag. hmmm lastig dit... :spliff:

 

Oh ja ik ben trouwens in de loop van vorig jaar gaan opbouwen met energieverbruik, eerst 1 lampje toen twee en nu voor de derde keer met 3 lampen.(hier wilde ik het eigenlijk bij houden. Dus er is wel wat opbouw geweest niet ineens de volle lading verbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou alles opruimen na zo"n telefoontje komen ze binnen 1 week vaak een inval doen..

 

 

Succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha :spliff: B) Als je me para probeert te maken dan doe je dat wel goed,maar als je serieus bent mag je me nog wel even vertellen hoe je daarbij komt dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat mijn maatje ook zo"n telefoontje kreeg.

1 week later klop,klop politie.....

 

 

De l.u.l

 

 

nu jij weer.

 

 

 

 

Owja dat was 2 weken gelden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok je bent serieus...dan ga ik het zaakje wel afbreken. PLanten zijn nogniet helemaal klaar maar dat is jammer dan.

 

Bedankt dat je die info even deelt :spliff:

 

Ik kan het namelijk niet gebruiken om genaaid te worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...