Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wakki

Kippenmest

Recommended Posts

High,

 

Ik ben opzoek naar kippenmest om de grond mee op te waarderen dit seizoen, maar ik vind het nergens... (België - Limburg)

Ken wel mensen met kippen maar aangezien de mest 2 jaar moet drogen is dat geen optie meer

 

Het is zo kut om hier in België al die zaken te vinden... Coco's is nog zo iets dat hier niet te vinden is ;)

Ik kan wel dit vinden: DCM Cocover maar het lijkt me niet erg geschikt...

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt daar toch ook wel tuincentra?

Daar verkopen ze alles, kunstmest, organische mest, gedroogde koemest korrels en ongetwijfeld ook wel kippenmest..

 

Ga maar eens een paar van dergelijke winkels langs en je zult zeker en vast tegenkomen wat je zoekt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

AVEVE ( boerenbond ) 100 % zeker dat je het daar hebt trouwens in elk normaal tuincentra ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook coco's?

 

Het enige wat ik al ben tegengekomen is de combinatie koe/kippenmest of koe/kippen/paardenmest, zou toch liever gewoon kippenmestkorrels willen hebben eigenlijk

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cocos ligt in hubo als'k het mij goed herinner.

 

Brico heeft

gemengde kippen/koeienmest van asef

wat enkelvoudige NPK's.

guano

 

AVévé heeft

 

bentoniet

vinasse kali

bloedmeel

beenmeel

kieseriet

lavameel

maerl

zeewierkalk

guano van ... pelikanen enzo ;)

 

Niet gemengde kippenmest korrels ben ik nog niet tegengekomen in vl en geloof me, ik heb lang gezocht. 'k Zou de guano pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mest 2 jaar moet drogen

2 jaar verwasemen ;) Naar mijn mening niet nodig!! Zelf spaar ik mijn kippenmest het gehele jaar op in mijn compostbak. Deze wordt 1x geleegd in het jaar en dan weet jij wel waar :D Nooit problemen van ondervonden!

AVévé en Boerenbond/Welkoop hebben idd een leuk assortiment.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet gemengde kippenmest korrels ben ik nog niet tegengekomen in vl en geloof me, ik heb lang gezocht. 'k Zou de guano pakken.

Ik zou toch eens een belletje of e-mail wagen ;) ....of had je dat ook al gedaan ?

 

Tel. 0342 460020 - Fax 0342 461734

E-Mail: info@farmershouse.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bij nog geen enkel tuincentrum kippenmest tegengekomen. Je moet echt naar winkels die boerenbond zijn zoals de welkoop.

Ik weet niet of er in belgie ergens een welkoop zit.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kippemest mag dan de beste verhouding hebben, op volle grond maakt het niet zoveel uit. Gewoon zorgen dat je op tijd begint met opwaarderen. Kippemest moet je ook ruim van te voren gebruiken. Dus NIET kippemest de grond in mengen als je meteen je zaailingen erbij wil zetten. Een half jaar of langer van te voren is ideaal omdat de mest niet snel opneembaar is, de stoffen in de mest moeten door het bodemleven worden omgezet. Maar ik gebruik ook geen kippemest meer omdat het zo lastig verkrijgbaar is. Gewoon koemest korrels en compost. Doen me plantjes het prima op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf ook op zoek geweest naar kippen mest bij tuincentra niet te koop. las zo net op het forum dat iemand het bij de welkoop had gehaald. ga ik zelf ook even kijken wat die allemaal hebben. Vast wel wat leuks te vinden voor onze hobby.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

QUOTE(Richard @ 28 Jan 2011, 17:39 ) post_snapback.gifTel. 0342 460020

 

 

in 10 seconden... weet je het dichtstbijzijnde verkoop adres... ;)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben bij nog geen enkel tuincentrum kippenmest tegengekomen. Je moet echt naar winkels die boerenbond zijn zoals de welkoop.
Ben zelf ook op zoek geweest naar kippen mest bij tuincentra niet te koop.

Ik haal het zelf wel eens bij een diervoer handel ;)

 

Dus nogmaals;

Tel. 0342 460020 - Fax 0342 461734

E-Mail: info@farmershouse.nl

 

EDIT/ Carpie is me net voor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, een Belg die Belgisch trots DCM maar niks vindt, het behoort tot het beste wat je in een tuincentrum kunt vinden, vriend. En behalve Cocosol hebben ze Mediterra potgrond op basis van cocos en witveen. Alle potgronden van DCM zijn voorbemest voor een maand of drie met een zacht werkende organische meststof, ik gebruik niet anders buiten (hoewel ik geen producten met cocos meer gebruik, 's winters vriezen m'n wormen erin kapot).

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer voor mij dat het te ver rijden is voor kippestront. Misschien kan ik mijn kipjes wel uitknijpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wellicht kun je die zakken laten bezorgen? Ik heb wel eens meegelopen bij de DHL en DPD in die pakjesloodsen en daar kwamen zelfs zakken hondenvoer voorbij dus waarom een zak kippestront niet?

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloha

 

hier in het noorden heeft de welkoop het niet meer in de handel .

mischien kunnen ze het wel bestellen ..

 

 

 

 

houzgroen

 

 

 

\

 

mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zakken wegen 50 kilo. kost waarschijnlijk meer om te bezorgen dan dat de zak kost. Koop 3 kippen en geloof me, meer dan genoeg stront. En eitjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan aan kippenmest komen maar wat moet ik er mee doen om het te kunnen gebruiken dit jaar? (is nu nog vers)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
drogen....de ammoniak moet er uit...

 

En gaat dat nog voor dit seizoen of moet het langer drogen?

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder glas (in een kas bv ) lijkt het me snel gaan... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
onder glas (in een kas bv ) lijkt het me snel gaan... ;)

 

Dus gewoon drogen tot het droog is en dan is het goed? (dacht dat het 6 maanden ofzo moest liggen..)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

PROCÉDÉ

 

Pluimvee verbruikt maar een gedeelte van de hoogwaardige voedingsstoffen die in het voer zijn verwerkt; de rest komt in de mest terecht. Het bevat daardoor ideale ingrediënten voor een plantenvoeding van hoge kwaliteit. Vroeger werd kippenmest al veel gebruikt in diverse teelten.

 

Op onze vijf moderne pluimveebedrijven is een drogingsproces ontwikkeld, dat de verse mest direct droogt tot 85% droge stof. Vervolgens wordt deze meststof verwerkt tot natuurlijke bodemvoedingkorrels in onze gecertificeerde verwerkingsfabriek in Rogat. Het procédé is een unieke uitvinding in een combinatie van systemen.

 

De Farmers House bodemvoeding geeft door het proces geen verbranding en de korrels zijn vrijwel reukloos! Met behulp van warme stallucht wordt de mest binnen 5 dagen gedroogd tot een droge-stofpercentage van minimaal 85%. Het snel indrogen van mest voorkomt de omzetting van de aanwezige eiwitten (stikstofverbindingen) tot ammoniak. Hierdoor blijven belangrijke voedingselementen in de mest behouden en wordt het milieu op een geweldige manier gespaard. Deze verwerkingsmethode vermindert de uitstoot van ammoniak met ruim 95 %!

 

Door continue kwaliteitsbewaking, vanaf het begin tot aan het einde van het proces, kunnen wij u een gegarandeerd product leveren.

 

 

 

http://www.farmershouse.nl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...