Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

Bladprobleem: Oude bladeren worden geel

Recommended Posts

Gisteren magnesiumsulfaat gekocht en een oplossing van een theelepel MGSO4 op 1 liter water op de planten gespoten (boven en onderaan het blad). Nu hopen dat het werkt want m'n planten kunnen zich niet veel bladverlies meer permitteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

35 dagen 12/12 & 30 dagen bloei

 

Paar dagen magnesiumsulfaat en hesi supervit als bladvoeding gegeven.

Gaten in de zijkanten van de potten gemaakt voor zuurstof in het medium te krijgen.

Gestopt met de aquariumph- als afzuurmiddel te gebruiken. Ik zuur niet meer af, maar heb op elke pot een laagje turf verdeeld.

Ben terug langzaam bloeivoeding aan het opvoeren (zit nu op de halve aanbevolen dosis).

 

Resultaat: Ik heb de indruk dat de planten terug bijtrekken.

 

De toppen groeien terug zichtbaar.

Sommige verkleurde bladeren werden terug groen.

Ik hoop dat ze het nog een maand trekken, maar ik denk dat ze tegen dan géén bladeren meer hebben:(.

 

Sommige bladeren laten nu paarse bladpunten zien. En de planten eten nog steeds bladeren op, zoals hier:

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1287486149/gal...867_2128741.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1287486149/gal...0867_774125.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eens updaten.

 

Wat heb ik dus allemaal gedaan:

 

Bladvoeding gegeven: magnesiumsulfaat, hesi groeivoeding en supervit.

 

Gaten in de zijkanten van de potten gemaakt voor zuurstof in het medium te krijgen.

 

Gestopt met de aquariumph- als afzuurmiddel te gebruiken. Ik zuur niet meer af, maar heb op elke pot een laagje turf verdeeld en een beetje zeewierkalk toegevoegd.

 

Ben terug langzaam bloeivoeding aan het opvoeren (zit nu op drie kwart aanbevolen dosis) en heb eenmalig groeivoeding gegeven aan de wortels ook.

 

 

Resultaat: Er komen nog steeds van die gele bladeren bij (in dit topic van patrickd4l zie je de gele bladeren die ik heb heel goed: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...95&hl=grote ) MAAR het gaat wel tegen een trager tempo nu.

 

En vooral: de toppen groeien nu lekker hard. Het blijft afwachten of het probleem definitief van de baan is en of de planten het nog 2 a 4 weken uithouden, maar ik blijf hopen...

 

Volgens patrickd4l is het probleem gelegen bij magnesium en ijzer.

 

Hoe kan ik met een huis-tuin en keukenmiddeltje wat ijzer toevoegen? Of zit dit genoeg in de bloeivoeding en enzymen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik weet niet wat het is

maar die onderste foto van dat aanmekaar gegroeide blad ziet er echt maf uit

 

sommige mensen hebben dat aan hun tenen

jij heb t aan je planten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan hun tenen :verrygood? Nou, dan verkies ik toch maar mijn bladproblemen :smoke.

 

De mensen die me nuttige info hebben gegeven in dit topic mogen zich aan een Privaat berichtje verwachten als mijn kweekje succesvol afloopt.

 

Opmerkingen zijn natuurlijk nog steeds welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha mijn vriendin heeft dat aan haar tenen en heb ik zeker minder last van :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik het hier zie heb je eerst overbemest met stikstof en daarna een week geen voeding gegeven zodat je tekort gekregen hebt.

 

Ziet er gewoon een kaliumtekort uit, begint altijd in de vierde week als de toppen opkomen. plant verbruikt enorm veel kalium met fosfor tijdens de topvorming.

 

sinds ik lees dat je maar halve dosis bloeivoeding geeft, je moest allang op volle sterkte bloeivoeding zitten. ec 1.6+

 

in ieder geval makkelijk op te lossen, meer bloeivoeding geven aan de planten die er last van hebben, die int midden krijgt meeste licht dus die krijgt het eerst.

 

probleem is dat de eerste weken altijd goed gaan bij kwekers omdat de plant vrij weinig verbruikt, plots begint de topvorming en kan de plant grote hoeveelheden voeding verbruiken en dan zit je nog steeds met je halve dosering omdat dat voordien prima werkte.

Je moet rekenen dat eenmaal de derde week bloei inzet en de toppen eraan komen dat de voedingsbehoefte van je plant veranderd en dat je nu wel op volle kracht bloeivoeding moet geven eventueel combo met pk13-14.

 

als de plant meer verbruikt dan je geeft dan heb je een tekort en als je niet genoeg geeft wordt het erger, belangrijk om genoeg voeding te geven je zou de plant vrij vlug terug moeten zien groen trekken...

 

ps; een ec meter is ook handig omdat je dan kunt meten wat de sterkte van je voeding is, je zou nu tussen ec1.6-1.8 moeten zitten m denk dat je maar een ec van 1.2-1.4 aant geven bent sinds je toch wel wat meer dan de aanbevolen dosis mag geven..

met bloeivoeding mag je direct volle dosis geven, met groeivoeding moet je minder dosis geven omdat je planten klein zijn en vrij weinig nodig hebben, bloeivoeding kunnen planten massaal veel van gebruiken en dus minder makkelijk te overdoseren<<

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chriet, jouw blad doorsnede was van een C3 plant...

 

Cannabis is net als 5% van alle planten (mais bijvoorbeeld) een C4 plant;

 

C4.jpg

 

(aangepast aan lage CO2 concentraties, geloof het of niet, maar we hebben nu relatief weinig CO2 in de lucht hangen... Tomaten 95% van de planten zijn aangepast op levels tot 1500ppm... Maar dat is allemaal gefossilleerd naar onder de grond en zeebodem.)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@turtte power

je lult uit je nek!

 

@kees

interessant

c4 filtert de ingeademde co2 dubbel

 

wat is de rol van atp en adp?

het zijn energiedragers maar wat houd het in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tietelaar

 

mare dus de huidmondjes zitten op de bovenkant van het blad en onder zit niks en je moet

je bladvoeding van onderen geven volgens jouw?

 

groet rod

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb me er vroeger ook eens in verdiept en dat is de rede dat ik onder de bladeren voeding gaf, wist alleen niet meer waarom precies, behalve dat het werkte en dat wanneer de lamp aan gaat je geen verbranding krijgt als er nog een druppeltje ligt.

gelukkig word nu het e.e.a. weer wat duidelijker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
@tietelaar

 

mare dus de huidmondjes zitten op de bovenkant van het blad en onder zit niks en je moet

je bladvoeding van onderen geven volgens jouw?

 

groet rod

lees eens even terug en bekijk de plaatjes

bladmondjes zitten aan de onderkant

daarom dus ook bladvoeding via de onderkant toedienen..........

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat is de rol van atp en adp?

het zijn energiedragers maar wat houd het in?

 

Simpeler dan het hier staat (met plaatjes :wub: ) kan ik het niet uitleggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand een idee wat deze plantjes mankeert?

 

AfghaanxAK47 in begin 5e week sinds eerste bloeiverschijnselen. biobizz lightmix en hesi voeding... zelfde hok als de andere planten in dit topic

 

plant 1. Ik dacht vorige week aan kalkgebrek toen het probleem nog veel beperkter was en heb toen maerl zeewierkalk toegevoegd. Maar dit lijkt niet te helpen... Is het overvoeding? Of nog iets anders

 

gallery_16607_11188_1572783.jpg

gallery_16607_11188_1759430.jpg

 

plant 2. Deze trekt de bladeren leeg zoals de NL's in dit topic. Heeft nochtans al enkele keren bladvoeding (magnesiumsulfaat) gehad.

 

gallery_16607_11188_1252781.jpg

gallery_16607_11188_321385.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt idd op overvoeding en ph probleem waardoor ca/mg niet opgenomen kan worden.

 

Eerder ook problemen met waterhuishouding gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij belangrijk dat je eerst eens even jouw aarde meet qua Ph/Ec

Share this post


Link to post
Share on other sites

pH meter gechecked: die geeft mooi 7 aan in pH 7.01 buffer.

 

extractiemethode gebruikt:

 

aarde + gedemineraliseerd water geeft 6.6 aan.

Het gefilterde drapje geeft 6.8 aan.

 

Iets te hoge pH dus weer...

 

EC meter heb ik niet (is voor de volgende ronde) en volgens hesi kan je de ec niet meten met haar voeding!

 

Voor zover ik weet (ben week van huis geweest) heb ik géén waterprobleem gehad. Ik til potten en geef ongeveer een halve liter per twee dagen aan de AK's, tenzij de potten te zwaar zijn.

 

Gezien ik de laatste weken volle dosis hesi bloeivoeding en PK had gegeven (+enzymen enzo), en de bladeren zo donker zijn, gok ik op overvoeding.

 

Ga weer even enkel afgezuurd water geven voor een week...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg dat de bladeren in de toppen niet helemaal naar binnen bruin worden want dan word je top ook bruin dan kan je beter de boel knippen om te voorkomen dat je bruine toppen krijgt, ik spreek uit ervaring ik had net op tijd de schaar erin want het ging wel erg hard. Dit fenomeen gaat extra hard aan het einde van je bloei en is inderdaad ook wat ik denk overvoeding.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...