Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jack Cheddar

mannelijk of vrouwelijk

Recommended Posts

Zoals hierboven al ergens staat, ik begin stilletjes het geslacht van mn plantjes te zien. Ze staan ongeveer een 45 dagen, maar ik weet bij sommige toch nog niet zeker of het mannetjes zijn of niet.

 

Eerst en vooral: het gaat om Jack Cheddar, niet gefeminiseerde zaadjes. Ik heb ze in heel goede omstandigheden laten ontkiemen, en ze zien er ondertussen allemaal goed uit. Ze hebben allemaal veel vertakkingen, genoeg blaadjes, ik zou qua opbouw van de plant niet zeggen dat er een mannetje zou bij zitten. MAAR als ik dan eens goed tussen de oksels kijk, zie ik precies toch 3 bolletjes, wat het begin zou kunnen zijn van zaadjes...

 

Ik geef jullie er foto's bij, zodat jullie je mening of gedacht erover ook kunnen zeggen.

Thanksssssssss

 

 

 

hier zie je mss zo die drie 'bolletjes', ik twijfel erover ...

jackchedmanfro.jpg

 

dit zijn de plantjes, duidelijk veel vertakkingen... zou het raar vinden moest er een mannetje bij zitten, maar daar kunne jullie me wss meer over vertellen..

Foto

Foto

Foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenste foto is volgens mij duidelijk een man.

Of herma ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1e foto is een man, duidelijk.

Van vroeger weet ik dat de mooiste, snelst groeiende planten vaak mannetjes bleken te zijn helaas.

 

*In dit stadium voor bloemvorming kun je het geslacht bepalen door precies op die plek(1e foto) te kijken, naar de sprietjes die uit de stam komen.

Bij een mannetje komt een enkele spriet en bij een vrouwtje een dubbele als ik me goed herinner. (ik zou 't effe moeten checken, is al lang geleden dak zaadjes heb ontkiemd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bytheway: ze staan al 45 dagen? Hoeveel dagen op 12u dan?? Ik zie erg weinig bloeiverschijnselen nl :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou het raar vinden moest er een mannetje bij zitten, maar daar kunne jullie me wss meer over vertellen..

De plantopbouw zegt niet alles hoor. Phenoverschillen hebben vaak meer invloed dan het geslacht. Ik denk ook dat het een mannetje is, maar laat 'm nog een paar dagen staan, dan weet je het zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is geen fem zaad dus volgens mij gewoon mannetje..

 

Grtz. GP

 

regulier zaad kan gewoon herma geven hoor... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenste plaatje is een man of een herma.

 

de planten daaronder zijn weer terug in de groei gegaan oftewel staan te reveggen, veel te veel blad ik herken het maar al te goed, waarschijnlijk hier en daar ook wat 3 vingerig blad ? is je tentje wel helemaal lichtdicht? staat de tent in een ruimte waar licht is in de donkerperiode ? dan komt er waarschijnlijk licht door je ventilatie roosters. oplossing hiervoor is de roosters dichtgooien en geforceerd lucht toevoegen, dit kan al met een 100 mm buisventilator van de gamma van 19,95 en een stukje combiduct.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bytheway: ze staan al 45 dagen? Hoeveel dagen op 12u dan?? Ik zie erg weinig bloeiverschijnselen nl :D

 

heb ze van in't begin 12-12 gezet, vandaar dat er nog niet te veel bloeiverschijnselen zijn. Ik moet wel zeggen, de laatste week zijn ze fel aant het groeien en begint alles een beetje sneller en feller te groeien.

 

De plantopbouw zegt niet alles hoor. Phenoverschillen hebben vaak meer invloed dan het geslacht. Ik denk ook dat het een mannetje is, maar laat 'm nog een paar dagen staan, dan weet je het zeker.

 

ja, ik ga hem nog een paar dagen laten staan, maximum 2 denk ik.. Ben vanochtend nog eens gaan kijken, en het lijkt me ook inderdaad een mannetje . dacht ook eerst aan herma.

 

misschien dat hij door stress tweeslachtig is geworden ofzo. mn lamp was namelijk op één nacht, denk zo'n anderhalve week geleden, 's nachts kapot gesprongen. Was helemaal doorbrand, geen idee hoe het kwam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

45 dagen en geen bloeiverschijnselen EN DIRECT 12/12........

 

Denk dat er iets mis is hier....

 

Mijn dames vertonen al bloei vanaf week 3 direct 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites
Best wat foto's met het licht uit, valt er makkelijker te zien..

 

Best is, de foto's in zijn wf album plaatsen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je na twee weken van 12u donker nog geen sprietjes ziet dan klopt er iets niet vriend, ik denk dat je hok heel slecht verduisterd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je na twee weken van 12u donker nog geen sprietjes ziet dan klopt er iets niet vriend, ik denk dat je hok heel slecht verduisterd is.

 

Dat klopt niet helemaal, De plant moet eerst geslachtsrijp of "volwassen worden" voordat zij bloeiverschijnselen vertoond. Dit kan langer dan 2 weken duren vanaf het zaadje, dus kan het ook langer dan 2 weken duren voordat je witte haartjes ziet.

 

Bij mij duurt het altijd iets van 5 weken, maar dat komt volgens mij omdat ik geen wortelstimulators of dergelijke gebruik dus ze groeien in het begin heeeeel traag, pas als ze genoeg wortels hebben en de gang er wat in komt zie ik de eerste witte haartjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat klopt niet helemaal, De plant moet eerst geslachtsrijp of "volwassen worden" voordat zij bloeiverschijnselen vertoond. Dit kan langer dan 2 weken duren vanaf het zaadje, dus kan het ook langer dan 2 weken duren voordat je witte haartjes ziet.

 

Bij mij duurt het altijd iets van 5 weken, maar dat komt volgens mij omdat ik geen wortelstimulators of dergelijke gebruik dus ze groeien in het begin heeeeel traag, pas als ze genoeg wortels hebben en de gang er wat in komt zie ik de eerste witte haartjes.

 

denk dat dat bij mij ook het geval is. ze zijn traag op gang gekomen, en nu ze genoeg zijn ontwikkeld, beginnen ze stilletjes aan goed te ontwikkelen ( haartjes zijn duidelijk zichtbaar). heb ondertussen 2 mannetjes eruit gegooid. jammer, maar zoveel te meer plaats voor de anderen. Aan de tent kan het niet echt liggen, die is donker genoeg, misschien wel aan de luchttoevoer, want een echte toevoer heb ik niet, beter voor de volgende kweek mij wel zo iets aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aan de tent kan het niet echt liggen, die is donker genoeg, misschien wel aan de luchttoevoer, want een echte toevoer heb ik niet, beter voor de volgende kweek mij wel zo iets aanschaffen.

 

Wat ik zelf gemerkt heb is dat de temperatuur een grote invloed heeft. In de zomer was het gemiddeld 26 graden in mijn hokje en toen groeiden de plantjes als kool.

Nu in de winter is het gemiddeld rond de 20 in mijn hokje en komen ze heel moeilijk op gang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...