Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bennerd

5x royal automatic in tent + vraag

Recommended Posts

Hoi

 

Ik heb me onlangs zo'n darkroom tent gekocht van 100x100x200 (met een 400w lampje) en alles ervan gemonteerd zoals ik denk dat et moet, alleen heb ik nog enkele vraagjes over de elektronica om te weten of alles op de juiste manier is geinstallleerd zodat mun huis niet in vlammen opgaat.

Ook heb ik een vriend die me zegt dat ik hierbij nog een relais en een zekering nodig heb, of zit dat in dat witte zware blokje gemonteerd?

 

Enkele foto's:

 

(Filter en fan zijn aangesloten ondertussen)

12122010289.jpg

12122010290.jpg

12122010291.jpg

12122010292c.jpg

12122010293.jpg

12122010294.jpg

Timer zou dan een stopcontact ingaan.. Kan deze timer dit nu aan of heb je toch relais/zekering of watdanook nodig om DEZE setup veilig te stellen?

 

Een ander probleem is ook dat de afzuiging een beetje veel lawaai maakt, in elk geval toch te veel om in de kamer ernaast te kunnen slapen. Zou een kast errond bouwen (genoeg) helpen?Een andere optie is om de tent in het tuinhuis te zettn, maar daar zal het waarschijnlijk té koud worden deze winter? (lichtschema 18/6 (20/6 en/of 16/8)) Of blijft het warm genoeg door de lamp en tentje? (dan ook ingebouwd in soort van kastje..)

 

Vanaf ik antwoord heb op deze vragen zodat ik zeker weet dat alles goed is kan 'k eraan beginnen, want mijn handjes beginnen te kriebelen en mijn 5 royal automatics zijn al aan het ontkiemen

 

Groeten Bennerd

Edited by Bennerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

leuke autoflowers, maar waarom heb je geen addereindhulzen ??

en geen schakelkast...

en dat witte blokje, moet je wel even ergens anders op zetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweektent :lol: .toevallig want ik was 5min geleden juist naar dezelfde tent aan het kijken op site van de heksenketel .ben aan het twijfelen om er ook 1 aan te schaffen,maar met dat ik op de zolder al een hele installatie heb.volgens mij ziet er alles goed uit hoor,alles mooi aangesloten enzo,enja voor je afzuiging,kijk eens rond voor een demper ofzo.heb er een paar zien staan op de site van de alien.alvast veel succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bedrading naar de vsa is slecht aangesloten, het hele spul maakt nu al bijna sluiting !!!!!!

 

1. Gebruik adereindhulzen !

2. Je mist een relais, of kant en klare schakelkast

3. aarde van je kap is niet aangesloten

4. de draden die van de vsa naar de lamp lopen moeten omgedraaid worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie kweektent :lol: .toevallig want ik was 5min geleden juist naar dezelfde tent aan het kijken op site van de heksenketel .ben aan het twijfelen om er ook 1 aan te schaffen,maar met dat ik op de zolder al een hele installatie heb.volgens mij ziet er alles goed uit hoor,alles mooi aangesloten enzo,enja voor je afzuiging,kijk eens rond voor een demper ofzo.heb er een paar zien staan op de site van de alien.alvast veel succes :D

deze komt ook van heksenketel ;)

Edited by Bennerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

5- foto´s gelive in de wf albums

 

ga je volgen dude

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey

leuke autoflowers, maar waarom heb je geen addereindhulzen ??

en geen schakelkast...

en dat witte blokje, moet je wel even ergens anders op zetten!

adereindhulzen?en een schakel kast is toch niet echt nodig??gewoon maken dat je condensator en elektronica enzo op veilige hoogte of plaats staat.en dat al je bekabeling goed aangesloten is?check of je vijzen goed ingedraaid zijn,niet te heel hard maar gewoon hard,en trek lichtjes aan je draad uiteinden,om te zien of alles vast zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je toch bezig bent, kijk ook even of de bescherming bij je lamp goed de draden afdekt

 

Ik denk niet dat je hier op zit te wachten.

med_gallery_9381_2898_596293.jpg

 

 

 

adereindhulzen?en een schakel kast is toch niet echt nodig??

Ben jij wel goed ???,.....Juist geen relais gebruiken geeft de grootste kans om brand te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adereindhulzen?en een schakel kast is toch niet echt nodig??gewoon maken dat je condensator en elektronica enzo op veilige hoogte of plaats staat.en dat al je bekabeling goed aangesloten is?check of je vijzen goed ingedraaid zijn,niet te heel hard maar gewoon hard,en trek lichtjes aan je draad uiteinden,om te zien of alles vast zit

 

 

schei jij maar uit met advies geven ;) ...BBB weet precies waarhij het over heeft :P ....met dit soort advies vinden we jou terug in de nieuwsberichten :D ...en degene die je advies volgen... :lol:

 

rookmelder erbij en een auto-blusser op je vsa... of heb jij een verzekering die uitkeerd bij brand :) ...

maar doe het voor je buren... als je dr zelf niet om geeft... :lol:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juist geen relais gebruiken geeft de grootste kans om brand te krijgen.

Fungeert die timer niet als relais? Of is deze te zwak/te gevaarlijk voor deze setup?

 

 

De bedrading naar de vsa is slecht aangesloten, het hele spul maakt nu al bijna sluiting !!!!!!

 

1. Gebruik adereindhulzen !

2. Je mist een relais

3. aarde van je kap is niet aangesloten

4. de draden die van de vsa naar de lamp lopen moeten omgedraaid worden.

 

Thanks voor antwoord, daarom dat 'k het even vraag...

 

1. Zal 'k voor kijken, echt zo nodig?!

2. Zal 'k ook voor kijken, maar aangezien ik hier écht niks van ken waarop moet ik letten?

3. Aarde aan lampenkam moet onder het vijsje aan de lamp neem ik aan, bij de vsa klopt het voor de rest?

4. De draden van lamp & vsa zitten toch juist?

 

--

Buiten teveel lawaai zou alles dan in orde moeten zijn?

Edited by Bennerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

een voorbeeld dan maar, maar inplaats van het relais zou ik een schakelkast kopen, omdat je zo te zien weinig electro kennis beheert.

gallery_13095_9012_1003801.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n ding, leuke is je hebt zo ook met kachel aansluiting, die springt dan aan als de lampen uit staan.

 

b_2495.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Ja 'k ken inderdaad weinig van electro, maar wil het toch veilig houden, daarom dat 'k eens hier post!

 

 

Kan er nu iemand correct en precies antwoorden wat er allemaal ontbreekt?

Als ik correct lees heb ik alleen een relais nodig? (zoals op foto van cannabizzniss) Zoja 'welke' relais?

 

Heb ik nog een zekering nodig of is relais voldoende?

Share this post


Link to post
Share on other sites
De bedrading naar de vsa is slecht aangesloten, het hele spul maakt nu al bijna sluiting !!!!!!

 

1. Gebruik adereindhulzen !

2. Je mist een relais, of kant en klare schakelkast

3. aarde van je kap is niet aangesloten

4. de draden die van de vsa naar de lamp lopen moeten omgedraaid worden.

niet duidelijk :D :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bennerd,

 

Graag wil ik je verzoeken om je foto's naar een WF-album hier te uploaden.

Dit om te voorkomen,dat na korte tijd de foto's ineens weg zijn en er een leeg en nutteloos topics ontstaat,zou zonde zijn toch?

Tevens is de laadtijd van vele sites verschrikkelijk, zodat een pagina laden op wf hierdoor ook de nodig tijd gaat vergen.

 

Hier kan je lezen hoe je foto's in een wietforum album te plaatsen en te posten.

 

Alvast vriendelijk bedankt.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Bennerd,

Ga er van uit dat de mensen hier je aardig vinden en je graag een lang leven gunnen.

De adviezen die ik hier lees zijn echt niet uit de lucht komen vallen en kunnen je een hoop ellende besparen. Zelfs al is de kans niet altijd heel groot dat de boel in de brand gaat, ALS het gebeurt is er geen verzekering die uitbetaalt. Zelfs bij een huurhuis zul je nog voor de kosten van de herbouw opdraaien, als je het tenminste overleeft. En ja, je mist een deugdelijke schakelkast )voi of davin o.i.d., Ik zie een aarde draad los hangen )niet prettig als je eens met je hoofd tegen de kap komt en er is nog een ander kleinigheidje mis. Je de kabel naar je fitting heeft geen trek-ontlasting. Het is eigenlijk allemaal al genoemd, maar kijk zelf nog even goed naar de dingen die wij op de foto´s misschien niet kunnen zien. ´t is niet zo ingewikkeld en vooral gezond verstand. En dat heb je genoeg want daarom ben je gelukkig hiermee op het forum gekomen.

De meeste dingen die ik hier lees kosten weinig tot niets, daarvoor ga je huis en haard, of zelfs je leven toch niet riskeren?

Ik zou zeggen... Voel je niet aangevallen, lees aandachtig en leef lang en gelukkig met een reeks van geweldige kweekjes,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook heel erg blij dat iedereen mij hier wil helpen en ook om die reden kwam ik hier op et forum vragen of alles goed zit. Wat dus blijkbaar niet et geval was.

Ik kom hier omdat ik weet dat er hier 'pro's' zitten, die er echt wel heel erg veel van afweten.

Ik lees veel, en leer ook erg veel bij. En ik heb graag kritiek, want das de enige manier die mij zal helpen om dit tot een goed einde te brengen en te blijvn doen, dus iedereen al vast bedankt Morgen ga ik zo'n schakeldinges gaan kopen, en zet er dan nog wel een foto op, en als jullie dan zeggn dat et good to go is, ga ik van start.

De zaadjes liggn toch nog steeds veranderloos onder de vochtige watjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
een voorbeeld dan maar, maar inplaats van het relais zou ik een schakelkast kopen, omdat je zo te zien weinig electro kennis beheert.

gallery_13095_9012_1003801.jpg

Leuk komt mijn schakelbordje weer eens voorbij waaien :D

Het is een simpel maar prima werkend schakelbordje, hij is nu wel iets anders omdat ik een andere fancontroller heb en het bordje is gezekerd met een 10amp zekeringautomaat.

 

Maar effe on-topic: Mooi tentje en spulletjes maar je moet nog wel even het een en ander doen. ;)

Zoals de andere zeggen: een relais aanschaffen of een relaisschakelkast ophangen, adereindhulzen gebruiken, een blussertje is ook een leuke optie maar als je je spullen goed hebt aangeloten en hebt gezekerd vind ik dat zelf niet zo nodig... Maar daar zullen de meningen zeker over verschillen hier.

Zou ook effe de lamp anders hangen, lijkt wel of ze aan ijzerdraadjes hangen :lol:

Die oortjes aan je reflectorkap kan je ombuigen en kan je bv schroefoogjes (bv. M4 of M5) of sleutelhangerringetjes door die oortjes kunnen monteren en zo aan de kettinkjes hangen :lol:

Veel succes met je nieuwe hobby, groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Thanks voor de reply,

als ik dus jou bordje zou 'namaken' heb ik alles wat nodig & veilig is. Of zet ik er dan toch nog een zekering achter? (zoja welke?)

Dus relais+zekering | relais | schakelkast zijn de mogelijkheden, is een schakelkast een relais én zekering samen dan? de simpele & veiligste oplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 10amp zekering, denk dat het voor jouw toepassing ook wel voldoende is.

Moet wel zeggen dat mijn schakelbordje zeer basic is en dat er veel betere hier op het forum staan, zie de bouwdoos bij de schakelbord parade :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zekering is volgens mij niet echt noodzakelijk, wel handig voor als er eens wat misgaat, dan zal eerst die van je setup "springen" en niet die in de schakelkast van je woning.

Als je er toch een plaatst zou ik wel eentje van 16A nemen ipv 10A, want de inschakelpiek van een 400watter kan (als ik juist ben) tot zo'n 2800watt oplopen, en een 10A zekering is slechts "gezekerd" tot 2300Watt, eentje van 16A kan een goeie 3600Watt aan.

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een handig schakelkastje is de Davin dv12. In dat ding zit een zekering en een schakelklok en 't is helemaal 'plug en play'. Grtjs, :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd een kant en klaar kastje van davin is een goeie oplossing.

Is 6amp gezekerd gelijk en nee die klapt niet zomaar.

Ik draai er 2x600 watt op en dat kan de zekering makkelijk hebben.

16 amp zekering op je bord is onzin, niet selectief en zal er ook nooit uitklappen, dan gaat alsnog de stop/automaat in je meterkast.

maar een relais zou al afdoende moeten zijn, de how-to van torsti is een mooie, en nog verdelig ook!

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...