Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

doncanna

EERSTE BEGINNERS LED/SPAARLAMP KWEEKJE kijk ens even , tips zijn welkom !

Recommended Posts

Uit de growguide:

 

Hoe ga ik te werk?

 

Er zijn meerdere methodes om je wiet te curen, allereerst de conventionele manier. Na het knippen & drogen van je wiet, komt het curen. Dit kan gedaan worden in allerlei materialen, maar over het algemeen word het aangeraden om dit in glazen potten te doen met een wijde opening. Plastic kan reageren met zuren en terpenoiden in de wiet, maar niet met glas. Het curen begint meestal als je wiet nog niet volledig droog is, ideaal is een water percentage van ~30%. Het curen is "klaar" wanneer je wiet een water percentage van rond de 10 tot 15% heeft, probeer daar naar te streven, het vermindert de kans op schimmels en voorkomt dat je wiet verpoederd.

 

Begin dus met een water percentage van ~30% (het mag ook iets minder zijn), stop de voor een deel gedroogde wiet in een glazen pot en open de pot 1 of 2 maal daags voor ongeveer 5-10 minuten lang, terwijl je de toppen roteert (goed schudden wil helpen). Het is essentieel dat je de glazen pot op een relatief droge plaats bewaart, op kamertemperatuur (20-22 graden) en waar geen licht bijkomt. Doe dit gedurende een periode van ongeveer 2 maanden en als je alles goed hebt gedaan moet de wiet nu perfect zijn gecured. Het is ook mogelijk om je wiet langer te laten curen, maar kijk dan wel uit dat je water percentage niet onder de 10% komt, voeg eventueel een klein beetje water toe om hier voor te zorgen Veel mensen preferen een langere cure, naar zeggen wordt de smaak en de high nóg beter.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi emtee dankje had ik al gelezen B) maar toch leuk dat je me helpt :P

 

maar men wiet is nu veeel te droog ( het verpoedert al , vind dit niet erg , is eigenlijk makkelijker zo , zo heb ik geen grinder nodig )

en zo lang zal ik het toch nooit (kunnen :D ) bewaren maar is misschien een idee om toch ooit ens te doen dat "curen"

 

maar je hebt me toch nieuws gierig gemaakt nu :P

hoe meet ik het water percentage ??? vb 30% , 15% hoe weet ik dit ??

 

wil dit doen met een beetje wiet als testje , hoeveel gr nat zou ik gebruiken ??

 

ciaoooooooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg eens een paar toppen opzij in een bakje (evt kort met iets vochtigs om in het begin weer iets vochtiger te krijgen) en test het curen. Maar dan ook minimaal 2 maanden.

 

Je zult zien dat je een veel zachtere, vollere smaak krijgt, minder scherp in de keel en minder "groen".

 

EmTee

(1 keer testen is nooit meer anders doen :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik ga het testen you convinced me :D maar niet met de FS maar met topjes vd AF en zal ze eff laten drogen vb 2-5 dagen ??

zal het water percentage dan genoeg zijn ??

 

emtee en water curen wat zeg JIJ hiervan ?

ciaoooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aantal dagen kan ik niet zeggen, hangt af van de omstandigheden.

 

Bij mij is het meestal na een week. Als je de takjes probeert te breken, dat ze dan nog net niet hard afbreken.

 

Dan hup de pot in en af en toe luchten. Ik doe dat in het begin dagelijks (voorkomen schimmel) en daarna eens in de zoveel dagen (als ik er aan denk :D )

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi emtee dankje jouw nano kweekje ziet er leuk uit ga zeker eens langskomen wens je het beste ermee

 

john mah ja waarom niet :D

 

zal ik doen , dan kan ik zekers verschil proeven

 

thx amico's

 

ciaoooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi mensen

 

ben dadelijk van plan om men kleinste AF te oogsten (zij staat nu al 48u in het donker)

 

dus het beste is de bladen eraf te knippen en ze in het geheel onderste boven te hangen ??

 

ciaoooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is zo drogen best onderste boven in zijn geheel duurt iets langer

maar de suikers trekken in je wiet .

 

gwn de bladen weg knippen niet te veel in je toppen knippen

 

veel plezier sff maat . :D

 

zeg maar hallo tegen de plakkerige vingers B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi

 

knip knip , tis gebeurd :D , heb ze geknipt voor ze omging toen ze nog in haar pot stond , bijna geen plakkerige vingers B)

enkele foto's

voor het knippen :

gallery_27629_11028_1242065.jpg

gallery_27629_11028_3179583.jpg

gallery_27629_11028_3120688.jpg

mah 48u in het donker heeft haar niets slecht gedaan , wat een sterke plan man is de wiet plant ze kan tegen een stootje

 

na het knippen :

look at Santa's Christmas three

gallery_27629_11028_2378854.jpg

 

of moet er nog meer blad vanaf , vind het toch goed zo , eenmaal droog gaat de rest eraf

 

de andere AF QUICK ONE nr 2 DAG 52 OP 12-12 U - 72 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_1452426.jpg

gallery_27629_11028_1083415.jpg

gallery_27629_11028_1884794.jpg

 

 

en de BLUE MISTIC DAG 52 OP 12-12 U - 72 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

haar topjes beginnen er echt lekker uit te zien , zal niet lang meer duren denk ik , schat nog een max van 2 weekjes , geef haar nog een weekje voeding en dan spoelen

@ john heb 1 zij takje geknakt en is perfect gelukt

gallery_27629_11028_2869622.jpg

topje vh geknakte zijtakje :P :P

gallery_27629_11028_318600.jpg

gallery_27629_11028_958950.jpg

gallery_27629_11028_1084754.jpg

gallery_27629_11028_1814156.jpg

gallery_27629_11028_632813.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm .. foto's? :D

 

EmTee

Aaaah, daar zijn ze al B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag er iets meer blad afknippen don blad smaakt naar niets lekker

voor de rest ziet het er leuk uit alle gek heid op een stokje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi john B) hier zit de gekheid op een stammetje :P :D :P

meer er van af ok dan doen we dit maar er zit veel blad op met zichtbare trichomes

dees bevatten toch ook thc zou ik deze niet laten zitten

 

hoi emtee :D

 

moet ik me zorgen maken over de bladkleur vd blue mistic heb de dosis voeding opgedreven

ze had nu 5 dagen geen water gehad , kan ook hieraan liggen

 

ciaoooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

om de 2 dagen of elke dag een klein slokje .

dat is het beste .

 

voor als je gaat oogsten 2 dagen is geen probleem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi john en anderen

deed het vroeger om de 2 dagen maar had het eff druk gehad maar dit zal niet meer gebeuren naar de toekomst toe

ga ze strax terug te drinken geven

ciaooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mensen

 

wil me nu extra licht gaan bestellen

 

welke moet ik kiezen : heb interesse in 2x75w t-neon of 2x80w duofluor

 

men probleem dat mijn gs handelaar enkel de duoflour aanbied 88 euro zonder de lampen ( 30 euro voor beide lampen )

wil een bestelling plaatsen voor :

1 Duo Fluor 2x80watt Armatuur € 87,50 euro

2 Duo Fluor 80 watt 2100k (Bloei) bulbs € 14,95 2 x = 29.90 euro

7 Vierkante potten 11 ltr 22x22x26cm (1800/2200st/pallet) € 1,09 7x = 7,64 euro

1 Een oog schaar (oranje/bruin) € 2 euro

2 Automatische Poederblussers 1KG € 26 2x 26 = € 52

1 Brons Ventilator met klip € 10 euro

totaal 192 euro

 

nu kost een t-neon set van 2x 75w incl lampen me 68 euro bij een andere gs handelaar maar met 14 euro verzending dus totaal 82 euro

 

welke zou ik kiezen ?? :D B) duo fluor of t-neon maar t-neon zou goedkoper zijn (in mijn geval scheelt het maar 35 euro in aankoop verschil tussen beide) dus is niet groot

 

maar wil toch weten welk is beter : duofluor 2x 80w of 2x 75w secret jardin , lijkt wel dat de armatuur vd duofluor een betere reflectie heeft maar anderzijds is de t-neon kap open en kan warmte hier beter wegvloeien en de lampjes zijn goedkoper

duofluor

gallery_27629_11028_3784.jpg

t-neon

gallery_27629_11028_117.jpg

 

graag info

 

dus zal t-neon gaan worden maar had dit toch ook van anderen willen horen

 

ciaooooooooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met je lampen vraag ...kan ik je niet helpen

 

je plantjes heb je netjes gedaan

de enkele blad`puntjes` die nog uit je top groeien..

 

kan je er nog langs wegknippen

 

Die puntjes smaken niet zo lekker (scherp) namelijk..

 

 

 

:D ze :P

B)

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Don en netjes geknipt voor de rest, wel idd even Elmo z'n advies volgen die zijn scherp ja. Weet ook zeker dat je geen plakvingers had. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan voor de TNeon, je hebt sowieso 2 lampen voor de groei nodig, en 2 lampen voor de bloei, dus bij DuoFluor zit je dan aan 60 euro, en bij TNeon aan 30 euro.

Daarnaast kan inderdaad de hitte beter weg bij het TNeon-armatuur, en die is ook nog eens goedkoper ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mensen knoop is doorgehakt :verrygood

 

@ markster donnie elmo en lexn thx voor de comments

 

heb de t-neons 2x 75 met 2x bloei/groei lampjes besteld tesamen met nieuwe plagron royalty mix grond en 2 auto poederblussers en een extra clip ventilator

en heb nieuwe zaadjes bestelt van greenhouse wil volgende ronde het met 6 plantjes gaan doen

 

1 x Nevills Haze - 1 x Bubba kush - 1 x Cheese - 2 x Super lemon haze - 1 x Trainwreck

 

zal morgen/overmorgen nog een updatje van me 2 resterende dames doen

 

ciaooooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

de Tnoen heeft ook een betere diepte straling als de duo fluo

 

maar het blijft zo dat het de kweker is dat de gram de watt draait en niet zijn lampen

je mag 5000 watt hebben hangen boven je dames als jij er niets van bakt raad je de rest al

komt er zo ook niets van .

 

die duo fluo kan je later er nog wel eens bij kopen bv als je een nieuw klein hokje zet

om voor te groeien of gwn TL8 is het goedkoopste dan

 

moet je maar zien he donG

 

alles KAN koffiekan ,thee kan melkkan de paus kan maar die mag niet :verrygood

moet zegge licht = gewicht sowieso

en als die straling dieper gaat met de Tnoen dan zou ik die nemen ook .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...