Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pietermaster

5x White Widow in kast.

Recommended Posts

Heb een oude kledingkast omgebouwd tot kweekkast en 5 white widow zaadjes besteld. Vandaag zijn ze boven gekomen.

 

Dag 1

imageshack1

 

imageshack2

 

imageshack3

 

imageshack4

 

imageshack5

 

imageshack6

 

 

Ik gebruik een 125 Watt spaarlamp en ik kweek op cocos grond dus enige tips vanwege voeding zijn welkom B)

 

Drop van de week wel wat nieuwe fotos :wacko:

Edited by pietermaster
te grote afbeeldingsformaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je!

 

Wat voor grond gebruik je?

Voedingslijn?

Lampen?

Afzuiging enzoo?

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pietermaster,

 

Graag wil ik je vriendelijk doch beslist verzoeken om je foto's voortaan naar een WF-album hier te uploaden.

Dit om te voorkomen,dat na korte tijd de foto's ineens weg zijn en er een leeg en nutteloos topics ontstaat,zou zonde zijn toch?

Tevens is de laadtijd van vele sites verschrikkelijk, zodat een pagina laden op wf hierdoor ook de nodig tijd gaat vergen.

 

Hier kan je lezen hoe je foto's in een wietforum album te plaatsen en te posten.

 

Alvast vriendelijk bedankt.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik cocos en een 125 Watt spaarlamp van Lohuis.

Afzuiging is nog niet helemaal geregeld maar ben ermee bezig :wacko:.

Ik ben nog op zoek naar een goed voedingsschema omdat ik ook op cocos kweek. Ik denk dat ik een voedingslijn van Canna ga doen, omdat ik nog wat Flores heb liggen van de vorige keer.

 

Edit:

 

Bedankt Aad, snapte al niet echt hoe ik hier fotos moest neerzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel geluk ermee!

Ik ga hier wat blijven kijken want binnen een paar dagen ben ik ook met 150 watt spaarlamp bezig.. (ga er geen verslag van maken..)

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer, even een klein update'je van dag 2. Altijd leuk om te zien hoe snel ze groeien als ze net ontkiemt zijn.

@Golden Power.. Leuk man! Jammer dat je geen verslag maakt, er zijn niet zo heel veel verslagen te vinden met deze lampen terwijl ze toch een goed resultaat leveren. Ik heb deze:

 

Lamp

 

Zoals ik al eerder zei gebruik ik cocos grond, heb even een foto gemaakt van de zak:

 

Grond

 

Een overzicht foto:

 

gallery_22801_11394_2397079.jpg

 

Hier wat losse foto's van de plantjes.

 

gallery_22801_11394_1941738.jpg

 

 

gallery_22801_11394_87611.jpg

 

 

gallery_22801_11394_221785.jpg

 

 

gallery_22801_11394_531352.jpg

 

 

gallery_22801_11394_663441.jpg

 

 

 

 

 

 

Dat was em :wacko:. Beginnen ze trouwens te strekken? Zo'n vermoeden heb ik.

Voor de rest gaat het goed, ik zal van de week even wat voeding erbij halen.

Koolstoffilter komt er ook aan dat doe ik even samen met een maatje die hier langskomt.

Als afzuiging heb ik nu tijdelijk een slakkenhuis van een afzuigkap (voor in de keuken).

Tips, hints of kritiek is altijd welkom!

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mee te vallen hoor het strekken - als ze wel een stuk langer worden de lamp er korter op.

 

Veel succes deze ronde.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt :wacko:. Ik hou ze in de gaten qua strekken (ik hou er persoonlijk niet van als ze dat doen). Voor de rest hou ik jullie ook up to date qua voortgang en/of nieuwigheidjes B)

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren nog even een timer gehaald, meteen een goede want die van de action van 2 euro zijn flut. Had vorig jaar een 400W HPS op een timer van de action, heb 3 of 4 nieuwe gehaald, nu blijkt dus dat waarschijnlijk de wattage te hoog lag. Dus gelijk maar even eentje gehaald met wattage tot 3500W, ben ik tenminste zeker dat die uit gaat en niet blijft branden!

Zit nu op dag 3, heb de lamp wat lager gehangen omdat ik toch het vermoeden kreeg dat ze gingen strekken waar ik absoluut niet van hou.

Van de week weer wat fotos :wacko:!

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!

Dag 4.

 

Niet veel te melden, alleen dat ze snel groeien. Door de lamp lager te hangen heb ik strekken wel voorkomen, eentje werd al aardig lang en heb het idee dat ze nu 'uitklappen', en dat zie ik graag :).

 

Ik zal van de week even een relais halen, want op timer is gevaarlijk plus die timer doet het nu al niet meer (nog geen 2 dagen later).

 

Naja genoeg gelult, hier fotos :(!!

 

 

Met z'n allen!

 

gallery_22801_11394_511026.jpg

 

 

De kleinste tot nu toe, beetje wazige foto maar toch... Lief hé?!

gallery_22801_11394_2208877.jpg

 

 

Deze gaat ook lekker!:(

 

gallery_22801_11394_48957.jpg

 

 

Mrs. Middle ;)

gallery_22801_11394_921600.jpg

 

Tsja.. mooi he ;)

gallery_22801_11394_11377.jpg

 

& Niet te vergeten, lange Jannie :wacko:

gallery_22801_11394_1164401.jpg

 

 

 

En dat allemaal in deze onschuldige kledingkast :(. Schijn kan echt zo hard bedriegen, like it :(

 

gallery_22801_11394_1489712.jpg

 

Dat was em weer vandaag, Binnenkort weer een foto update met wat vooruitgang. Ik ga zo snel mogelijk achter een relais aan, en de afzuiging en koolstoffilter daarbij niet te vergeten B)

 

Tot de volgende! Tips hints tricks en/of kritiek? Bring it on I like that :(

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 7!

 

Plantjes staan er nog mooi voor, heb een voedingslijn gevonden waaraan ik me ga houden (althans zover het mogelijk is). Vanmiddag ga ik de eerste voeding halen en naar mijn gevoel het noodzakelijkste aangezien ik op kokos kweek.

 

Je kunt het vast al raden.. Canna Coco A+B :D !!

Vanmiddag (of na het weekend) even langs de growshop om een liter te halen :verrygood .

 

Ik wou het voedingsschema uploaden, maar het zit via Adobe dus lukt me niet echt.

Het word iig een voedingslijn van Canna Coco :huh: .

 

Ik wou even een kleine foto update doen, maar digitale camera is net leeg. Later vandaag misschien nog fotos ;)

 

Nou dat was hem weer.

 

Grtz!!

 

Edit!!

Heb er 2 zaden bij gedaan, het gaat hier om 2x Power Plant en/of Power Plant x Haze!!

Had ze nog over van 2 jaar geleden toen mijn plant ongewenst bevrucht werd door het mannetje van de buurvrouw :) . Heb ze gewoon in een grote 11 liter pot gedaan (had geen kleintjes meer), maar met zn 2'tjes redden ze zich prima neem ik aan :P .

 

Heb nu ook afgezuurt water op een PH waarde van 5.8.

Ook heb ik weet wat foto's geschoten aangezien de batterij weer vol genoeg was.

Genoeg gelult.. hier de foto's!

 

De zaadjes :lol:

gallery_22801_11394_1075438.jpg

 

In de pot B)

 

gallery_22801_11394_1690356.jpg

 

De 5 White Widow'tjes staan er mooi naast :wave:

 

gallery_22801_11394_441073.jpg

 

Wat losse foto's van de White Widow'tjes!

 

gallery_22801_11394_798816.jpg

 

gallery_22801_11394_2114998.jpg

 

gallery_22801_11394_1273277.jpg

 

gallery_22801_11394_2110959.jpg

 

 

gallery_22801_11394_1778516.jpg

 

 

Een overzichtje van hoe het er nu bijstaat :lol:

 

gallery_22801_11394_1437393.jpg

 

 

Dat was em wel.. Tot de volgende!

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zaadjes zijn wel erg licht. Hopelijk zijn die wel ver genoeg afgerijpt om fatsoenlijk te kiemen. Hoop het voor je.

 

Goed dat je een relais aan schaft. Ik werk met mijn 222 watt aan PL nog wel met een tijdschakelklok, maar dan wel een echt fatsoenlijke uit de growshop. Die van 3500 watt van de bouwmarkt vertrouw ik ook niet. Kom op het forum te vaak tegen dat die ook de geest geven. De goedkope schakelaars heb ik nog wel in dienst voor de verwarmingskabel van 40 watt en de bevloeding van het eb en vloed systeem. Daarvoor zijn ze bij mij prima.

 

Verder veel succes! Ik koekeloer mee!

 

EmTee

-EDIT- vind je plantjes wel wat licht van kleur en ze beginnen ook iets te strekken. Dat komt waarschijnlijk omdat de cocos die jij hebt voorbemest is. Volgende keer beginnen in schone cocos, of in zaai en stekgrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze worden indd lichter, daarom vraag ik me af wanneer ik kan beginnen met voeding?

Het lijkt mij dat als ik begin met Canna Coco ze beter zullen reageren, of zit ik verkeerd?

 

@EmTee

Is het erg verkeerd die grond? Daar heb ik geen rekening mee gehouden..

Zit te denken om als het tijd is om over te potten om ze dan misschien in een andere grond te zetten.

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet die kleine potjes even op een verhoging, en laat je lamp een eind zakken.

Ze zijn aan het strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pietermaster,

zodra de planten lichter van kleur worden, is het al een beetje te laat om met voeden te beginnen.

Een paar dagen eerder was beter geweest. :lol:

 

Als jouw medium cocos is, lees een paar hydro-kweek-verslagen door.

Op cocos kweken is duidelijk anders als op aarde.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil wel gaan voeden, maar ze zijn nog geen 2 weken uit het zaad. Lijkt me wat te vroeg?

Ik kan wel andere aarde krijgen van een maatje dat is aarde van de growshop.. ik wil dat ook wel maar kan ik ze van cocos naar die grond overzetten (cocos was een klein ''foutje'' :lol: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je growmix haalt van plagron hoef je eerst 3 weken niks te voeden, is super goed voor de plantjes!

Mocht je ze overzetten dan wel met beleid, want ze zijn nog erg teer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wave: gewoon voorzichtig stammetje tussen je vingers houden. potje onderste boven en dan kan je ze gewoon in die andere aarde zetten

is beter dan alleen die cocos :huh:

En zoals soca zei : of je potjes hoger of

 

je lamp laten zakken tot een cm of 1 a 6 boven de kopjes van de plantjes..

anders gaan ze heel erg strekken deze week .. ;)

Afhankelijk van hoeveel warmte je lamp afgeeft, en of er een (pc)-fannetje bijhangt ;)

 

 

t mooiste is zoiets fixen .. :lol:

gallery_24304_11125_280249.jpg

gallery_24304_11125_386941.jpg

 

sorry voor de foto Spamhoeractie :P

maar dan snapje wel wat ik bedoel ;)

 

grtz

;)

 

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ooggetuigen

Ja het gaat om plagron grond :lol:

 

@Soca

De lamp hangt nu eenn stuk lager

 

@Elmo2007

Bedankt ;), Deze lamp geeft niet zo heel veel warmte af. Zit ook met het nadeel dat mn ventilatie kapot is, dus heb nu een oude ventilator in gebruik.

 

ik ga vandaag of in ieder geval deze week (hangt van wat dingen af) zelf Plagron halen denk ik. Ik moet toch langs de grow voor voeding (dan heb ik dat ook alvast). Als het zover is drop ik wel een foto 9denk dat ze dan gelijk in grotere potten komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 18!

 

 

Heb vanmiddag Coco A en Coco B gehaald. Ik weet niet of dit te vroeg is aangezien ze nog maar 18 dagen zijn, maar ze worden geel en groeien langzaam (maatje van mij heeft een week later geplant en die zijn wel 6x zo groot nu). Het enige verschil is de grond (hij heeft Plagron).

 

Dat was ook mij planning, maar ikv ind Kokos nu wel een leuke uitdaging.

 

Mijn enige vraag is eigenlijk of ik kan beginnen met voeden vandaag? T lijkt me nodig!

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update.

Voeding is aangeschaft Coco A en Coco B.

 

gallery_22801_11394_2063954.jpg

 

Volgende week haal ik er nog wat voeding bij.

De plantjes gaan nu wel beter, ze groeien eindelijk wat (na wat opstartprobleempjes).

 

Hier nog een foto van een paar dagen geleden.

Dag 22.

gallery_22801_11394_1507705.jpg

 

Ik weet het ze lijken wat geelachtig, best raar want ze zien er veel groener uit (zal weld oor de flits komen en had de lamp uit). Anyway heb netw eer even gekeken en het gaat ontzettend goed. Volgende week wel en grotere update, als er nog belangstelling is voor dit topic dan..

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtzpietermaster ;

 

Probeer je plantjes water te geven lang de rand van de pot , nu geef je dicht op het plantje...

Zo stimuleer je de wortelvorming , de worteltjes moeten dan op zoek naar water en ook

zal het plantje dan s'nachts niet gauw te nat staan

 

groeten Poppa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 28.(oké officieel 29 ;) )

 

De plantjes zijn mooi groen gekleurd sinds ik Canna Coco gebruik!

 

Deze foto is van gisteren:

gallery_22801_11394_379858.jpg

 

Ze zien er nu weer gezond uit en groeien snel, als het zo doorgaat ga ik volgende week bloeien.

Hier nog wat foto's van vanmiddag:

 

gallery_22801_11394_52425.jpg

 

gallery_22801_11394_1423723.jpg

 

gallery_22801_11394_726299.jpg

 

Verder niet echt veel meer te melden.

Dussee.. dit was het :spliff:

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staan ze er nu bij ?

 

Zien er niet echt florisant uit op de laatste foto`s

 

hoop voor je dat het goed komt

;)

 

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 34

@Elmo2007

Het gaat nu goed hoor, heb net even 2 fotos geschoten.

 

Heb ook niet veel te melden, dus hier de foto's <_<

 

gallery_22801_11394_555447.jpg

 

gallery_22801_11394_2277438.jpg

 

Er komen overal al zij vertakkingen en zie met de dag verschil!

Voor de rest zijn er geen gele bladeren meer ( alleen onderaan, maja spreekt voor zich. Ze zijn mooi groen geworden.

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...