Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

TEST: Phresh filters

Recommended Posts

Idd wie niet waagt wie niet wint.

En aangezien ik toch nog een nieuwe filter moet aanschaffen,

meld ik me ook aan :P voor de filter van 500m3.

 

Deze komt dan in een ruimte te hangen van 1.20mx1.20mx2.00m

De afzuiging is een softbox 500m3 met een 160flens

Het hok is voorzien van 1x 600watt

Met daaronder 4 Hericules en 1 HerijuanaxBigwhite ;)

 

Gr Yogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit gedaan omdat ik mijn cooltubes apart op de afzuiger heb aangesloten.

Zo gaat er dik 250m3 over de tubes heen en zeker 500m3 over mijn ruimte.

Zodoende heb ik zeker genoeg aan een 500m3 filter.

 

de laatse run in mijn testhok heeft bewezen, dat ik de temperatuur stabiel op 27 kan draaien.

En dat met 1200 watt en een relatief kleine afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

filter zag er erg solide uit op je mooie standaard doc :P

succes met de test. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yogi good de voorwaarden lezen he...

 

..Je hebt een afgerond kweekverslag...

 

Er is nog wel eens verwarring over het feit of een filter nou inderdaad 500 kuub doet of dat het nou een filter is die geschikt is voor een 500 kuub ventilator. Daarom vermeldt Phresh beiden. In praktijk is een 750 kuub fan op een 500 kuub filter niet perse een slechte match, integendeel! Voeg een paar meter slang en een bocht toe en de drukval is al zo hoog dat voluit draaiend de fan nauwelijks boven die 500 kuub komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens wazzup.

 

Door de druk verlies van je bochten en filter, onstaat er een flinke drukdaling.

Dusdanig dat je eveneens ook wel eens niet, aan de cappaciteit kan komen die door de producent is vermeld.

 

Zelf ben ik dagelijks met dit soort dingen bezig( ventilatiesystemen,klimaat beheersing etc)

En ik kan er ook vaak niet bij dat er bijvoorbeeld voor een 1x600watt lamp even vermeld wordt dat je zeker MINIMAAL 300m3 nodig heb o.i.d

Dit hangt af van vele factoren zoals kanaal dimensionering, omgevingstemperatuur, infiltratie, aantal benodigde luchtverversingen, m3 inhoud etc.

 

Zo durf ik ook gerust met een 500m3 afzuiger 1800watt verlichting ,optimaal op peil te houden.

Dit alles is zeker afhankelijk van de gewenste onderdruk, toevoer cappaciteit, aanvoer temperatuur en nog veel meer ;)

 

 

Maar om een drukverlies van 250m3 te verkrijgen op een 750m3 kistje heb je heel wat bochten nodig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil mij hierbij aanmelden voor de test.

 

ik heb een 480m3 prima klima afzuiger, verder kweek ik met 1x 600 watt en mijn LV is goed onder controle.

ik maak nu zelf gebruik van een rhino 500m3 filter.

na 2 rondes heb ik met mijn neus in de luchtstroom van mijn huidige filter gehangen en die was nogal muf!

geen wietlucht ofzo maar toch best een apart luchtje.

 

ik ga morgen beginnen met een nieuw kweekverslag dus daar kan ik eventueel mooi het filter bij betrekken.

 

voor meer info geef maar een gil ;)

 

groeten, panjaabie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

te lui om de gevraagde gegevens te posten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor vrijwel alle (reguliere) afzuigers zijn drukval tabellen beschikbaar. Tenzij je een speciale hogedruk fan gaat gebruiken is de aanbevolen ventilatormaat correct. Veel bochten, slecht uitgerekte slangen, een te hoge luchtsnelheid etc. zorgt voor veel drukval.

 

Een filter heeft bij zijn maximale capaciteit zo tussen de 130 en 180 pa drukval Tim. Kijk eens naar een flinke 160mm fan, zoals de Ruck 160 LS: bij 124 Pa doet die nog maar 500 kuub.

post-5211-1291573368_thumb.jpg

 

Wil je nog meer druk dan zit je al aan een 200mm fan.

 

Dit zijn normale tweepolige motoren. Vierpolige motoren bouwen in die capaciteit nog iets minder druk op. Uitzondering zijn de etaline fans die wat meer druk opbouwen (en ook wat meer geluid maken!): Deze hebben met 180 pa nog steeds een capaciteit van 600 kuub maar dan zit je ook al aan de 200mm flens. Nee, het advies voor de fan dat klopt wel hoor! Een te grote fan op die flensmaat lijkt me een uitdaging ;).

 

alleen volledige aanmeldingen worden serieus overwogen, dus vermeld gewoon in je antwoord wat we graag willen weten, zo ingewikkeld is dat toch niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Ruck ETA-line 4250 heb ik nog liggen ;)

Deze ligt hier ook wegens het feit dat het bijna op een luchtvaartbasis leek als ze op vol vermogen draait.

pff wat een ZUIGERS ZIJN DAT :P IEMAND TESTEN :) ( WEL DIEN JE DAN TE KWEKEN IN EEN BUNKER)

 

Een te grote fan op die flensmaat lijkt me een uitdaging wink.gif.

 

Daar ga ik in mee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het met het stoffilter ?

Zijn hier nog verbeteringen in, gezien ik me toch vaak irriteer aan de slechte kwaliteiten van me huidige filters,

of zit er een reserve filter bij, wat tevens wel verdomd makkelijk zou zijn.

 

Echter vind ik de stoffilters op me carbon filters( klittenband) nog steeds de meest fijne filters,

die kan ik nog een aantal keer uitwassen, en makkelijk terug plaatsen,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een derde vernieuwing misschien wel een opvoedkundige maatregel van Phresh: Ze leveren bij elk filter twéé stoffilters. Deze kunnen eenvoudig met klittenband over de lengte worden opengemaakt en verwijderd, zodat je zelfs in staat bent om een hangend filter wat simpeler van een schoon stoffilter te voorzien, terwijl je voor de andere rustig de tijd hebt om hem in de week te leggen.
;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

o my god :lol:

 

dat ik dit over het hoofd heb gezien ;)

 

2e filter, klittenband pff wat wil je nog meer ? ;)

LEIPE SHIT OUWE.

 

 

al mijn wensen komen uit bij dit filter :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, lekkere blunder van mij weer trouwens... het 160x500 filter heet de Phresh 1000 - want de maximaal aanbevolen capaciteit is 750 m3/h ;)

 

Korton, die capaciteit is zeer ruimbemeten wat betekent dat je bij de gemiddelde fan een mooie lage drukval hebt. Hij gaat er ook, in een iets grotere versie, in een 200mm komen. Bij Phresh is dat nooit een kwestie van alleen een andere flens en dezelfde binnenmaat: de flensmaat is door de constructie van de filter altijd de binnenmaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 160x500 kan dus mooi op een 750 m3 ;)

 

Wie heeft er een......

 

Ow ikkuh :lol: :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe en wie oh wie heeft er een en doet nog géén test! Niet allemaal tegelijkertijd jongens...

 

Voorlopig nog niemand beschikbaar met een flinke 160mm afzuiger? Dat verbaast me een beetje :lol:

 

Voor de grote filter verbaast het me nog meer, da's toch best een flink ding... We verlengen de inschrijftermijn met een in ieder geval dit weekend!

 

Dus..

 

- afgerond kweekverslag

- ervaring met een soortgelijke maat filter is meegenomen

- Liefst iemand die nog niet aan het testen is, nog nooit iets getest heeft of er altijd net naast heeft gegrepen :D

 

Wie maakt me los ;)

 

(crisis? hoezo crisis?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we een echt tekort aan testers hebben zie ik niet in dat de filtertest niet in kombinatie kan met een andere test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vindt ik ook....

 

Ik heb plek voor alle maten van presh, hoe mooi wil je het hebben

Haha....

Zodoende kun je wel opzoek gaan eventuele perfecte combo"s....

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd doc

ken de kleinste wel gebruiken :D

ken de tent gewoon n jaar blijven tsaan :lol:

 

ik hoor t wel

moet gaan bouwen nu

 

tot laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu een 1000m³ carboriginal met 1500m³ boxafzuiger gedimd met variac,inlaten zijn passief.

Flens van afzuiger is 250 maar ik heb een verloop naar 200 vanwege zelfgemaakte 200flens in mijn dr120 tentje,ik moet dus wel van 160 naar 200 :D

 

De reden van overcapaciteit is dat ik stil kan draaien met een variac en ik in de toekomst niet meteen tekort kom :lol:

Met een 500m³ carborginal kwam ik te kort,binnen een jaar geurlekken,heb het liefst zo klein mogelijk iets in me tent hangen dus ben benieuwd naar Phresh.

Het wordt een duurtest om te kijken hoelang ik geurvrij blijf,ik hoop twee jaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En. En. Wie is gelukkige

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja Tim je bent de enige met een 160mm flens en geschikte ventilator, dus de Phresh 1000 is voor jou. Maak er wat moois van. :lol:

 

Aangezien er niemand heeft gereageerd op de Phresh 2500 breiden we de inschrijftermijn nog wat uit en vergroten we de keuze:

 

Je kunt nu zelf kiezen uit:

Phresh 500 - 125x500

Phresh 1500 - 200x750

Phresh 2500 - 250 x 1000

 

Dus vanaf hier weer gaarne een voorstel voor één van deze specifieke filters. We verwachten wel een geschikte fan (juiste flensmaat en capaciteit), dus voor de Phresh 500 125mm/max 500 m3/h, voor de Phresh 1500 200mm/max 1500 m3/h en de Phresh 2500 250mm/max 2500 m3/h. Ietsje eronder is natuurlijk ook goed.

 

De inschrijving is weer helemaal open dus, nieuwe ronde, nieuwe kansen voor iedereen (behalve voor Tim :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan ga ik voor de presh 500 m3<

gaat gebeuren in eent tentje secret jardin 80, met een 400 watt erin.

afzuiging 425m3 filter 350m3, hoop dat een iets grotere filter geen probleem is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja dan wil ik wel de kleinste testen in mn eigen hokkie

2 meter hoog x 150 breed x 98 diep

zit n trac d3 fancontrol in van itho en n afzuiger met flens 150 mm met 420m3

 

deze hoeft er nog niet uit maar wil m er wel uyithalen voor de test

1 jam gaat de schaar erin en zal er weer wat verbouwd worden in de kast

dus als t mag :D

 

is dan geen 2 in 1 test

2 test op verschillende lokaties :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt een fris hokje :D

 

De Phat filter Is inmiddels nu even verplaatst naar de zijwand van de ruimte, gezien ik merkte dat er teveel koude lucht over de bodem circuleerde. Nu zit de aanvoer bovenin en zodoende wordt de koude invals lucht voorverwarmd door de lampen en rechtstreeks naar onder afgezogen..

 

Hoe raar het ook klinkt, de temperatuur is nu iets beter te regelen en de dames hebben het het voortreffelijk naar hun zin.

 

Dus ik ben nu benieuwd wat de PRESH filter nu voor een verbetering hier aan gaat toevoegen.

Gezien de weerstands factor nu iets lager zal zijn i.p.v een 500m3 filter.

 

Dit zal resulteren in een nog betere klimaat sturing En dit met een filter die `VEEL` mooier is afgewerkt dan de phat filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi ding! die wil ik zeker wel proberen.

 

2 vierkante meter

2 x 600 watt

passieve inlaat

1500kuub afzuiger flens 200 (zie foto)

med_gallery_28408_11081_635395.jpg

filter:

med_gallery_28408_11081_1740126.jpg

 

kom ik ervoor in aanmerking? qua flensmaar en oppervlakte?

 

gr.

de ouwe ketser

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...