Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NvL

Automatic Lemon Berry

Recommended Posts

Beste Medekwekers,

 

Ik dacht: Laat ik de Ruderalis Sectie weer eens wat leven inblazen met een klein verslagje (tevens eerste verslagje) in vogelvlucht van waar ik momenteel mee bezig ben.

 

Zoals de titel al zegt:

 

Automatic Lemon Berry

 

Ik heb meerdere kweekjes Automatic Lemon Skunk gedaan met iedere keer een ruime selectie. Hieruit heb ik combinaties van eigenschappen gekozen: Opbouw, krachtige groei, uitbundige bloei en smaak en geur.

 

Vanuit acht mannetjes Automatic Blueberry heb ik de meest mooie en potente gekozen. Van deze man heb ik veel stuifmeel af kunnen halen en met succes een zeer mooie Automatic Lemon Skunk kunnen bevruchten.

 

Ik ben deze kruising nog nergens tegen gekomen, misschien leidt dit tot niks, maar je weet maar nooit!

 

Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden van de vorderingen die ik maak.

 

 

Even wat meer informatie over mijn setup:

 

1x groei hokje van +/- (LxBxH) 65 cm x 40 cm x 60 cm

In dit hokje hangt een 125 watt spaarlamp met 6400K + een simpele afzuiging

 

1x Bloei hokje van +/- (LxBxH) 60 cm x 40 cm x 135 cm

In dit hokje hangt een 200 watt spaarlamp 2700K + afzuiging en kleine koolstoffilter

 

1x mini hokje van +/- (LxBxH) 35 cm x 30 cm x 30 cm

in dit hokje hangt in totaal 84 watt aan spaarlampjes ( 6x 14 watt 2700k) dit hokje is bedoelt om een geselecteerde man in te laten bloeien. Er wordt lucht aan en afgevoerd door 2x 12cm PC ventilatoren aangesloten op 2 oude telefoonopladers.

 

Dit is de setup waar ik 2 jaar geleden mee begonnen ben. Ik weet dat er veel commentaar is op het groeien en bloeien onder grote spaarlampen in verband met licht verdeling. Mijn plantjes hebben het altijd prima gedaan, zonder strekken en altijd met mooie topvorming, dit zal ook wel komen omdat ik echt micro kweek.

 

Als je voor opbrengst gaat kan ik vertellen dat je beter onder T5 of HPS kan kweken. Zelf rook ik onze geliefde plantjes niet, ik kweek uitsluitend voor de hobby en voor zaden. (Ik proef uiteraard wel van wat ik zelf heb gekweekt).

 

 

En dan nu, foto's:

 

 

Automatic Lemon Skunk Vrouwtje

 

gallery_28861_11444_863520.jpg

 

gallery_28861_11444_904218.jpg

 

Automatic Blueberry mannetje

 

gallery_28861_11444_890053.jpg

 

gallery_28861_11444_299413.jpg

 

 

Binnenkort foto's van de bevruchte dame en de zadenopbrengst waar ik weer verder mee ga kruisen totdat ik de Automatic Lemon Berry stabiel heb gekregen.

 

 

Vragen, opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom!

 

 

Fijne avond & groeten!

 

NvL

Edited by NvL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen vragen (nog).

Duidelijk en interesant verhaal.

Mooi lichtarmatuur met die 6 x 14 watt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Allemaal

Bedankt voor jullie positieve reacties, TOP!

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

De zaadontwikkeling van de bevruchte dame verloopt erg goed, wel heb ik last van enige bladverkleuring, misschien te wijden aan het feit dat ze een tijdje iets te nat heeft gestaan.

 

 

Denk ook even handig om te vermelden wat voor mediums en voeding ik gebruik:

- Zaai en stekgrond

- Rhizotonic wortelstimulator om de zaadplantjes goed te laten wortelen

- B.A.C. Lava-Aarde

- Buffertabletten van Sannie

- B.A.C. Biologische bloeivoeding

 

 

Foto’s van de bevruchte dame twee weken geleden:

 

gallery_28861_11444_1120637.jpg

 

gallery_28861_11444_779218.jpg

 

Foto’s van vandaag:

 

gallery_28861_11444_124849.jpg

 

gallery_28861_11444_10698.jpg

 

 

 

Ook heb ik momenteel een zadenkweek Automatic Blueberry lopen die over ongeveer 2 weken klaar is.

 

Foto’s Automatic Blueberry van 1 week geleden:

 

gallery_28861_11445_465214.jpg

 

gallery_28861_11445_711684.jpg

 

 

Fijne avond!

 

NvL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaat een hele mooie topopbouw en dat onder spaarlampen!

zou ik niet hebben verwacht! ;)

 

hoeveel liter potten gebruik jij eigenlijk?

Edited by lexcalito

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lexalito

 

:spliff:

 

 

Bedankt voor je reactie!

 

Ik gebruik potten van 6.5 liter, zal ongeveer 5,5 liter aarde inzitten.

 

Deze week zal ik nog even een update doen!

 

 

NvL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat ziet er zeker mooi uit .

 

en erg micro, daar hou ik van

:spliff:

 

 

Succes met je zaden kweek

 

Ps: die zaadjes wil ik ookweleens proberen als je hem stabiel hebt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij mits je em goed stabiel krijgt ook een prachtig soortje om te growen en roken.

Planten zien er goed en vol uit!

Wat ik niet helemaal begrijp is hoe je straks verder gaat selecteren.

Weer op uiterlijk, opbouw en geur? Of ga je dan anders te werk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kierewiet

 

Bedankt, leuk dat je komt kijken :spliff:

 

@ Elmo2007

 

Bedankt voor het compliment, zelf ben jij ook goed bezig, heb al regelmatig je topics doorgelezen.

Zaden kunnen vanzelf sprekend geruild worden met andere autoflowers wanneer ik zelf tevreden ben over mijn kruising!

 

@ Schitzo

 

Dankje, er zal uiteraard een 2e verslag komen met uitkomst van deze zaden en selectie over hoe ik verder ga met de zoektocht naar mijn ideale autoflower.

 

Uit de vrouwelijke Automatic Lemon Berry ga ik een aantal planten selecteren op uiterlijk (bladvorming, internode opbouw, vertakkingen).

Uit de mannekijke Automatic Lemon Berry zal ik de meest mooie en sterke selecteren met de meest uitbundige bloei.

 

De geselecteerde vrouwen ga ik allemaal bevruchten met het mannelijke stuifmeel.

 

Met de zaden van de meest mooie vrouw die uit de selectie komt (gekeken naar bloei, grootte, compactheid van de toppen en uiteraard geur) ga ik weer verder.

 

Ik ben op zoek naar de diep zoete en frisse citrus geur van Auto Lemon Skunk met de uitbundige THC vorming (Zie de foto's in dit kweekverslag).

Van de Auto Blueberry ben ik op zoek naar de zoete en fruitige eigenschappen. (Auto Blueberry kan ook erg zoet en aarde-achtig zijn).

 

 

Hoop dat ik je vraag voldoende heb beantwoord!

 

 

NvL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je uitleg.

Nu wordt e.e.a. duidelijk voor me, straks als ik wat helderder ben zal ik het nog eens lezen dan zal het wel doordringen :spliff:

Ga dit en het volgende topic dan ook zeker even volgen!

Heel veel succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

 

Quote van de dag:

 

Soms...... zeggen foto's meer dan duizend woorden... ;)

 

gallery_28861_11444_1688032.jpg

 

gallery_28861_11444_2144144.jpg

 

gallery_28861_11444_1760106.jpg

 

gallery_28861_11444_1720226.jpg

 

gallery_28861_11444_12547.jpg

 

gallery_28861_11444_2661050.jpg

 

 

Zie hier en aanschouw de eerste zaden:

 

gallery_28861_11444_2638096.jpg

 

;) Automatic Lemon Berry :D

 

 

 

Wat hebben wij toch een mooie hobby! :spliff:

 

 

NvL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit man :spliff:

 

En de eerste zaden ook al ;) . heb je al wat op de grond liggen?

 

Hoelang mag die plant nog eigenlijk??

 

 

keep up the good work

:D

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je iets op de grond liggen om de zaden op te vangen?

 

De zaden die nu al rijp zijn heb ik vanuit de oksels van de plant, heb gemerkt dat deze zaden over het algemeen als eerste klaar zijn!

 

De plant mag zeker nog wel tussen de 2 en 4 weken staan, ik laat haar gewoon staan totdat ze uit zichzelf dood gaat, dit is dan ook gelijk een test voor mezelf want ik heb nog niet eerder een plant helemaal uit zichzelf dood laten gaan. Normaal gesproken haalde ik de rijpe zaden uit mijn planten (ongeveer 90%) en liet de 10% onderontwikkelde zaden voor wat het was en oogstte deze plant dan om van het afval ICE hasj te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Je zadenkweek moet je niet aan plukken <_<

je moet wachten tot ze er vanzelf bijna uitdonderen,dus tot je plantje bijna dood is.

je moet zeker niks gaan forceren,het zijn autoflowertjes en die moet je voorzichtig behandelen :)

gewoon wachten tot alle zaden bruin ogen,dan in je droognet.

de man moet er maar een bepaalde periode bij staan en niet de hele kweek,anders blijft ie nieuwe zaden maken die nooooooit allemaal ontwikkeld worden.

ik houd de man er 2 weken bij en dan weg>dan weet je zowiezo dat als alles goed gaat je geen onrijpe rommel ertussen hebt zitten.

het aantal zaden is beter en groter dikker harder etc.

dit staat ook wel ergens in een topic>plantenkamer geloof ik :lol:

errug mooie plantjes zo man,ga zo door.

maar met zaden moet je geduld hebben,dat is de gouden regel met autoflower-zadenkweek.

ikzelf vind het immens lang duren maar ik heb altijd top-zaden.

Peace,

C.W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Collie Weed,

 

Welkom in mijn topic & dank voor je reactie!

 

 

Hallo,

Je zadenkweek moet je niet aan plukken <_<

je moet wachten tot ze er vanzelf bijna uitdonderen,dus tot je plantje bijna dood is.

je moet zeker niks gaan forceren,het zijn autoflowertjes en die moet je voorzichtig behandelen :)

 

Plukken doe ik alleen als de plant bijna dood is, dan haal ik de rijpe zaden er uit (die er al zelf bijna uitvallen) deze zijn mooi afgerijpt, verder forceer ik niets :blink: (al is het inderdaad wel moeilijk om te wachten! Het feit dat ik toch onrijpe zaden overhoud (niet veel) komt denk ik toch doordat ik onder een grote spaarlamp kweek met weinig dieptestraling..

 

de man moet er maar een bepaalde periode bij staan en niet de hele kweek,anders blijft ie nieuwe zaden maken die nooooooit allemaal ontwikkeld worden.

ik houd de man er 2 weken bij en dan weg>dan weet je zowiezo dat als alles goed gaat je geen onrijpe rommel ertussen hebt zitten.

het aantal zaden is beter en groter dikker harder etc.

dit staat ook wel ergens in een topic>plantenkamer geloof ik :lol:

 

De man heb ik appart staan in een klein kastje (zie foto's in mijn topic) Het stuifmeel van de man vang ik op en stop dit daarna in een potje en bewaar dit in de koelkast. Zodra de dames dan goed in bloei zijn bevrucht ik ze met een kleine zachte penseel.

 

errug mooie plantjes zo man,ga zo door.

maar met zaden moet je geduld hebben,dat is de gouden regel met autoflower-zadenkweek.

ikzelf vind het immens lang duren maar ik heb altijd top-zaden.

 

Het duurt inderdaad vrij lang voordat de zaden mooi afgerijpt zijn, ik heb ook weleens gelezen dat mede-kwekers de planten in de vensterbank zetten om mooi af te rijpen, helaas niet echt mogelijk voor mij i.v.m. de geur..

 

Zal binnenkort eens een aantal foto's posten van mijn Automatic Blueberry zaden!

 

 

Grt!

 

NvL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interressante kruising heb je daar. Beetje gewaagd maar wie weet.. Houd me aanbevolen om deze te testen(buiten)!

Gr Steven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Nvl

 

Ziet er leuk uit..

Leuk doel voor zo´n projectje, lekker micro met goeie auto stuff, chill..

Als je tevreden bent met de ALB wil ik graag met je ruilen heb nog een leuke af in de ruil..

Veel succes nog!

 

Groeten BoboJonko :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, leuke kruising!

Ook ik ben eventueel geinteresseerd in ruilen (Master Kush of AK47Auto)

Greetz, keep up the good work

 

Yes Sir!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ging het maar zo makkelijk he je eigen soortje creëren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

 

 

mvg,

 

hoi

 

ziet er goed uit man

 

mvg,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...