Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

doncanna

EERSTE BEGINNERS LED/SPAARLAMP KWEEKJE kijk ens even , tips zijn welkom !

Recommended Posts

als je gaat spoelen op aarde is er geen weg meer terug man

de plant is alle opgeslagen voedings stoffen aan het opgebruiken nu

een AF moet niet zo lang als een gewone plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dongucci,

vergelende bladeren in de toppen kunnen problemen veroorzaken. ;)

Hou de toppen in de gaten en de lv zo laag mogelijk, i.v.m. toprot.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi john en torsti

 

john ok niet mr bijvoeden enkel spoelen dan , einde is idd toch in zicht

 

torsti men lv is laag +-35% dus zit wel goed

 

ik zal de top in de gaten houden

 

wat kan/moet ik nu doen ??

 

ciaoooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het algemeen heeft torsten meer ervaring dan mij

maar ik denk dat die af het niet zo lang meer gaat uit houden

normaal laat je die 8 weken staan groei plus bloei zoals ze zeggen

en zou die ook klaar zijn .

 

maar ik heb zelf enkel nog maar een AF gezien bij andere hun kweek

houd ze goed in het oog .

 

ik denk toch dat je haar mag beginnen spoelen

maar zoals torsti zei let op ivm met toprot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi john het spoelen vd 2 AF's is meer als een week bezig , hoelang is duurt de spoelperiode ( 2 weekjes of niet ??)

 

enkele nieuwe foto's

QUICK ONE nr 2 DAG 44 OP 12-12 U - 64 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

er beginnen toch meer bruine haartjes te groeien en ik begin meer amber trichomen te zien

gallery_27629_11028_1985725.jpg

gallery_27629_11028_1667598.jpg

 

QUICK ONE nr 1 DAG 44 OP 12-12 U - 64 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

hier zitten meer bruine haartjes in de toppen maar heeft minder amber trichomen dan dame af nr 2

gallery_27629_11028_2933492.jpg

gallery_27629_11028_3217348.jpg

gallery_27629_11028_1485648.jpg

 

BLUE MISTIC DAG 44 OP 12-12 U - 64 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_1864989.jpg

 

 

met zen allen in de tent

gallery_27629_11028_1655586.jpg

 

ciaooooooooooooooooooooooooooooooooo

 

 

 

 

 

ciaoooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mensen

 

een vraagje over de volgende juiste lichtbron keuze :lol:

 

duofluor of t-neon ????????? :D

 

de versie 2x80w duofluor 87.50euro

 

of de versie 2x75w t-neon 67.50 euro

 

graag advies en weet misschien iemand het aantal lumen wat deze afgeven ?

 

ciaooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja moet het eens na vragen in de growshop of bekijken

je hebt toch op zijn minst 20 000 lummen nodig

minder gaat altijd maar dat is toch de minimum :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi john 20000lumen heb ik nu zeker al in men tentje zitten

maar will beter/meer hebben maar zonder al te veel warmte ontwikkeling

 

ciaooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan raad ik je aan om een cool tube te pakken

 

zeker als het gaat om de warmte voor de planten he

 

of de heli van de politie die trg vind heb ik geen idee van als het zo is schakel ik ook

over :D

 

anders is Tneon wel in bij vele .

maar waarom neem je geen 250 watt hps dat is goed genoeg voor jou tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geeft hps niet veel warmte af ??

 

nu weet ik helemaal nie wa kiezen :D

 

ik heb nu men 200w spaar en 90w led maar is nie genoeg

 

ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

rekening houdend met de prijs zou ik de TNeon nemen. Ook voor de kleurspectra is de TNeon beter volgens mij.

Voor zover ik op de hoogte ben is duofluor wel goed, maar zijn daarin niet de exact juiste kleurcombinaties voor te krijgen, in tegenstelling tot TNeon, deze zijn tenslotte ook speciaal op onze hobby gericht. (6500K voor groei, 2700K voor bloei en 9500K voor stekken)

 

Verder zal er (denk ik) niet veel verschil zitten tussen de 2, behalve dat je voor duofluor alles appart kan krijgen als er wat stuk gaat, zoals de VSA, maar bij TNeon kost een vsa+reflector dan ook weer niet echt veel, moest dat stuk gaan.

 

Één TNeon lamp van 75 watt heeft het output van 5040 lumen, dus 10080lumen per setje, daar moet je volgens mij wel wat mee kunnen doen.

Ik heb de setjes van 55 watt,.. een 55watt heeft een output van 3800 lumen, dus ik heb zo'n 15200 lumen in m'n tentje van 60x60 cm, en als ik zo naar de topjes aan mijn plantjes kijk kan ik wel stellen dat dat voldoende is :lol:... meer is natuurlijk altijd beter want licht=gewicht.

 

Een hps geeft wel wat meer warmte af, dus om die lekker dicht op de planten te hangen zal je, zoals John al zei, gebruik moeten maken van een cooltube (± €30). Deze heeft dan wel het voordeel van veel meer dieptestraling te hebben.

Onderschat echter niet de warmte van de TNeon-setjes (dus ook niet van duofluor denk ik), want daar hangt, in tegenstelling tot hps, de vsa vast aan de reflector, de lampen zijn dan wel een stuk minder warm, maar die vsa geeft toch behoorlijk wat warmte af.

 

Mijn besluit:

Elke soort verlichting heeft z'n eigen voor- en nadelen. Welke je kiest hangt van vele factoren af, oa van je kweekruimte, je budget en je persoonlijke voorkeur.

Volgens wat ik hier zoal op het forum gelezen heb (kort samengevat) is het zo dat hps meer opbrengst (gewicht) geeft, en TL, PLL en andere fluo-verlichting een betere kwaliteit van de wiet geeft wegens meer harsproductie.

Je zal dus toch zelf de knoop moeten doorhakken :D

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zoveel lampen kopen? je kon beter meteen een 400 watt gebruiken, weet je zeker dat het werkt! zo is het wel een dure hobby als je elke keer alternatieve lampen pakt die veel duurder zijn en minder opbrengen. think about it

Als ik jou was zou ik dezelfde setup gebruiken maar alle fouten eruit halen die je gemaakt hebt. of een natrium gebruiken maar dan moet je de afzuiging ook aanpassen.

verder wel leuk dat je het probeert maar elke keer wat anders proberen leer je niet veel van je kan beter 1 manier uitwerken daar het maximale uit proberen te halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John Beton,

ja moet het eens na vragen in de growshop of bekijken

je hebt toch op zijn minst 20 000 lummen nodig

minder gaat altijd maar dat is toch de minimum :lol:

 

Waar heb je deze cijfers vandaan? :D

Voor mij zijn de antallen lux belangrijker als de lumens!

Een foto uit de ouwe doos (1. Shiva-topic van mij)

gallery_5351_7579_250.gif

Rood zijn de afstanden welke normaal niet gebruikt worden.

Hier kun je heel duidelijk zien, waar de buizen de winst halen.

 

En een HPS brengt meer opbrengst? Dat geloof ik ook niet zomaar.

Dat is toch echter afhankelijk van de kweker, het plantmateriaal en vele andere factoren.

Een ding is zeker, met de inzet van HPS verlies je hoogte, doordat een HPS een grotere afstand nodig heeft t.o.v. de planten.

Een ook een cooltube is niet per se de oplossing, je hebt 10% lichtverlies en de tube moet nog steeds hoger gehangen worden.

 

 

@Dongucci,

hier wat info over de PLL´s / Dulux-lampen

gallery_5351_761_11734.jpg

 

Ik ga nog een bouwverslag plaatsen met 5 x 55 watt PLL. (nog effe geduld!)

Deze is dan ook nog goedkoper als een kant-en klare lamp.

De T-Neons en ook de Duofluors hebben een dichte kap boven de buizen. Hierdoor kunnen ventilatie-problemen ontstaan.

Het beste zou zijn, een open systeem war de warmte naar boven afgezogen kan worden. Maar deze systemen zijn helaas nog niet op de markt. Gavita is met deze systemen wel bezig.

 

@Manjarow,

niet iedereen heeft de ruimte (hoogte) om een HPS te plaatsen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ torsti

die lummen waarde heb ik van een kerel uit heerlen

wattage is ook belangrijk maar als ik er 20 lampjes in stop van 400 lumen ben je nog geen moer verder

 

ik kijk zelf altijd naar de 2 de wattage en de lummen die ze afgeven

onder de 1000 lummen koop ik de lamp al niet .

 

groeten

wat jij zei wist k niet hoor .

nu wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi vrienden

 

wow wat een reakties ivm men lichtbron vraag :P :lol: :D

 

 

en iedereen leert zo bij he , hehe john

 

ik ga de knoop doorhakken :) kristof , ik ga zeker dus opteren voor de 2x 75w t-neons thx torsti

( mijn tentje is niet hoog , is maar 120cm manjarow ) dus met hps ga ik idd hoogte verliezen

ivm de warmte vd t-neons ik zal voor extra ventilatie zorgen (deze armatuur is echter doch meer open dan de duofluor armatuur)

 

alvast bedankt

weet nu genoeg ;)

 

ps nog snel een vraagje

 

men lampen zijn deze morgen niet aangegaan (moesten om 06.30u aangaan) timer stond niet juist ingesteld ;)

en zijn uit van gisteren 18.30u

 

wat nu doen ??? , ze uit laten of gewoon aanzetten , men probleem is da ik seff weg moet en er dus niemand thuis is ( veiligheid )

 

ma heb ze nu ingsteld dat ze om 19.30u aangaan (dan ben ik thuis) en dit tot morgen 10.00u (heb morgen middpost en heb niet graag de lampen aan wann ik niet thuis ben)

zou deze slechte instelling nefaste gevolgen kunnen hebben ( ze hebben dan 24u geen licht gezien :lol: )

 

 

ciaoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 2 af gwn nog 24 uur donker en zet die blue mystic trg op 12/12 dat is een dagje stress maar als je verder gaat met de cyclus daarna maakt het weinig

uit

 

 

later

 

 

ik zou ook gaan voor die tneon die is erg in de laatstetijd

en de opbrengst lijkt ook aardig te zijn .

 

en idd don iedereen kan iets bijleren als ik alles al wist zat ik zeker niet op dit forum

ik ben van mening leren doe je een deel met je ogen .

en met vallen en opstaan .

 

 

wat voor een timer heb je digitaal of eentje die je met die pinnetjes moet instellen zo

ik hoop dat je timer niet is door gebrand

want dan springt ie aan maar niet meer uit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry dat ik het zeg maar dat komt omdat spaarlampen en 90 watt uffo's zuigen

de spaarlamp verliest giganties veel licht in het midden van de lamp en aan de zijkanten, helemaal bovenin tussen lamp en kap kan het licht ook al nergens naartoe.

en 90 watt ufo's hebben gewoon veel te weinig diepte straling en belichtings oppervlak vaak zijn de licht spectrums ook nog eens verkeerd.

 

je hebt nu 290 watt , dan zal 300 watt aan t-neon een zeer grote winst zijn , veel minder licht verlies , meer diepte straling , mooi belichtings oppervlak (vooral om te scroggen)

en je kan er in de toekomst gewoon nog een settje toevoegen met verbindingskabel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi smeed

spaarlampen en ufo zuigen ??? mah

ben er doch niet ontevreden over maar ja een beginner maakt fouten en ivm met de led ufo daar kan ik bijna niets slechts over zeggen ( dit is een 6 band led , en geen made in china prul enkel dat ze mr een klein opp kan belichten 40x40cm)

 

maar de enviro spaar was wel een foute keuze van mij maar nie erg blijf ze gebruiken tot ze op is :D ( ze heeft men kweekje toch goed geholpen )

 

ciaooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

spaarlampen werken prima hoor

 

gewoon weten hoe je ze gebruiken moet

enkel diepte straling is niet zo ideaal

 

maar daar voor hebben ze knakken en buigen dan weer uitgevonden :D

die lamp kan je ook gewoon vervangen en laten liggen voorals er wat gebeurt met je Tneon set .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi groengenieters

 

thx john ik ga de spaar er gewoon bijlaten tot ze op is ;)

 

heb zopas men geoogste topjes van de FRUIT SPIRIT bekeken ( vandaag precies 1 week aan het drogen )

de topjes zijn bijna ok ( de stengeltjes breken direct door )

heb net 1 topje genomen en een jointje gemaakt :) , maar heb er niet veel ingedaan ( zie foto , het aparte stukje en de helft van het stukje onder aan de stengel )

jointje is half op en voel me happy high en beetje stoned

wat een lekkere smaak man , heel anders dan coffieshop wiet :P

niet straf maar zoet met een lekkere nasmaak

ben heeeeeeeeeel tevreden :P

nu ga ik ze zeker nog enkele dagen laten drogen en dan kijke wat het totale drooggewicht is , ben benieuwd :D

gallery_27629_11028_4249980.jpg

 

nu een updatje van de rest van men kroost (foto's zijn van gisteren avond)

de 2 AF's krijgen nog steeds enkel water (temp 22° afgzuurd met canna ph- naar ph 6.3)

nu men belangrijkste vraag hoelang nog ???? denk binnen de week moeten de hoofdtoppen er ZEKER af denk de rest laat ik afrijpen of ................ :lol: ;) :lol:

 

QUICK ONE nr 1 DAG 47 OP 12-12 U - 67 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_3388435.jpg

gallery_27629_11028_2475858.jpg

 

 

QUICK ONE nr 2 DAG 47 OP 12-12 U - 67 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

gallery_27629_11028_3495890.jpg

gallery_27629_11028_1738682.jpg

 

BLUE MISTIC DAG 47 OP 12-12 U - 67 DAGEN NA ZAAIEN SINDS 08-10-10 18-6u (3 eerste dagen 24-0u)

bij haar ben ik deze morgen wel begonnen met bijvoeden aangezien zij nog een tijdje moet (1ml plagron terra bloom en 5ml plagron green sensation maar ga haar dosis voeding zeker nog opdrijven , temp 22° PH 6.0 )

gallery_27629_11028_1233830.jpg

gallery_27629_11028_3613822.jpg

 

 

ciaoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Proficiat alvast met je eerste verse onverzwaarde blowtje :D

 

Om te beslissen hoe lang nog zou ik dat microscoopje van je inschakelen. Persoonlijk zou ik gaan voor half amber half cloudy, of zelfs meer dan de helft amber.

En zoals je al aangaf zou ik ook eerst de hoofdtoppen eraf halen en de rest nog wat verder laten rijpen.

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze ziet er niet te ondervoed uit hoor die kan het zo wel trekken met dat ene iets minder donkere blad

mss een beetje maar niet te veel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOI medekwekers

 

ik weet het drooggewicht van mijn dame de FRUIT SPIRIT $

 

de topjes hebben nu 1.5week gedroogd en zijn goed droog , takjes knakken zo door

 

grootste top nat 30gr , droog 6.1 gram ( er gaat idd toch veel gewicht vanaf hoor eenmaal droog )

gallery_27629_11028_2149374.jpg

 

juist 31 gr , ga het bewaren in een glazen pot ( moet deze het best ook in het donker staan ?? :D )

gallery_27629_11028_2918243.jpg

 

men ventje heeft er ook zin in B)

gallery_27629_11028_722474.jpg

 

ciaoooooooooooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup, bewaren op een koele, donkere plaats en af en toe even luchten :D

 

Veel smokeplezier. Eigen wiet is toch het lekkerst B)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje emtee :P

jaja eigen geteelde wiet smaakt idd lekkerder

 

ben reuze content vd de smaak en het van effect vd fruit spirit , ga ik zeker nog eens kweken maar volgende ronde

 

greenhouse super lemon haze en strawberry haze dees hebben men interesse gewekt B)

 

hoe koel moet ik de pot bewaren ??

 

morgen gaat de kleinste AF voor 48 u in het donker en dan oogsten , ze heeft eergisteren nog water gekregen maar ga ik morgen geen meer geven (of wel ??? :D ze heeft wel nog allemaal groene bladen dus zal wel zo moeten gaan )

 

haar hoofdtop en zijtopjes hebben nu zeer veel bruine haartjes en trichomen zijn meeste milky maar er zitten nu ook vele amber/bruine tussen dus vind dat haar tijd gekomen is

 

ciaoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...