Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

IreZumi1

Goldlabel lightmix aarde met 11l smartpots

Recommended Posts

Heren heren fotootjes van de nieuwe smartpots gevuld en al komen er vanavond op, dan hebben jullie al weer iets om naar te kijken :lol: (morgen als goed is de stekken en anders maandag)

 

Heb vandaag bij Doc en Tippie, gezeten alleen DOC (die is ook altijd aan het werk) was er niet en de nieuwe spulletjes opgehaald, maar Tippie is ook zeker gezellig dus even kennis gemaakt :(

Mooi Smartpots en Goldlabel aarde opgehaald.

 

@Riesje

Indd ja de POstoel ik zal hem onthouden en indd pp tjes hebben me nooit in de steek gelaten dus laten we hopen dat ik het op aarde niet ben verleerd ;)

 

@Carpie, Elmanito

ja 3 pagina en 1000 hits pffff gaat hard he: ik word populair (niet he) :D

 

ja heb Schenkie gemaild en gebeld, maar volgens mij is die omgebracht door de onderwereld :lol:

 

 

Vanavond foto`s eerst die nieuwe smart potten vullen ;) mooi spul iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja heb Schenkie gemaild en gebeld, maar volgens mij is die omgebracht door de onderwereld :D

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd wat die smartpots doen ;)

ik ga je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij weet het wel te rekken , de spanningsboog is hoog ;)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja heb Schenkie gemaild en gebeld, maar volgens mij is die omgebracht door de onderwereld ;)

 

dan denk ik de butler.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooooo de eerst foto`s helaas nog geen plantjes die komen snel, maar wel de te gebruiken spullen.

 

Verse aarde, nieuwe potten, verse voeding, nieuwe greenpowers en aanpassingen aan het lucht.

 

Knallluh maar

 

 

aarde zonder perliet: met 9 zakken vul je precies 32 11liter potten

med_gallery_12285_11486_948954.jpgmed_gallery_12285_11486_1057033.jpg

 

Beetje info over de nieuwe potten: Ik ben benieuwd!!!!!!!!!!!!!

 

Het soort pot die je kiest om een plant in te laten groeien, heeft veel effect op hoe je plant zal gaan groeien. De Smart Pot is een vernieuwde en praktische manier om planten in potten te laten groeien.

 

De Smart Pot is een ademende pot, gemaakt van poreuze stof die een speciale hoog capillaire werking heeft, waardoor de waterhuishouding in de pot beter geregeld wordt. Een betere waterhuishouding en een ademende pot zorgen voor een betere en sterkere wortelontwikkeling waardoor de meststoffen in de aarde van de pot beter worden benut zodat ook het deel van de plant boven de grond groter, meer vertakt, mooier, voller en meer bloemen en meer vruchten zal dragen.

 

De Smart Pot kan voor 5 verschillende doeleinde gebruikt worden.

• Voor het kweken en telen van kruiden, groente en fruit

• Voor het kweken en telen van bloeiende planten

• Voor het kweken en telen van niet winterharde kuip- en oranjerieplanten

• Voor het kweken en telen van aardbeien en bloeiende planten à la hanging basket maar dan in een vaste pot (pocket planting)

• Voor het hydrologisch kweken en telen van groente, fruit en bloemen

 

Voordelen Smart Pot

 

Ademende wortels ofwel Air Pruning

Wanneer je planten in plastic potten kweekt, dan komt er voor je plant een moment dat de wortels de wanden van de pot bereiken. Wanneer dit gebeurt gaan de wortels in de pot rond cirkelen op zoek naar een plek zonder belemmering. Ga je deze wortels goed bekijken dan zul je zien dat je plant slechts een paar grote wortels met weinig vertakkingen heeft ontwikkeld die zich vooral langs de wanden van de pot bevinden. Dit belemmerd je planten om optimaal gebruik te maken van de voedingsstoffen in de bodem en om zich volledig en goed te ontwikkelen.

Smart Pots zijn gemaakt van duurzame zware kwaliteit polypropeen stof. Wanneer de groeiende wortels van je plant in de Smart Pot® in contact komen met de binnenkant van de pot dan groeien de wortels in de stof. De lengte groei van de wortel wordt hierdoor beperkt waardoor de wortels heel erg veel vertakkingen gaan vormen. De stof van de Smart Pot® stimuleert dit extra omdat ze de wortels laat ademen. Dit zorgt ervoor dat wortelstelsels in de Smart Pot® zich beter ontwikkelen met een grotere wortelmassa en wortelvolume dan wanneer je dezelfde plant in een plastic of zelfs keramische pot kweekt. Daarnaast hebben de wortelstelsels van planten die in de Smart Pot® gekweekt zijn veel meer wortels dan dezelfde plant in een plastic of keramische pot. Het fijnvertakte wortelstelsel in de Smart Pot® werkt meer efficienter en stelt de plant in staat om water en voedingstoffen opname te maximaliseren in de beperkte hoeveelheid aarde in de pot.

 

Temperatuur management

De Smart Pot® is in staat om de temperatuur van de aarde, de bodem, te reguleren. De zwarte stof van de Smart Pot® warmt gemakkelijk op, ook vroeg in het seizoen, zodat planten een betere start hebben. Daarnaast zorgt de poreuze structuur van de stof ervoor dat warmte door verdamping kan ontsnappen, zodat de temperatuur bij de wortels niet te hoog wordt. Zelfs in de noordelijke klimaten kunnen de wortels van planten in potten beschadigen door te hoge wortel temperaturen in de zomer.

Universitaire studies hebben aangetoond dat er een directe relatie is tussen bodem temperatuur en langzame afgifte van voedingstoffen. Potten die koeler zijn voorkomen voortijdige vrijkoming van voedingstoffen.

 

Waarom is de Smart Pot ®de beste pot voor Hydro kweek:

• De Smart Pot® is gemaakt van een poreuze stof, hierdoor kan water vrij stromen en blijft je medium in de pot - nooit meer verstopte leidingen.

• De Smart Pot® laat de wortels ademen, zodat er door vertakkingen meer wortels ontstaan – meer wortels = meer wortelpuntjes = meer mogelijkheden voor de plant om zich te voeden.

• De Smart Pot® stimuleert door het ademed vermogen de belangrijke bodem bacterien – bodem bacterien hebben zuurstof nodig om te overleven.

• De Smart Pot® stelt de plant in staat om alle ruimte in de pot te gebruiken voor wortelgroei, zodat planten groter groeien dan op traditionele hydro systemen.

• De Smart Pot® voorkomt het cirkelen van de wortels, wat de Smart Pot® tot de ideale moeder planten pot maakt.

• De Smart Pot® reguleert de temperatuur van de bodem, zodat de planten minder last van stress hebben.

 

Al langere tijd zijn alle producten voor optimal verlichting, goede kwaliteit voeding en de juiste pH verkrijgbaar.

Nu is er is er een pot die al deze producten compleet maakt. Geef je planten wat ze willen: ruimte om te groeien, zuurstof om te ademen en een klimaat om goed te gedijen.

 

 

med_gallery_12285_11486_1223932.jpgmed_gallery_12285_11486_1247872.jpgmed_gallery_12285_11486_265491.jpg

 

 

Groeten IreZumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm smartpotten op m''n verlanglijstje zetten......CHECK!! ;)

 

Maarre waarom pomp je je voeding weer uit??? Tis idd wel een eb&vloed systeem op deze manier......

Maar ook weer x-tra werk???

Jaja jappie lui he??!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luie Jappppiee ;)

 

Ja mooi spul die potten krijg je geen spijt van.

Nee die pomp zit er voor de zekerheid, jij pomp 60 liter in op welke oppervlakte en hoelang blijf het staan? Of word alles opgenomen?

 

Grrr IreZumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil helemaal geen zeikstoel of postoel....geef me maar een hangmat hoog in de tent :(

 

;) ...en nog geen plantjes...

 

 

salu2

Pierre Paf

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pierre

 

Dit is cannabis tranparante nieuw soortje ;)

Zie je ze niet dan?

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je meteen gaat voeden zou ik maar heel weinig BatGuano gebruiken 50gr per zak.

De Pure Black Castings ook niet te hoog (150gr per zak).

 

Veel succes met je eerste aarde kweek.

Niet te droog en niet te nat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb door elke zak (pot) een klein handje wormenmest heen gemixt.

Die Guano (vast) heb ik niet gebruikt, volgende ronde op andere locatie, dit omdat ik ook een flesje batboost erbij heb.

Heb 2 jaar geleden ook aarde gekweekt alleen toen ik 1200liter aardebakjes met tensio`s dus het is nu ff aankijken hoeveel water, maar dze krijgen hoeveel ze willen de rest gaat weg.

Eerste 1 a 2 weken krijgen ze 18/6 en van boven water, daarna onder.

En ik zuur gewoon af naar 6.3 ofzo.

Thanks Doc

 

 

 

 

 

Ps Schenkie leeft nog ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is cannabis tranparante nieuw soortje :D

 

Lekker die transparante opbrengst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude,

ik geef zoveel als dat ze in 2 uur kunnen opslobberen,meestal tussen de 40 a 60 ltr per 2 dagen.

Maarja dat is in het begin een beetje proberen,mijn oppervlak is 1.10x3.60

Ben benieuwd hoe die smartpots het doen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb 2 jaar geleden ook aarde gekweekt

Ja dat weten we nog, ik tenminste wel...

Ik krijg die mooi gekleurde ventilator in beeld als ik aan je aardekweek denk. ;) :D

med_gallery_12285_4851_2729753.jpg

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind hem echt cool.

waar heb je die gehaald ??als politie binnen komt denken ze wat lief!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vermoedt bij n gay palace ;) :D

kick ding maar zijn die kleine meiden er nu al ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie zien toch wel dat Nooz die erbij heeft gefotoshopt ;)

Irezumi heb toch geen ventilator van ze meisie gepikt :(

 

 

Ja de dames staan in de zon :D alle potten met een half litertje in gewaterd.

 

Fotocamera is aan het opladen, maar dit is zo gedaan vanavond foto`s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom moet het onderwerp ventilator nou weer worden aangestipt??? ;)

Ben goddomme net over die neurose heen . Vette dikke pillen geslikt en nu beginnen we in iemands ander zunne topic over een ventilator?

 

Stelletje bruten ........totaal geen gevoel in jullie flikker ,hé??? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja indd was er net overheen en nou komt het weer, weer een doosje oxazepam weg gevreten net door de ventilator ellende :D

 

 

 

Foto`s: heb geneog invallers, maar die gaan over een paar dagen eruit als alleen de beste over zijn.

Op de foto`s staan ze net 5 minuutjes

 

med_gallery_12285_11486_1261718.jpgmed_gallery_12285_11486_2450742.jpg

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) cool.......

 

Nou je heb genoeg backup sletten.

Nu kan het echte werk beginnen ...

 

Span je nog een zeiltje o.i.d voor de lv lekker hoog te houden.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doordat de pot ventileert zal je meer water verbruiken. ;)

Daar moet je wel rekening mee houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...