Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Yeep,

 

Gisteren alles nog inorde, zet nog een bordje met water in de kas voor de LV dacht ik zo....

 

ik open the gate of green en zie het volgende onder mn 2x55wat Tneonset :

 

gallery_22720_11285_285383.jpg

 

gallery_22720_11285_330702.jpg

 

Allebei mn Automatic Hindu Kush zijn precies geroest of hoe je het ook moet noemen.....

 

 

1 staat op Canna Terra Prof. en de ander staat op Canna Terra Prof. Plus ....Beide in aparte 11L pot

Zijn 1week en 4dagen oud, dus er zit nog geen extra voeding in het spel. Na 1 week pas water gegeven PH 7.9 ( kraantjeswater )

 

En ik zat het volgende te denken :

 

- Te sterke grond? ( vorige ronde geen probleem gehad op de gewone canna terra prof )

- Te hoge PH water? ( Na 1 waterbeurt al zo???!!! ;) )

- Te hoge LV? ( 1 bordje water.... hmmm helpt dat ECHT wel infeite ? ;) )

 

 

Ik weet het nu ff niet meer... wat denken jullie hiervan ???

 

en dit alles in omgeslagen in mss ng geen 24u.... ;)

 

 

:lol: :D ;) :) :no

 

GREEETZ :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zow, dat is vervelend snel gegaan zeg. Ik kan maar 1 ding bedenken : net te laat met water geven.

 

Of ik het bij het rechte eind heb is twijfelachtig, planten in die fase heb ik nog nooit droog laten lopen maar iets anders kan ik zo niet bedenken met de factoren die jij aandraagt.

 

Snel opnieuw beginnen en hopelijk meer succes

gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen te sterke aarde. Al lijkt het me stug omdat ze er al een wek in staan. Die pH moet op nieuwe aarde makkelijk kunnen.

 

Of was de aarde al eerder gebruikt? Waar had je ze eerst in staan? Welke potmaat had je in de voorgroei? Bij het overpotten heb je geen water gegeven?

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Plonz : Dit is idd veel te snel gebeurd! gisteren alles nog mooi rechtop blaadjes mooi groen dan vandaag boven getoonde beelden ;) Nuja laatste zaadje ligt te ontkiemen... Valt er nog iets te redden denkje ? Wanneer kan je zeggen dat het kalf verdronken is?

 

@Emtee : Beide aardes zijn vers. Zaadjes werden meteen in 11L potten gezaaid. Na 1 week van bovenaf bewaterd en van onder.

 

Heb reeds 1 automatic hindu kush kunnen oogsten onder 4x23watt Spaarlampen op Canna Terra Prof. aarde 4L pot.

 

Enigste verschil nu is grotere potten en 2x55wat Tneon set erboven, alles voor een betere start infeite.... :s

 

Daarom dat ik nu ff niet weet hoe het komt....

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik denk dat ze te droog en te warm hebben gestaan.

Jammer.

Groet.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je water op je blad gemorst/gegoten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja peperfreak heeft denk ik wel een punt met dat te laat water geven. vaak staan planten er hardstikke mooi bij als ze NET genoeg water hebben, bij NET NIET is het snel afgelopen. laatst was er ergens een discussie over of je nu beter op een klein potje of meteen in een grote pot kunt kweken als je met zaad werkt. hmm als je op een klein potje was gestart had je de waterhuishouding beter in de gaten kunnen houden. klein potje is veel en veel makkelijker. te warm staan lijkt me overigens haast onmogelijk met t-neon erboven..

 

het kalf is nog niet verdronken want in het midden is het nog steeds groen.. gewoon beter opletten dan komt 't wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je had ze beter wat water kunnen geven, een bordje voor lv heeft bij zaailingen weinig nut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees, Nu je het woord waterhuishouding laat vallen...

 

Dien je in grotere potten meer water te geven zodat het midden bijvoorbeeld niet uitdroogd , is er dan niet meer kans dat je kleine zaailingen niet verdrinkt... :s daar zat ik wat mee in, kan me ook nogal wel vinden in het watertekort.... nu je zegt dat ze bij net niet nog staan te stralen....

 

nuja 1 ding staat vast dat laatste zaadje pop ik alsnog de grond in zodra die open is :lol:

 

alvast bdankt 4 the quick thinking ;)

 

g r t z

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh ;) ....als je volgende keer eens zaai en stekgrond neemt...dan doe je dat alvast zeker goed.. :lol:

 

inwateren zoals op de zak staat...( geldt voor elke modder)

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja in grotere potten moet je meer water geven, als je aarde droog is, en je geeft alleen bij het zaadje water, dan verspreid het vocht zich naar buiten toe, iets wat je met een klein potje tegengaat omdat het water gewoon niet weg kan. maar als je dan wel genoeg water geeft om alles vochtig te houden, moet je weer oppassen dat je je plantje niet verzuipt. klein potje, dan geef je gewoon 20mL en als dat niet genoeg is nog eens 20mL etc. grote pot heb je het minder goed in de hand. er zijn er die er wel grote successen mee hebben, maar die hebben wellicht wat meer ervaring ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom steek je je zaailingen nu al in zo'n grote pot? Steek die in een klein potje tot hun wortels er helemaal door beginnen te groeien, dan kan je ze zonder problemen overplanten en het gaat je veel aarde en water besparen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze net nog water gegeven zal zien wat het geeft....Denk zelf niet dat ze het zullen redden....

Maar met jullie bedenkingen in het hoofd start ik alvast een nieuwe ronde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BESTE is als de penwortel direct naar onder groeit zonder tegengehouden te worden door de onderkant van een klein potje, maarrr dan moet je dus de waterhuishouding in orde hebben anders gaat het tegen je werken dat je in een grote pot start. met een stek is 't weer een ander verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal bij de dierenwinkel wat vogelhennep...dan kan je oefenen met ontkiemen en de 1e week......scheelt je veel duur zaad.... ;)

 

 

gaf je alweer water :lol: ?...je zit veels te nat denk ik...

 

watergeven bij zaailingen doe ik niet....ik gebruik de planten spuit... :D ( action 0.40 euro)

 

inwateren van stek en zaaigrond av: ( als er niks op de zak staat)

 

gebruik zoveel water dat als je van de aarde een "sneeuwbal" maakt met 2 handen.....

 

als je je vinger erin stopt en de sneeuwbal blijft heel... dan zit je te nat..... ;)

je zit goed als je je vinger in de "sneeuwbal" stopt en hij valt uit elkaar....dan zit je goed :) kwa vocht...

 

succes

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien,te hooge ph,en inderdaad wat te laat water gegeven,kan ook zijn dat er water op de bladeren lag en door de lamp,dat er verbranding ontstaan is,maar dat betwijfel ik wel.het is echt raar,in zo'n korte periode zo'n verandering zeg.echt klote man,maar iemand zei daar trainen met hennepzaad voor vogels???lijkt me geen goed idee.als jij electriciteit wil betalen voor de drol,be my guest.gewoon ervaring opdoen man,ik heb nog al veel boeken gelezen enzo,dat heeft me wel geholpen in het kweken van cannabis.succes vriend.hopelijk heb je meer geluk met de resterende kiemende zaadjes.grtz G

Share this post


Link to post
Share on other sites
te warm staan lijkt me overigens haast onmogelijk met t-neon erboven..

 

Als ze te dicht op de lampen staan (minder dan 10 cm) is het wel degelijk mogelijk dat ze te warm staan. Ik heb net toevallig een 55 watt PLL verwisseld die net uit was en daar brandde ik m'n vingers bijna aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
haal bij de dierenwinkel wat vogelhennep...dan kan je oefenen...scheelt je veel duur zaad.... ;)

 

nee man, dat schiet ook niet op, gewoon met wat goedkope lowrydertjes van deense zaadbank :lol:, of andere goekope autoflowers.

zijn heel makkelijk te kweken, en groeien in alle omstandigheden.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.headsite.com/automatic-hindu-ku...seeds-288-p.asp

 

 

auto hindu kush... 10 zaadjes 42 uk ponden :D ...dan baal je wel hoor ;) ...ik wel tenminste...en dan zou ik eerst een testje doen met... vogelzaad jah...en natuurlijk geen hele kweek... ;)

 

en niet met bermkruid.... :)

 

mja... ik geef toe.. ik ben een vrek ;)

 

gr Carpie

 

ps : jan beton zaailingen geef je geen water ;) ...die sproei je in de aarde naast de zaailing met een planten spuit.....hoeveel heb jij er ontkiemd en op laten groeien :lol: ?

 

te nat en te bemeste aarde zijn de 2 klassieke beginners fouten die je maken kan.... :no

gallery_22583_9927_487262.jpg

 

gallery_22583_9526_1610325.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://froebanken.dcfonline.dk/product_inf...1883b26ca59fc0e

 

10x lowryder 2 voor 6,7 euro ;) en je hebt er nog 10 goede freebees bij voor buiten :lol:

lijkt me toch beter dan elektriciteit te liggen verpillen aan vogelzaadjes... en met een beetje geluk heb je een goed wietje.

Die denen verkopen ze toch aan echte dumpprijzen.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha zoveel reactie had nog niet eens op mn 1ste micro kweekverslag ;) :)

 

ja ik blijf toch het meeste aansluiten bij amnees z'n mening.... met de waterhuishouding

te warm betwijfel ik ook sterk mits er veele andere Tneon gebruikers er die NOG DICHTER opzetten waarschijnlijk...

 

wat betreft het vogelzaad... ;) heb ik een andere oplossing voor, heb ik hier toch wel toevallig geen special kush #1 zaadjes uit een gestresste fem plant....

 

kan ik daar ook mee klooien....

 

Nuja het blijft wel KUT!!!!

 

Minder groene Groeten ... :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ze te dicht op de lampen staan (minder dan 10 cm) is het wel degelijk mogelijk dat ze te warm staan. Ik heb net toevallig een 55 watt PLL verwisseld die net uit was en daar brandde ik m'n vingers bijna aan.

 

had ze een cm boven zaailingen hangen en nergens last van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...