Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

V&N HC

waarom is mijn oogst mislukt ?

Recommended Posts

hey

 

heb van de zomer 10 plantjes gehad purple widow de toppen waaren dik diameter van ongvceer 8 cm maar na het drogen bleef hier bijan niks van over het hield wel zijnn omtrek maar de topjes werden fluffie en er was geen compactheid

 

heb ik het fout gedroogd of heeft het te maken met het klpote weer van deze zomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had het zelfde probleem. denk dat het k..tweer er wel mee te maken had.

ik moet er wel bij zeggen dat het erg goed te roken is/was :lol:

word tijd voor een nieuwe buitenkweek want ik ben er nu bijna doorheen.

 

Succes deze komende kweek ;)

 

Grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijtenwiet is een klasse apart, het keiharde dikke knuppels idee moet je lekker laten varen.

Soms valt het prima mee hoor begrijp me niet verkeerd, belangrijkste is dat je het jaar rond kan roken en dat het lekker is, visueel sja is vind ik bijzaak.

 

Afgelopen jaar was niet zo best met het weer, komend jaar word vast beter!! ;) Februari tot de kerst word het 23graden dus komt goed :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

whahah jongends begrijp jullie wel maar geloof me als ik jullie hier 300 grm van an bied gaan jullie dit echt ni roken hoor :lol: ga effe fototje maken

 

want dit is wel echt trieste topbouw niks tegenover me binenn plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

de foto's net hansklok je ziet dikke toppen dnek je maar het is een illusie heb ook een slechte camara zonder flit's ding maar je moet je voor stelleten dat er maar een handjevol graankorls aan wiet topjes op die hele top Zit

 

med_gallery_20994_11453_123549.jpg

 

med_gallery_20994_11453_91797.jpg

 

 

zal het gewoon door het weer komen hebben meer mensen zulke toppen die geen dichtheid hebben

 

 

 

daag jou uit zap dit te gaan roken :lol: en een verslagje te plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow, nu weet ik dat ik dit jaar geen pruple buiten ga zetten :lol:. vreemd mijn plant was na drogen wel gekrompen maar ik kon niet door de toppen heen kijken zeg maar ;).

 

edit: lol een tandenborstel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet ook niet juist hoe het komt maar denk wel dat het vooral van het soortje afhangt hoor.

 

Dit jaar ben ik er in geslaagd héél compacte lekkere toppen te oogsten van AfghaanXnycd (freebee van sannie), plant heeft wel aardig last van toprot maar dat wat er nog vanaf kwam was super :lol: (veel vrienden van me vonden dit zelfs evenwaardig aan binnenkweek!)

Tegelijkertijd heb ik ook vrij fluffy toppen geoogst van ndb (paarse is compacter dan de groene)

 

Jackberry gaf ook vrij compacte toppen, maar is echter niet goed om buiten te kweken...

 

Als je autoflowers kweekt denk ik dat je ook lekker compacte toppen haalt.

En vroeg oogsten helpt ook enorm (AfghaanXnycd was het snelste klaar)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dit rokertje sla ik af :lol: als je het niet erg vind ;)

 

volgens jaar beter, dat moet zeker wel kunnen, ander soortje misschien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij waren de 3 achtertuin plantjes niet echt fluffy, okee.. het kon niet tippen aan een mooie indoor top maar ze waren compact en redelijk hard.

Ik had Afghani's staan en een aantal stekjes genomen, deze stekken zijn weer doorgegroeid tot stekkenmoeders, hiervan heb ik er al een aantal binnen afgebloeit en ik neem er nog steeds stekken van, dit jaar gaan er van dezelfde afghani weer een aantal buitenspelen, dus exact dezelfde genetica als vorig jaar.

Ben benieuwd hoe ze het dit jaar gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang hebben ze gebloeid ? Wanneer heb je ze om gehaald ?

 

Deze moet in theorie zo'n 10 weken bloeien, volgens mij was dat niet haalbaar vorig jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn de planten verduisterd met een denken ofz? volgens mij wil dat ook wel helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan er altijd nog een space cake van bakken.

lekker kruimelen en een gram of 6 erin ;)

 

Grtn Erazer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dit van zowel de soort af hangt en te weinig voeding. Als jullie op zoek zijn naar harde compacte toppen raad ik ierdbei zaden aan. Heb deze soort het afgelopen jaar voor het eerst geprobeerd en heeft mij positief verrast met zijn harde compacte toppen.

 

Let daar bij wel op dat ik gemiddeld 2 keer per week voeding heb gegeven.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook al Ierdbei gekweekt en zo compacte toppen vond ik het niet (Afghaan is véél compacter)

 

Denk ook niet dat het zoveel met de voeding te maken heeft want al mijn plantjes stonden op hetzelfde voedingsregime en toch was de ene zeer compact en de andere fluffy...

Dus het enige wat ik kan afleiden is dat vroeg afbloeien met een goed soortje lekkere compacte toppen geeft ;)

 

Je moet ook wel beseffen dat hoe compacter de toppen zijn, hoe gevoeliger ze zijn voor toprot (vrij logisch).

Mijn gevoel zegt nu dat ik liever wat toprot heb en voor de rest lekker compacte toppen dan allemaal fluffy toppen en geen rot...

 

Trouwens je kan je planten ook behandelen met ruvral tegen de toprot, echt goed spul! (wel 2 weken voor de oogst niet meer spuiten, dan is het zeker biologisch afgebroken)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, sorry voor de typo, het is rovral ;)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallow luitjes,

 

een tuin gelegen op het zuiden is ideaal,een tuin op het noorden dus juist niet.

het maakt wel degelijk uit welke windrichting je tuin ligt ;)

en dan kun je er zoveel mest opgooien als je dragen kunt,maar de topjes blijven fluff.

licht=gewicht,dus tuin op het zuiden? dan heb je iets anders verkeerd gedaan,is je tuin in het noorden gericht of andere nadelige licht/zonfactoren,dan is die fluff logisch.

Waarschijnlijk zou het een beetje te compenseren zijn door er volgend seizoen een kasje omheen te zetten,werkte bij mij wel beter.

check wel eerst waar je op letten moet met een kasje,zijn wel topics over :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fluffy toppen liggen zowel aan de soort als aan het feit dat je buitenkweekt. Een PP of NLX buiten is nooit zo compact als binnen maar wel weer compacter dan veel buitensoorten met dezelfde zomer. Als ie al afbloeit dan he. De soort is verder heel bepalend. Royal dane en Double Fun lijken bijvoorbeeld heel nette toppen te worden, maar na drogen blijft er niks over. Er zijn wel weer andere deentjes en buitensoorten die wel wat compacter blijven. Die foto die jij laat zien is wel het andere uiterste, dat zou ik niet eens oogsten. Dat lijken meer de onderste toppen die geen licht hebben gehad. Beetje blad met wat kristallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...