Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DonkeyKong

Eerste kweek: 100x100 tent + 400watt HPS, Heb jullie hulp/goedkeuring nodig!

Recommended Posts

Hallo Wietforum,

 

Na een lange tijd het forum en kweekverslagen te hebben gevolgd, ben ik nu eindelijk van plan om aan mijn eigen binnenkweek te beginnen. Ik begin niet al te groot maar ook niet te klein, omdat ik al evaring heb opgedaan bij een vriend en natuurlijk het Wietforum. :verrygood

 

Uiteidelijk heb ik volgende lijstje samengesteld, laat even weten of alles klopt en of er nog iets mist.

 

Het lijstje:

 

Tent: Homebox Light 100x100x200 (Iemand ervaring mee?)

Lamp: Philips 400watt VSA + kap + philips

Afzuiging: RVK Buisafzuiger 160A/425m³ Ø 160 + Filter 450m3 160mm flens

Grond: Canna Terra professional

Voeding: Volgens Kweekschema Canna

Canna Vega 1 liter

Canna Flores A 1 liter

Canna Rhizotonic 250ml

PK13+14

Meetmateriaal: Min Max Thermo-Hygro meter digital met geheugen + bat

Grondvochtigheid meter

Overige elektra:

Davin DV 12 (Dit is een schakelkast met ingebouwde relais toch?)

Computer ventilators

Grotere ventilator

Tijdsklok + Stekkers

(Als alles goed is aangesloten moet hier geloof ik wel een veilige situatie ontstaan)

 

Dit wil ik dus binnenkort gaan bestellen, laat even weten wat jullie ervan denken!

Overigens is de kweek in een kelder waar ik beschik over een raam en koude lucht.

 

MVG,

DonkeyKong :wave:

Edited by DonkeyKong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Heb zelf 2 homeboxen en die bevallen prima.

Heb je ook gedacht aan een filter ( vast wel denk ik)?

De Davin dv 12 is inderdaad een schakelkast met relais geschikt om 2 vsa's op aan te sluiten.

Misschien kun je nog een automatische brandblusser kopen die je boven je vsa en electronica kunt hangen.

Dan werk je in ieder geval zo veilig mogelijk.

Weet niet of je jouw ec en ph wilt gaan meten .. in dat geval nog twee meters aanschaffen.

Succes.

PF

 

P.S. En natuurlijk de zaden/stekken en containers niet vergeten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft je voeding zou ik nog even op het forum rond kijken, of anders in ieder geval een calcium/magnesium toevoeging nemen om problemen in de laatste paar weken van de bloei te voorkomen. Overigens ga ik zelf nog steeds uit van 400 watt per m² , maar ik geloof dat ik ondertussen een dinosaurus aan het worden ben en meer en meer mensen op 600 watt over gaan.

 

veel plezier met je kweekje,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Peperfreak,

Bedankt voor je reactie!

Ja er komt nog een Koolstoffilter op de afzuiging, deze was ik vergeten bij het lijstje te zetten. Enig idee wat zo'n PH of EC meter kost en is dit noodzakelijk (heb veel kweekjes gezien die hiervan geen gebruik maakten)?

 

@ Chassie,

Ja ik was nog niet helemaal zeker over de voeding, ik zal hierover nog wat verder kijken op het forum, en laat wel even de verbeterde voedingsschema zien in dit topic voor goedkeuring. Ik begin met 400watt omdat ik niet meteen ''groot'' wil gaan :wave:.

 

MVG,

DonkeyKong :verrygood

Edited by DonkeyKong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ja een pc meter en ec meter .. heb je die nodig? Er zullen er een hoop zijn die roepen JA!

Ach, maar voor een eerste kweek niet direct noodzakelijk ..... maar op termijn wil je dingen toch verbeteren en hoop je jouw opbrengst te verhogen, en koop je de meters toch.

Je hebt al meters vanaf een euro of 25 ... maar overal geldt dat goedkoop vaak duurkoop blijkt te zijn!

Dus als je nog wat centjes in de knip over hebt :verrygood

PF

 

P.S. Pc meter is dus een PH meter :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een dr100.. met 600w erin..

 

400watt valt toch echt tegen als je de resultaten ziet bij 600w.

Ook als je naar het aantal lumen kijkt is 600 ZEER aan te raden ipv een 400watter.

Ga je toch voor een 600 watter dan is de afzuiging van 425m³ aan de krappe kant.

Beter schaf je dan een afzuiger aan van min 500m³

 

Ik heb destijds een losse tent gekocht omdat ik de apparatuur allemaal al had.

kwa meters heb ik ook een aantal kweken gewacht tot ik die aan ging schaffen..

Beter te weinig voeding dan te veel dus als je iets minder aanhoud dan dat het schema aan geeft zit je altijd safe.

 

Succes in iedergeval en ik hou dit topic in de gaten;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

425m3 is echt wel oke voor 1x600 watt.

Als je een gelijke toevoer heb....

 

Met 425m3 kun je wel 2x600 laten draaien, als je het in balans kan krijgen.

( ik heb een aantal topics met 500m3 op 1200 watt) en met stabiele temps van 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je van een lampje onder de Xl1 reflectiekap met Topshieldpro dan komt het zeker goed met de opbrengst!!

 

Vraag maar aan tim?

 

Hij is de kap nu aan het testen vergeleken met de adjust-a-wing.

Hij kent de adjust-a-wing, ik zeg dat de Xl1 reflectie er nog net iets meer uit haald! Af haald!

 

Succes!

 

Topshield,

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat denkt ie :verrygood

 

Een xl1 is wel een mooie keuze in een 1m2 tent.

Je krijgt er geen spijt van.

 

 

(datmoetimzeggenvan topshield)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha misschien wat voor een volgende kweek, maar voorlopig hou ik het bij het bovenstaande.

Ik heb de lijst even geupdate en dit is het waarschijnlijk het definitieve. (Ook heb ik de HPI van het lijstje gehaald die was volgens tim overbodig, en moet de groeifase ook gewoon met de HPS lukken :verrygood)

 

Alvast bedankt voor de hulp, alleen nog 1 ding waar ik nog niet helemaal over uit ben dat is het soortje dat ik ga kweken B).

Iemand een aanrader? :wave:

 

MVG,

DonkeyKong :D

Edited by DonkeyKong

Share this post


Link to post
Share on other sites
425m3 is echt wel oke voor 1x600 watt.

Als je een gelijke toevoer heb....

 

Met 425m3 kun je wel 2x600 laten draaien, als je het in balans kan krijgen.

( ik heb een aantal topics met 500m3 op 1200 watt) en met stabiele temps van 28.

 

 

Dat licht puur aan de plek waar de tent staat, en 1e kweek.. dan is het vaak nog een beetje uitvinden wat nu het beste is.

Maar het zou miss wel kunnen maar dan is ervaring een vereiste..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mis wel een ph en ec meter. Dit is zeer verstandig

 

Want als beginner is de kans te groot op overvoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tim

Ik zit op het moment al op een redelijk hoog bedrag en ik wil hier eigenlijk niet overheen gaan, en ik ga werken volgens het kweekschema van Canna die op de site staat, als ik me hier aanhoud kan er weinig misgaan lijkt me?

 

@ tuinman

Een 425m3 is goed genoeg voor een 100x100x200 tent met een 400watt die in een kelder staat, of is dit teveel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow donkey,

 

idd als jij met het schema van canna houd, kan er weinig mis gaan, let er wel op dat je niet met een te lage ph start,

begin gewoon met een ph van 6,4 en bouw het naar mate de weken vorderen.. naar een ph van 6.0..

 

ph meter heb je al vanaf 30 euro een degelijke goeie meter.. en je zal het er dubbel en dwars uithalen..

 

verstandige keuze om een degelijke tijdschakelaar te nemen de davin inverband met brandgevaar is dit de juiste keuze..

 

wel miste ik de enzymen van canna aan jou lijsje?? De canna vega heb je opzich niet nodig.. vooral niet als je grond al gevoed is.. dus alleen rhizotronic & water afzuren, eerste dagen dag of 10 groei moet zat zijn.. en dan gewoon starten met de canna flores,

 

ps ga je nog bij verwarmen?? de donker periodes in kelders kunnen erg koud zijn houd met dit alles rekening!

 

geluk & suc6 :verrygood

 

greetz pablooow

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een kelder zou het kunnen.. daar is het normaal wat koeler dan op bijv een slaapkamer..

het kan dan zijn dat je dan zelfs wat bij moet verwarmen als de lampen uit zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een PH meter lijkt me wel handig. Als je nog geen EC meter aanschaft inderdaad gewoon onder het schema van je voeding blijven.

Welk soortje ? Tja, wat rook je graag ? Lijkt me voor de hand liggen om die dan te gaan zetten hè.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...