Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EmTee

Hydro-clay-cocos-grow in IntNano (Goldlabel Test)

Recommended Posts

Zo, het vakantiegebeuren is achter de rug, er is weer gewerkt voor de centen, de hoogste tijd om weer aan mijn afstuderen bezig te gaan ....

 

oh wacht, er was nog iets. Oh ja, mijn topic is nog niet af! De eindconclusie komt in 3 delen van mij en dan nog 1 deel door anderen.

 

Van mij:

1) De tent / het kweeksysteem

2) Het medium / de voeding

3) Het rendement / het

 

Van anderen

X) Smokereportsssss

 

EINDCONCLUSIE

Deel 1: Tent / installatie

 

Tent

Het is een machtig mooi tentje, dat is ondertussen in genoeg topics bewezen. Is er dan niets te zeuren? Oh ja, zeker wel.

- Het tentje is ontstaan als kleine demo van wat de grote tenten hebben en dat kun je merken. Alles bij elkaar zo'n 20 aansluitingen waarvan er 15 te klein zijn om een geaarde stekker te doorheen te voeren. Is dat een probleem? Nee, maar een mens moet toch wat te zeuren hebben. In een nieuwe versie zouden die aansluitingen er wel uit mogen.

(en dan zouden de deurtjes de gehele voorkant kunnen beslaan).

- 1 aansluiting van 10 cm zou fijn zijn voor de afzuiging. Die heb ik er nu zelf in geknutseld.

- Verder nog wat te zeuren? NEE!

 

Positief:

- Je kunt het hele tentje openritsen, maar vooral: het dak kan er los af. IDEAAL!

- De kwaliteit is top. Je ziet her en der een klein lichtpuntje door een rits schijnen, maar dat is dan ook alles. Elk hoekpunt en dergelijke waar licht binnen zou kunnen treden is voorzien van extra flappen met klittenband om licht buiten te houden.

- De ritsen zijn erg degelijk. Zelfs na gemiddeld 2 keer per dag openen van het deurtje ritst het ritsje nog als de eerste keer.

- Ik heb in het begin even moeten prutsen, maar uiteindelijk met ik met permanente afzuiging en een actieve inblaas tijdens de lichturen een fantastisch klimaat neer kunnen zetten in dit tentje. 222 watt en temperaturen van 21 om 27 gemiddeld op tophoogte. Wat wil een hobbykweker nog meer?

 

Verlichting:

Ik had nu 1 x 150 watt en 1 x 72 watt Tneon in de tent hangen en dat is lastig. Zou ik dit tentje nu als starter kopen, dan kocht ik er 2 setjes van 110 watt voor. Een goede beluchting onder de kappen door is verder onmisbaar. Bij het oogsten was goed te merken dat het in de hoeken (te) warm was geweest. Ook had ik de lampen + fans zodanig hangen dat 1 fan naar links blies en de andere naar rechts. Dat zou ik bij een nieuwe opzet gelijk maken. Ik denk dat dat al zou schelen in een stabiel klimaat.

 

Voor mijn huidige ronde heb ik de kap van de 150 watter 3 cm ingekort met een goede schaar en toen de fan weer gemonteerd. Nu past deze perfect. 300 watt is in dit tentje dus ook mogelijk, ook al betwijfel ik of het een meerwaarde zou hebben. Bovendien schat ik in dat de temperatuur problematisch zou worden.

 

Kweeksysteem

Mijn zelf geknutselde eb en vloed systeem werkt als een tierelier. Heb onder aan de vloedbak een kleine lekkage, maar de paar druppels die eraf komen lopen netjes langs de slang in het voorraadvat, dus ik maak me er niet druk om. In een volgende ronde ga ik alleen mijn bakken wisselen voor zelfgeknutselde smartpots. (Netpotten met daarin wasemkapfilter). Ik denk dat de kombinatie van eb en vloed met smartpots briljant zal zijn. Maar dat is pas in de herfst. Hopelijk zie ik ondertussen van anderen met smartpots in eb en vloed.

 

Tot deel 2 later deze week!

 

Opmerkingen en vragen zijn altijd welkom!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

EINDCONCLUSIE

Deel 2: Het medium / de voeding

 

Het is even een onverwacht druk weekje, maar beloofd is beloofd. Er moet ook een einde aan dit topic komen.

 

Medium

Ik gebruikte dus de clay cocos van goldlabel. Het bestaat voor 60% uit kleikorrels en 40% uit cocosvezels. In het begin heb ik 2 keer per 24 uur gevloed, later zelfs 3 keer. Ondertussen ben ik er achter dat het zo goed vocht vast houdt zonder nat te zijn dat 1 keer per dag vloeden al voldoende is. (Een vloedje duurt bij mij trouwens 15 min).

Zelfs toen het systeem 3 keer per dag aan het vloeden was zag ik geen enkele keer bol staande bladeren. Dat is bij het kweken op aarde regelmatig anders geweest.

Aan het einde is het medium makkelijk te recyclen, kwestie van de wortelkluit uit laten drogen en uit elkaar brokkelen. Ik heb er voor gekozen het door mijn mengsel van de outdoorgrow te mengen aangezien ik nog zat heb staan (KJ bedankt!). Ik wilde nog even een gemiddelde prijs neer zetten, maar zie het nergens te koop staan. Ben ik scheel of is het in NL nog niet grootschalig op de markt? Doc, kom er maar in.

 

Zou ik dit goedje aanraden? Oh, ja, zeker wel! Even kort samengevat: geen vieze handen, houdt perfect vocht vast, overbewateren is bijna onmogelijk, recyclebaar, betaalbaar (50 liter zou rond de 15 € moeten kosten meen ik), klinkt minimaal in ... kortom: TOP ;)

 

Voeding

Hier kan ik weinig over zeggen omdat ik weinig ervaring heb met verschillende voedingen. Daarvoor zou ik meerdere rondes moeten draaien met meerdere soorten voeding etc.

Ik gebruik de voeding in een recirculerend systeem, dat wil zeggen dat gedurende 1 week hetzelfde vat telkens hergebruikt wordt. Dat heeft een voordeel en een nadeel. Voordeel is dat je minder voeding verbruikt, nadeel is dat afvalstoffen (zouten) zich ophopen in het vat.

Waarschijnlijk vooral door dat laatste was het moeilijk de pH constant te houden. Momenteel test ik een andere aanpak. Ik gooi het vat niet leeg, maar vul telkens bij met voedingswater met een lagere dosis voeding. Tot nu toe doen de plantjes het daar prima op en is de pH veel constanter. 1 keer in de 3 a 4 weken spoel ik het medium van boven met afgezuurd water en haal ik, nadat dit is doorgelopen, de helft van het water uit het voedingsvat. Hiermee hoop ik een te grote ophoping van zouten te voorkomen.

Dit werkt tot nu toe super!

In de toekomst ga ik proberen de dosis voeding met stapjes te verhogen. Kijken of er nog meer uit het tentje te persen is.

 

Voor deze, erg lange, kweek heb ik net geen hele fles van HydroA en HydroB van GoldLabel verbruikt. (Van beide 0.45 L) Dat is een winkelwaarde van iets van € 15. Hier komen de componenten UltraMG, UltraPK en de wortelstimulator nog bij. Van de Ultra's heb ik iets van 15% verbruikt, van de wortelstimulator al iets meer. Ik schat zo ff snel dat mijn totale kosten aan voeding iets van € 25 a 30 waren geweest (mocht ik het niet cadeau hebben gehad ;) )

 

Volgende keer

Alle mogelijke berekeningen, analyses, inschattingen etc ....

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ROOKVERSLAG

Numero uno

 

Ik kreeg van Shilizous het volgende bericht (heb het her en der wat ingekort)

 

Ik kreeg van Doc een sample van jou in me schoot geworpen!

 

Hier komt mijn rookverslag!

Wat een haze lucht ruik je direct als ik me zakje openmaak. direct rollen en aansteken.

Ik smaak een gedeelte lemon en verder iets zwaars.. koffie of kaneel ofzo

Na 2 uur voel je jezelf eigenlijk best fit, fris. je kan nog een beetje gamen

Alhoewel Top spin 4 ineens toch moeilijk is op het makkelijkste niveau..

 

Hij blijft ook lekker zacht!

zeker omdat Doc niet al te zuinig is, heb ik genoeg om er nog een te rollen..

 

Ook de bazin van het huis vond het ook zeer goed te doen.

ze beschreef het als: "lekkere wiet"..

ik vroeg nog waar het dan naar smaakte.

"gewoon naar sterke wiet" zei ze

 

Zelf had ik de shackzilla ook al gegrowd.

Maar die van EmTee was iets intenser & smaakvoller!

dus een dikke 9 van mij

Doc (nogmaals) en Emtee bedankt!

 

Groetsels,

Shilizous

 

Shilizous, jij bedankt!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ROOKVERSLAG

 

 

Ook ik heb de eer om een rookverslag te maken voor EmTee

Daarvoor kwam er ineens een mooie compacte top tevoorschijn.

 

Er kwam me een frisse kruidige geur tegemoet met een licht vleugje Ceder.

Lekkere volle smaak. Rustig op de keel.

Het is duidelijk een echte Shackzilla.

 

Een diep stoned gevoel komt langzaam opzetten.

Ik ga dan nu ook even lekker chillen op de bank. character_113.gif

 

Mazzels!

Tippie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...