Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Minimax 150 digitaal ballast

Recommended Posts

Beste Forum Leden,

 

Keechan is bij mij op de zaak gekomen om deze lampen te vertegenwoordigen.

 

Het verhaal wat op de website staat en meerdere malen herhaald wordt in dit topic komt letterlijk van Keechan af.

 

 

Ik geloof best dat deze lampen een hogere output hebben dan een regulier 150watt setje, maar niet te vergelijken met een 400 watt setje.

 

Als je 1 lamp gebruikt voor de afmeting 25*25cm of 30*30 cm en zo inderdaad 4 lampen op een meter hangt (wat geadviseerd wordt), ga ik toch ook twijfelen of het beter zou gaan dan een 600watt lamp.

 

 

Als zo´n setje werkelijk 30.000 lumen uitstoot, zou dat betekenen 120.000 per m2 (1.4m2) wat aanzienlijk hoger is dan een 600watt setje met 90.000 lumen.(dus te vergelijken met 800watt???)

 

en Je zou ook kunnen winnen op het feit dat de lampen maar 30cm van je planten gehangen kunnen worden (in 3/4de week bloei tot einde) waar je ook aanzienlijk licht mee wint.

 

Zou de verdeling ook beter zijn met 4 diepstralers ipv een reguliere kap (ik denk het wel), maar een adjust a wing?? heb mijn twijfels.

 

 

Ik benieuwd wat de digi test gaat doen op dit forum, en of het een sucses wordt of weer een fabeltje dat erbij komt in de grow wereld.

 

 

en hoop natuurlijk niet op het laatste, het is een namelijk een mooi verhaal wat ons aan het denken zet, en het zou ook een ideale oplossing zijn voor de hobbykwekers om opbrengsten te maximaliseren en in de zomer lekker door te kunnen kweken.

 

 

Nog even afwachten dus,

 

 

Groetjes

Edited by Torsti
Graag effe voorstellen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik er over hoorde is dat er in de UK een test is gedaan , en dat keechan zelf met een test bezig is of heeft gedaan.

Weet niet of hij hier op het forum actief is, maar zou wel leuk zijn als hij een beetje uitleg geeft of een test kan laten zien .

 

groetjes podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste WF ers.

het heeft even geduurt, maar bij deze weer even een reactie van mijn kant.

@ Doc.

ik denk niet dat 3 van de 150Watters 1200W kunnen vervangen. Als dat zo zou zijn.. Tja dan wist ik het wel.

Volgens mij beweer ik ook niet zoiets.

 

Ben er nu wel mee aan de gang en ben er in ieder geval achter dat het niet echt heet wordt. (nu nog onder MH, wat iets heter schijnt te worden dan de HPS)

 

Al met al, we zullen zien. ik ga ook op dit punt nog geen vaste beweringen doen over een product wat ik dus zelf nog niet goed heb kunnen testen.

Wel zal ik binnenkort een lux meter te leen krijgen om eens te meten wat nou de output is. (dan nog, voor de MH zal deze meting betrouwbaarder zijn dan met een HPS omdat dat kortweg gewoon geen spectrum is waar het daglicht (of halogeen of tl oid) uit bestaat en waar de meeste lux meters (lumen/m2) voor gemaakt zijn.

 

Zal wat vaker trachten te updaten.

nog even uitvogelen hoe het met uploden van foto's zit etc.)

 

gr. gauss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeten te melden.

Voor degene die op de bewering ingaan dat de minimax 150w vergelijkbaar is met 400w... tja.

Daar gaan we natuurlijk niet vanuit. Máár als het vergelijkbaar zou zijn met ergens tussen de 250w en 400w, dan zou dat toch alleen maar mooi zijn?

 

gauss

Edited by gauss

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool een verslag

ik zit al kom maar door met die foto,s

greetzzzzz bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet wachten op een goede test . Ik heb hem wel eens aan gezien en om eerlijk te zijn vond ik het echt een duidelijk verschil met een 150w

 

Voor mij zou het alleen leuk zijn om mijn zijkanten van de scrogg een beetje meer te geven, anders word het wel een hele dure grap :verrygood .

 

Ik kijk echt uit naar een verslag ik geloof zeker niet in het vehaal dat hij hetzelfde doet als een 400w ,dat hij in mijn ogen veel meer gaf als een 150w ben ik zeker van.

 

 

We zullen het zien kom op met die test !!!!!! :verrygood

 

 

Groetjes podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vergeten te melden.

Voor degene die op de bewering ingaan dat de minimax 150w vergelijkbaar is met 400w... tja.

Daar gaan we natuurlijk niet vanuit. Máár als het vergelijkbaar zou zijn met ergens tussen de 250w en 400w, dan zou dat toch alleen maar mooi zijn?

 

gauss

 

 

De vraag is hoeveel stroom hij gebruikt. :verrygood

De tweede vraag is hoeveel uMol de lamp geeft en voor hoelang.

Maar ik wil hem wel onafhankelijk laten testen in de testsectie tegenover een 400w Digistar met een Greenpower lamp. :verrygood

Een test over meerdere grows zou ook mooi zijn zodat we levensduur kunnen bekijken.

Een lamptest (PAR) aan het begin en aan het einde van elke kweek zou natuurlijk mooi zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc lijkt me een toffe test, hou me aanbevolen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de claim van de fabrikant. :lol:

Test results have shown that two MINIMAX 150 units produce larger yields than any one 600w Digital unit. The 600w Digi ballast is rated at 2.75amp whereas the MINIMAX 150 is rated at 0.64amp.

Het lijkt me dat we dan "die" claim moeten gaan testen. ;)

Dit natuurlijk alleen als de fabrikant het er mee eens is.

Dat moet de mod van de testsectie maar roggelen.

 

Dit is wat ik vond op UK420 KLIK

Wat ook opvallend is aan dit topic op UK-420 is de manier waarop de fabrikant zijn materialen probeert te spammen als zijnde een forumlid

Je ziet het gebeuren. :verrygood

En dan valt die door de mand met zijn 11 post's. :verrygood

Had die beter eerlijk kunnen zijn over wie hij was.

Echt een grappige thread. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kan niet wachten op een goede test . Ik heb hem wel eens aan gezien en om eerlijk te zijn vond ik het echt een duidelijk verschil met een 150w

 

Voor mij zou het alleen leuk zijn om mijn zijkanten van de scrogg een beetje meer te geven, anders word het wel een hele dure grap :book: .

 

Ik kijk echt uit naar een verslag ik geloof zeker niet in het vehaal dat hij hetzelfde doet als een 400w ,dat hij in mijn ogen veel meer gaf als een 150w ben ik zeker van.

 

 

We zullen het zien kom op met die test !!!!!! :verrygood

 

 

Groetjes podhead.

Beste leden van wietforum,

 

Ik ben zelf de test begonnen met de electronische 150 watt minimax.

Het verhaal dat je deze moet vergelijken met een 400 watt is niet correct.

Maar het logische verhaal hierachter en waarom het wel zou kunnen werken is dit:

Ik hang 4 x 150 watt hps neer in een maxilight kap.

Ik heb nu een optimale spreiding op de vierkante meter 0,25 cm x 02,25 cm met 1 lamp.

Dus dit 4 x op de 1 m2.

Tenopzichte van 1 kap met 1 x hps 600 watt.

De spreiding is dus nu 100%

4 x 150 watt is dus nu ook 600 watt.

De Ampere van de minimax is 0,63 Amp x 4 = 2,5 Amp.

Hoeveel Amp geeft een 600 watt electronische ballast?

Dan kun je dus tot ongeveer 25 cm boven het gewas komen, wat betekend dat de intensiteit van het licht toeneemt.

Met een 600 watt hps mogen de mensen blij zijn als ze op 60 cm boven het gewas kunnen komen, omdat als ze lager komen

de blad temperaturen te hoog oplopen en mensen tegen verbranding aanlopen en er geen fotosynthese meer plaats vind en het gewas stil staat.

Wat dus nu mogelijk zou zijn met een betere spreiding, hogere intensiteit van licht op het gewas, temperatuur verspreid per 0,25 cm x 0,25 cm en geen brandpunt alleen in het midden met 1x600 watt lamp, dat wel eens zo kunnen zijn dat je de opbrengsten die ik nu zelf hoor op de markt van de klanten die ze al wel getest hebben , zegemiddeld met 16 planten op een m2 met een week voorgroei 18 uur licht en Groeilicht

en dan 10 weken bloei (bloei hps) tussen de 600 en 850 gram scoren wat voor mij niet verbazend klinkt omdat alle voordelen daar zijn.

Al zal je maar 600 gram halen , wat de gemiddelde kweker op de markt echt niet red (gemiddeld 400 gram met een 600 watt hps) omdat ze teveel klimaat fouten onderweg maken en ze met dit systeem dit wel makkelijk kunnen halen,vanwege alle voordelen.

Ook over de prijs word geklaagt vooraf en achteraf bleken ze dus allemaal zeer tevreden te zijn.

Een complete set met bloei lamp 150 watt (hps) en de groeilamp (HPTI 150 watt) kost 160 euro, dit maal 4 is 620 euro.

Als je dus op je m2 200 gram meer scoort is dit in geld (200 x gemiddeld 4.5= 900) wat betekend al 280 euro verdiend 1e oogst!

Heb ik het nog niet gehad als je de 800 gram scoort, wat ik in de markt van klanten zie en hoor die het getest hebben.

 

//edit whazzup: geen prijzen op Wietforum

 

Ik zelf heb dus heel veel resultaten gehoord en ga het daarom zelf uittesten en zal een reportage met foto s gaan uploaden hier op de site zodat de mensen van een onafhankelijk iemand het echte verhaal horen en zien.

Ik ben Hans en was de oprichter van de voedingslijn BAC en ik zal hier een eerlijke post plaatsen en de mensen zelf te laten bepalen of het werkt ja of de nee. Ik heb geen belang bij de verkoop van deze ballasten omdat deze verkoop licht bij Keechan INT. de Rijp.

Ik ben 2 maanden werkzaam geweest voor dit bedrijf en heb dit verhaal van de 150 watt minimax meegekregen en de klanten zelf aangehoord.

Ik ben nu werkzaam voor een andere groothandel die deze ballasten niet voeren omdat ze aangeven ook nog geen vraag er naar hebben.

Dus ik wil zelf zien of het allemaal werkelijk waar is en vandaar de test voor mezelf omdat ik hier wel heel veel vertrouwen in hebt.

fotos zullen morgen volgen van de eerste 7 dagen in de groei.

 

Hans

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die hans, welkom terug in het kikkerlandje en op het forum.

 

Ben benieuwd! Ik vind het toch nog steeds wel een sterk verhaal, 0,63A is nog altijd 145W en iedere evsa heeft verliezen, zeg 10 watt, dan zul je dus 135W lampvermogen overhouden. Met 0,63A is het onmogelijk om een 150W HPS lamp op vol vermogen te draaien. Bovendien zijn kleinere HPS lampen over het algemeen veel inefficienter dan de wat grotere modellen, tussen de 400 en 600W scheelt dat al meer dan 10-15%. Maar ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Hans nu even een antwoord.

 

vraag1

Hoeveel watt is die ballast???(volledig verbruik)

 

vraag 2

Wat is de levensduur van die 150w hps lampen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste wazzup,

 

Bedankt, en ja zeker in het koude kikkerland !!!!!!!!!!!!!! hahaha

alles wat er over deze opzet en lampen en ballast gezegd en geschreven word, voor mij nieuw.

Als je het dan wil weten moet je het gaan testen, en vandaar mijn test.

zodat ik zelf straks weet of ik dit klopt of niet.

Ik zelf ben totaal niet technisch en bij mij moet je niet aankomen met Ampere, wattage, volt e.d omdat ik daar te weinig verstand van heb.

Ik heb nu genoeg gehoord op de markt en winkels, en wil zelf overtuigd raken.

En dit wil ik hier posten zodat de mensen zelf wat kunnen zien .

goed weer even van je te horen en ik houdt je op de hoogte .

 

gr hans

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste Hans nu even een antwoord.

 

vraag1

Hoeveel watt is die ballast???(volledig verbruik)

 

vraag 2

Wat is de levensduur van die 150w hps lampen??

 

Beste DOC als ik je zo moet noemen, (hahaha) geintje,

 

Ik heb al aangegeven dat mijn kennis niet zit in volt,Ampere, watt e.d

Vandaar na alle verhalen op de markt ik het zelf wil testen en een eerlijke opinie wil hebben

zijn deze resultaten haalbaar ja of nee. En dan wil ik graag van mensen zoals jij naderhand weten als het wel lukt met die opbrengsten

en in dezelfde tijds eenheid hoe dit dan mogelijk is.

We zouden dan ook de leverancier moeten benaderen die weer de fabrikant van deze lampen vraagt naar de branduren van deze bulpen, toch!

Wat ik nu wil zien is wat je van een m2 kan afhalen met deze 4 ballasten en bulpen en dat is voor mij op dit moment het belangrijkste.

Ik zal later ook wel exact willen weten van de producent , wattage, volt, ampere e.d want dat is dan natuurlijk ook heel belangrijk.

Maar eerst bekijken hoe de test verloopt, na 1 week ziet het er goed uit, slaan goed aan.

Kom zsm met fotos en tekst welke temp en vochtigheden en afstand van het gewas.

 

gr hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zit schot in de zaak

Succes met je kweek .ben benieuwd ?

Groet bots

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 x 150 watt is dus nu ook 600 watt.

De Ampere van de minimax is 0,63 Amp x 4 = 2,5 Amp.

Hoeveel Amp geeft een 600 watt electronische ballast?

 

 

Hoeveel watt is die ballast???(volledig verbruik)

 

 

Ik zal later ook wel exact willen weten van de producent , wattage, volt, ampere e.d want dat is dan natuurlijk ook heel belangrijk.=

 

Waar kwam de eerdere informatie dan vandaan??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi zit schot in de zaak

Succes met je kweek .ben benieuwd ?

Groet bots

Beste Bots,

 

Ik ga mijn best doen.

 

foto s volgen vanavond.

 

gr hans

 

4 x 150 watt is dus nu ook 600 watt.

De Ampere van de minimax is 0,63 Amp x 4 = 2,5 Amp.

Hoeveel Amp geeft een 600 watt electronische ballast?

 

 

Hoeveel watt is die ballast???(volledig verbruik)

 

 

Ik zal later ook wel exact willen weten van de producent , wattage, volt, ampere e.d want dat is dan natuurlijk ook heel belangrijk.=

 

Waar kwam de eerdere informatie dan vandaan??

Beste DOC,

 

Welke info bedoel je?

 

gr hans

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha die hans, welkom terug in het kikkerlandje en op het forum.

 

Ben benieuwd! Ik vind het toch nog steeds wel een sterk verhaal, 0,63A is nog altijd 145W en iedere evsa heeft verliezen, zeg 10 watt, dan zul je dus 135W lampvermogen overhouden. Met 0,63A is het onmogelijk om een 150W HPS lamp op vol vermogen te draaien. Bovendien zijn kleinere HPS lampen over het algemeen veel inefficienter dan de wat grotere modellen, tussen de 400 en 600W scheelt dat al meer dan 10-15%. Maar ik laat me graag overtuigen van mijn ongelijk :verrygood

Beste Wazzup,

 

Sorry dat ik prijzen noemde was niet mijn bedoeling, maar wou alleen wat uitleggen maar ik snap dat dat niet is toegestaan.

Ik heb vanavond fotos gemaakt en wil ze uploaden op de site, is dat wel mogelijk.

Ik zou graag even weten hoe ik dit moet doen.

Jij wil me vast wel even helpen hierbij.

 

Vast mijn dank

 

Gr. Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat kan ik zeker wel: als je rechtsboven op help klikt dan zie je een korte handleiding "foto's plaatsen"

 

Zet hem op Hans :book:

 

Als ik er eentje heb zal ik hem aan de power analyser hangen, dan weten we het gelijk. Maar ja, theorie, praktijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste Kalehans,

 

ook al lijkt het erop dat Whazzup je kent telt het welkomstbericht ook voor jouw.

 

 

Beste dames en heren, deze post staat niet voor niets in de aankondigingen in iedere sectie op het forum. Willen jullie hier alsjeblieft notie van nemen?

 

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

 

 

en foto's plaatsen zie rechtsboven bij help, of voor deze ene keer, hier zou je het ook mee kunnen leren.

 

veel plezier hier, en veel succes met je test.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lukt het met de foto`s ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...