Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EmTee

Hydro-clay-cocos-grow in IntNano (Goldlabel Test)

Recommended Posts

@ go2hell

Ach ja, een beetje nieuwsgierige kijkers trekken kan nooit kwaad he?

 

@ Torsti

Weekend? Ach, was het maar zo ver. De planten voorin (onder de 2 x 36 watt Tneon) hadden inderdaad nog flink wat witte haren, achterin waren ze echt helemaal klaar. Zoveel herfst heb ik nog niet eerder in de tent gehad. En toen ik op 2 plekken een bruinig blaadje in de toppen vond dacht ik: ze gaan om! Gelukkig geen rot gevonden!

 

@ All

Natgewicht ... onze hypermoderne digitale keukenweegschaal :D Gaf aan: exact 750 gram nat. Dus als het resultaat zo'n 20% is, dan houd ik 150 gram over!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik help het je hopen :tu

 

 

 

 

Gefeliciteerd alvast :D

 

 

 

Grtz

 

 

Je kleine rooie forum verveeltje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb weinig te melden aangezien ik het drogen heb uitbesteed aan een ander forumlid. Maar ik kreeg te horen dat het erg goed ging!

 

Wel heb ik vanavond de tent schoongemaakt. Hier de cocos uit de potjes ... volgens mij hadden ze wel genoeg wortels ;) :

gallery_18397_11216_950157.jpg

 

De plant rechts voor had de minste wortels (en ook de minste toppen). Het klei-cocos-mengsel is met wortels en al op de aarde-verzamel-hoop voor de buitenkweek gegaan. Heb er nog genoeg van staan en zo niet ... voor dat geld ga je het spul niet sorteren en schoonmaken.

 

Wat me op viel was dat het cocos mengsel nog steeds erg nat was. Ook al is na het kappen het eb en vloed systeem is uitgezet. Wateren ga ik voortaan dus nog maar 1 keer per dag doen als ze 1 uur wakker zijn. Dat moet genoeg zijn.

 

Verder was de boel zo weer aan kant. Zo handig dat die tent helemaal uit elkaar geritst kan worden! Even met dettol, 2 keer nasoppen met water en alles staat weer klaar voor de volgende ronde. Scheelt trouwens ook dat je van die cocos geen vieze handen krijgt :D

 

Ook had ik nog even een helder moment. De 2 x 75 watt Tneon is met fan eigenlijk net iets te breed voor de tent. Is? Nee, was! Met een goede keukenschaar :rolleyes: de reflector zo hophop 3 a 4 cm ingekort. En passen dat ie nu doet! :D

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met het geslaagde oogst EmpTy (slaat op je tentje) :nerd

Nu maar afwachten tot alles droog is en dan maar smoken tot je er bij neer valt :P

 

Ik wil wel een goed en duidelijk rookverslag hiervan lezen he!?

 

p.s. nu deed ik de BUMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd spannend om te wachten op het resultaat. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 1 nachtje geduld, het is namelijk al droog. Morgenavond foto's van het knippen en natuurlijk het eindgewicht!

 

Rookverslagen ben ik geen held in, maar ik weet mensen die dat wel zijn :nerd

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ emtee

 

ben benieuwt wat het eind gewicht zal zijn ,

en hoor ik daar een stikie verslagje aankomen? :nerd

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

Het is klaaarrr :nerd

 

gallery_18397_11216_1177201.jpg

gallery_18397_11216_138345.jpg

 

En laat de beste man nou een pc-microscoop-ding hebben :P

gallery_18397_11216_40688.jpg

gallery_18397_11216_113143.jpg

 

@ Sannie

gallery_18397_11216_509148.jpg

gallery_18397_11216_207463.jpg

Toch aardig wat bananen en ook al her en der beginnende zaadvorming. Is niet de eerste keer dat ik hoor over bananen in de shackzilla. Misschien iets om rekening mee te houden bij een volgende batch.

 

Gewicht

Oh ja, gewicht he?

 

Voor de knip- en scheerbeurt:

gallery_18397_11216_461231.jpg

 

Daar ging vanaf: 17 gram takken

gallery_18397_11216_417338.jpg

 

En 9 gram knipsels:

gallery_18397_11216_416538.jpg

 

En er bleef over ...

gallery_18397_11216_430751.jpg

3 potten vol!

 

144 grammmetjes

 

 

To do:

Evaluatie van tent, medium, voeding, etc

 

Fijn wietkend!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes netjes netjes!

Geniet er van en succes met evalueren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de "evaluatie" van de toppen wordt zeker wel plezierig :nerd

Lekkere toppen en mooie opbrengst, vooral voor een eerste hydro-ronde :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

en het rendement is? :P

Dat is toch het belangrijkste, naast kwaliteit en smaak.

 

Well done! :nerd

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gedaan EmTee :nerd

 

De trichomen lijken op de microscoop foto nog wat helder ,of ligt dat aan mij :o

 

Is in iedergeval een hele mooie ronde geweest :P

:lol:

 

 

 

 

 

Have fun

 

Curing and smoking :)

 

 

 

Grtz Elmo

 

Edit : Ja hoeveel is het nou ?

 

 

9 gram takjes is niet alles toch .. :lol:

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed gedaan hoor Emtee,

 

jammer van de banaatjes, maar wat doe je eraan he.

 

ach en wat maakt het eindgewicht uit toch. Hmmm ik ben er toch stiekum wel benieuwd naar.

maak jij even iedereen lekker nieuwsgierig. :nerd

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stelletje blinde flikkers... Oh nee, blinde vinken was het :nerd

Kijk eens goed naar een zwart balkje in zijn post, en selecteer die met je muis :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MarkZ,

zou het misschien om iets anders gaan?

Het resultaat is bekent, maar het rendement niet!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

:nerd

Welk rendement dan? Gram per watt en Doc's formule zijn toch te berekenen nu?

Ik ben vast niet meer helder na deze vermoeiende week :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik was er weer ff. Tentamens, werken, vakantievoorbereidingen, druk druk drugs ....

 

@ Torsti

Het rendement, dat ga ik natuurlijk nog op alle mogelijke manieren berekenen. Over 2 weken ....

 

@ Elmo2007

Het was dus 144 gram. De 'droger' keek mee op de microscoop en we kwamen op zo'n 20 a 25 % amber. Op de microscoop beelden is het minder, maar dat waren de torentjes. Die foto's waren het mooist :)

 

@ All

Bedankt voor de complimenten. :P Ben ook erg content over het resultaat. Wel teleurgesteld dat sommige mensen een "spoiler" niet kennen.

 

Van de beste man van de drooglocatie en de kniphulp kreeg ik volgende reactie:

trouwens goed te paffen je wordt heen en weer geslingert tussen actief en knetterstoned....

en geen hoestbuien!!

 

We hebben het hier over een erg doorgwinterde blower, dus ik vind het een groot compliment.

 

Na mijn vakantie komt de afronding (en begint het buiten spelen :) ) Net nog van een goede kerel 10 henkes lolland zaden gehad, nu nog een plaatsje in het wild vinden. Verder uiteraard links en rechts nog wat ADH's.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie hydro ronde heb je gedraaid. :P

Ga je nog wat verder doorkweken op deze manier??

Share this post


Link to post
Share on other sites

He die Doc,

 

had je reactie helemaal gemist. Ja, ik ga zeker door op deze manier! Het resultaat, het gemak, het medium ....

 

Sterker nog, de volgende ronde draait alweer. Alleen, mijn ouders vonden het nodig om de hele familie uit te nodigen voor een weekje weg, dus ik hoop maar dat de pH enigszins stabiel blijft en de dames nog leven bij thuiskomst. Een huisgenoot let weliswaar op, maar ja, die heeft vingers in alle kleuren behalve groen.

 

Eb en vloed in micro/fluo werkt op deze manier perfect. 1 keer vloeden per dag is met de clay-cocos voldoende (ben ik nu achter) en ze gaan als een tierelier!

 

Tot over 9 dagen :huh:

 

EmTee

-EDIT- krijg trouwens alom positieve reacties op mijn wietje. Een vriend van mij wilde na 1 hijsje al direct een deel van mijn oogst kopen, maar daar begin ik niet aan. Is alleen voor mezelf en om af en toe wat weg te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen die me per PB gefeliciteerd heeft, bedankt :verrygood

 

Vanacht teruggekomen van vakantie, de zon schijnt en vandaag nog jarig ook. Wat een topdag! :verrygood

 

Nu wasjes draaien en voorbereidingen voor de visite. Als die de deur uit zijn, voor het eerst in 10 dagen een lekkere toeter. Kijk er al naar uit!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst en vooral Gelukkige verjaardag Emtee

Hip Hip Hip Hoeraaaaa :verrygood

nja zingen zit er hier niet echt in :verrygood

 

geniet van je rokertje vanavond dat gaat zeker smaken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd

85.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanuit de zonovergoten Flevopolder ook gefeliciteerd,

 

dat je maar mag genieten van deze dag en eindigen met je welverdiende toeter.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciflapstaart!

 

en heeft het deze week overleeft in de tent??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx nogmaals!

 

@ je-Roen

Overleefd is het beste woord. Verbrande topjes/blaadje op lange stengels die op een droogje stonden. :lol: Had een huisgenoot alles uitgelegd en voedingswater van te voren klaar gezet. pH meten en bijstellen uitgelegd, etc etc. Maar door de hoge temperaturen een week geleden ging het water er te hard doorheen. Ook was hij bang dat de lamp er te dicht op zat, deze heeft hij telkens omhoog gezet tot het maximum bereikt was. Dan gaan ze strekken + de lamp kan niet NOG hoger = verbrande / verdoogde toppen. Heb alles weer naar beneden gebonden, de lamp verlaagd en het zal allemaal wel goedkomen. Ze hebben weer een verse bak vol voeding, dus over een paar dagen voelen ze zich vast beter.

 

Volgende week rond ik het topic van mijn kant af. Dan nog even wat postduiven op pad sturen voor een smokereport :verrygood

 

EmTee

Die z'n Kavatza doos er bij pakt. Morgen 7.45 werken .... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...