Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Minimax 150 digitaal ballast

Recommended Posts

Goedemorgen medekwekerts,

Was laatst bij m'n plaatselijke GS op bezoek, daar raadde de beste man deze ballast te gaan gebruiken.

Vele kwekers schijnen er erg enthousiast over te zijn omdat deze een output heeft die vergelijkbaar is met een 400w lamp.

Dus maw je kan bv in je kweektentje op twee Niveaus kweken omdat je veel minder warmte ontwikkeling heb.

Zat effe te googlen en zag verschillende sites die dit bevestigen, maar heb het nog niet voorbij zien komen op het forum en vroeg me af of er mensen zijn hier die met dit systeem bekent zijn...

Ik heb me niet over laten halen om dit systeem te proberen omdat ik al een andere lamp krijg om te testen maar wou wel even deze info delen hier :rofl

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt goed, mischien een testje waard ?? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goedemorgen medekwekerts,

Was laatst bij m'n plaatselijke GS op bezoek, daar raadde de beste man deze ballast te gaan gebruiken.

Vele kwekers schijnen er erg enthousiast over te zijn omdat deze een output heeft die vergelijkbaar is met een 400w lamp.

 

Zat effe te googlen en zag verschillende sites die dit bevestigen, maar heb het nog niet voorbij zien komen op het forum en vroeg me af of er mensen Groetjes SmokeyB

 

Deze ballast zal nooit meer output leveren als een 250W digitale ballast laat staan een 400W variant onder de zelfde omstandigheden. Laat je niet foppen. Al deze kwekers die dit bevestigen halen dus 300gram van deze lamp, of om de nabij?

 

100% marketing praat, een soort LED claims (300W vergelijkbaar met 600W etc.). De leverancier claimt dat 2 van deze lampen tezamen alle 600W varianten outperformen!!! Helaas is het zo dat er toch een hoop mensen vatbaar zijn voor dit soort claims, iemand met verstand van techniek neemt zo een leverancier meteen niet meer serieus.

 

Wacht eerst maar een forum verslag af, dit zal verhelderend zijn.

 

Wel een goedkoper alternatief voor een LED lamp.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limit: mij leek 't ook erg stug en te mooi voor worden, daarom was ik benieuwd of er hier forumleden of leveranciers zijn die bekend zijn met deze systemen en of die dat kunnen bevestigen...

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verder weinig mensen bekend met deze ballasten?

 

hier nog even een link

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat als het waar was de grote (grote) jongens er allang mee bezig waren omdat je dan meer lampen op kan hangen op de vierkante meter.

Duss denk STIERENSTRONT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vele kwekers schijnen er erg enthousiast over te zijn omdat deze een output heeft die vergelijkbaar is met een 400w lamp.

:lol: ................................................. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 voordeel = minder warmte, en lager opstart spanning, maar je moet er 4 in een 120 tentje hangen, en dat maakt hem toch wel duur.

 

Wat al eerder werd gezecht, het is goedkoper dan led, en dieper stralen dan T5, ben benieuwd of er iemand een onafhankelijke test mee wil draaien.

 

En (al snap ik het wel) niet een pre KJ test. (goed spul wel hoor) :rofl

 

 

leuke set up iets van 6x in een 150x150 tentje. Ben benieuwd naar de results.

 

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

doc heb jij geen meer info want keechan heeft ze in de cataloog staan

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je rster ? welke cataloog staan ze dan? Jij heb toch al je gavita binnen wat moet je dan nog met 150w?

 

groet j

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had hem gezien in de cataloog die in mijn lokale shop lag

 

en ik wil er idd geen ik heb 2 pro's hagen nu

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs Doc moet erom lachen, :rofl

mij leek het ook erg sterk dat een 150w lamp hetzelfde opleverd dan een 400w lamp.... Maar wou het toch even ter discussie brengen, misschien dat er toch een kern van waarheid in zit.

Ben jij verder bekend met deze ballasten Doc?

Kan me zeker niet voorstellen dat deze evsa het beter zal doen dan de andere evsa's bv: lumateks, de Gavita's en van Bal

Zal volgende keer eens kijken of die GS houder het aandurft een test te doen voor het forum (geef geen garantie dat hij dat zal doen, hoop 't wel...)

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk dat als het waar was de grote (grote) jongens er allang mee bezig waren omdat je dan meer lampen op kan hangen op de vierkante meter.

Duss denk STIERENSTRONT

 

 

sorry maar dit kan ik nie laten

 

die grote kwekers hahahahahaha die nemen 600 watters en meer

welke debiel die voor brood kweekt gebruikt nu die wattages

 

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL niemand .

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

daarom zeg ik het ook johnie betonie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees de reactie van Doc en zie hoe ik reageerde :rofl

 

Laat maar komen dat ballastje,mag ie battlen tegen 150w vsa setje.Ben erg benieuwd of men erop in gaat en ze zal gaan leveren voor een test.

 

Zou toch wel mooi zijn.Met 150watt HPS haal je 400watt HPS.Ben ik nou zo slim,of hun zo dom :lol:

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben ik nou zo slim,of hun zo dom :lol:

 

Grtz twin

goeie vraag :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Minimax 150Watt digitale ballast

 

 

150 WATT DIGITALE BALAST de nieuwste revolutie in nederland die vanaf nu verkrijgbaar is, deze digitale ballast heeft een stroom verbruik van 150 watt en geeft licht als een 400 watt vsa!! Deze Ballast heeft een output van ongeveer 30.000 lumen, Door het lage wattage zult u vele malen minder last van de warmte hebben, en kunt u meer licht boven u planten hangen! Boven een vierkant meter kunnen maximaal 4 van deze ballasten gehangen worden, waardoor u toch aan uw 600watt komt. Met een output die bijna te vergelijken is met een 1000watt lamp, en wanneer u in de zomer in de knoei komt met de warmte kunt u er 1 of meer uitschakelen, De lampen kunnen (in de bloei) zo´n 30cm van uw gewas gehangen worden, waardoor u optimaal gebruikt maakt van het licht. Een super ballast voor serieuze resultaten, De Ballast verbruikt 0.63amp, 4 van deze lampen hebben altijd nog een lager amperage dan een standaard 600watt v.s.a.

 

Dit maakt de zondag ochtend weer goed.Zonnetje,jointje en een grappig verhaal :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof er niet in in ieder geval. Het lijkt me onmogelijk om het rendement van een HPS lamp door gebruik te maken van een bepaalde VSA plots met 175% te verhogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat al eerder werd gezecht, het is goedkoper dan led, en dieper stralen dan T5, ben benieuwd of er iemand een onafhankelijke test mee wil draaien.

 

En (al snap ik het wel) niet een pre KJ test. (goed spul wel hoor) :rofl

 

De testsectie is opgezet om te kijken of fabrikanten de kans te geven hun claim's te laten testen door onafhankelijke kwekers.

Ik heb nog wel een 400w digi liggen met een greenpower lampje en een gavita kapje om hem tegen te testen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen medekwekerts,

Was laatst bij m'n plaatselijke GS op bezoek, daar raadde de beste man deze ballast te gaan gebruiken.

Vele kwekers schijnen er erg enthousiast over te zijn omdat deze een output heeft die vergelijkbaar is met een 400w lamp.

 

Groetjes SmokeyB

 

Hey smokey,

Zoals je weet ga ik hem testen.

In jou oude kastje :nerd . Ik zal er wat updates over uit brengen.

Één voordeel is mij nu al duidelijk. Warm wordt het echt niet.

Heb de fan draaien met een omgebouwde 5 standen ventilator-trafo.

Deze heb ik nu zo ingesteld dat hij stationair draait op stand 1. (de laagste stand) als de thermostaat boven de Ong. 25 gaden uit komt zou de fan even naar stand drie moeten gaan. Tot op heden is de temperatuur dus nog niet boven de 25 graden uitgekomen.

 

Daarnaast verbruikt het ding echt bijna niets. Stel, hypothetisch, ik hang er drie op. Werkelijk opgemomen vermogen 470 W, Geen hitte, en toch echt meer output dan een 600Watter. Dus ik snap de discussie wel een beetje, maar niet helemaal. Weg met die veel te grote fans, dikke filters etc. En wie draait er straks in de zomer verder.... :P

 

Doe deze kweek geen buitensporige dingen, wel scrog. Medium: cocos, canna coco voeding, eerste twee weken een klein beetje Bn27. Cannazym natuurlijk en straks een kleine toevoeging van bloombastic en dus geen PK13/14 (bloombastic ben ik trouwens erg over te spreken)

 

Al met al. Iedereen maakt keuzes en mij is door de jaren heen gebleken dat iedereen het altijd het beter weet. Als je dan het product proeft of ziet. dan denk ik... tja...dus misschien weet je het toch niet zo goed. Iedereen kan hier op het WF in ieder geval vrij zijn bevindingen doorgeven en elkaar om info vragen. Dat is iets positiefs! en moet in stand worden gehouden. Beginners, laat je niet gek maken door de hoeveelheid aan producten, voedingslijnen etc. wissel ook niet te vaak, geef ook niet te veel en kijk naar wat er gebeurt.

 

succes allen!

Ik zal u geïnformeerd houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als je er 3 gebruikt zou hij het beter moeten doen als 1200whps :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo gauss,

 

welkom op dit mooie forum, en ik ben benieuwd hoe je kweek gaat in het oude kastje van SmokeyB. ga je er een topic over bijhouden?

 

Zou je jezelf ook nog even willen voorstellen zoals het je gevraagd is, dat kun je hier doen.

 

ik ben benieuwd of je smokeyB gaat overtreffen in zijn beproefde kast. :nerd misschien dat de nieuwe ballast dat wel mogelijk maakt.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gaussie,

Leuk dat je ook wat komt posten hier :nerd

Bevalt m'n ouwe kastje een beetje? Was een aardige sjouw hè om dat kreng daar te krijgen :P

 

Ben erg benieuwd wat deze 150w minimax jou gaat brengen, zal vast helemaal goedkomen met jou...

Kom gauw even bij je kijken man :o

 

Hoop op mooie dikke toppen voor je maat!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo .hier gaat ik voor ziten .ik hoop dat de 150watter het waar maakt

Succes greets bots

 

Heb ff snel gegoogeld maar vind geen kweekjes van deze lamp

Wel een hoop aanbieders ??????

Mijn 150w digi ballast levert max 21000lummen

Greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...